LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarbelg vertrekt geen spier

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
bananacreek
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 apr 2005 15:50

Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door bananacreek »

Bij een afschrift van mijn nu lege renterekening een tip van de naar geld hongerige smeerlappen:

DOE NU DE PENSIOENCHECK! VOOR NU EN LATER
We hopen dat u straks ook lekker op vakantie kunt gaan. Net als vele andere Nederlanders. Lekker genieten van een onbezorgde tijd waar u vast naar uitkijkt. Misschien heeft u zelfs al plannen voor de komende jaren. Of voor later.....We kunnen het ons voorstellen. Maar om uw toekomstige plannen te realiseren, bent u natuurlik wel voor een belangrijk deel afhankelijk van uw inkomen later. Van uw pensioen.

Laat daarom een met Spaarbeleg samenwerkende adviseur uw situatie een checken. Voor Nu en LATER. Een vrijblijvende afspraak die u recht geeft op een handige toilet tas - is zo gemaakt. Bel gratis 0800-0000 (werkdagen) van 8.00-21.00 en op zaterdag van 9.00 -13.00uur, of ga snel naar www.wordtbelazerdzonderopvakantietetekunnengaan.nl. Moet u echt doen.
SPAARBELEG WENST U ALVAST EEN PRETTIGE VAKANTIE. NU EN LATER EN DENK AAN DE GRATIS TOILET TAS !

MIJN ADVIES (bananacreek) AAN ALLE NEDERLANDERS OMTRENT HET BOVENSTAANDE:
GA NOOIT MEER MET DIE SMEERLAPPEN VAN SPAARBELEG IN ZEE, ZE HEBBEN STRAKS ZEER VEEL GELD NODIG STRAKS OM DE SPRINTPLAN-SLACHTOFFERS SCHADELOOS TE KUNNEN STELLEN, EN DAAR HEBBEN ZE UW PENSIOEN-INLEG DAN VOOR NODIG. NIET EN TE NIMMER DOEN! GEEN ZAKEN MEER DOEN MET SPAARBELEG. ZEGT HET VOORT ENZ.




U KUNT NATUURLIJK OOK EEN TOILET-TAS KOPEN EN UW GELD DAARIN STOPPEN EN DEZE TAS DAN ONDER UW MATRAS LEGGEN, DAN HEEFT U STRAKS IN IEDER GEVAL UW BEGIN KAPITAAL TERUG, WANT MET SPAARBELEG IN ZAKEN DOEN BENT U NIET ALLEEN ALLES KWIJT MAAR MOET U DAARENBOVEN OOK NOG BIJBETALEN

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door singsing »

Je moet eems kijken op WWW.AEGON.NL , over hun huisfondsen en hun experts op het gebied van veilig beleggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nou daar kunnen wij over meepraten!

bananacreek
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 apr 2005 15:50

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door bananacreek »

Ja, inderdaad, zeer veel fondsen, zoveel dat ze nog genoeg geld moeten hebbben om alle sprintplan-slachtoffers te kunnen betalen (zolang ze maar in de gaten worden gehouden) !

bor 58
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jun 2006 12:10

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door bor 58 »

Mensen zie de ontwikkeling op stichting "Spirit" en klik op huidige gang van zaken, geduld en nog eens geduld maaaaar we komen steeds dichterbij!

M.Beumer
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2006 16:58

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door M.Beumer »

Zoals bij vele andere discussies komt weer één ding duidelijk naar boven! "onduidelijkheid"!!! sprintplan, lijfrente, levensloop e.d. zijn geen slechte producten!!! als je deze maar voor de juiste wensen en behoefte toepast. is dat pensioen en/of het geen wat je hebt lopen of af wil sluiten voor jou allemaal net zo onduidelijk is als voor de gemiddelde consument is?? mail dan je vraag naar [email protected].

