LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] en wij zijn echt de enige niet, oproep tot algeheel protest!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

wie protesteert mee tegen deze afbraak?

Peiling eindigde op 29 nov 2005 08:56

ik
3
75%
ik niet
1
25%
 
Totaal aantal stemmen: 4

gans
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2005 08:51

en wij zijn echt de enige niet, oproep tot algeheel protest!

Ongelezen bericht door gans »

Beste mensen,

Mag ik even aandacht vragen voor mijn persoonlijke situatie?
We laten ons weer vertrappen door maatregelen waar vele mensen fors door zullen moeten inleveren.

Mijn persoonlijke situatie:
Samenwonend, verzamelinkomen inc. toeslagpartner net iets meer dan 40000 (ik ben vrachtwagenchauffeur zonder overuren, netto 1300 euro, vriendin in ww, netto 649 euro).

Dus geen recht op zorgtoeslag, dit is gebaseerd op een realistische schatting van ons verzamelinkomen 2006.

Ziekenfondspremie incl. aanvullend pakketje 2 pers. nu 100 euro p/m.
Ziektekostenverzekering straks incl. aanvullend pakketje straks plusminus 220 euro 2 pers. p/m

Verschil:120 euro p/m

Nettoinkomen samen: 1949 euro.
Besteedbaar inkomen na aftrek alle vaste posten: 250 euro.
(wij hebben beiden een schuld, aflossingsbedrag 584 p/m, is pers. lening dus niet aftrekbaar)

Van die 250 euro blijft elke maand niets over want daar wordt kleding van gekocht, een bioscoopje van gepikt, een extra booschap van gedaan. We leven zeer matig, moeten ons veel dingen onthouden, sparen is er niet bij.

In 2006 houden wij dus elke maand 250-120=130 euro over.
Akkoord, met beloofde belastingvoordelen op de loonstrook wellicht 150 euro.

Wij betalen nu 333 p/m aan huur en wonen erg klein, willen graag verhuizen ivm een kindje dat we graag willen.
Een iets groter huis waar we naartoe konden (extra slaapkamer) kost 440 p/m.

Dat kunnen we nu dus niet doen!

Wij gaan erg in de problemen komen, zitten al in zeer gevaarlijk vaarwater.
De energierek. gaat ook nog is met honderden euro's p/j stijgen.

Dit kabinet gunt ons dus geen toekomst, wij durven nu niet te verhuizen en ruimte voor een kinderkamer hebben we niet in dit flatje.

Het kabinet heeft de grens op 40.000 euro gesteld waarboven geen recht op zorgtoeslag wordt gegeven.
Voor het financiele gemak/gewin is men even vergeten dat er erg veel mensen zijn met een schuld en dat de grens van 40.000 euro voor samenwonenden al erg snel is bereikt, zelfs met een karige ww-uitkering en een werkende met een middelmatig loon!!

Die nu dus voor het merendeel allemaal veel minder te besteden krijgen en naar de zorgtoesllag kunnen fluiten.
Goed voor de koopkracht dames en heren ministers.

Ik ben dus totaal over de **** dat mijn toekomst wordt verziekt door dit kabinet.
Mijn vriendin is er kapot van.

Daarom hoop ik echt dat er een grote protestmars komt met mij voorop!!
Waarom zouden we de afbraak nog langer pikken?
Dit kabinet zit niet rechtmatig, is niet gekozen, simpel.
Dit kabinet had allang moeten vallen, simpel.
Dit kabinet denkt rechtlijnig, is leugenachtig, minsters blijven alsmaar zitten, heeft totaal en geen enkel vertrouwen, simpel.
Dit kabinet maakt de mensen onzeker, simpel.
Dit kabinet draagt schuld aan de slechte economie, simpel.
Allerhande afbrekende maatregelen worden er maar doorgedrukt, simpel.
Dit kabinet gaat er voor zorgen dat velen als ik in grote problemen gaan komen, simpel.
Dit kabinet verstikt mijn persoonlijke situatie, simpel.
Dit kabinet moet nu WEG, SIMPEL.

De meer bedeelden is het gegund wat mij betreft, iedereen verdient wat extra's, maar het wordt nu echt de hoogste tijd dat de minder bedeelden gemeend opkomen voor hun persoonlijke situatie die drastisch zal verslechteren.

En willen de meer bedeelden met wat solidariteit in hun donder dan ook gaan meelopen?

Wacht niet af, dan is het te laat.
Ik ben geen zeur die zich zorgen maakt om iets 'wat wel zal blijken mee te vallen'.
Ik ben een realist die zijn pers. situatie werkelijk op een onoverkomelijkemanier ziet verslechteren (o.a. en dus vooral door de nieuwe zorgverz) en die tevens zeker weet dat er velen anderen zijn zoals ik met een vergelijkbare situatie).

