LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mastertjuh
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 apr 2007 22:21

Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door mastertjuh »

Hallo beste mensen,
Wie wil zijn ervaringen met lexapro (escitalopram) vertellen ?[/b]

mastertjuh
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 apr 2007 22:21

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door mastertjuh »

helemaal niemand die dit gebruikt ??

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door NAK »

Informeer eens bij je apotheker.
Daar heb je veel meer aan dan de wazige verhalen die sommige "patienten" hier schrijven.

mastertjuh
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 apr 2007 22:21

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door mastertjuh »

Nog iemand die het leuk vind om zijn Medicijn-ervaringen op een GLOEDNIEUW FORUM te plaatsen ?

http://antidepressiva.forum2go.nl/

:D :D :D

het lichtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2007 21:12

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door het lichtje »

Hoi,

Ik slik nu ruim drie maanden lexapro. Geweldig!
Totaal geen last van bijwerkingen waarvoor ik wel bang was.
Duurde wel ruim drie weken voordat het aansloeg, is in een depressie ontzettend lang. Zeker ook als je zelfmoordneigingen toenemen in de begin dagen dat je het gaat slikken. Vechten, geestelijk vechten.
Maar dan, dan trekt dat kleine lichtpuntje waarvoor je gaat knokken en je lichaam en geest weer rust krijgen. Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik 1 augustus mag gaan afbouwen met een halve tablet per dag, een maand lang. Dus 1 september ben ik lexapro vrij. Wel moet ik rekening houden met bijverschijnselen maar die zullen maar een paar dagen duren. :P

Groetjes

Yeahtje
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:10

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Yeahtje »

Nou, ik ga vandaag beginnen met Lexapro, dus ben benieuwd.

Wat 'het lichtje' hiervoor beschrijft is precies wat mijn psychologe heeft verteld wat ik ervan kan verwachten. Het zou na een week of 3 werkzaam moeten zijn.

Maarre.....lichtje, je staat nu weer vol in het leven begrijp ik???

Fijn toch! Soms heb je ff een zetje nodig, dat gevoel heb ik nu.

Dus ik wacht in spanning af!!!

Groetjes,

Yeahtje

het lichtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2007 21:12

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door het lichtje »

Spannend voor je dat je vandaag met je medicijnen bent begonnen.
Heb je al andere ad gehad of is lexapro het eerste medicijn?

Blijf moed houden want ookal weet je dat het weken kan duren voordat de medicijnen aanslaan, het komt echt!!!!!
En dat voel je ook.
Twee dagen was ik helemaal happy!!!Super happy. Ook natuurlijk gelukkig dat je niet voor niks al die weken medicijnen had geslikt.
Maar neem het die twee dagen er ook lekker van, geniet van dat je je goed voelt.
De wetenschap dat het goed komt mag je nooit vergeten hoe moeilijk je het soms ook kan hebben.

Ik sta nu weer goed in het leven, ik ben veranderd, een ander mens. Maar nog sterker en krachtiger dan ooit tevoren. Ik weet dat ik er nog niet ben maar ik leef en kan weer genieten van het leven. Voor jou komt dat zeker ook!!!

Zet hem op!

Gr. het lichtje

Yeahtje
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:10

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Yeahtje »

Hoi lichtje!

Fijn om even een hart onder de riem gestoken te krijgen.

Ik zal even een klein verslagje doen van de afgelopen maanden.

Ik werd in november ziek (je denkt een griepje toch?) misselijk, en dat duurde een week en ik ging weer werken. Helaas na een paar dagen weer verbannen tot de bank! Misselijk, misselijk en nog eens misselijk.
Niet overgeven, maar alleen maar misselijk bah!

Dus naar de huisarts, die zei me: jij, je bent gewoon letterlijk kotsmisselijk van alles (dagelijks leven, verleden, werk etc.). Je emmer is overgelopen.

Ik weet nog goed dat ik dacht, je kunt mijn rug op, dit is niet normaal, ik ben gewoon ziek!


Maargoed, om een lang verhaal kort te maken, na weken tobben met wat maagzuurremmers (hielp nix) heb ik allerlei maag- en darmonderzoeken gehad, omdat mijn huisarts wilde uitsluiten dat er lichamelijk iets met me aan de hand zou zijn. Weken wachten natuurlijk en eind januari de uitslagen, nix aan het handje!!!

Tja, dus toch depri, burn-outje, of iets dergelijks. Kreeg toen van de internist Reapam voorgeschreven, en binnen een half uur was ik toen van de ergste misselijkheid af, mijn dank was groot (op dat moment).

Maargoed, het wil nog steeds niet erg lukken, die Reapam slik in nog af en toe als het echt niet te houden is. Ben in gesprek met een "loog" 1e lijns, niet al te diep, want ook zij denkt dat ik een beetje over de kook ben, en heb dus nu (omdat ik wat licht depresieve klachten heb) een zetje nodig heb om er weer bovenop te komen. Vandaar nu Lexapro erbij, en hopen dat het over een paar weken idd aanslaat. Ik wacht met smart op die dag!!!!!