Mark Beumer

Riko
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:56

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door Riko »

Mark je raakt je produkten aan de straatstenen niet meer kwijt zeker :!: :arrow:

M.Beumer
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2006 16:58

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door M.Beumer »

Riko,

Als je denkt dat ik van spaarselect ben dan bij deze "gelukkig niet"!!!
Ik ben wel werkzaam voor een onafhankelijk adviesbureau die zich inzet voor de consument.
Wat het punt is is dat de consument onzeker en bang is, geen kennis van zaken heeft en erger nog daardoor genaaid is door een polispooier (zoals wij dat in ons vak noemen).
Vroeger sloot je ergens iets af en vervolgens hoorde je niets meer van die bank of verzekerings maatschappij.
De consument wil duidelijkheid, goede informatie en een oprecht en eerlijk advies!
Dus als jij en/of ieder ander wil weten hoe het nu echt zit met het pensioen en deze producten, hoor ik dat graag en dan zal ik laten zien dat het ook anders kan in deze meedogenloze verzekerings wereld.

Mark Beumer
[email protected]

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door ad »

Over adviezen en pensioenen gesproken.
Een aantal jaren terug heb ik me eens laten adviseren over een aanvullend pensioen. De adviseur komt met een lijfrentepolis.
Door mijn sprintplan wijs geworden heb ik dat eens grondig bestudeerd.
Rendementscalculator erbij genomen en wat bleek: Aan het eind van de rit is rest alleen de inleg. ( er zijn producten waarbij minder over is ) Het rendement ( en dat is een behoorlijk bedrag ) is aan de strijkstok van de maatschapppij blijven hangen.
Een paar weken gelden was dit nog in het nieuws en uit onderzoek blijkt dat dit de normale gang van zaken is.
Wat nog een groot nadeel is dat je niet meer bij je eigen geld kunt komen. Dit geldt bv ook voor een levensloopregeling

Waarom zou je eigenlijk dit soort producten afsluiten?
In mijn ogen is het vrij eenvoudig.
Bij een van de gerenomeerde banken natuurlijk een bank die zich niet met aandelenlease heeft ingelaten ) sluit je een spaarproduct af. Er zijn verschillende mogelijkheden.
Voordelen: - geen risico
- toch een klein rendement
- overzichtelijk
- voor een ieder te begrijpen
- geld blijft beschikbaar

Groet,

M.Beumer
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2006 16:58

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door M.Beumer »

Ad,

Je lijfrente zal wel degelijk rendement opleveren echter merk ik wel dat ook bij jou die onduidelijkheid en onzekerheid naar boven komt.
Dat is niet vreemd want bij 90% van de consument is dat het geval.
Bij het afsluiten van dit product is jammer genoeg een zeer slechte cq te weinig uitleg geweest.
Waar helaas ook niet naar gekeken is in het verleden zijn de wensen en behoefte van de klant!
Als dit wel goed was gebeurd dan was je net als vele anderen wel tevreden met je lijfrente geweest. (even ongeacht welke maatschappij).

Voor jou ad en voor ieder die hier duidelijkheid over wil hebben mail dan [email protected].

Mark Beumer

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door peewee »

Beumer,

Iemand die belazerd is maar zelf niet in de gaten heeft dat hij/zij belazerd is, kan zeer tevreden zijn. Of die tevredenheid terecht is, is een vraag van geheel andere orde. Zo zal het ook zijn met vele van de honderdduizenden houders van koopsompolissen.

M.Beumer
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2006 16:58

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door M.Beumer »

Peewee,

Voor je begint te spuien met niet kloppende informatie en/of onzin: "wat is nu precies je vraag"???
Aller eerst hoe ben je belazerd??
Bij welke maatschappij??
Met welke reden cq wens/behoefte heb je het des betreffende product afgesloten??
En wat wil je weten??

Door een agressieve houding naar mij aan te nemen kan ik niets mee.... als je belazerd bent in welk opzicht dan ook dan zal ik dit ook aangeven wanneer dat daadwerkelijk zo is.

Vertel mij je situatie en je klacht misschien kan ik jou en ieder die dit leest verheldering bieden.

