LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Jolijn »

Chocomelk schreef:
Jolijn schreef:Alleen de vaste forummers hebben echt fibromyalgie, bij anderen zit het tussen de oren? ?
Als 1 van die anderen na een behandeling minder pijn heeft en de kwaliteit van leven is verbeterd, is dat juist een bewijs dat de fibromyalgie niet echt was?
Dan is zo'n dr. Bauer operatie toch een prima oplossing?
Jarenlang allerlei regulieren middelen, die amper helpen, vergoeden; men is blijkbaar niet in staat 'het' wat tussen de oren zit, te verhelpen, ondanks al het geld dat daarvoor wel vergoed wordt.
Vergoed dan gewoon zo'n operatie, al vroeg in het stadium van diagnose en behandeling. Lijkt mij een - relatief- goedkope oplossing.
En natuurlijk gun ik het iedereen zich beter te voelen, na welke behandeling dan ook.

Nee nee zo bedoel ik het absoluut niet Jolijn.

Feit is er gewoon dat er geen enkel medisch bewijs is dat wat deze man doet dat het
werkelijk iemand beter maakt.
Daar zijn al diverse onderzoeken naar gedaan, daardoor mag hij in absoluut niet meer opereren
in Duitsland waar hij voorheen woonde.
Het gaat mij niet zozeer om Bauer, maar om het feit dat iemand die geen vaste forummer is, blijkbaar geen echte fibromyalgie heeft; alleen maar omdat hij na een - discutabele- operatie verbetering in zijn toestand ervaart. Iets wat met allerlei erkende middelen en behandelwijzen niet gelukt is. Laat het dan geen echte fibromyalgie zijn (en is dat voorbehouden aan de vaste forummers) als een operatie duidelijke verbetering geeft, is dat winst. Dan spaar je vergoedingen van reguliere middelen en behandelwijzes uit ( en had dat al eerder bespaard kunnen worden).

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn, ik geloof die persoon totaal niet die een nieuw account aanmaakt en hier zijn
verhaal komt doen over die Bauer, dit zelfde gebeurd op diverse forums, 1 positief verhaal
en weg zijn de mensen en je ziet ze niet meer terug.
Is niet alleen hier, diverse forums in diverse landen.
Dit is puur reclame voor die Bauer niet meer, niet minder.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door puma73 »

Chocomelk schreef:Jolijn, ik geloof die persoon totaal niet die een nieuw account aanmaakt en hier zijn
verhaal komt doen over die Bauer, dit zelfde gebeurd op diverse forums, 1 positief verhaal
en weg zijn de mensen en je ziet ze niet meer terug.
Is niet alleen hier, diverse forums in diverse landen.
Dit is puur reclame voor die Bauer niet meer, niet minder.
En hier gebeurt hetzelfde keer op keer in dit topic. De ene keer zijn de plaatsers van de reclame wat hardnekkiger dan de andere keer, maar ook hier zijn het mooie reclamepraatjes voor een kwakzalver waar de behandelmethode geen enkele wetenschappelijk medische onderbouwing heeft. Een hoop abacadabra en gezwam in de ruimte.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ben het helemaal met je eens Puma.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Wim54 schreef:voor VioletPrue.
Tja ... ik heb er niet zo veel verstand van, .... bij mij is er eiwit weg gehaald op de zenuwknooppunten. Dit kan ontstaan door stress bijvoorbeeld. Even simpel uitgelegd. En je mag ook de operaties zien en met mij komen praten thuis, ik zelf heb dat ook gedaan voor ik aan de operatie in Zwitserland begon.
Dacht dat ik ook nog ergens zo’n CD heb liggen met uitleg, kan je ook van me hebben, zelf heb ik ook geen boek gekocht, vond ik zonde van de centen.
Echt, eiwit op je zenuwknooppunten ontstaan door stress.....zelden zulke quatsch gehoord.
Bedankt voor het aanbod, maar ik loop liever door met pijn, dan dat ik een kwakzalver aan laat klooien met mijn zenuwen en me definitief een rolstoel in helpt.
Maar vriendelijk bedankt voor het aanbod en je PB.

P.S.
Niet rot bedoeld, maar je begint je zin al met "Heb er niet zoveel verstand van....", maar je laat wel een 'arts' aan je zenuwen zitten.
Daar leven die 'artsen' nu van, van mensen die het net niet helemaal snappen en er niet zoveel verstand van hebben.
Jammer.