Mensen, kom in opstand!!

Bonden, organiseer iets!!

En alle anderen die iets kunnen organiseren, organiseer mee!!

Laat dit kabinet vallen!!

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: en wij zijn echt de enige niet, oproep tot algeheel protest!

Ongelezen bericht door topery »

Ik leef mee met uw verhaal en in ben ervan overtuigd dat het volgend jaar voor een heleboel mensen een stuk moeilijker wordt, echter ik ben ook van mening dat u de overheid niet verantwoordelijk kan stellen voor een aflossing van een PL.

Daarbij krijgt uw partner gelukkig nog een WW uitkering, wees blij dat deze vorm van uitkering nog bestaat.

gans
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2005 08:51

Re: en wij zijn echt de enige niet, oproep tot algeheel protest!

Ongelezen bericht door gans »

Beste Topery,

Ik kan de overheid idd niet vernatwoordelijk stellen voor onze pers. lening en dat doe ik ook niet.
Overigens is die pers. lening geen vrije keus geweest en al helemaal niet bedoeld voor materiele zaken.

Om kort te gaan: mijn vriendin is als een weesje met stiefmoeder naar nederland gekomen, verder geen familie.
Toen haar moeder op haar 19de overleed moest ze een begrafenis bekostigen en haar leven daarna ook. Ze had nooit niemand om op terug te vallen (financieel). Dan rest er dus maar 1 oplossing voor bijv. een kapotte koelkast.
Mijn deel komt voort uit een scheiding.

Wat ik met mijn verhaal bedoel te zeggen is dat er geen rekening wordt gehouden met pers. situaties.
Daarnaast draait onze economie voor een groot deel op geleend geld.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: en wij zijn echt de enige niet, oproep tot algeheel protest!

Ongelezen bericht door topery »

Ik heb daarom ook geen commentaar gegeven op uw schuld, ik kijk wel uit!

Hoe u met dat verzamelinkomen beneden de 2000 euro netto uitkomt is mij een raadsel, maar ik heb dan ook de helft minder, dus daar kan ik niet over oordelen.

Maar ik blijf bij mijn standpunt dat de regering geen rekening kan houden met mensen die een schuld hebben opgebouwd (ook al is die door omstandigheden ontstaan)

Net als ik als alleenstaand moeder mijn gezin draaiende moet houden, zit er voor u niets anders op dan over te gaan werken en voor uw partner om zo snel mogelijk weer een betaalde baan te vinden.

Ik wens u beiden veel succes

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: en wij zijn echt de enige niet, oproep tot algeheel protest!

Ongelezen bericht door S. »

Dat nu veel mensen krap bij kas gaan zitten zal een beroep doen op de vindingrijkheid van mensen.

Probeer te bedenken waar je op kunt bezuinigen.
Evt. op zoek gaan naar de mogelijkheden om goedkoop een opleiding te volgen om zo je kansen op een beter betaalde baan te vergroten.
Zoek bijbaantjes.
Google op "bezuinigingstips" en wie weet, kom je op hele leuke sites met allerlei ervaringen/tips van medelotgenoten.

Een zinniger bijdage kan ik helaas niet geven.
Succes.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: en wij zijn echt de enige niet, oproep tot algeheel protest!

Ongelezen bericht door Jan1 »

Beste Gans,
Als ik U was zou ik even door een loondeskundige laten nakijken hoe het met het netto loon zit. U zegt gezamelijk een inkomen te hebben van ruim € 40.000,00 jaarlijks en U houdt slechts € 1.300,00 maandelijks over.
Laatst gewijzigd door Jan1 op 10 dec 2005 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

gans
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2005 08:51

Re: en wij zijn echt de enige niet, oproep tot algeheel protest!

Ongelezen bericht door gans »

Beste jan, wij houden 1949 netto over elke maand.
Dus mijn loon + uitkering vriendin.

Daarnaast heb je gelijk dat er netto iets niet klopt.
Dat is dan wat betreft mijn loon.
Maar dat komt omdat mijn baas creatief boekhoudt.
Ten gunste van zichzelf en ten nadele van de werknemers.

Tsja, er iets aan doen?
Inderdaad, alleen dan is de deur dichtbij.
Mijn collega kan er over meepraten.

Zo is dat in de transportwereld, lompe bazen c.q. zakkenvullers.
Niet dat ik dat accepteer maar zolang mijn contract niet vast wordt kijk ik liever uit.

groetjes, gans

Gesloten