LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door juwita »

Onderstaande bericht las ik zo juist op de website www.sprintplanclaim.nl van de Vereniging Consument & Geldzaken.
09-05-2012
Datum bepaald voor de slotpleidooien in Sprintplan-zaak

Het Gerechtshof Amsterdam heeft dezer dagen de datum vastgesteld waarop de slotpleidooien plaatsvinden in de Sprintplan-rechtszaak.
De openbare pleitzitting vindt plaats op: maandag 17 september 2012, om: 13.30 uur. Plaats: Gerechtshof Amsterdam in het Gerechtsgebouw aan de Prinsegracht 436 te Amsterdam.
Bent u Sprintplan-gedupeerde en wilt u eindelijk weten hoe AEGON u frauduleus het acht- tot tienvoudige liet betalen over een grotendeels overbodige beleggingslening, noteer deze datum dan alvast in uw agenda en kom op 17 september naar het Gerechtshof in Amsterdam.

Bron: verenigingsbureau

Lijkt me belangrijk nieuws voor de Sprintplanners die dit forum bevolken !

Mark 25
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2012 20:21

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door Mark 25 »

Hallo allemaal eindelijk wat meer vooruitgang ,we moeten er allemaal naar toe ,,,,,!,,,,,,,,,,

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door peewee »

@Juwita,
Die laatste zin in het bericht van VC&G beschrijft, halverwege die zin, -heel knap- in slechts 14 woorden waar het echt om gaat in de Sprintplan-affaire (of beter gezegd ''het AEGON/Sprintplan-bedrog'' !).

Ik heb helaas net mijn vakantie ver buiten Nederland gepland in die periode. Misschien dat de NOS live vanuit het Gerechtshof kan gaan uitzenden ook via podcast, dan kan ik e.e.a. via mijn phone of notebook volgen. Live-uitzendingen heeft de NOS eerder voor onbelangerijkere kwesties gedaan !
De tussen de 100.000 en 150.000 Sprintplan deelnemers kunnen dan live volgen HOE ze precies belazerd zijn door AEGON ! Heel Nederland kan daar lering uit trekken hoe sluw banken en verzekeraars echt te werk gaan. En vervolgens conclusies trekken ten aanzien van het volstrekt falende toezicht op de bedriegers van AEGON door DNB en AFM en overige onderdelen van de Staat der Nederlanden; accountants enzovoorts.

Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door Locomotief »

En dus zou het de Vereniging sieren deze in welke vorm van media dan ook in Nederland bekend te maken, het kan ook gratis, journalisten genoeg die hier werk van willen maken!

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door juwita »

@peewee,
Als Consument en Geldzaken de bewijsvoering tegen Aegon inderdaad rond heeft (en daar lijkt het op, gezien de slotpleidooien) dan zou AEGON (RvB ) wel desparaat zijn wanneer ze het op een pleizitting te laten aankomen. Dat zou het begin van het einde betekenen voor AEGON; de fall out moet dan enorm zijn.
Ik ben zeer benieuwd....Aegon verdient een afstraffing, ook gezien Aegon's zeer ruime woekerpolishistorie en eigenaarschap van Legio Lease/La bouchere in de periode 1996-2000.

zirkoon
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 apr 2004 16:07

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door zirkoon »

Juwita,

Artikel 336 Sr is duidelijk over die afstraffing.

Titel XXV. Bedrog

Artikel 336

De koopman, de bestuurder, beherende vennoot of commissaris van een rechtspersoon of vennootschap, die opzettelijk een onware staat of een onware balans, winst- en verliesrekening, staat van baten en lasten of toelichting op een van die stukken openbaar maakt of zodanige openbaarmaking opzettelijk toelaat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Met vriendelijke groet, :wink:
Zirkoon

Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door Locomotief »

Op verzoek kan ik jullie de lijst geven van "de Raad van Bestuur"en "de Raad van Commissarissen" ten tijde van het uitgeven van het foute, zeer foute Sprintplan! Eventueel ook nog de tekst die zij hebben afgegeven in het "Jaarboek van Ondernemingen 1998-1999"!

