LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Mexicaanse griep: zin of onzin???

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

wel of geen inenting?

Peiling eindigde op 06 nov 2009 14:07

laat u zich inenten tegen de Mexicaanse griep?
1
13%
ik laat me niet inenten tegen de Mexicaanse griep
6
75%
ik weet het nog niet
1
13%
 
Totaal aantal stemmen: 8

MAXIEM

De Mexicaanse griep: zin of onzin???

Ongelezen bericht door MAXIEM »

za 08 aug 2009, 11:35 |
Bron: Telegraaf

Aanvoerster hetze tegen griepprik blijkt discipel van sinistere complottheoriën
Anti-vaccinatie-extremist ontmaskerd

Charles Sanders
OOSTHUIZEN - "Nee", zegt Désirée Röver, "ik heb géén medicijnen gestudeerd. En nee, dat zie ik niet als belemmering voor mijn functioneren. Het is zelfs beter. Want daardoor zit ik niet opgesloten in het traditionele artsenharnas en kan ik onafhankelijk onderzoek doen. Ruim 34 miljoen vaccinaties worden straks tegen de Mexicaanse griep ingezet! Waarom dat automatisme? Volksverlakkerij, schandaal met internationale vertakkingen..."

De tijd dat mensen als mevrouw Röver door de wetenschap werden weggehoond als "grappige kruidenvrouwtjes" is voorbij. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) maakt zich grote zorgen over de groeiende aanhang van fervente tegenstanders van vaccinatie. Eerder doken ze al op.........
lees verder:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4567 ... html?p=7,1

Maxiem.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: De Mexicaanse griep: zin of onzin???

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nog een keer ?
Hoeveel van die topics krijgen we nog :?

MAXIEM

Re: De Mexicaanse griep: zin of onzin???

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Za 08 aug 2009, 11:38 | Telegraaf

Viroloog Roel Coutinho:

Levensgevaarlijk en onverantwoordelijk

AMSTERDAM - De anti-vaccinatiemissie van Désirée Röver is gevaarlijk en onverantwoordelijk, vindt prof. dr. Roel A. Coutinho, directeur Centrum voor Infectieziektebestrijding van het RIVM. "Vroeger verkondigden dit soort mensen hun zelf verzonnen verhaaltjes op een zeepkist, bijvoorbeeld in het Londense Hyde Park. Daar kon je dan best om glimlachen. Nu hebben ze dankzij internet een podium voor miljoenen.
Ook als maar een paar leken het oppikken en zich vervolgens niet tegen de Mexicaanse griep laten inenten, kan dat levens kosten." Inhoudelijk noemt Coutinho de woorden van Röver "volstrekte kolder". Een vaccin kan, zo zegt hij, heel goed worden gebruikt,……………….

Lees verder:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4567 ... jk___.html

Maxiem

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: De Mexicaanse griep: zin of onzin???

Ongelezen bericht door angel1978 »

mmmm.

nog zo'n spammer dus..
Triest dat zulke mensen fora blijven volgooien met onzin

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: De Mexicaanse griep: zin of onzin???

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

De anti-vaccinatiemissie van Désirée Röver is gevaarlijk en onverantwoordelijk, vindt prof. dr. Roel A. Coutinho.
Ik mag aannemen dat prof. dr. Roel A. Coutinho op de hoogte is met:

547 bladzijden met zeer nuttige en wetenschappelijk onderbouwde informatie over vaccins.

http://books.google.com/books?id=4Yi8qx ... q=&f=false

Wie de moeite neemt dit online boek (Nederlands) serieus te lezen kan niet anders tot de conclusie komen dat vaccinaties (in het algemeen) vaak meer kwaad dan goed doen.

1 van de opmerkelijke zaken die het boek noemt: In Japan komt wiegendood niet meer voor na het staken van de DKT vaccinatie binnen de gangbare leeftijd.

Let op: het boek is echt niet in 5 minuten te lezen. Als de verwijzingen naar wetenschappelijke artikelen worden meegenomen ben je ettelijke uren kwijt; het is ook geen boek geschreven door een complotter of aluhoedjedrager.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: De Mexicaanse griep: zin of onzin???

Ongelezen bericht door gravedigger »

In Japan komt wiegendood niet meer voor na het staken van de DKT vaccinatie
En hey aantal DKT gevallen is ook gedaald of gelijk gebleven? Of zijn ze "vergeten"die te noteren?

D. Lip
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 jun 2009 20:41

Re: De Mexicaanse griep: zin of onzin???

Ongelezen bericht door D. Lip »

@ Gravedigger

Dit is een studie die vaak uit de kast wordt getrokken door anti-vaccinanten. In Japan daalde het aantal wiegendood gevallen sterk nadat men pas na het tweede levensjaar startte met vaccineren.

Hoe zit dit?

Nou, dit zit zo:

In Japan bestond destijds een vaccinatieschadefonds. In de periode 1970-1975 werden in het kader daarvan 11 schadeclaims uitgekeerd voor wiegendood. De aanvragers hoefden overigens niet te bewijzen dat er sprake was van een oorzakelijke relatie!!!

In Japan werd in de winter van 1974-1975 de vaccinatieleeftijd voor kinkhoest verhoogd naar 2 jaar, nadat kort achter elkaar 2 kindjes overleden na een kinkhoestvaccinatie.
(Wiegendood is internationaal gedefinieerd als het onverwachts en zonder aanwijsbare oorzaak overlijden van een kind tussen 0 en 12 maanden oud.)
Omdat vanaf 1975 in Japan de kinkhoestvaccinaties pas vanaf 2 jaar werden gegeven, kwamen er vanaf dat moment logischerwijs geen claims meer binnen voor wiegendood als gevolg van kinkhoestvaccinatie.
Inmiddels is ook bekend dat het verhogen van de leeftijd voor de kinkhoestprik het aantal gevallen van wiegendood niet deed dalen maar juist deed toenemen.
Zie: http://www.geocities.com/issues_in_immu ... n_sids.htm

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: De Mexicaanse griep: zin of onzin???

Ongelezen bericht door eeliane »

Laten we wel wezen, als je alle ziekten, en dan idd difterie, (kinkhoest: nieuwe inenting) tetanus polio, bof mazelen en rode hond gewoon weer zouden gaan hebben in nederland, zo fijn onder de zuigelingen en iets ouder dan zouden er meer kinderen overlijden (en ernstige latere gevolgen) hebben dan met de vaccinaties.
bof bijvoorbeeld heeft vroeger voor veel onvruchtbaarheid bij jongetjes geleid, verder is rode hond levensgevaarlijk voor de vrucht als een zwangere vrouw deze ziekte krijgt!, mazelen zijn in het verleden genoeg kinderen aan overleden aan de ziekte of aan de enorm hoge koorts die er bij was, mijn zusje is er bijna aan overleden toen ze op 1-jarige leeftijd de ziekte kreeg eind 1970.
kinkhoest geeft enorm veel narigheid en zuigelingen kunnen er zeker aan overlijden, al met al is de kindersterfte in nederland verminderd na vaccinaties. Laten we wel wezen veel asielzoekers die hier naartoe komen met of zonder kinderen zijn nooit ingeent en daarom is de buffer die wij in de loop van alle jaren hebben opgebouwd een prima regeling om de ziektes toch te weren, dan zeker onder onze kinderen...

Gesloten