LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Biostabil 2000 werkt wel!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Gast »

Heren en dames, hebben jullie ooit wel eens gehoord van het Placebo-effect? Nee zeker! Dat is het effect dat als gelooft dat een medicijn of bijvoorbeeld zo'n hanger, dat het dan ook in jouw ogen werkt! Maar dat is dus dikke onzin.
Dit is uitzuigerij van wanhopigen en zwakken, natuurkundig gezien, kan je NIET ontladen door een magneetje! En die boekjes die je zag zijn gewoon kinderboeken met daarin eenvoudig uitgelegd hoe magneetjes werken, maar als je dieper kijkt in dat onderwerp dan zul je zien dat de biostabil NIET kan werken. Dat zo'n oude opa nog kinderboeken leest en dat geloofd, moet hij weten, maar mensen ik ach jullie wel verstandiger en geloof toch alstublieft de wetenschap, die mensen weten ECHTt wel waar ze over praten, want mede dankzij HEN is het nu mogelijk dat die meneer Santanera u die bioastabil kan aanprijzen (overigens door zijn zoon en buurvrouw, dus doorgestoken kaart) en dat u nu kan discussieren op dit forum, dus ik zou eerder twijfelen aan een man die zijn informatie uit kinderboeken haalt, dan aan wetenschappers die er jarenlang voor gestudeerd hebben!

Ik zou zeggen denk er nog eens over na!

M vr. gr.
Reeuwerd Straatman

jomi

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door jomi »

Ik wilde nog ff reageren op de uitzending over de biostabiel. ik ben het eens met romano. Mensen die hem dragen zijn niet gehoord.
Mijn man en ik dragen hem al een aantal maanden en voor ons werkt hij wel. Het enige waarin ik het met Radar eens ben hij kost veel geld.

Wij waren in december op bezoek in de USA en onze vriend had erge nekklachten dus bood mijn man hem aan de ketting te dragen . Hij was na een half uur zeer verbaasd dat de klachten afnamen en na 2 dagen waren verdwenen. Wij hebben hem dan ook de ketting cadeau gedaan voor wij vertrokken. Zo zie je maar suggestie of niet op een of andere manier werkt het wel. :lol:

Maantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2004 23:41

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Maantje »

Hoi mensen,

Ik heb een half jaar geleden van mijn moeder een zilveren biostabiel gehad. Mijn moeder vond dat ik het moest proberen vanwege mijn moeheid en mijn hoofdpijn. Ik ben immers nog vrij jong en ik was in haar ogen net een oudere vrouw van een jaar of 70 met allemaal gezondheids kwalen.
Ik heb de biostabiel septisch omgedaan... net wat jullie vertellen, het zal wel weer oplichterij zijn, maar het is een mooi zilveren sierraad.
Jarenlang probeer je van je klachten af te komen en dat zal heus niet van zo'n ketting ineens verdwijnen...
Toen ik hem omdeed kreeg ik steken in mijn nek en na een paar dagen begon mijn hoofdpijn en moeheid te verminderen. (ik woon ook onder hoogspanningsmasten)..
Elke dag stond ik met goede hoofdpijn op.... en wat ik al gauw opmerkte was zodra ik de biostabiel bij het opstaan omdeed het binnen een uur was verdwenen.
Ook is het wel heel raar dat je na 9 jaar kinderwens en pogingen toch zwanger mag raken. Weliswaar met ivf, maar ik ben zwanger sinds ik de biostabiel draagt..
Waarom zou ik hem afdoen? Ik zou hem nooit gedragen hebben als ik hem niet van me moeder had gekregen. Ik ben hem gaan dragen om haar een plezier te doen maar nu draag ik hem trouw elke dag omdat ik me gewoonweg beter bij voelt. Of het nu tussen mijn oren zit... ach ik weet het niet, de 1 zal het zeggen, de ander zal me geloven. Het enigste wat ik geloof is dat ik me beter voelt dan ooit. Mijn hoofdpijn beheerst mijn leven niet meer en mijn chronische depressie is letterlijk stabiel! Ik voel me een stuk prettiger in mijn leven!

