LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oneerlijkheid Amk

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
wouda
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2013 19:25

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door wouda »

AMK meldingen zijn niet leuk maar gebeuren al terwijl de mensen eerst na je toe zouden moeten komen en hun zorgen moeten kunnen uit spreken en samen te kijken wat is hier aan de hand. ik ben een ouder met ervaring op het gebied van jeugdzorg.
Voor en door Ouders

HEB JE TE MAKEN MET DE ZORG VOOR JEUGD?
WIL JE GRAAG ANDERE OUDERS ONTMOETEN?
OF HEB JE EEN VRAAG EN WIL JE STEUN VAN IEMAND?

SLUIT JE DAN AAN BIJ HET OUDERNETWERK
GEORGANISEERD DOOR OUDERS VOOR OUDERS
www.oudernetwerkjeugdzorg.nl

WAT DOET HET OUDERNETWERK?
Het oudernetwerk is een groep ouders die zelf (ooit) met de zorg jeugd te maken hebben gehad en toen nergens de steun konden vinden die zij zochten. Praten met een lotgenoot, samen de dossiers doornemen, objectieve informatie geven: dit is wat deze ouders nu voor jou kunnen betekenen. Kom gerust eens praten met 't Oudernetwerk. Doe je verhaal of vraag ondersteuning. Vrijblijvend en anoniem....met andere ouders, die ook ervaring hebben met jeugdhulp.

DE HELPDESK

Heb je een vraag waar je niet uitkomt? De Helpdesk is regelmatig bereikbaar en er zit een ouder met ervaring aan de lijn die je kan informeren of met je mee kan denken.

HET MAATJESPROJECT

In het maatjesproject helpen ouders elkaar voor net dat duwtje in de rug. Een maatje kan steun bieden in gesprekken met hulpverleners en met je meedenken. Ben je zelf alweer wat verder? Meld je dan aan als maatje en steun een andere ouder.

DE OUDER BIJEENKOMSTEN

Drie keer per jaar organiseert de kerngroep een bijeenkomst met iedere keer een ander thema. Daar is gelegenheid voor contact en kan je door het delen van jou ervaring helpen om de Zorg voor jeugd te verbeteren.


GEÏNTERESSEERD?

Neem een kijkje op de website, daar vind je steeds alle actuele informatie en de telefoonnummers van de Helpdesk en het Maatjesproject

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wouda schreef:ik ben een ouder met ervaring op het gebied van jeugdzorg.
In positieve zin of negatief ?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door VioletPrue »

wouda schreef:AMK meldingen zijn niet leuk maar gebeuren al terwijl de mensen eerst na je toe zouden moeten komen en hun zorgen moeten kunnen uit spreken en samen te kijken wat is hier aan de hand.
Tuurlijk, als buurvrouw ga je gezellig koffiedrinken met je buurman die je dagelijks zijn kind in elkaar hoort slaan.
Ik bedoel, dat lijkt me een hele redelijke man die nooit geweld zou gebruiken tegen een vrouw die zegt 'Goh joh, ik hoor dat je je kind slaat, wil je daar alsjeblieft mee ophouden?'.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

VioletPrue schreef:
wouda schreef:AMK meldingen zijn niet leuk maar gebeuren al terwijl de mensen eerst na je toe zouden moeten komen en hun zorgen moeten kunnen uit spreken en samen te kijken wat is hier aan de hand.
Tuurlijk, als buurvrouw ga je gezellig koffiedrinken met je buurman die je dagelijks zijn kind in elkaar hoort slaan.
Ik bedoel, dat lijkt me een hele redelijke man die nooit geweld zou gebruiken tegen een vrouw die zegt 'Goh joh, ik hoor dat je je kind slaat, wil je daar alsjeblieft mee ophouden?'.

ja en dan gelijk bonje hebben,waar bemoei je je mee het is mijn kind!

vp helemaal gelijk!!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef:Tuurlijk, als buurvrouw ga je gezellig koffiedrinken met je buurman die je dagelijks zijn kind in elkaar hoort slaan.
Ik bedoel, dat lijkt me een hele redelijke man die nooit geweld zou gebruiken tegen een vrouw die zegt 'Goh joh, ik hoor dat je je kind slaat, wil je daar alsjeblieft mee ophouden?'.
Inderdaad VP dat werkt niet nee.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Het komt over alsof Wouda zelf een dader of verdachte is..

asck
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2013 00:22

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door asck »

[quote][/quote] Leojes30 schreef:
Ik vind het juist wel heel goed dat er zo'n lijn is..al zou er van de 100 meldingen , maar een echt waar zijn en ze dat kindje kunnen redden dan heeft het al zin....

Bovendien tuurlijk is het niet leuk (zacht uitgedrukt) als iemand een valse melding doet, maar als er niets aan de hand is wat heb je dan te vrezen van jeugdzorg.



Natuurlijk is het heel goed als BJ en AMK een kind redden van mishandeling door de ouder(s). Daar zal iedereen het over eens zijn. Maar dan heb je nog het feit dat 14% van de kinderen in een internaat misbruikt worden en slechts 2% daarvan wordt door BJ opgemerkt. Dat lijkt me niet wenselijk voor kinderen die terecht of onterecht bij hun ouder(s) is/zijn weggehaald. Zo'n kind krijgt er nog meer problemen bij.

Daarbij is er geen onderzoek gedaan naar de emotionele schade van een gezin wanneer er een valse melding bij het AMK ligt en om hoeveel gedupeerden het gaat. Het blijkt dat geen van de jeugdzorginstanties aan waarheidsvinding doet. Check bv. website van EenVandaag en zoek op jeugdzorg. Je zult genoeg informatie krijgen om een aardig beeld te vormen. Mijn gezin heeft momenteel te lijden onder een valse melding van een huisarts, en ik kan je zeggen, het gaat diep en het doet verschrikkelijk veel pijn. We kunnen er echt niets aan doen, en AMK staat volgende week op de stoep. De nieuwe huisarts en school staan achter ons, dus hopelijk waait de hele boel over, maar je weet maar nooit. Instanties die openlijk toegeven niet aan waarheidsvinding te doen, vind ik nu eenmaal moeilijk te vertrouwen. En op de NOS website staat een filmpje, drieluik AMK, waarin het AMK een kind (in deel I, 20-25 seconden na begin documentaire) laat zeggen dat: 'de weg naar een veilige en kansrijke toekomst gaat vaak via het AMK'. Nu vraag ik je! Dit valt mijns inziens onder kindermisbruik! AMK geeft hierin openlijk toe dat de meeste ouders hun kind niet de veilige en kansrijke toekomst zullen (kunnen) bieden en dat het AMK dat wel kan doen.

Dus nee, ik heb weinig vertrouwen in een goede afloop, al hoop ik natuurlijk van harte dat dit bezoek met een sisser afloopt. En dat terwijl er in ons gezin echt niets aan de hand is en we dus wel wat te vrezen hebben van jeugdzorg...

Gesloten