LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mdeng
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2006 22:35

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door mdeng »

MENSEN PAS OP MET EFEXOR!

Zelf heb ik jarenlang 2x daags efexor 75 gebruikt en ben nu accuut gestopt ivm de bijwerkingen (SJS syndroom)
Ik raad iedere gebruiker van efexor aan deze pagina te bezoeken. Mijn verhaal staat geschreven onder de naam Marga. Inmiddels zijn we 2 weken verder. Ik ben weer net zo ver als toen ik 5 jaar terug aan deze medicijnen begon en heb er nog een kadootje bijgekregen ook. Niemand kan me vertellen hoe de ziekte sjs verder zal verlopen. Het is onverantwoord van een arts om iemand die accuut moet stoppen met dit medicijn naar huis te sturen. Ik heb geluk gehad dat mijn man thuis is.
http://members.lycos.nl/sjsnl/index.html

erwincroughs
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2006 17:13

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door erwincroughs »

Nou, ik ben het helemaal met je waarschuwing eens, zelf ben ik ook een oproep begonnen; www.bright-idea.org De bijwerkingen die je op de bijsluiter aantreft zijn nog echt ook!

suusie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2007 15:08

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door suusie »

Zoals ik ook al heb geschreven in een ander "blokje"over efexor op deze site, heb ook ik zeer slechte ervaringen met efexor gehad. Ik heb een jaar lang een (denk ik achteraf)overdosis geslikt heb verschrikkelijke nachtmerries en hallucinaties gehad en wist niet meer wie ik was en wat ik deed. Ik was volkomen afhankelijk van de huisarts die een jaar lang heeft gezegd dat ik moest wennen. het was een hel. ik was in de war en herkende alleen mensen die zeer dicht bij me stonden. Het zal voor anderen absoluut een goed medicijn kunnen zijn, maar zorg ervoor dat je niet de weg kwijtraakt als je ermee begint... Het is nu 10 jaar geleden, maar sinds dat jaar ben ik nooit meer de oude geworden. En ik had niet eens ernstige klachten toen ik deze medicijnen voorgeschreven kreeg.

Rustig opbouwen en zorg dat je onder goede controle staat!

Ralph84
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:01

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door Ralph84 »

Voor dit soort middelen bestaat onterecht een hoop angst.
Efexor is een heel effectief middel. De bijwerkingen zijn vooral de eerste twee weken hevig en vervelend, daarna verdwijnen ze. Dit komt omdat je lichaam de Efexor eerst moet 'accepteren' (om het simpel uit te leggen).
Het middel is absoluut NIET verslavend. De enige reden waarom je er voorzichtig mee moet stoppen, is omdat je anders erg rusteloos (agitatie heet dat) kan worden.

suusie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2007 15:08

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door suusie »

Dag Ralph,
Ik ben het niet helemaal met je eens. Jij hebt waarschijnlijk goede ervaringen gehad, maar de angst is best gegrond gezien de verschillende negatieve ervaringen van mensen. Kijk niet alleen naar je eigen ervaring. Ikzelf reageerde zeer heftig op efexor, terwijl remeron voor mij een goed middel was. Maar deze medicijnen zijn niet voor iedereen geschikt. En dan heb ik het niet over de eerste maand dat je lichaam moet wennen. Als je er na 6 weken nog niet gewend aan bent (en de verschillende bijwerkingen kunnen nogal varieren, je begrijpt dat een droge mond en dergelijke niet gelijk staat aan zware hoofdpijn, halluncineren, en zeer angstige nachtmerries,wat dus ook nog weleens voorkomt)meteen stoppen, en om een ander werkend middel vragen.

Het gevaar wat ik zelf ervaren heb, is dat je volledig afhankelijk kan worden van degene bij wie je onder behandeling staat. Ik had lichte burn-out klachten. Bij mij werkte efexor veel heftiger en ik werd er zo vaag en angstig van dat ik geen andere uitweg zag dan me te laten leiden door de arts, die ook menselijke trekjes hebben en een situatie fout kunnen inschatten.

Mijn angst was dat als ik met de medicijnen zou stoppen, het nog erger zou worden, maar ik kwam op een punt dat het niet erger kon, ik was na een jaar volledig uitgeput. Ik ben af gaan bouwen (het was voor mij op leven en dood) en voelde me na een dikke week veel beter! Eindelijk van mijn angsten af! Direct daarop een maand of 5 aan de remeron geweest, lage hoeveelheid en ik voelde me helemaal goed! 100% verschil...

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Olgaa
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2007 22:31

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door Olgaa »

Hi landgenoten,
Nog andere probleem bij efexor ooo mij god. Wat is eigenlijk sjs syndrom. Ik kond niet vinden. Ik ben nu helemaaal bang van die efexor. En ik heb nog een vraag. Iedereen zegt dat depressie is te genezen. Maar ik gelof niets van. Ik heb al bijna 3 jaar depresievie klachten. Eeerste nam ik seucxat en na de tweede aanval heb ik nu efexor gekregen. Nu heb ik gevoel dat ik zal nooit van die ziekte afkomen. Daardoor ben ik vaak verdritig. Dus ik weet het niet of ooit zoude ik weer het zelfde zijn net als vroeger :( Ik heb vaak last van sombere stemming die had ik niet vroeger bij mijn eerste depressie maar nu wel:(. Ik heb ook zo erg kiender wens want ik ben 2 jaar getrouwd en nog steeds ziet ik met mij depressie, dus zwanger worden is niet goede iedee. Ik ben bang dat later mij kiend zoude ook net als mij ongelukkig zijn. :cry: Heeft iemand ervaring?

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door eeliane »

Robbie Williams tja nog effe zeg...denk niet dat robbie alleen maar antidepressiva slikt, haha :wink:

Olgaa
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2007 22:31

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door Olgaa »

bedankt voor de reactie Emma. Ja ik weet het ook niet. Ik was veel ziek geworden en door veel peikeren en geen eten, dokter heeft voor mij seroxat voor geschreven. Die heb ik 2 jaar geslikt terwijl dat ik moest erder stoppen. Maar ik had geen begelijding gehad ook niet van de arts. Toen heb ik zelf afgebuid dat is lange verhal. En nu ziet ik op efexor.
Ik heb nog een vraag eigenlijk. Weten jullie misschin het wel. Ik heb gehoord dat onkuid wieden te roken, :shock: vermienderd depressie is dat waar? :?: Ik denk zoud dat nog schadellijk kunnen zijn als b.v.d alcogol drieken mag niet samen met antedepressieva. Dat is ook bijna het zelfde.
:?
Olgaa

Olgaa
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2007 22:31

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door Olgaa »

ik bedoel met wieden, Hasje wiet.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Olgaa
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2007 22:31

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door Olgaa »

Weer ik,
Hoe is met iedereen. Met mij is redelijk.
siends paar dagen ben ik iets piekereg en zenuwachter geworden weet ik niet warroom??? :? Dus gaat niet goed, kent iemand dat gevoel?

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Wat moet ik doen??EFEXOR XR

Ongelezen bericht door james86 »

Ik vraag me heel erg af hoe het met laura gaat na het lezen van dit topic.

Gesloten