LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heel groot probleem met de AGis

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Nathalie_T
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2006 21:21

Heel groot probleem met de AGis

Ongelezen bericht door Nathalie_T »

:( :(

heb een hele groot probleem met Agis.
Ik heb zorg nodig en heb gekozen voor dekkingen van de collectieve zorgvezekering via mijn werkgever.

ik wil niet bij Agis blijven en zit al 2 weken te vechten via e-mails omdat ze via telefoon niet bereikbaar waren.
ik had om 28.02.2006 een e-mail opgestuurd om te zeggen dat mijn opzegging kaartje aankwam ,daar voor is ABN amro verantwoordlijk om dit op te sturen.

De hele bedrag voor mijn nieuwe zorgvezekering is betaald door mijn werkgever en wordt automatische afgetroken van mijn maand salaris netto.

En nu ben ik nog steeds niet uitgeschreven van Agis ze zeggen dat een email is niet te accepteren alleen aangetekend brieven of fax.
Mijn vriend werkt bij de overheid en zeg dat de nieuwe zorgvezekeraar moet dat opzeg kaartje opsturen.
Het werd me ook verteld bij mijn werk,van iemand uit perzoneel zaken afdeling.Ik had het gevraagd en niemand zei dat Agis zo moeillijk zou gaan doen.
Ze hebben tussen elk e-mail een week de tijd genomen om een reply op te sturen,ze waren voor 1 maart niet meer per telefoon te bereiken
vanwege de drukte.


Ze zeggen mijn opzeg kaartje nooit te hebben ontvangen en ze kunnen de bedrag van mijn bank rekening automatisch afschrijven.
Dus nu ga ik een dubbele verzekering betalen van 220 euro's pm en dat kan ik niet.
ik heb 22 minuten aan de lijn met hun zitten vechten ze willen niks horen.
formulier was opgestuurd naar de nieuwe zorgvezekeraar per 27.02.2006

Nu moet ik bij Agis blijven en ik kan de zorg die ik nodig hebt niet krijgen tot januari 2007...nog erger misschien een dubbel rekeing betalen.
ik ben zo kwaad ik weet niet meer wat ik moet doen!~
ik wil niet bij Agis blijven dat geld moet ik toch uit eigen zak betalen!de collectieve is bij ons heel laat binnen gekomen 17.02.2006 daardoor heeft er zo veel tijd genomen.
ik heb er hier meer dan genoeg van.ik heb hulp nodig
ik vind dit niet terecht en niet verdient
ik heb zorgen nodig en als ik dit dit jaar niet kan krijgen dan wordt het alleen maar erg maar dat maakt niet uit want de wet is de wet en zelf 1 dag is te laat!~
probeerde ik uit te leggen en dan krijg ik het fax nummer van de klacht bij Agis.

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Heel groot probleem met de AGis

Ongelezen bericht door heho »

idioot gedoe !
Je bent niet verplicht op te zeggen aangetekend.
Ik heb het wel gedaan want ik vertrouw het niet ook niet als ze zeggen dat ze soepel zullen zijn. Helaas het is een VRIJE MARKT geworden, commercieel en ze willen allemaal overleven uiteraard en bij voorkeur WINST.
Lullig allemaal, hoe bewijs je dat je wel hebt opgezegd, hoe zit zoiets juridisch, jouw woord tegen die van hen.
Misschien weer iemand die juridisch is onderlegd hier meer van....

Sterkte, ik vrees dat er nog velen te maken hebben of gaan krijgen met dit probleem.
Vele verzekeraars hebben afzeggingen niet als prioriteit gehad, maar wel nieuwe aanmeldingen, veel reclame, collectieve initiatieven.....

Sterkte, hopelijk kan iemand je nog tips geven! :?

Zonnetje1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2006 12:56

Re: Heel groot probleem met de AGis

Ongelezen bericht door Zonnetje1967 »

na vele telefoontjes naar de agis is mijn partner vorige week eindelijk uitgeschreven.
begin januari hadden wij de opzegging al gedaan en van zijn zoon is verwerkt maar van hem hoorden we maar niks.
wij hebben het opzegkaartje van de andere zorgverzekeraar bij agis Persoonlijk in de brievenbus gedaan met de afzegging van zijn zoon en hem op 1 kaartje.
wat schets onze verbazing, wij hadden op aanraden van hun het geld terug laten boeken en gisteren en eergisteren kregen 2x een brief of we totaal even 250 euro over willen maken!!
wij weer gebeld vandaag en ja hoor meneer was wel uitgeschreven sinds vorige week maar bedrag ging om voor die tijd en of we die wel even wilden betalen dan kregen we het later wel teruggestort.Nou mooi niet dus wij betalen geen cent meer aan hun.