Groetjes van Maantje

Ps: het viel me op in de uitzending dat niemand werd gehoord ... Hoe oud is trouwens al dat systeem van het dragen van magneten???? Nooit van magneet armbanden gehoord? Dit is al heel lang bekend dat dit een positief effect op een lichaam kan hebben.
Jammer dat radar maar 1 zijdig heb gekeken naar de biostabiel en niet naar de werking!

Stellina Santanera

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Stellina Santanera »



Beste Annie39,

In het belang van Uw vader wil ik U vragen telefonisch contact op te nemen met Bruno Santanera,

Met vriendelijke groeten,

Stellina Santanera

Baazz

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Baazz »

Mensen, mensen,

soms barst ik spontaan in tranen uit als ik zie hoe mensen zich op laten lichten door zo'n pizzabakker.. Ik studeer zelf op een universiteit en ik weet hoe daar met de waarheid wordt omgegaan. Academische vorming staat voor alles kritisch bekijken alvorens iets voor waar aan te nemen. Als alle mensen vanaf nu eens eerst analyseren waaraan ze gaan beginnen alvorens hun duurverdiende centen uit te geven.
De heer Santanero is verder trouwens een werkelijke held in het omzeilen van feiten en het verzinnen van drogredenen. Vanuit commercieel oogpunt is hij een werkelijk genie. Ondanks dat hij met spijkerharde feiten wordt gebombardeerd blijft hij rustig en probeert hij met de meest kromme argumenten (lees: spinnen) de boel recht te praten. Wat dat betreft moet ik hem nageven dat hij met talent is geboren.
Misschien dat mensen mij verkeerd begrijpen, maar wat ik met dit pleidooi niet zeg is dat de biostabiel niet voor iemand kan werken. Ik ben oprecht blij voor mensen die veel baat hebben bij dit product. Ik zeg alleen dat je niet iets moet verkopen als een hemels product met Zarië's zand, en andere helende ingrediënten, terwijl het in werkelijkheid slechts een magneet is met twee op elkaar gedrukte plaatjes. WANT DAN BEN JE EEN WERKELIJKE OPLICHTER, en dit feit kan in geen mogelijkheid gerechtvaardigd worden door zijn werking..
Samengevat: Zonder te kijken naar zijn werking.. hetgeen Santanero via de spots verkoopt (Zairiës zand, patent etc.) en hetgeen wat je er uiteindelijk voor krijgt (een zwarte magneet), zijn toch twee compleet verschillende dingen en dit verschil maakt Santanero toch tot een op OPLICHTER?

DIT KAN NIEMAND IN HET PRO-SANTANERO KAMP TOCH ONTKENNEN?

Baazz

Baazz

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Baazz »

Ik zou ZOOOOOO graag iemand van het PRO-Santanero kamp horen zeggen... je hebt gelijk.. hij is een oplichter..

En nogmaals.. Je moet twee dingen duidelijk gescheiden houden: 1. de werking van de Biostabiel.. 2. Het materieele aspect van de hanger.. ik geloof absoluut dat het voor sommige mensen helpt en daar ben ik oprecht blij voor. Die discussie laat ik in het midden.
Maar heel veel beloven (Zand, aarde, patenten, etc.) en weinig waarmaken.. dat is een belangrijk kenmerk van een oplichter.. Daarom ben ik ook zo blij dat Radar dit onderzoek heeft gedaan en aan het licht heeft gebracht dat dit zaakje stinkt...

Nogmaals doe ik vriendelijk een oproep aan iedereen die positieve ervaringen heeft met de Biostabiel om kritiek te uiten op de manier waarop dit product aan de man is gebracht...