Mailen mag ook altijd nog naar [email protected]

Mark Beumer

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door Consumentt »

Bij ons in het dorp zit een paar jaar een klein verzekeringskantoortje, dat net het niveau van 1-mans (letterlijk 1 man) zaak is ontstegen.
De eigenaar rijdt in auto's van het type Jaguar XK (€100000+) en woont in een riante villa.

De omvang van de/zijn strijkstok lijkt me duidelijk.

M.Beumer
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2006 16:58

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door M.Beumer »

Consumentt,

Hahaha je hebt wel gelijk! er wordt nu eenmaal veel geld verdiend in de verzekerings wereld en dat is ook helemaal niet erg als de consument er ook beter van wordt!
Als je een broek koopt, merk G-star (allen wel bekend neem ik aan) en deze mag een prijs hebben van €199,= dan is deze ingekocht voor €89,=.
Ga je naar een auto dealer omdat je auto defect is dan rekenen ook zij een uurloon van min €50,=........ meestal rijden eigenaren van deze auto dealers overigens "ook" in een dikke auto en wonen in een riante villa....
Zullen we dan nog maar niet beginnen over tandartsen???
Dat is handel! voor niets gaat de zon op.

Mark Beumer

Mailen mag nog altijd nog naar [email protected]

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door Consumentt »

Bij het afsluiten van een verzekering is er voor een tussenpersoon alleen sprake van dienstverlening. Hij loopt geen enkel risico, dat risico lopen doet de verzekeringsmaatschappij.

Daarom is het wenselijk dat dat agentje ook gewoon voor zijn dienstverlening wordt betaald, een vast bedrag per uur of per dienst als er vaste tijden voor een bepaald product gebruikt worden.

Kijken hoe dat de consument ten goede komt.

Deze manier van betalen is al enige tijd geleden aangekondigd, maar wordt natuurlijk krampachtig tegengehouden door het wereldje.

M.Beumer
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2006 16:58

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door M.Beumer »

Consumentt,

Verzekeren en vermogensopbouw is wel een groot verschil...
De discussie die hier plaats vind gaat over vermogensopbouw (lijfrente, levensloop en kapitaalopbouw) en niet over verzekeren.

Stel je vraag en krijg een goed, helder en duidelijk antwoord of mail je situatie en vraag naar [email protected] als je je prive situatie niet openbaar wil maken.

Mark Beumer

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door Consumentt »

Verzekeren en vermogensopbouw hebben niks met elkaar te maken?
Dacht dat jij expert was.
Ik bedoel inderdaad niet specifiek schadeverzekeringen maar overlijdensrisicoverzekeringen, kapitaalverzekeringen, lijfrenteverzekeringen etc

En bij schadeverzekeringen geldt zij het in mindere mate ook dat er veel te veel aan de provisie strijkstok blijft hangen voor die (vaak overbodige) tussenpersonen.

M.Beumer
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2006 16:58

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door M.Beumer »

Consumentt,

1. verzekeren is een risico afdekken.
Vermogensopbouw is "sparen voor later".
Consumentt, dit zijn twee totaal verschillende vormen!
2. Nogmaals: "Ja er wordt provisie verdiend".....
3. (vaak overbodige) tussenpersoon???? draai een keer een dagje
met mij mee zou ik zeggen....

Voor mensen die wel een dringende vraag hebben over lijfrente, kapitaal opbouw en/of levensloop en hier een helder en duidelijk antwoord op willen hebben mogen deze stellen.
Mailen mag ook nog steeds naar [email protected]

Mark Beumer

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Spaarbelg vertrekt geen spier

Ongelezen bericht door Consumentt »

"Meneer" Beumer.
Dat verzekeraars en hun tussenpersonen zakkenvullers waren daar was ik al van overtuigd.
Maar na de uitzending van Radar vanavond wil ik die mening toch enigzins scherper bijstellen:
Verzekeraars zijn het equivalent van dieven, van oplichters
Tussenpersonen zijn het equivalent van helers, van stromannen

Witteboorden criminaliteit ten top. Bah, ga je :oops: schamen :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Gesloten