Het beinvloed zo mijn leven, niet normaal, en dat ben ik zo zat!!!

Maargoed, we gaan ervoor!!! Ben gelukkig een zeer positief ingesteld mens (en die karaktereigenschap zit me tegelijkertijd dus ook wel eens tegen, laat soms te veel toe in mijn leven) dus alles komt vast wel weer goed.

Toch nog lang verhaal haha, maar ik vond het zo leuk om ff een reaktie te krijgen dat ik dacht, ik doe ff mijn verhaaltje! Hoop niet dat je het erg vindt!

Ik zal als er iets te melden valt opnieuw mijn belevingen plaatsen. Misschien kan ik er ook weer iemand mee helpen toch!!!

Groetjes,

Yeahtje

PS: wel in een paar weken tijd 10 kilo afgevallen, moet er niet meer aan denken de manier waarop, maar daar ben ik nu wel gelukkig mee!!!

het lichtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2007 21:12

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door het lichtje »

Hoi Yeahtje,

Ik heb je verhaal gelezen en het is niet niks wat je allemaal voor onderzoeken hebt gehad voordat je eindelijk wist hoe het zat.

Zelf ben ik ook sinds nov. onder behandeling bij een eerste lijns psychologe. Wereldvrouw!!!!!
Je komt natuurlijk niet voor niks in een depressie terecht alhoewel vaak zelf niet eens weet waarom het je overkomt.

Zij vertelde mij ook dat een depressie vaak bij mensen voorkomt die altijd heel sterk en krachtig zijn en altijd maar door zijn gegaan.
Net wat jij ook schrijft, een positieve instelling.
Die heb ik ook altijd gehad wat voor tegenslagen er ook op mijn pad kwamen, doorgaan was mijn antwoord dan altijd, er zijn ergere dingen.
En die ergere momenten, ja die heb ik nu ook ondervonden.
Maar geloof me, die overwin je ook weer!!!!

Hoe zijn je eerste dagen nu met Lexapro verlopen. Heb je nog last van bijwerkingen gehad?
De eerste paar dagen had ik last van duizelingen en misselijkeid, een dag wat trillende handen gehad, maar dat was het dan ook echt.

Blijf moed houden, probeer geloof te houden in jezelf, er komt een tijd dat je je weer beter voelt.
Leve de Lexapro!!!

Groetjes het Lichtje :wink:

Yeahtje
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:10

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Yeahtje »

Hoi hoi,

Zal even verslagje doen van de eerste dagen Lexapro!

De eerste dag nam ik een tablet tijdens het eten (ik dacht, misschien beter voor het maagje) en ja hoor, heb tot 1 uur liggen draaien en wakker gelegen, maargoed, verder wel geslapen uiteindelijk.

Nu, de tweede dag (ik dacht, ik neem um vlak voor het slapen gaan, scheelt een paar uur wakker liggen haha). Dat hielp idd, en nu ben ik dus net wakker, beetje wiebelig op mijn benen idd, ietwat misselijk (maar dat ben ik al maaaanden, dus dat went) en licht in mijn hoofd. Ow ja, en weinig eetlust! Krijg met moeite 2 boterhammen naar binnen...

Ga dus toch proberen te werken, werk halve dagen momenteel, dus dat moet lukken!!! We gaan ervoor!!!

Ik ga door, want heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, en die bijwerkingen, ach, ben inmiddels wel wat gewend, en ga er vanuit dat dat snel over gaat!

Tot gauw

Yeahtje

het lichtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2007 21:12

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door het lichtje »

Goedemorgen Yeahtje,

Goed van je dat je gaat werken. :D
Knap hoor.

Ik had ook totaal geen eetlust. Kreeg het gewoon niet weg.
Maar ook dat gaat weer voorbij.
Zelf heb ik veel geslapen, kon zo midden op de dag hartstikke moe zijn. Toen ik net Lexapro nam, was ik binnen het uur, dat ik het ingenomen had, stikmoe en viel ik zo inslaap.

Ik ben benieuwd hoelang die bijwerkingen bij jou duren.
Bij mij was het maar een paar dagen.

Werkse vandaag, je bent een kanjer.

Gr. het lichtje.

het lichtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2007 21:12

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door het lichtje »

Yeahtje,

Hoe is het gegaan vandaag ?
Kom je de avonden wel door of ga je meteen naar bed als je thuis komt?

Ik hoor je wel snel.

Gr. het lichtje

maaik
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mei 2007 13:29

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door maaik »

Hoi,

Ik heb escitalopram=cipralex=lexapro voorgeschreven gekregen, maar ben er eigenlijk niet voor om dit te gaan gebruiken, omdat ik erug bang ben voor de bijwerkingen en dan vooral dat je er van kunt aankomen!

Mijn huisarts zegt van niet, maar ik geloof haar niet, ze praate eromheen toen ik het vroeg! Daarom ben ik nu op internet op onderzoek uitgegaan en daar lees je toch wel dat het veelal gebeurt! Op deze site staat veel over seroxat, maar het is hetzelfde stofje waar het om gaat volgens mij!

