LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alternatief ibprofen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
esnej
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2007 11:54

alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door esnej »

Wat is het alternatief voor ibuprofen bij gebruik tegen menstruatieklachen als paracetamol niet helpt?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door Walter van V »

paracetamol met coffeine.
is gewoon een zeer goede pijnstiller. de stap die over eht algemeen naar zwaarder gemaakt wordt is zeker voor korte duur eigenlijk onzin mi. overignes schijnt de combinatie paracetamol en ibuprofen ook goed te werken. Kortdurend in beperkte dosis is er trouwens niets mis met ibuprofen lijkt mij...

esnej
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2007 11:54

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door esnej »

Ik vraag di n.a.v. de uitzending van vorige week dat ibuprofen verhoogt risico geeft op een hartinfarct.
Kortom is er iets anders dan ibuprofen dat goed werkt en in mijn eerste bericht had ik al aangegeven dat paracetamol niet helpt.

VvW
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 mei 2007 18:49

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door VvW »

Uit de onderzoeken die onlangs door prof. Bijlsma in NTVG werden becommentarieert kwam onder andere het relatieve risico op een myocardinfarct of plotselinge dood naar voren, van verschillende NSAID's/coxibs. Daaruit blijkt dat het relatieve risico bij naproxen het laagst is. Overigens een Meta-analyse van 17 onderzoeken met totaal 1 miljoen mensen.

gr. Vincent

mastertjuh
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 apr 2007 22:21

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door mastertjuh »

Of Paracetamol-Codeine

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door Walter van V »

ja leuk... maar daarmee kan je dus niet meer normaal functioneren. Je verkeert namelijk onder invloed van verdovende middelen..

Maar wat is er mis met 1 of 2 dagen hinder , ook al is het pijn?/ ik snap niet dat tegenwoordig voor alle ongemakken gelijk naar de pillen gegrepen moet worden..

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door tienepien »

Sommige vrouwen hebben er dusdanig veel last van dat ze die dagen niet kunnen functioneren. Dan lijkt mij een pijnstiller erg op zijn plaats.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door Sunbow »

Een aantal sessies accupunctuur eventueel aangevuld met kruiden. Gaan slapen met een compres van kamille.
En er shcijnt een goed homeopatisch middel op demarkt te zijn, maar weet (helaas) de naam niet (misschien iemand anders?)

@Walter: met pijn is niks mis; met bijvoorbeeld letterlijk over de grond rollen van pijn is het onderdrukken van die pijn toch wel gewenst.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door Walter van V »

ja ok...Maar als dan Ibruprofen, of zeg maar de NSAID`s vanwege de (nogal gekleurde) berichtgeving ineens taboe zijn, zijn er verrektes weinig echte alternatieven! Dat moet men zich gewoon realiseren!

En als men op grond van de berichtgeving de NSAID`s niet meer wilt gebruiken prima, maar dan moet men de andere geneesmiddelen ook links laten liggen.. We weten toch allemaal dat de lijst bijwerkingen van medicijnen altijd veel groter is dan de werking zelf....

Wat ik probeer te zeggen, wat blijkbaar niet doorkomt..: deze medicijnen zijn nog steeds zeker voor kortdurend gebruik voor de meeste mensen een prima middel.

mastertjuh
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 apr 2007 22:21

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door mastertjuh »

Dan heb je zeker die amerikaanse cardioloog niet gehoord op tv ?
Ook één enkele pil geeft al ??% verhoogde kans op o.a. hartinfarcten ook bij gezonde mensen.


Ik zou juist aanraden voor kortdurend gebruik om Paracetamol, Paracetamol-codeine, Aspirine, of alternatief DL-Phenylalanine(is een aminozuur en de DL-vorm werkt bij sommige mensen pijnbestrijdend, te verkrijgen bij de betere vitamine of reformzaak).

gr. Mastertjuh.

PS. Paracetamol-codeine werkt niet bij iedereen hetzelfde !

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door Walter van V »

PS. Paracetamol-codeine werkt niet bij iedereen hetzelfde !
klopt als een zwerende vinger! en is van toepassing voor ALLE medicijnen..!

bernadette1984
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2007 14:30

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door bernadette1984 »

@ mastertjuh

Ik zou niet zo maar aspirine aanbevelen.

Verder is het kortdurende gebruik van Brufen niet verkeerd. Als alternatief heb je eventueel Naproxen (alleen op recept verkrijgbaar...), maar dan moet je wel erg last hebben.

Ik gebruik als het nodig is 4x2 pcm op een dag en dat werkt in de meeste gevallen het beste en is veel veiliger dan alle NSAID's!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Middelen tegen menstruatiepijnen

Ter waarschuwing!!

Aspirine (acitylsalicylzuur) is tegen dit soort pijnen totaal ongeschikt want ook gevaarlijk! Immers, het werkt ook bloedverdunnend waardoor de normale bloeding die optreedt verhevigd kunnen worden.

Verder de vraag of men weleens heeft gedacht aan Paracetamol zetpillen?
Deze werken beter en sneller dan het oraal geslikte pilletje terwijl Paracetamol naar mijn kennis nog steeds verre te prefereren is dan die Brufen-achtige middelen.

Grootvader

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door eeliane »

naproxen is sterker dan ibuprofen maar valt helaas ook onder de NSAID's dus dan kan je nog beter ibuprofen slikken...

Sjim
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2007 17:08

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door Sjim »

Naproxen is niet alleen op recept verkrijgbaar.
Ja kan het bij elke drogist kopen. Kruidvat heeft het ook van haar eigen merk.
Het beste tegen menstruatiepijn vind ik nog altijd de pil als anti conceptie.

Tintin2
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2007 11:26

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door Tintin2 »

Aspirine is ook een NSAID en werkt niet bloedverdunnend maar het remt de stolling, het is een zogenoemde trombo-aggegratieremmer makkelijk gezegd. de bloedplaatjes plakken moeilijker aan elkaar. Het vervelende van aspirine is dat het vaak maag/darm klachten veroorzaakt.

Paracetamol met coffeïne.
Coffeïne werkt mogelijk versterkend tbv paracetamol, overigens zijn paracetamol het meest effectief in een dosis van 1000mg per keer.

paracetamol max 6000 mg per dag.
paracetamol met coffeine 4000 mg per dag.

Er zijn best nog wat alternatieven, ik zou zeggen ga met je huisarts praten over andere oplossingen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: alternatief ibprofen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Pijnstillers.

Wie het hoofdstuk over pijnstillers en reumamiddelen goed leest in het boek "Medicijnen" zal ook tot de conclusie komen dat hier veel onzin wordt neergeschreven.
Combinatiemiddelen zoals paracetamol/coffeïne of (erger) codeïne) werkt volgens alle onderzoeken niet beter dan paracetamol alleen.

Verstandige mensen kopen dit boek of duiken even de openbare bibliotheek in en lezen die hoofdstukken.

Indien men verder wil lezen in dit boek zal ook tegenkomen dat bepaalde geneesmiddelen w.o. anti-depressiva menstruatiepijnen doet verhevigen!

Maar ja......... Wie niet lezen wil,nietwaar??
Want één van mijn link's al eens gebruikt zoals in het topic door mij geopend?

Grootvader

Gesloten