LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Feedback tip 1: maak meer gebruik van de split functionaliteit.
Feedback tip 2: maak een feedback forum, zodat je ieder ontwerp los kunt bespreken, dan is het off-topic gaan ook gelijk minder problematisch.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door arvandongen »

alfatrion schreef:Feedback tip 1: maak meer gebruik van de split functionaliteit.
Feedback tip 2: maak een feedback forum, zodat je ieder ontwerp los kunt bespreken, dan is het off-topic gaan ook gelijk minder problematisch.
Een toelichting wat je precies bedoelt met beide tips zou voor mij wenselijk zijn.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

statistisch gezien heeft, tenminste volgens de rechters, ongeveer 50 % van de advocaten en juristen die hij voor zich ziet geen gelijk (dit getal is toetsbaar vanuit de uitspraken). wellicht de slechtste score van alle beroepsgroepen?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

scontra schreef:
atlas1302 schreef:Precies zo als ik het bedoel te zeggen, vakmanschap hoeft niet onderstreept te worden door een titel. We horen en zien vanzelf aan het geschrift of de persoon koekkies bakt of vullingen plaatst, dank aan Vroem.
Je 'hoort' niets aan een geschrift.
We weten (bijna) allemaal van een jurist die (dan wel tijdelijk) buschauffeur werd en we weten ook (bijna) allemaal van een buschauffeur die President van een land is geworden.
Ik bedoel maar zo, "vakmanschap" openbaart zichzelf, al gaat dat voor de bedoelde President in dit geval niet op.

Wel opvallend dat er door sommigen zoveel gediscussieerd kan worden in de tijd van de werkgever :oops:
ik doe het in mijn eigen tijd, denk dat dat voor meer hier geldt.
Maar alleen nog in dit feedback topic, zolang ik nog enige hoop heb dat de redactie er constructief iets mee gaat doen. Een hoop die overigens snel minder wordt. Overigens kan iemand die vullingen legt ook best prima koekkies bakken, het een sluit het ander niet uit...

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door HansieZant »

vroem schreef:statistisch gezien heeft, tenminste volgens de rechters, ongeveer 50 % van de advocaten en juristen die hij voor zich ziet geen gelijk (dit getal is toetsbaar vanuit de uitspraken). wellicht de slechtste score van alle beroepsgroepen?
Dat geldt voor fora dus ook ;-)

atlas1302

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Prachtig de humor zit er nog in, ik ben werkgever en wernemer tegelijk...ik verzint het en sta dan zelf pannekoeken te bakken. Uitdaging laten we maar zeggen en intussen eet half Mindelo 'pannekoek'

Maar we moeten on-topic blijven, escuus voor afdwaling, maar met humor kunnen we Topicstarters goed verwelkomen...misschien gaan ze wel op hun gemak voelen en gaan vrolijk en spontaan in discussie met de gevorderden gasten. Wellicht schuiven dan ook meer titels aan en zo`n forum gaat bloeien.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

arvandongen schreef:
alfatrion schreef:Feedback tip 1: maak meer gebruik van de split functionaliteit.
Feedback tip 2: maak een feedback forum, zodat je ieder ontwerp los kunt bespreken, dan is het off-topic gaan ook gelijk minder problematisch.
Een toelichting wat je precies bedoelt met beide tips zou voor mij wenselijk zijn.
1. Discussies je off-topic zijn, maar wel waarde hebben, kun je afgesplitst.
2. In dit feedback topic komen een verschillende tips binnen, die worden besproken en daarbij wordt iets gezegd waar een ander op in gaat en voor je het weet heb je een off-topic discussie. Als je een feed forum dan kun je gewoon een nieuw topic voor een nieuwe tip starten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door bprosman »