Amit.Sharma
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:25

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Amit.Sharma »

Ik heb nu 5 jaar fibro symptomen, 4 jaar geleden diagnose gesteld door reumatoloog. Door heel wat hoepels en koepels gesprongen zonder enig resultaat. Hiervoor nooit iets gehad. Nu had ik zoveel pijn dat ik niet kon slapen of eten. Zorg dragen voor mijn eigen hygiëne werd bemoeilijkt door hevige klachten. Kon nergens van genieten en wilde zo niet meer verder leven. Door de verantwoordelijkheid naar mijn kids toe, voelde ik mij verplicht deze door pijn vernagelde leven van mij voort te zetten. Dus als iemand beweert een oplossing ga ik hier mij zeker in verdiepen. Ik denken regelmatig na over amputaties, als je geen armen hebt kunnen ze ook geen pijn doen, dus als er iemand is die zegt mijn toestand op wat voor manier te verbeteren en er zijn aanspreekbare behandelde patiënten met resultaat. Dan zal ik er zeker over nadenken!!!
Ik niet begrijpen dat men een antwoord als: Daar moet je mee leren leven! Kunnen accepteren....
Overigens ik ben zeker niet kleinzerig, ben niet achterlijk en heb t niet tussen mn oren zitten

Amit.Sharma
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:25

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Amit.Sharma »

O ja gebruik geen nickname Amit Sharma is mijn echte naam

Amit.Sharma
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2014 11:25

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Amit.Sharma »

Meest belangrijke nog, hier ging het om als ik het geld had gehad was ik al in Zwitserland geweest. Alles wat nieuw is in het begin duur en alleen beschikbaar voor een kleine groep die de medicatie, dienst of service kunnen betalen. En daarna pas voor de gewone arbeider en de minder bedeelden. In mijn ogen compleet logisch. De eerste die zei dat de wereld rond was werd op de brandstapel gegooid, de eerste die beweerde koorts te kunnen genezen werd uitgemaakt voor ketter etcetera. Ect. Etcetera.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door puma73 »

Amit.Sharma schreef:Meest belangrijke nog, hier ging het om als ik het geld had gehad was ik al in Zwitserland geweest. Alles wat nieuw is in het begin duur en alleen beschikbaar voor een kleine groep die de medicatie, dienst of service kunnen betalen. En daarna pas voor de gewone arbeider en de minder bedeelden. In mijn ogen compleet logisch. De eerste die zei dat de wereld rond was werd op de brandstapel gegooid, de eerste die beweerde koorts te kunnen genezen werd uitgemaakt voor ketter etcetera. Ect. Etcetera.
Ga gewoon een keertje het HELE topic lezen. Er gis geen enkel, maar dan ook geen enkel wetenschappelijk en medisch bewijs dat de methode van deze op geld beluste kwakzalver werkt.

De man mag buiten Zwitserland geen scalpel aanraken, hij mag geen enkele medische behandeling doen en geen diagnoses stellen.

Het is een door hem zelf bedachte methode.

Dus het is heel leuk dat je reageert, maar voor je reclame gaat maken voor deze kwakzalver lees jezelf in in de materie voor je iets gaat roepen.

marthyvan
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 apr 2013 09:12

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door marthyvan »

Amit.Sharma schreef:Ik heb nu 5 jaar fibro symptomen, 4 jaar geleden diagnose gesteld door reumatoloog. Door heel wat hoepels en koepels gesprongen zonder enig resultaat. Hiervoor nooit iets gehad. Nu had ik zoveel pijn dat ik niet kon slapen of eten. Zorg dragen voor mijn eigen hygiëne werd bemoeilijkt door hevige klachten. Kon nergens van genieten en wilde zo niet meer verder leven. Door de verantwoordelijkheid naar mijn kids toe, voelde ik mij verplicht deze door pijn vernagelde leven van mij voort te zetten. Dus als iemand beweert een oplossing ga ik hier mij zeker in verdiepen. Ik denken regelmatig na over amputaties, als je geen armen hebt kunnen ze ook geen pijn doen, dus als er iemand is die zegt mijn toestand op wat voor manier te verbeteren en er zijn aanspreekbare behandelde patiënten met resultaat. Dan zal ik er zeker over nadenken!!!
Ik niet begrijpen dat men een antwoord als: Daar moet je mee leren leven! Kunnen accepteren....
Overigens ik ben zeker niet kleinzerig, ben niet achterlijk en heb t niet tussen mn oren zitten
je kan ook zeggen deze ziekte krijgt mij niet klein
en er is geen oplossing zolang ze niet weten wat nou precies de ziekte inhoud
dus steek je geld in leuke dingen doen

