LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Michael1950
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 apr 2015 15:35

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door Michael1950 »

Ik heb geen geheimhoudingsplicht. What happend yesterday is not important! Heb lang getracht anderen in mijn strijd te betrekken. Uitgezonderd een enkeling alleen maar kritiek en verder niets. Nu ik het voor mekaar heb willen ze weten hoe en wat. Too little, too late zeggen we in het Engels.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door 16again »

Michael1950 schreef:What happend yesterday is not important!
But it was important for you , ... and for some it still is.

Michael1950
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 apr 2015 15:35

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door Michael1950 »

16again schreef:
Michael1950 schreef:What happend yesterday is not important!
But it was important for you , ... and for some it still is.
That is beacause I am an andrenaline junkie. Yesterday is gone. When the going gets tough, the tough get going.

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Het is heel spijtig dat Michael1950 al z'n berichten heeft verwijderd, inclusief het filmpje op Youtube.
08 apr 2015, ClaimConcept schreef:
08 apr 2015, Michael1950 schreef:Ik denk dat velen nu beter de uitspraak begrijpen dat recht hebben en recht krijgen 2 heel verschillende dingen zijn in Nederland.
U heeft nog alle kans op schadevergoeding
Zonder de info op dit forum had Michael1950 geen schijn van kans gehad tegen Aegon, zo weet hij ook zelf:
09 apr 2015, Michael1950 schreef:Een goed kans? Ik heb in de loop der jaren best wat geprocedeerd maar ik moet nog de eerste advocaat tegenkomen die zegt: u heeft geen schijn van kans, spaar uw geld en ga naar huis. Durft U een niet goed geld terug garantie te geven?
Ik heb helaas niet ieder bericht bewaard, maar ik meen me te herinneren dat aan inleg bijna € 11.000 was betaald.

SprintPlan werkte met stappen van ƒ 50, dus kom je met ƒ 400 ofwel € 181,51 x 60 maanden op € 10.891 uit. De vriendin van Michael1950 had dan op basis van uitspraken van Hof Den Bosch recht op 80% ofwel € 8.712 en volgens de uitspraak van de Hoge Raad op 1 mei 2015 recht op € 5.350 wettelijke rente. Zonder kostenvergoeding, zal zij dus tenminste € 14.000 schadevergoeding hebben moeten ontvangen.

Zit ik er ver naast, Michael1950?

Michael1950
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 apr 2015 15:35

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door Michael1950 »

ClaimConcept schreef:Het is heel spijtig dat Michael1950 al z'n berichten heeft verwijderd, inclusief het filmpje op Youtube.
08 apr 2015, ClaimConcept schreef:
08 apr 2015, Michael1950 schreef:Ik denk dat velen nu beter de uitspraak begrijpen dat recht hebben en recht krijgen 2 heel verschillende dingen zijn in Nederland.
U heeft nog alle kans op schadevergoeding
Zonder de info op dit forum had Michael1950 geen schijn van kans gehad tegen Aegon, zo weet hij ook zelf:
09 apr 2015, Michael1950 schreef:Een goed kans? Ik heb in de loop der jaren best wat geprocedeerd maar ik moet nog de eerste advocaat tegenkomen die zegt: u heeft geen schijn van kans, spaar uw geld en ga naar huis. Durft U een niet goed geld terug garantie te geven?
Ik heb helaas niet ieder bericht bewaard, maar ik meen me te herinneren dat aan inleg bijna € 11.000 was betaald.

SprintPlan werkte met stappen van ƒ 50, dus kom je met ƒ 400 ofwel € 181,51 x 60 maanden op € 10.891 uit. De vriendin van Michael1950 had dan op basis van uitspraken van Hof Den Bosch recht op 80% ofwel € 8.712 en volgens de uitspraak van de Hoge Raad op 1 mei 2015 recht op € 5.350 wettelijke rente. Zonder kostenvergoeding, zal zij dus tenminste € 14.000 schadevergoeding hebben moeten ontvangen.

Zit ik er ver naast, Michael1950?
Dat blijft voor je een vraag en voor mij een weet :D Alle pijn in deze wereld zit in vrouwen, mijn vriendin oa en geld :lol:
Zoals ik al eerder heb vermeld heb ik daar zonder bijval, op een enkele na en wat gelach en kritiek een voor mij bevredigende oplossing gevonden waarmee ik nu de zaak afgesloten heb. Het hele voorval en mijn aanpak was anders dan anders en dat heb ik hier ook vermeld maar niemand bestede daar aandacht aan tot ik genoegdoening had. Succes kent in tegenstelling tot mislukkeling vele volgers! Ik heb geen dure jurist hoeven te betalen die wellicht iets meer had weten uit te slepen maar bij de tijd dat ik hem betaald had weer in de min zat. Ook de moderator van Radar heeft wel eens een bericht verwijderd en mij gewaarschuwd dat ik afdwaalde en breedsprakig was terwijl Ik heb getracht uit te leggen waar de kneep zat maar mijn advies was gratis, het was niet mijn verlies als jullie het niet aannemen willen. Ik wil nog 1 tip geven die ik van strip tekenaar Toni Pagot heb: Calimero en pas dat toe op Sociale media! :!:

Michael1950
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 apr 2015 15:35

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door Michael1950 »

SprintPlan werkte met stappen van ƒ 50, dus kom je met ƒ 400 ofwel € 181,51 x 60 maanden op € 10.891 uit. De vriendin van Michael1950 had dan op basis van uitspraken van Hof Den Bosch recht op 80% ofwel € 8.712 en volgens de uitspraak van de Hoge Raad op 1 mei 2015 recht op € 5.350 wettelijke rente. Zonder kostenvergoeding, zal zij dus tenminste € 14.000 schadevergoeding hebben moeten ontvangen.

Zit ik er ver naast, Michael1950?[/quote]
Dat blijft voor je een vraag en voor mij een weet :D Alle pijn in deze wereld zit in vrouwen, mijn vriendin oa en geld :lol:
Laatst gewijzigd door Michael1950 op 19 okt 2015 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin R.
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2015 13:25

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door Robin R. »

Tjonge zeg, mogen we hier vanaf nu alsjeblieft weer 'zinnige' bijdragen zien (i.p.v. die ego dingetjes).

Michael1950
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 apr 2015 15:35

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door Michael1950 »

Wat zal Aegon dit mooi vinden, zitten we elkaar voor rotte vis uit te maken. :lol:

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door Glory »

Michael1950, dus wanneer ik het goed begrijp heb je een stukje genoegdoening gekregen van AEGON, misschien mede-gedupeerden is het dan de hoogste tijd dat ook wij de media gaan bestieren met filmpjes enz..

Robin R.
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2015 13:25

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door Robin R. »

Die genoegdoening is geheel rechtens verkregen -verwijzend naar de uitspraak van de Hoge Raad in 2009 en bevestigd in april 2015.
De uitspraak betreft het schenden van de zorgplicht, waarbij gekeken wordt naar 'de financiële situatie' van de klant ten tijde van het afsluiten van het contract met AEGON.
Conform deze uitspraak hanteert AEGON een coulanceregeling.
Net als Michael heb ook ik publiek geklaagd op Facebook van AEGON, waarna er een standaard antwoord volgt "Kunnen wij u misschien helpen ?"
Daarna kom je in het 'serieuze' circuit terecht en moet je de volgende stukken kunnen overleggen:
* belastingaangiftes- en aanslagen over het jaar waarin het Sprintplan is afgesloten.
* inkomensgegevens (bijvoorbeeld salarisstroken) van het moment van afsluiten van het Sprintplan.
* bankafschriften van alle rekeningen van vier aaneengesloten weken voorafgaand aan het afsluiten van het Sprintplan.
* een overzicht van de vermogenspositie ten tijde van het afsluiten van het Sprintplan.
* overzicht van woon/gezinssituatie, waaronder de lasten (hypotheek/huur)
* bewijs van andere leningen, kredieten of aandelenleaseproducten.

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

De genoegdoening die (de vriendin van) Michael heeft gekregen, is veel minder dan rechtens. Weer uitstekend werk van de behandelend jurist MK bij AEGON, die heeft zichzelf al vele malen terugverdiend :evil:

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
ClaimConcept schreef:Het resultaat voor de 80-jarige meneer X, na nog langer wachten? Uiteindelijk toch nog ontvankelijk, maar natuurlijk geen schadevergoeding want er is geen restschuld! Hadden we al verteld dat het hier een bejaard echtpaar betrof, met alleen lagere school en na een lang leven in de horeca nagenoeg alleen AOW? Die eind 1999 met zijn Sprintplan ƒ350 per maand voor de kleinkinderen wilde sparen tegen 8,3 % vermeende garantie, een Maandbedrag wat rente bleek te zijn over een als Garantiewaarde vermomde onderliggende lening van ƒ 52.500 met dito koersrisico? Kerst 1999 warm aanbevolen door adviseur Finalim en ook Kerst 2001 ongewis van de risico's voor hun inleg in Sprintplan: "U weet wellicht dat uw kapitaal wordt opgebouwd via het AEGON GarantieFonds."

Voor zover nog van belang, geen sprake van een onaanvaardbaar zware last? Zelfs met de bruto inkomensgegevens van AEGON uit 2000 pakt dat vermaledijde Hofmodel Amsterdam nog desastreus uit:

X - W - A - B - C < Y + 0,1*Y + 0,15 * ( X - Y ) =
1.225 - 208 - 555 - ? - ? < 786 + 78,60 + 0,15 * ( 1.225 - 786 ) = 462 < 930 = - 468

MIN VIERHONDERD-ACHT-EN- ZESTIG EURO: geen onaanvaardbaar zware last?