vroem schreef:
statistisch gezien heeft, tenminste volgens de rechters, ongeveer 50 % van de advocaten en juristen die hij voor zich ziet geen gelijk (dit getal is toetsbaar vanuit de uitspraken). wellicht de slechtste score van alle beroepsgroepen?
Dus een zichzelf zwaar overschattende beroepsgroep :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kan me niet voorstellen dat 50% met info aan het werk gaat "waar ze het maar mee moeten doen" :wink:
Geen wonder dat "no cure - no pay" geen voet aan de grond krijgt in NL.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
arvandongen schreef:
alfatrion schreef:Feedback tip 1: maak meer gebruik van de split functionaliteit.
Feedback tip 2: maak een feedback forum, zodat je ieder ontwerp los kunt bespreken, dan is het off-topic gaan ook gelijk minder problematisch.
Een toelichting wat je precies bedoelt met beide tips zou voor mij wenselijk zijn.
1. Discussies je off-topic zijn, maar wel waarde hebben, kun je afgesplitst.
2. In dit feedback topic komen een verschillende tips binnen, die worden besproken en daarbij wordt iets gezegd waar een ander op in gaat en voor je het weet heb je een off-topic discussie. Als je een feed forum dan kun je gewoon een nieuw topic voor een nieuwe tip starten.
Eerlijk gezegd snap ik het nu nog minder. Bedoel je iets dergelijks als Kassa heeft? Dat in een discussie verschillende 'takken' ontstaan op het moment dat mensen niet op de OP reageren maar op een ander bericht?

Het zou wel een stuk rust geven, dan kan ik bepaalde 'takken' lekker links laten liggen. Alhoewel ik dat bij Kassa absoluut niet fijn vind werken. Ik snap helemaal niks van dat forum.

Overigens is de moderatie daar net zo belabberd als hier, het heeft me nogal wat moeite gekost, en vooral dreigen met een officiële klacht, om een topic over mijn persoontje verwijderd te krijgen. Terwijl ik daar dus niet eens op zit. En het duurde ook nog eens bijna een dag voor er gereageerd werd, daarna nog eens een halve dag.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De afdeling “discussies” is bij Kassa allang gesloten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

hänschen klein schreef:@Lady ...

U wilt dus wéér graag chatten met mij ... en heeft klaarblijkelijk niet alles posts gelezen!

Wanneer zóveel gedoe op een forum is ontstaan, vroeg ik me bij de opening van deze topic af, waarom zijn die ontevreden deelnemers hier überhaupt nog aanwezig, dat doe je jezelf toch vrijwillig niet allemaal aan?

... en misschien ben ik hier aanwezig om nog te kunnen meehelpen aan het redden wat er van dit 'waardloze forum' (dat is overigens een citaat) te redden is. In ieder geval zijn de perspectieven tot verbetering inmiddels gestegen en lijkt het me inmiddels zèlfs al eerder done om positieve posts te plaatsen.

Een tweede reden is, te helpen voorkomen , dat anderen net zo onverwachts een permanente BAN kunnen krijgen zoals het mij onlangs is overkomen.
Een pure chatfunctie te installeren, daar ben ik echter tegen!
@HK misschien maakt u zichzelf nu iets te belangrijk ? :?
Er zitten hier echt heel veel goede en correcte forummers die een ander echt kunnen en willen helpen . Het gros vd reageerders snauwt niet nl.
Het gedoe is ontstaan door de ban van MM en de daardoor weer opgelaaide en toch steeds terugkerende kritiek op het modereren.

Ik wil het graag meemaken en vooralsnog ga ik er van uit dat er iets positief is veranderd en gaat veranderen.

Laten we uitgaan van goed communiceren, nuanceren en opbouwen. Dat is mijn streven altijd en daar is niet per definitie een " titel " voor nodig. 8)
Wijsheid en ( levens) ervaring en rust zie ik ook genoeg bij andere forummers.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

bprosman schreef:vroem schreef:
statistisch gezien heeft, tenminste volgens de rechters, ongeveer 50 % van de advocaten en juristen die hij voor zich ziet geen gelijk (dit getal is toetsbaar vanuit de uitspraken). wellicht de slechtste score van alle beroepsgroepen?
Dus een zichzelf zwaar overschattende beroepsgroep :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kan me niet voorstellen dat 50% met info aan het werk gaat "waar ze het maar mee moeten doen" :wink:
Geen wonder dat "no cure - no pay" geen voet aan de grond krijgt in NL.