Groeten,

Baazz

broer/zus

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door broer/zus »

Zolang ik het weet ,dat is 63 jaar, last gehad van hoofdpijn en dikwijls behoorlijk erg., Er is van alles geprobeerd o.a. alle tanden laten trekken op dokters advies,geen kaas,geen akcohol, niet meer roken. Niets heeft geholpen. Tot slot werd er nog verteld dat het stress zou zijn. Dus bij beeinding van de zaak zou alle ellende tot het verleden behoren. Niets was minder waar. Tot ik ongeveen 5 maanden gelden de bio-stabil heb gekocht. Binnen 14 dagen werd de hoofdpij minder en op dit monent is die met ongeveer 70-80% verminderd.maar dat niet alleen.Daar ik ongeveer 6 jaar tabletten gebruikt voor de maag.een probleem waar je mee moet leven,is ook dit voor meer als de helft verminderd. Dus geef mij maar de bio-stabil, HET HELPT BIJ MIJ PERFECT.

Stief

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Stief »

*zucht* Nou vooruit... nog één keertje dan.

Zoals eerder al iemand op dit forum aangaf: er schijnen maar weinig mensen te zijn die de twee kanten van deze discussie in willen / kunnen zien. Voor alle duidelijkheid nog één keertje: aan de ene kant discussiëren we over de al dan niet aanwezige geneeskrachtige werking van de Biostabil 2000, aan de andere kant discussiëren we over de vraag of iemand (in dit geval Bruno Santanera) ronduit mag liegen om zijn product (de Biostabil 2000) aan de man te brengen.

Om met dat laatste maar te beginnen; ik denk niet dat er ook maar IEMAND op dit forum is (of je nou voor- of tegenstander bent van de Biostabil 2000) die het okay vindt dat iemand in het openbaar liegt om producten te verkopen. Mensen die dat doen noemen we oplichters. En als de producten die verkocht moeten worden ook nog eens bepaalde therapeutische eigenschappen horen te bezitten - die vervolgens niet bewezen kunnen worden - noemen we dat soort mensen kwakzalvers.

Voor alle duidelijkheid: NIEMAND wordt uitgescholden als het gaat om de 'ontmaskering' van de Biostabil 2000. Dit zijn gewoon simpele feiten die op tafel worden gelegd. Bruno Santanera liegt, dus is hij een leugenaar. Hij verkoopt spullen onder valse voorwendselen, dus is hij een oplichter. Hij verkoopt producten met een tot nog toe onbewezen geneeskrachtige werking, dus is hij een kwakzalver. Zo simpel is het.

Ter verdediging van de heer Santanera wordt vervolgens gezegd dat er in de reguliere medische wetenschap wel grotere geldwolven en klunzen rondlopen. En dat is waar. Maar goed, van de andere kant: als er twee huizen in de brand staan, eentje een beetje, de ander heel erg, dan zeg je niet: "Laten we dat ene huis maar niet blussen, want dat staat maar een beetje in de brand". Snap je? Het feit dat er andere dingen zijn die 'erger' zijn dan Bruno's oplichtingspraktijken, betekent niet dat we onze ogen maar moeten sluiten voor dit soort zaken.

Hoe dan ook; liegen mag niet. En als Bruno beweert dat hij aarde uit Zaire in zijn Biostabil stopt, terwijl dat niet zo is, dan liegt hij. Als hij beweert dat er een wereldwijd patent op de Biostabil rust, terwijl dat niet zo is, dan liegt hij. En als hij beweert dat hij een magnetomineraal-therapeut is, dan liegt hij ook. Want volgens de Van Dale is een therapeut een 'behandelend geneeskundige', en is een geneeskundige een 'doctorandus in de geneeskunst'. Bruno is een voormalig autospuiter en carroseriebouwer, die nu marmer en parfum verkoopt en ook 'wat' doet met mineralen en magneten. Hij heeft GEEN diploma in welke discipline van de geneeskunde dan ook. Hij is GEEN therapeut.

Zijn we inmiddels allemaal zover? Liegen mag dus niet. Toch?

Goed, komen we bij het volgende punt: de al dan niet aanwezige therapeutische werking van de Biostabil 2000. Ik heb het al eerder in deze discussie gezegd en roep het graag nog een keer: er is een HELE MAKKELIJKE MANIER om de geneeskrachtige werking van de Biostabil te testen. Voer gewoon een standaard dubbelblind placebo-onderzoek uit, dan zijn we allemaal tevreden (of nou ja, één groep dus niet).

