LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medisch tuchtcollege

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

Medisch tuchtcollege

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

Ik heb een zaak aangespannen bij het medisch tuchtcollege.
Deze week was de zitting.
Achteraf gezien had ik beter een advocaat mee kunnen nemen. Ik had echt het gevoel een kruisverhoor te krijgen.
Wie heeft er ook een zaak aangespannen? Hoe zijn jullie ervaringen?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Medisch tuchtcollege

Ongelezen bericht door Walter van V »

neem altijd een advokaat mee. Laat je in het traject ook altijd adviseren door een advokaat. Logisch, doet de andere partij ook. Is ook ieders recht. ALs je al zover bent zou het zonde zijn dat er iets op een andere manier afgewikkeld wordt terwijl het eenvoudig te voorkomen was geweest.

Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

Re: Medisch tuchtcollege

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

Een advocaat kost wel geld. Zelfs op bijstandniveau moet je nog 99 euro aan eigen bijdrage betalen.
Op zich sta ik behoorlijk sterk. De bewijsvoering was niet het moeilijkste.
Wat naar was dat het college vragen stelde die mij het gevoel gaven dat ik me moest verdedigen.
De arts was afwezig. Zij konden haar dus niets vragen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Medisch tuchtcollege

Ongelezen bericht door Walter van V »

Wat naar was dat het college vragen stelde die mij het gevoel gaven dat ik me moest verdedigen.
het is natuurlijk wel zo dat u degeen bent die uw stelling over wat er verkeerd gegaan is inderdaad moet aantonen. U bent eiser in de zaak tenslotte. Dus aan u om uw gelijk aan te tonen. Afwezigheid van aangeklaagde artsen wordt (zeker tegenwoordig) niet meer zo gewaardeerd door de tuchtcolleges, de afwezigheid is in principe in uw voordeel.

Gesloten