Jarinolem
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2012 15:29

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door Jarinolem »

HH,

Blij dat er weer een datum is om naar uit te kijken.
Ook ik vind het ongepast dat dergelijke praktijken zomaar kunnen.
Hoop nog altijd tenminste mijn inleg + die van mijn vader (samen 600 gulden per maand á 5 jaar) terug te krijgen zoals het ook stond beschreven in hun fantastische folder indertijd.
Jaren geleden hebben mijn vader en ikzelf ons aangesloten bij vereniging GESP.
Wie kan mij adviseren wat we nu het beste kunnen doen om niet langs de boot te vallen.
Moeten wij ons ergens laten registreren om nog aanspraak te maken op vergoeding? Hoe zit dat nu?

Bedankt voor jullie hulp.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door peewee »

@Jarinolem,
Via de website http://www.sprintplanclaim.nl kan een Sprintplan-gedupeerde zich nog steeds aansluiten bij de lopende rechtszaak tegen Aegon van de Vereniging Consument & Geldzaken. Aansluiting bij de Stichting Gesp had (achteraf bezien) geen zin want die Stichting heeft verkeerd tegen Aegon geprocedeerd.

Overigens heeft Consument & Geldzaken de rechtszaak nog niet gewonnen, al acht ik de kans wel redelijk groot. Het Gerechtshof Amsterdam heeft in eerdere Sprintplan en Dexia vonnissen een aardige scheve schaats gereden, dus enig wantrouwen ten opzichte van het Hof Amsterdam is zeker op z'n plaats.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door juwita »

@Zirkoon,

Artikel 336 Sr. is als zodanig duidelijk. Maar voor de toepassing ervan zal er toch echt een strafrechtelijk onderzoek en strafrechtelijke vervolging tegen AEGON moeten worden ingesteld. Wellicht dat na 17 september enkele honderden Sprintplan-gedupeerden voldoende munitie in handen krijgen om direct een strafrechtelijke vervolging van AEGON te gaan afdwingen. Misschien is er nog een plaatsje vrij in de rechtszaal op 17 september voor een vertegenwoordiger van het OM. Of misschien wil de demissionair Minister (Opstelten) zelf een kijkje komen nemen. Werkt vast verhelderend en is leerzaam voor hem.

zirkoon
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 apr 2004 16:07

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door zirkoon »

Juwita,

Ik ben het met je eens dat er eerst een strafrechtelijk onderzoek moet komen. Ik denk echter dat er voldoende gedupeerden zijn die staan te trappelen om op enig moment aangifte te gaan doen.

Het Openbaar Ministerie heeft zich na de aangifte van Luc Jurgens vermoedelijk in laten pakken door Aegon en een voormalige Officier van Justitie. Maar als ze 17 september iets bij willen leren over bedrog, oplichting etc. zijn ze welkom.

Nog een toelichting op artikel 336 WvS:
Het enkele feit van het openbaar maken van onware gegevens is voldoende voor strafbaarheid: de mogelijkheid van nadeel of misleiding is niet nodig (HR, 19 november 1923, NJ 1924, 149). Strafbaar is de bestuurder en/of commissaris die bedoelde stukken openbaar maakt of de openbaarmaking ervan opzettelijk toelaat. Uit de rechtspraak blijkt dat de openbaarmaking tevens omvat het verspreiden van de balans onder clienten, aandeelhouders en bevriende instellingen (HR, 19 november 1923, NJ 1924, 149).
Indien het bestuur en/of de raad van commissarisen een onware jaarrekening opmaakt, zou onder bepaalde omstandigheden ook sprake kunnen zijn van valsheid in geschrifte
(art. 225 Wetboek van Strafrecht). Van valsheid in geschrifte kan sprake zijn indien de jaarrekening is opgemaakt met het oogmerk deze als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken en uit dit gebruik enig nadeel kan ontstaan.

