LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Pluis01
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018 21:07

Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door Pluis01 »

Ik zou graag willen praten met lotgenoten die negatieve/vervelende ervaringen hebben gehad of niet goed zijn voorbereid mbt een opname in een ggz instelling in noord Holland Noord. Zelf heb ik een opname gehad en dit als zeer slecht ervaren. Ik volg momenteel therapie om deze ervaringen te verwerken en ik wil graag weten wat voor ‘soort’ mensen geen fijne ervaringen hebben gehad. Is dit over het algemeen de extraverte of introverte mens en hoe hadden zij het graag anders gezien. Uiteraard ben ik me er van bewust dat dit mijn eigen proces is om te verwerken en ik verwacht ook niet dat andere mij bevestigen in mijn ervaringen. Hopelijk kan ik later zelf iets betekenen voor deze doelgroep. Graag wil ik even benadrukken dat het zeker niet mijn intentie is om een zwartboek over de ggz te schrijven. Ik ken ook mensen die wél een goede ervaring hebben gehad en daar oordeel ik ook niet over. Kortom ik heb echt geen slechte intenties. Wellicht helpt het mij In mijn proces en toekomst en hebben lotgenoten er ook iets aan.
Laatst gewijzigd door Pluis01 op 20 jan 2018 21:28, 6 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is het niet makkelijker om uw probleem kenbaar te maken zodat wij u tips en hulp kunnen geven? Over elke GGZ instelling zijn reviews te vinden, maar wat heeft u aan ervaringen van andere mensen in een andere instelling?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door Brahms »

Pluis01 schreef:Ik zou graag willen weten wie er een negatieve/vervelende ervaring heeft of niet goed is voorbereid met een opname in een ggz instelling in noord holland.
Alleen de negatieve of juist ook de positieve?

Pluis01
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018 21:07

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door Pluis01 »

In mijn geval alleen de negatieve, vervelende ervaringen

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door Brahms »

Pluis01 schreef:In mijn geval alleen de negatieve, vervelende ervaringen

U gaat een zwartboek schrijven over de GGZ ?
Je zou juist ook belangstelling moeten hebben voor de positive verhalen, anders wordt het wat eenzijdig, somber en ongeloofwaardig.

Pluis01
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018 21:07

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door Pluis01 »

U trekt wel snelle conclusies en ik kan deze topic ook om een hele andere reden / doel plaatsen

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door reggie2 »

NeoDutchio schreef:Is het niet makkelijker om uw probleem kenbaar te maken zodat wij u tips en hulp kunnen geven? Over elke GGZ instelling zijn reviews te vinden, maar wat heeft u aan ervaringen van andere mensen in een andere instelling?

Waarom wil jij toch altijd het naadje van de kous weten?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

reggie2 schreef:
NeoDutchio schreef:Is het niet makkelijker om uw probleem kenbaar te maken zodat wij u tips en hulp kunnen geven? Over elke GGZ instelling zijn reviews te vinden, maar wat heeft u aan ervaringen van andere mensen in een andere instelling?

Waarom wil jij toch altijd het naadje van de kous weten?
Het gaat mij niet om het naadje van de kous. Maar als ik bv een defect verkeerslicht in Amsterdam zie, wat voor nut heeft het dan om ervaringen te vragen van alle verkeerslichten in Amsterdam? Als ik een conflict met een monteur van mijn garage heb, waarom zou ik dan negatieve ervaringen willen hebben van alle dealers in Nederland?
Er wordt hier om een algemeen iets gevraagd zonder duidelijk doel. Er zijn een hoop GGZ instellingen in Noord Holland. Ieder zal een andere aanpak hebben en een eigen manier van werken. Heeft TS een probleem in een bepaalde instelling, wat zou hij/zij dan moeten met ervaringen van andere instellingen? Of zoekt ze een bepaalde instelling voor een behandeling? In dat geval kunnen wij nog niets aangeven omdat wij niet weten wat er gezocht wordt. Ieder persoon is anders en ieder probleem staat op zich. Zorg is een persoonlijk iets, wat voor de een goed uitpakt kan voor de ander juist tegenwerken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door Brahms »

Pluis01 schreef:U trekt wel snelle conclusies en ik kan deze topic ook om een hele andere reden / doel plaatsen
Geen conclusie getrokken, slechts een vraag gesteld...

Dan is het wel zo handig om reden en doel te vermelden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Pluis01 schreef:U trekt wel snelle conclusies en ik kan deze topic ook om een hele andere reden / doel plaatsen
Maar wat is dan je doel/rede? Wat wil je doen met deze persoonlijke ervaringen van mensen? Komen de vervelende ervaringen door jouw als patiënt of door het beleid van de instelling?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door Brahms »

Of wil je mensen met vervelende ervaringen gaan helpen ?
Tot nu toe blijf ik het topic positief bekijken.....

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door Moneyman »

Pluis01 schreef:U trekt wel snelle conclusies en ik kan deze topic ook om een hele andere reden / doel plaatsen
Als je de juiste reacties wilt krijgen, helpt het om zelf eerst duidelijk te zijn. Tot nu toe spreek je in raadsels.

Pluis01
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018 21:07

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door Pluis01 »

Zie mijn aangepaste topic dankjewel voor het inzicht dat ik heb gekregen over mijn onduidelijkheid

Erwin 01
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2020 18:38

Re: Vervelende ervaringen GGZ opname noord Holland Noord

Ongelezen bericht door Erwin 01 »

Pluis 01
Nare ervaringen binnen de enge ggz wil ik graag met je delen en tegen optreden.
[email protected]

Gesloten