Uitspraak GC-2015-121: Liegen in Commissie, anders kunnen we het niet noemen! Een Commissie die nog steeds te belazerd is om zelf even een berekening te maken! Onachtzaamheid, onwil, of is het opzet?
Opzet dus. Rechtsoverweging 4.6 luidt als volgt:
4.6. De Commissie acht zich gehouden dit rechtsoordeel van zijn appelinstantie te volgen. Bij brief van 18 december 2014 heeft de secretaris van de Commissie partijen gewezen op voornoemde uitspraken van de Commissie van Beroep en hen gewezen op het feit dat de Commissie zich aan de uitspraken van de Commissie van Beroep gebonden acht. Daarnaast zijn partijen in de gelegenheid gesteld, indien zij van mening zijn dat zich in deze zaak bijzondere omstandigheden voordoen die tot afwijking van genoemde uitgangspunten nopen, de Commissie zulks gemotiveerd mede te delen.

Proceshandelingen die niet bestaan, maar mijn herstelverzoek aan Voorzitter Du Perron wordt botweg afgewezen.
Ook bestuursvoorzitter Hammerstein is dan al helemaal klaar met mijn valse beschuldigingen.

Na aangifte bij Justitie moet Kifid schoorvoetend erkennen dat de brief van 18 december 2014 niet bestaat. De afwijzing blijft echter onverkort in stand, de halfbakken excuses worden dan ook niet aanvaard. Helaas, ook klagen bij directie en bestuur mag niet baten, en de speciaal daartoe aangestelde Klachtencoördinator reageert in het geheel niet op welke klacht dan ook.

Klachten over SprintPlan, Vliegwiel en andere Aandelenlease, ze moeten kennelijk koste wat kost worden afgewezen: deze gedupeerde is inmiddels gedurende de procedure overleden :cry:
Ook de collega's van RADAR - VARA's Kassa - besteden zaterdag 23 januari aandacht aan het 'laagdrempelig ' Kifid:
Is Kifid de beste oplossing voor financieel geschil? Kijken dus, met hopelijk later weer een vervolg door Antoinette!

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Up

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Ik mag over een paar weken (hoorzitting geschillencommissie), dan ga ik ook Calimero spelen.

Dat de vertragingstactiek van banken loont irriteert me mateloos.
- Het delen van verhalen zodat anderen er van kunnen leren (en ik van hen) is voor mij dan ook wel een deel van de genoegdoening.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Vooralsnog blijven de slachtoffers verstoken van herstelbetalingen, want de 'hordenmensch' heeft het hier al een tijdje voor het zeggen:

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... R:2016:157

Marktfalen in de rechtsbedeling.

De overheid - lees de politieke waankleur van de dag - heeft het monopoly wat betreft rechtspraak en rechtsbedeling.

Als dat geen intrinsiek marktfalen is.

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Was allang voorspeld, gewoon onnodig procederen. Ligt niet aan Hoge Raad maar aan kansloze missie tegen windmolens, gebouwd op luchtkastelen.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jan 2016 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

@CC,

Dank voor uw toelichting. Daar hebben de mensen wat aan.

Wellicht verwart u corruptie met enkele andere zaken.

Wegkijken houdt ons in onze comfortzone.
Dat werkte 71 jaar geleden ook, totdat de teller op ongeveer 6 miljoen stond.

Corrupte lieden krijgen in de regel te maken met Hugo; dat is een historisch gegeven.

7 april 2020.

Succes met uw verdienmodel; ik ga een biologisch melkveebedrijf beginnen, als hobby en ter afleiding om het gespuis niet te hoeven bemerken.

Vr gr

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Isa(a)c le Maire schreef:Wegkijken houdt ons in onze comfortzone.
Dat werkte 71 jaar geleden ook, totdat de teller op ongeveer 6 miljoen stond.
Verwijzen naar de 2e Wereldoorlog om uw eigen falen gebouwd op drijfzand te maskeren? Foei toch!
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jan 2016 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Het is u vergeven dat u het niet begrijpt, het is ook best wel ingewikkeld.

https://youtu.be/TP4DktreZO4




https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... ortorder=4
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 30 jan 2016 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Voert Hof Amsterdam nu ook de regie bij Kifid?

Ongelezen bericht door bia »

ClaimConcept schreef:
Isa(a)c le Maire schreef:Wegkijken houdt ons in onze comfortzone.
Dat werkte 71 jaar geleden ook, totdat de teller op ongeveer 6 miljoen stond.
Verwijzen naar de 2e Wereldoorlog om uw eigen falen gebouwd op drijfzand te maskeren? Foei toch!
ClaimConcept,

Als er geen spraken is van misleiding naar de gedupeerden, wat is het dan wel ?

Gesloten