Met vriendelijke groet, :wink:
Zirkoon

zirkoon
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 apr 2004 16:07

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door zirkoon »

Lotgenoten,

Vraagje voor de juristen onder ons:

Als uit een strafrechtelijk onderzoek mocht blijken dat er inderdaad sprake is van bedrog bij het Sprintplan en dit zou leiden tot strafrechtelijke vervolging het concreet zo zou kunnen zijn dat bijvoorbeeld Aegon-commissaris Karla Peijs (zittingsperiode 1992-mei 2003) in plaats van het uitzicht op de Zeeuwse kust het vooruitzicht krijgt op verzekerde bewaring?????

Met vriendelijke groet, :wink:
Zirkoon

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door peewee »

@Zirkoon,
Het neerleggen van haar Commissaris functie, zowel bij Aegon als die van Commissaris van de Koningin en een reusachtige reputatieschade acht ik denkbaar. Niet echt veel meer dan dat. Ik vermoed overigens dat de Old Boys Netwerken vanuit de Aegon organisatie al een aantal maanden op volle toeren draaien, alsook het rondzenden van de bekende ''amice briefjes'' . Daarover horen we ooit in de toekomst nog wel van deze of gene ''deep throath'' of andere klokkenluider.

Verder zal de hele Aegon meute er vermoedelijk op hopen dat op 17 september nieuws rond de pleitzitting wordt ondergesneeuwd door de nasleep van de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door peewee »

Locomotief schreef:En dus zou het de Vereniging sieren deze in welke vorm van media dan ook in Nederland bekend te maken, het kan ook gratis, journalisten genoeg die hier werk van willen maken!

@Locomotief,
Dat bekend maken zal best wel gebeuren.
Maar wat let je om de namen, emailadressen van echt geinteresseerde journalisten door te geven aan Consument & Geldzaken. In de persmedia lees je overigens niet zo heel veel meer over de aandelenlease-affaire. Interesse onder journalisten is kennelijk geen automatisme. Snappen journalisten eigenlijk wel waar het echt om gaat ? Tros Radar heeft zelfs nog nooit in uitzendingen aandacht geschonken aan de Sprintplan-affaire.

Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door Locomotief »

Aanstaande zondag zal ik aanvangen met het publiceren van het AEGON-TEAM welke het smerige Sprintplan heeft bedacht en heeft laten uitvoeren, deze lage graaiers zal hopelijk door ook jullie aangezwengeld worden tot een uiteindelijk groot mediabericht.
Waar zijn alle andere 119.895 gedupeerden? Een oproep op YouTube of Facebook / Twitter zou weer eens het vuurtje kunnen ontsteken!

AEGON, WIJ WILLEN ONS GESTOLEN GELD TERUG!

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door juwita »

Locomotief schreef:Aanstaande zondag zal ik aanvangen met het publiceren van het AEGON-TEAM welke het smerige Sprintplan heeft bedacht en heeft laten uitvoeren, deze lage graaiers zal hopelijk door ook jullie aangezwengeld worden tot een uiteindelijk groot mediabericht.
Waar zijn alle andere 119.895 gedupeerden? Een oproep op YouTube of Facebook / Twitter zou weer eens het vuurtje kunnen ontsteken!

AEGON, WIJ WILLEN ONS GESTOLEN GELD TERUG!

We zijn benieuwd ! Welke a.s. zondag overigens ?

Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door Locomotief »

Juwita,

Ik wil deze eerst naar je prive-email-adres mailen, overleg voor publicatie lijkt mij verstandig! Als je akkoord gaat dan zal ik er zorg voor dragen!

Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door Locomotief »

Zirkoon,

Ik wil deze eerst naar je prive-email-adres mailen, overleg voor publicatie lijkt mij verstandig! Als je akkoord gaat dan zal ik er zorg voor dragen!
Helaas is je eerdere bericht verdwenen, vandaar!

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door juwita »

Locomotief schreef:Juwita,

Ik wil deze eerst naar je prive-email-adres mailen
Kan via gebruikerspanel ''berichten verzenden'' op deze website !

Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

Re: Datum bepaald voor slotpleidooien in Aegon/Sprintplan bedrog

Ongelezen bericht door Locomotief »

Gedaan!

Gesloten