dit is het laatste nieuws over fibromyalgie

http://zorgkrant.zorgportaal.nl/index.p ... onden.html
Laatst gewijzigd door marthyvan op 14 mei 2014 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Amit.Sharma schreef: Daar moet je mee leren leven! Kunnen accepteren....
Overigens ik ben zeker niet kleinzerig, ben niet achterlijk en heb t niet tussen mn oren zitten
Daar zul je mee moeten leren leven of je nu wil of niet, en zodra je het kan
accepteren dat kun je ook veel beter met de pijnen omgaan en wat daar allemaal
bij komt kijken.
Het is een acceptatie proces waar je doorheen moet.
En nee het zit absoluut niet tussen je oren maar je zal het wel moeten gaan accepteren.

Enne amputeren doet geen enkele arts hoor om die reden.
Belangrijk is om blijven te bewegen, heel veel mensen die extreem veel pijn hebben blijven maar
zitten of liggen en dat is niet slim en al helemaal niet bij FM.
Ze gaan verkrampt lopen etc, doe alsof je geen pijn heb en probeer normaal te lopen dan hebben je andere spieren - peesaanhechtingen - pezen minder te verduren.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Chocomelk schreef:Enne amputeren doet geen enkele arts hoor om die reden.
Belangrijk is om blijven te bewegen, heel veel mensen die extreem veel pijn hebben blijven maar
zitten of liggen en dat is niet slim en al helemaal niet bij FM.
Ze gaan verkrampt lopen etc, doe alsof je geen pijn heb en probeer normaal te lopen dan hebben je andere spieren - peesaanhechtingen - pezen minder te verduren.
Ik snap dat je hier goed advies probeert te geven, maar ik ken de problemen die genoemd worden.
Dat je in bed ligt en moet plassen en denkt "Hoe kom ik daar?".
Dan kun je doen alsof je geen pijn hebt tot je een ons weegt, maar als je op dat moment niet kunt bewegen, heb je daar geen drol aan en komt je toilet geen centimeter dichterbij en wordt je blaas niet leger.
Goed bedoeld, maar even te simpel gezegd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Misschien te simpel verwoord Violetprue maar je maakt bij FM niets kapot
in je lichaam om toch naar die wc te lopen, snap je wat ik daarmee bedoel.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Chocomelk schreef:Misschien te simpel verwoord Violetprue maar je maakt bij FM niets kapot
in je lichaam om toch naar die wc te lopen, snap je wat ik daarmee bedoel.
Ja, ik snap het.
Maar snap je ook dat je niet naar het toilet kan lopen?
Het maakt wel niks stuk, maar als je op zo'n moment je been niet eens fatsoenlijk kunt bewegen, hoe wil je er dan ooit mee uit bed komen en er ook nog gewicht op zetten?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mei 2014 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepaste uitingen verwijderd

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Geen vergoeding Zorgverz. bij operatie fibromyalgie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@violet

Ik snap heel goed wat je bedoeld alleen als ik die aanvallen heb is dat bij mij niet alleen vd fm...
Ook vd vernauwingen en artrose...
Maar ik snap je punt..
Maar snap choco ook,

Je kan boos worden om mensen die ook fm hebben maar het in mindere vorm hebben of andere plaatsen endan proberen goede tips te geven,die we tien jr geleden al uitgeprobeerd hebben,en hetniet aan iemands verstand krijgen..

Ik ben het zeker eens met deze ziekte krijgt mij niet klein,dat heb ik 15,5 jr geledeb al gezegd toeb eerste probleem zich voor deed,daarnaast veeeel meer als fm,
En ik sto me geld idd liever in dingen ,waar ik vrolijk van wordt...dus geen kwakzalverij,ik geniet volop vd dingen die ik kan,al wordt dat elk jr minder...maar toch geniet ik van kleine dingen...

Accepteren is makkelijk gezegd,ik accepteer alles wat ik heb,maar iedereen is anders...ook dat is leerproces,ieder heeft andere grens etc..

@ violet kan je geen soeciale stoel baast bed krijgen??po stoel...

Gesloten