De discussie van 'het werkt wel' / 'het werkt niet' is vrij zinloos als je het mij vraagt, aangezien mensen die zo'n ketting hebben gekocht en - al dan niet via een placebo-effect - merken dat het werkt bij hun klachten, niet van hun positieve houding jegens de Biostabil 2000 zijn af te brengen. Welke natuurkundige wetten en regels je er ook bij haalt. Je begeeft je namelijk op het moeilijke terrein van 'geloof' en tja, je kunt toch ook niet alle kerken sluiten, simpelweg omdat gelovigen niet kunnen bewijzen dat God bestaat.

Ik ben persoonlijk ook eerder geneigd om te geloven in de reguliere wetenschap dan in metafysische wondermiddeltjes, maar er bestaat ook zoiets als wetenschappelijke arrogantie, in de zin van: als we het niet kunnen bewijzen, dan kan het dus niet. En dat is natuurlijk ook onzin.

Klein voorbeeld ter toelichting: er is geen neuroloog ter wereld die de precieze werking van SSRI's (Selective Serotonine Reintake Inhibitors) als Valium en Seroxat kan verklaren. We NEMEN AAN dat de pillen invloed uitoefenen op de concentratie serotonine in onze hersenen, maar niemand weet dat zeker. Maar goed, omdat er verscheidene dubbelblind onderzoeken naar de werking van SSRI's zijn gehouden, kunnen we met 98% zekerheid aannemen dat ze werken tegen bijvoorbeeld angstklachten en depressiviteit.

Het is toch geen probleem om zo'n onderzoek ook met de Biostabil (en andere homeopatische middelen) uit te voeren?

Kortom: mensen mogen wat mij (en wat iedereen, denk ik) betreft gerust een Biostabil 2000 kopen, als ze daar blij mee zijn en daar minstens 120 euro voor over hebben, maar als het gaat om Bruno Santanera denk ik dat we het er allemaal wel over eens zijn dat hij simpelweg niet mag liegen in zijn reclamespotjes. DAT is dan ook precies hetgene dat TROS RADAR onderzocht. Niet de werking van de Biostabil (dan hadden ze inderdaad wel gebruikers gevraagd naar hun ervaringen), maar simpelweg de beweringen van Bruno Santanera.

janfreak

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door janfreak »

Onvoorstelbaar dat er nog steeds dergelijke massa's onnozelaars op deze aardkloot rondlopen die zich door mensen als Bruno Santanera in de luren laten leggen. Wetenschappers, waaronder medici, geven overduidelijk aan dat de zogenaamde werking van de Biostabil 2000 naar het land der fabelen verwezen dient te worden, maar nee, men gaat stug door in de wartaal die onze Bruno ten gehore brengt te geloven. Ze raken er zogezegd helemaal van in de war. Blijkbaar werkt het placebo effect niet alleen met pilletjes. Als ik tot de kopers behoord had dan had ik onmiddelijk nu een proces tegen Santanera en de Nooij aangespannen. Want wat blijkt, het "Prachtige gouden sieraad" blijkt een met een dun goudlaagje bedekt metalen doosje te zijn en dus niet massief goud hetgeen de reclame wel suggereerde. Maar ook dat zullen de brave kopers wel op de koop toenemen, of je nu weinig of flink belazerd wordt, dat maakt dan toch niet meer uit.

ppiet

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door ppiet »

heel frappant dat er in de biostabils die er verkocht zijn een magneet zit en in die van bruno een soort aarde en weet ik nog meer.
ik heb een biostabil om mijn uitlaat van de auto hangen, en wat denk je?? geen stroom meer met uitstappen, zuiniger, trekt harder op en losse onderdelen blijven hangen ( tip voor opel rijders)

Wilma B.