AGIS. . . .. wat een K. . VERZEKERING.
BLIJ dat we er af zijn.

ik zou als ik jou was even contact op nemen met rechtshulp denk dat die veel voor je kunnen doen

sterkte

Nathalie_T
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2006 21:21

Re: Heel groot probleem met de AGis

Ongelezen bericht door Nathalie_T »

ja...ja.

Nou ik zit nog steeds dat opzegging te vechten met agis
staat in de polis voorwarden dat je schrijftelijk op moet zeggen voorzien van handtekening.....nou twee of drie keer doorgenomen dat stomme polis voorwarden en nergens kunnen vinden waar het opstaat..........
Door de mederwerksters van Agis is een e-mail geen schrijftelijk bewijs
Volgens een aardig employee van datzelfde Agis ben ik een leugenaarees en ze waren wel aan de lijn te bereiken de hele tijd...
EN die ene zegt dit en dan hoor ik iets anders
mag je wel dubbel verzekeerd zijn........
volgens Agis weer kan dit nooit gebeuren en de nieuwe zorgverzekering vervaalt automatische ............ja ja

en dit krijg van postbus 51

Ik kan u op dit moment geen garantie geven dat u geen dubbele kosten zal krijgen. Uiteraard is dit niet de bedoeling, maar dit ligt in de handen van de verzekeraars. Uw zorgen zijn bij ons bekend. Wanneer er meer bekend is zal deze informatie via de gebruikelijke kanalen bekend worden gemaakt.
----------------------------------------------------------------------------

dat betekent dus dat je mag natuurlijk geen twee declarie's invullen en opsturen voor dezelfde kosten naar twee ZV MAAR hou je vast dat je wel twee rekeningen mag betalen :evil:

die systeem is EVIL!~

o ja en over de vormvrij van wijze van opzegging de WE Geldt alleen voor ZV niet voor de simpel consument dus...........

ik word er letterlijk misselijk van

Zoiets zo belangrijk als gezondheid en ook nog zo walgelijk disgusting doen!~

ze kunnen me wat als ik er nog 9 maanden aan dat AGis vast moet zitten NOU ik ga het gebruiken die polis!!! :twisted:

luckyIam
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2006 00:22

Re: Heel groot probleem met de AGis

Ongelezen bericht door luckyIam »

Vanavond was op het journaal dat Agis >9000 mensen uit de verzekering gooit vanwege achterstand bij de betaling van de premie. Dus niet betalen. Dan wordt je er vanzelf uitgegooid.

blackbirdy
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2005 13:27

Re: Heel groot probleem met de AGis

Ongelezen bericht door blackbirdy »

Ik zit al weken te wachten op een bevestiging van de ontvangst van mijn opzegging bij Het Groene Land / Achmea, echter zonder resultaat. Inmiddels werd periode Maart 2006 geincasseerd. Dit werd me te gortig.

De laatste incasso heb ik gestorneerd. Mijn nieuwe zorgverzekeraar CZ heeft me de datum doorgegeven wanneer het opzeggingskaartje werd doorgestuurd. Dit heb ik per brief aan HGL doorgegeven. Tegelijkertijd heb ik verzocht om de incasso's van januari en februari 2006 aan mij terug te storten.

Helaas heeft CZ de pech niet op tijd zijn geld van mij te krijgen, ondanks het incassocontract dat ik heb afgesloten. Eerst het geld van HGL terug, daarna betalen aan CZ. Het zal op termijn wel allemaal op zijn pootjes terecht komen, maar ik ben niet van plan om (tijdelijk)honderden euro's te gaan voorschieten !

Groeten,
blackbirdy

frankyj
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2006 22:15

Re: Heel groot probleem met de AGis

Ongelezen bericht door frankyj »

Ook ik kom niet van die gasten van AGIS af, ook ik heb de opzegging pas eind februari verstuurd maar vóór 1 maart. Tegelijk met de opzegging van mn partner aan Menzis en die heeft het wel geaccepteerd.

Advies wat ik krijg van Meldpuntzorg.nl is het volgende :

-Laat de premie aan de oude verzekeraar terugstorten op je rekening bij
je bank.
-Download de brief die op onze website staat om de oude verzekeraar
nogmaals dringend te verzoeken de verzekering op te zeggen.
-Neem contact op met de nieuwe verzekeraar. Zoals op onze website ook te lezen is, is het de afspraak dat de nieuwe verzekeraar bij de oude informeert wat er mis is gegaan. De verzekeraars is opgedragen coulant te zijn als het gaat om niet aangekomen of te late opzeggingen.

Coulant kunnen we ze dus niet noemen bij AGIS. Overigens bij Zilveren Kruis aangemeld maar ook nog steeds niets gehoord !!

Wanneer ik de premie bij AGIS moet blijven betalen is dat vergeleken met Zilveren Kruis 360 euro per jaar meer !!

Gesloten