Wie heeft hier ervaring mee?
zoals het er nu voor staat ga ik dit niet gebruiken!!
Maaik

het lichtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2007 21:12

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door het lichtje »

Hoi Maaik,

Ik gebruik Lexapro. Of dat nu het dezelfde is waar ij het over hebt weet ik zo niet. Maar ik heb totaal geen last van bijwerkingen.
Ik had ook die angst om zwaarder te worden enz.
Maar niets van dat alles.
In het begin, de eerste paar dagen last gehad van duizelingen en misselijkheid en een dag trillende handen. En dat was het dan ook echt.

Geloof je arts, want aan lexapro zitten bijna ging bijwerkingen en ik heb ze totaal niet.
Het duurde wel drie weken voordat ze aansloegen bij mij. En dat leek een eeuwigheid. Maar dan gaat het ook echt beter!!!

Succes ermee!

Gr. het Lichtje

maaik
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mei 2007 13:29

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door maaik »

Dankjewel voor je reactie! Ik ben echt in twijfel, maar dat wordt nu veeeeel minder!
Thanks!

het lichtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2007 21:12

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door het lichtje »

Hoi Maaik,

Tuurlijk begrijp ik je twijfel. Die had ik zelf immers ook.
De angst om eraan te beginnen en de wetenschap dat je er voorlopig aanvast zit maakt dat je een twijfel krijgt.
Maar nu ik ze eenmaal gebruik, is de angst om er straks mee te stoppen spannender dan de angst die ik had om ermee te beginnen.

Je gaat je echt beter voelen zonder bijwerkingen.
Ik praat uit ervaring, en de kans op je beter te voelen is zoveel waard.
Overwin je twijfel. Want het is het dubbel en dwars waard.

Gr. het lichtje

Yeahtje
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:10

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Yeahtje »

Lexapro update-tje!!!

Hallo!

Even een verslagje van de afgelopen dagen. Ben dus afgelopen zondag begonnen, en nu 5 dagen verder. Vandaag kan ik voor het eerst zeggen dat ik minder last krijg van de bijwerkingen, ik had vooral last van zeg maar "knikkende knieen", beetje zweverig in mijn hoofd af en toe bij vlagen, en misselijk, maargoed, dat ben ik al maanden, dus dat kon ik wel hebben. En ook af en toe ineens hondsmoe, dat gewoon je ogen bijna dichtvallen, en als het kon gaf ik daar dan ook maar ff aan toe hoor!

Enne....Maaike, ook ik had zoiets van, toen ik de bijsluiter las, daar begin ik niet aan. Maargoed....ik heb ook zoiets, ik heb geen keuze! Ik wil vooruit, mijn arts denkt dat dit helpt, dus ik geef het een kans!

Moet wel zeggen dat ik een zeer positief denker ben, misschien scheelt dat. Vandaag kan ik voor het eerst zeggen dat ik een redelijk goede dag heb gehad (tot nu toe). Gewerkt tot 14.00 uur, en thuis nog een klusje gedaan, en nog geen terugval gehad.

Voel me uiteraard nog steeds niet de oude, maarrrrrrrrrrr....ik heb heeeeel voorzichtig het idee dat er "iets" gebeurt. Vraag me niet wat, maar dat idee heb ik gewoon.

Hier houden we dus maar aan vast, blijf gewoon heel vroeg naar bed gaan als ik dat nodig vindt (sorry voor manlief), en onderga de boel gewoon!

Als ik weer wat te melden heb horen jullie me weer hoor!

Lichtje, hoest met jou??? Nog steeds happy???

Groetjes,

Yeahtje

het lichtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2007 21:12

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door het lichtje »

Hoi Yeahtje,

Gaat nog steeds super goed met me.
Ik voel natuurlijk nog wel dat ik herstellende ben van een zware depressie.
Maar ik ga alleen nog maar vooruit.
En dat zal ook met jou zo gaan!

Fijn weekend en duik gewoon lekker in bed als je zo moe bent, gewoon aan toegeven dat is het beste.

Gr. het lichtje

maaik
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mei 2007 13:29

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door maaik »

Hoi,
Gister ben ik toch begonnen met deze medicijnen en tot nu toe niet echt last gehad. Wel nog wat last van mn hoofd, maar dat komt omdat ik me toch een beetje druk maak (denk ik), ik neem aan dat dat vanzelf minder wordt. En ik kon moeilijk in slaap komen, maar werd evengoed redelijk uitgerust wakker.
Ben benieuwd hoe het verder gaat..
Maaik

het lichtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2007 21:12

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door het lichtje »

Hoi Maaik,

ik ben ook erg benieuwd hoe het verder met je zal gaan.
Maar dat rare in je hoofd zal je nog wel een paar dagen voelen. dat had ik ook.
Het was er bij mij niet de hele tijd maar met vlagen.

Dus volhouden!!!!!
En niet opgeven!!!

Het gaat vanzelf straks anders worden. Blijf erin geloven. :wink:

Gr. het lichtje

Gesloten