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Wilma B. »

Ik heb sinds enkele weken een biostabiel gekocht, omdat mijn schoonmoeder en twee schoonzussen hem hadden gekocht en ze voelden zich zoveel beter!!!! Ze waren zo positief dat ik dacht, die moet ik ook hebben. Ik heb nogal last van de hormonen voor de menstruatie. Ik voel me dan niet echt stabiel. Maar ik moet helaas zeggen dat het voor mij niets doet. Verder heb ik ook psoriasis op mijn ellebogen. In tegenstelling tot wat iemand hier op het forum vertelde, is dat bij mij niet overgegaan. Jammer!!! Na de uitzending voelde ik me toch wel bedrogen door Dhr. Santanera. Lichaamstaal spreekt inderdaad boekdelen!!

Mikesvan

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Mikesvan »

laat me raden degenen die deze berichten schrijven zijn zeker weer van buren van Bruno of van Tineke, of zijn het deze keer de kennissen van deze mensen?

skabach

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door skabach »

Kwakzalverij bestaat sinds de eerste schoft de eerste domkop vond
( Voltaire 1694-1778 ).

Inter

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Inter »

Geplaatst op 15 Mar 2004 20:39 door EvilBro


--------------------------------------------------------------------------------

Inter:
Quote:
Had je ook kunnen zien als je de website van me eerste link beter had gelezen.
<Ik weet niet waaruit je haalt dat ik niet heb gelezen dat het allemaal artsen zijn, maar dat is een vergissing. Je hebt de strekking van mijn stukje gemist. De strekking was dat niet alles wat een arts doet per definitie dus correct is. Sterker nog, je zou je kunnen afvragen hoe goed een arts is als ze producten aanraden die niet getest zijn op degelijke wijze (ze zouden namelijk beter moeten weten).>
Omdat je deze artsen vergelijkt met therapeuten .En dat is toch echt wat anders .Ook nu zeggen je wel niet dat het kwakzalvers zijn maar je bedoelt wel hun handelwijze.
Quote:
Dus als het niet is bewezen door wetenschapelijk onderzoek is het allemaal kwakzalverij.
<Nee, dat heb ik niet gezegd. Als het niet bewezen is dan is het zeer dubieus (een soort driekwart kwakzalverij, want hoe kan je een claim doen als je die claim niet getest hebt). Als het tegendeel bewezen is is het echt kwakzalverij (zoals bijvoorbeeld bij homeopathie is aangetoond dat het niks meer doet dan het placebo effect).>
Je hebt dit niet helemaal gezegd maar uiteindelijk bedoel je dit wel.
Dit verandert niet door te zeggen als het tegendeel is bewezen.
Het gaat ook niet om de claim maar alle mensen die wel een postief effect hebben als ze daar geweest zijn.
Als mensen zich beter voelen door behandeling van een arts, wat is daar mis mee.
Dit is de lastige vraag: Mag je mensen een placebo effect verkopen? Als je vindt van wel dan moet je ook geen problemen hebben met de Biostabil 2000.
Omdat dit een juwelier ook had kunnen verkopen.Het andere wat jij dan ook onder placebo verstaat hoeft niet hetzelfde te zijn.
Dus door een reguliere arts vastgestelde ziekte zit tussen je oren als iemand ineens (wat) beter voelt.
<Nee, dit heb ik wederom niet gezegd. Weet je eigenlijk wel wat een placebo effect is?>
Quote:
Met z`on antwoord ga je zeggen dat iemand helemaal niet ziek was.
<Dat ga ik helemaal niet zeggen, want dat is niet waar (Hoewel het natuurlijk wel zo kan zijn dat iemand alleen maar tussen de oren ziek is).>
Quote:
Want die middelen werken toch niet.
<De meeste middelen werken inderdaad niet. Ze doen niets meer dan de biostabil. Alleen als je er in gelooft, kan het je helpen (ofwel placebo effect).>
Dit is niet wat ik bedoel.( hier zit je me zinnen apart te zetten zodat het anders naar voren komt)
Je geeft een middel ,wat volgens jouw niet werkt ,maar z`on iemand wordt toch beter.
Dan stel jij dan toch dat hij helemaal niet ziek is (of was).
Placebo`s werken alleen maar als er niets aan de hand is en daarvan is hier toch geen sprake van.
Want een reguliere arts heeft immers vastgesteld dat er werkelijk wat aan de hand is.
Quote:
... maar jij doet of iedereen hetzelfde is.
<Nee>
Ik kan nergens vinden dat je onderscheid maakt tussen verschilende alternatieve genezers
Quote:
En dat is begrijpelijk voor iemand van de Universiteit Twente in Enschede.
<Die mag je uitleggen...>
Die is leuk!!
Je legt alles vanuit de wetenschap en de meeste hebben het niet zo op alternatieve geneeswijze.
Maar ik kan het hierin mis hebben want vanuit internet iemand beroordelen is nooit zuiver.