Het kan nog erger, bij een echtscheiding zitten vaak 2 advocaten elkaar uit te spelen en vaak zijn beide partijen verliezers.
dus mag ik nu 100% mislukt zeggen?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Moneyman »

bprosman schreef:vroem schreef:
statistisch gezien heeft, tenminste volgens de rechters, ongeveer 50 % van de advocaten en juristen die hij voor zich ziet geen gelijk (dit getal is toetsbaar vanuit de uitspraken). wellicht de slechtste score van alle beroepsgroepen?
Dus een zichzelf zwaar overschattende beroepsgroep :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kan me niet voorstellen dat 50% met info aan het werk gaat "waar ze het maar mee moeten doen" :wink:
Geen wonder dat "no cure - no pay" geen voet aan de grond krijgt in NL.
De echte cijfers liggen uiteraard wel iets anders :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is net als pokeren. Je kan stellen dat het een kansspel is, maar dat verklaart niet waarom bepaalde spelers (vaker) tot de eind tafel blijven zitten dan Jan Modaal.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

hier weer een voorbeeld van hoe men niet weet respectvol en beleeft met elkaar om te gaan.

"Of zit je echt zo in je eigen LOI wereldje dat je denkt dat een leverancier altijd fout is?"
"*non-conform *geopenbaard" (verbeteren van taal)
"Alfonso"

Hoe zeer jullie ook zeggen dat je wilt dat mensen met elkaar respectvol omgaan, als jullie aan dergelijk gedrag geen consequenties verbinden dan blijft dat tot in lengte ter dagen doorgaan. In de nannie programma's laten zien dat je een kind dat iets stouts heeft gedaan een waarschuwing moet geven en als het doorgaat een timeout. Ouders die maar blijven waarschuwen komen in de problemen, omdat het kind dan leert dat er geen consequenties zitten aan stout gedrag.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Het kan echter ook geen kwaad om eens in de spiegel te kijken ..................


v.d.Heyden

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:hier weer een voorbeeld van hoe men niet weet respectvol en beleeft met elkaar om te gaan.

"Of zit je echt zo in je eigen LOI wereldje dat je denkt dat een leverancier altijd fout is?"
"*non-conform *geopenbaard" (verbeteren van taal)
"Alfonso"

Hoe zeer jullie ook zeggen dat je wilt dat mensen met elkaar respectvol omgaan, als jullie aan dergelijk gedrag geen consequenties verbinden dan blijft dat tot in lengte ter dagen doorgaan. In de nannie programma's laten zien dat je een kind dat iets stouts heeft gedaan een waarschuwing moet geven en als het doorgaat een timeout. Ouders die maar blijven waarschuwen komen in de problemen, omdat het kind dan leert dat er geen consequenties zitten aan stout gedrag.
Dus jij vergelijkt volwassen gebruikers hier met stoute kinderen en de redactie met ouders die geen consequenties verbinden aan 'stout' gedrag? Neem me ff niet kwalijk... dat noem jij respectvol met elkaar omgaan? Niet alleen dat, maar wat heeft ook alweer tot dit topic geleid?

En dan ben jij zeker de Nannie?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, ik haal slechs een voorbeeld aan van een techniek aan die werkt. Als er bij master chef iets was geweest dan had ik dat aangehaald. Dan had ik in jouw ogen volwassenen vergeleken met chef koks, maar daar gaat het niet om.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:Nee, ik haal slechs een voorbeeld aan van een techniek aan die werkt. Als er bij master chef iets was geweest dan had ik dat aangehaald. Dan had ik in jouw ogen volwassenen vergeleken met chef koks, maar daar gaat het niet om.
De aanleiding is wel compleet verschillend. Het gedrag van een kind is niet te vergelijken met de personen hier. Hier is het vaak actie-reactie. Ik ga mijn niet verlagen tot bepaalde uitspraken hier, maar zojuist is het mooi verwoord. Iets met een spiegel.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:De aanleiding is wel compleet verschillend. Het gedrag van een kind is niet te vergelijken met de personen hier. Hier is het vaak actie-reactie. Ik ga mijn niet verlagen tot bepaalde uitspraken hier, maar zojuist is het mooi verwoord. Iets met een spiegel.
Natuurlijk is zo'n opmerking als "LOI wereldje" een reactie: "jij schrijft iets waar ik niet leuk vind, dus doe ik nu iets dat niet leuk is." Kinderen zijn ook in staat om te reageren, alleen zal dat dan misschien eerder een tik zijn.

Het mooiste zou zijn als het niet nodig zou zijn om hier beleid op te maken, maar de praktijk is helaas anders. Ik vind dat we ons moeten richten op wat werkt en het daarbij niet help om oplossingen taboo te verklaren.

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jun 2018 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op bericht dat inmiddels zelf ook verwijderd is (wegens niet-respectvol discussiëren)

Gesloten