Met http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=1&id=1830861 (nu niet meer te zien uiteraard) was iemand van de Universiteit Twente .Als ik naar de tijd keek daar en de tijd bij het bericht op de site van Tros-Radar van jou ,die wel erg gauw daarna werd geplaatst, zag ik wat overeenkomsten.
Ook dit is geen zuivere methode uiteraard .

Inter

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Inter »

Foutje :oops: :oops: :oops:
Dit bericht moest hier komen:
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic ... &start=405

Carootje

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Carootje »

Ik had zowiezo al mijn vragen bij deze "helende" ketting en die zijn na het kijken naar Radar alleen maar bevestigt. Iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij zo'n (dure!) ketting koopt, maar volgens mij zit het gewoon tussen de oren! Alles kwam bij Radar zeer ongeloofwaardig over. Als deze meneer zegt dat er zand(!) in zit en er blijkt een magneetje in te zitten, mag deze meneer zichzelf ook wel eens na laten kijken. Misschien bevindt zijn zand zich op een totaal andere plaats. Ik ben blij voor degene waarbij de ketting wel helpt, maar mij lijkt het allemaal suggestie!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Geloven dat iets werkt kan al genoeg zijn,voor veel mensen werken placebo's ook ,terwijl deze geen werkzame stoffen hebben.Het blijft echter wel oplichterij en een erg duur magneetje. :!:

Gast

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Gast »

Geloven doe je in een kerk en als je er uit komt moet je het weten


Volgens mij weten de meesten het niet nog nooit een kerk van binnen gezien en zo is het met de bioinstabiel biel !!!!!!

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door magnetico »

Na het zien van Radar zullen velen zich hebben
afgevraagd hoe Buno Santanera het voor elkaar
heeft gekregen om zoveel enveloppen te
verzamelen waarin die zogenaamde bedankbrieven
zouden zitten. De meeste enveloppen waren leeg
zoals Radar beaamde. Als je naar onderstaande
website gaat is het raadsel volgens mij
opgelost. Het kan geen toeval zijn. De dorpjes
Godlinze en en Uithuizermeede liggen op
steenworp afstand van elkaar!!


http://www.grafischgezien.nl/gg042000/pag09.htm

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door magnetico »

Na het lezen van de faxen die gestuurd zijn aan de TROS, Privé, story etc. is het opnieuw duidelijk geworden dat Santanera c.s helemaal niets van magnetisme hebben begrepen. Sterker nog de faxen staan weer vol tegenstrijdigheden. Bijvoorbeeld de volgende:
Santanera beweert dat de TUD niet goed zou hebben gemeten of een verkeerde Gaussmeter heeft gebruikt. Nou die was wel goed dus.
De meting van de TUD liet een Gauswaarde zien van ca. 1200. Santanera beweert dat het 12000 moet zijn. Nou die laatste waarde is dus het Remanent magnetisme van het Neodymium magneetje.
Santanera weet dus niet wat Remanent magnetisme is en weet dus ook niet dat als je aan de oppervlakte van de magneet meet de Gausswaarde 1200 is. Hij laat notabene in zijn fax een tabel zien van (waarschijnlijk) zijn leverancier waarin de meetwaarde aan de oppervlakte van de magneet staat vermeld te weten 1400 Gauss. Het verschil van 200 Gauss komt omdat de TUD direct op de Biostabil heeft gemeten en daardoor op een lagere waarde uitkomt.

"Meten is weten"
Santanera kan niet meten en zal het dus ook nooit weten!!!

Stellina, kijk nog een keer naar de tabel en leg het je vader svp uit

Gesloten