Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik wordt vooral heel verdrietig van dit soort berichten. Veel respect voor jullie, Jablan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Het verhaal van de ouders is snel verteld: God en Kerk staan op de eerste plaats en daarna de rest. Hulp heeft pas zin als ze ervoor open staan. Die houding ... de beste vergelijking is met mensen, die denken met een buitenlandse vrouw online kennis te maken en absoluut niet willen aannemen, dat er een poging tot oplichting achter zit. Dat komt in de wereld van nu nog het meest dichtbij.

Zo'n teken van leven van vroeger zet ons voor een onmogelijk dilemma. Niet laten lezen is verkeerd, want dan beschermen wij te veel en wel laten lezen is verkeerd, omdat hij ervan verward raakt, aan zichzelf gaat twijfelen. Vooral als de woordkeus zijn schuldgevoel aanspreekt (ik ben wie ik niet mag zijn). Dan moeten wij alles uit de kast halen om hem weer 180 graden om te laten draaien.

Het mantra heeft eigenlijk het doel om los te laten, op een andere manier naar volwassenen kijken.

We krijgen het wel in orde. Als alles gaat, zoals wij denken, heeft hij over 2 maanden zoveel nieuwe kennissen, vrienden/vriendinnen, dat zijn familie hem veel minder hard kan raken dan nu, omdat hij dan zelf bij anderen heeft gezien hoe het gaat.

Zo en nu nog de vrijdag doorrrr. Bijna weekend. :)

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat fijn dat hij jullie heeft om hem op te vangen Jablan 👍

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

We doen ons best :)

Wat gaan we doen dit weekend?

Als het aan de supermarkten ligt, wordt deze zomer massaal gebarbecued. In andere jaren gebeurde dat in onze buurt ook, maar dit jaar? Nog nergens opstijgende rook uit een tuin gezien of verbrand vlees geroken. :wink:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net eens gekeken op MP voor 4 eetkamerstoelen. Er stond een mooie set: 130 euro vraagprijs, vanaf 100 euro bieden. Dus: na wat vragen gesteld via de mail 100 euro geboden en gevraagd of ik langs mag komen om ze te bekijken.

Nee, is het antwoord, het is bieden vanaf 100 euro maar de prijs is vast: 130 euro.

Succes met verkopen dan maar.

scharrelschipper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
04 jul 2020 17:57
Net eens gekeken op MP voor 4 eetkamerstoelen. Er stond een mooie set: 130 euro vraagprijs, vanaf 100 euro bieden. Dus: na wat vragen gesteld via de mail 100 euro geboden en gevraagd of ik langs mag komen om ze te bekijken.

Nee, is het antwoord, het is bieden vanaf 100 euro maar de prijs is vast: 130 euro.

Succes met verkopen dan maar.
Dat noemen we een prijs om niet te hoeven verkopen :lol:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Zoiets ja. De advertentie staat er al 14 dagen op. Waarom verbaast mij dat nou niet?

Zul je zien, kom je daar, denk je voor 130 euro klaar te zijn, is het ineens 130 per stuk... :lol:

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
04 jul 2020 17:57
Net eens gekeken op MP voor 4 eetkamerstoelen. Er stond een mooie set: 130 euro vraagprijs, vanaf 100 euro bieden. Dus: na wat vragen gesteld via de mail 100 euro geboden en gevraagd of ik langs mag komen om ze te bekijken.

Nee, is het antwoord, het is bieden vanaf 100 euro maar de prijs is vast: 130 euro.

Succes met verkopen dan maar.
Dan snap ik hun keuze om het op deze manier op MP te zetten. Dan kunnen ze toch gewoon de prijs op €130 zetten?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat dacht ik dus ook, kuklos. En aangezien ik dit niet kan volgen ga ik er niet eens meer mee verder. Daar ga je niet uitkomen.

Ik zie overigens net dat hij de biedprijs verhoogd heeft naar 119,99... :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Rare kwibus , of het is vaste prijs of het is bieden vanaf.....toch?
Kijk eens bij de Kringloop , daar staan hartstikke mooie eethoeken inclusief stoelen.
Daar val je je geen bult aan . Vaak zijn het degelijke goede spullen geweest van zuinige grootouders.. :wink:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Precies, moederslink, dat dus.

Hier in de omgeving zijn verschillende kringloopwinkels, maar met weinig meubels. En wat er staat kun je niet bepaald netjes noemen. De bank die ik nu heb staan, en die indertijd binnen het uur door Aicha al versierd was, heb ik gewoon bij particulieren gehaald. Mankeerde niks aan, een seniorenbank voor 50 euro. Maar met een aankomende verhuizing is hij me te groot om mee te sjouwen, dus ik ben aan het kijken voor wat anders. En wat moet ik in mijn uppie nou met een bank, één of twee fauteuils zijn voldoende. En dan een eethoek met een paar lekkere dit-hou-je-lang-vol-stoelen, dan red ik me prima, voor die enkele keer dat er visite komt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

De post van Ridder777 is reeds weggehaald? Snelle goeie actie!

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Oh, nu willen ze in de formule 1 meer diversiteit hebben en moeten er meer zwarte coureurs komen. Allemaal leuk en aardig, maar hoor je daar niet gewoon altijd vanwege kwaliteit te worden gekozen (of vanwege het idioot hoge sponsorgeld dat je meeneemt)? Op de korte termijn is dit natuurlijk niet haalbaar, daar zal een lang opleidingstraject achter moeten zitten om donkere rijders op het juiste niveau te krijgen.

Is het daarom geen idee om in de tussentijd wat blanke coureurs zwart te schminken, zodat er ook op de korte termijn wat meer diversiteit is?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En dan laat je het vlaggen zeker over aan een man met een lange witte baard en een grote rode hoed op?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Strak plan!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
05 jul 2020 21:46
Oh, nu willen ze in de formule 1 meer diversiteit hebben en moeten er meer zwarte coureurs komen. Allemaal leuk en aardig, maar hoor je daar niet gewoon altijd vanwege kwaliteit te worden gekozen (of vanwege het idioot hoge sponsorgeld dat je meeneemt)? Op de korte termijn is dit natuurlijk niet haalbaar, daar zal een lang opleidingstraject achter moeten zitten om donkere rijders op het juiste niveau te krijgen.

Is het daarom geen idee om in de tussentijd wat blanke coureurs zwart te schminken, zodat er ook op de korte termijn wat meer diversiteit is?
Wat slaan we weer door in sommige dingen zeg. In mijn huishouden wonen ook geen zwarte mensen, moet ik die nu verplicht laten inwonen? En bij de opvang die wij aan huis hebben zijn 100% blanke kinderen. Mag dat dan ook niet meer? Moet ik nu een aantal kinderen gaan weigeren om op zoek te gaan naar gekleurde kinderen?
Waarom moeten gekleurde mensen geforceerd ergens ingezet worden? Ik zie ook geen Oostenrijker er tussen zitten, moet die dan ook verplicht toegevoegd worden?
Het zal wat zijn, verplicht gekleurde mensen toevoegen die zo slecht rijden dat ze daar weer op aangesproken gaan worden. En nee, ik zeg niet dat gekleurde mensen niet kunnen rijden, maar om vanuit niets naar de top te zijn is onmogelijk.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
04 jul 2020 19:17
Rare kwibus , of het is vaste prijs of het is bieden vanaf.....toch?
Kijk eens bij de Kringloop , daar staan hartstikke mooie eethoeken inclusief stoelen.
Daar val je je geen bult aan . Vaak zijn het degelijke goede spullen geweest van zuinige grootouders.. :wink:
En ook altijd binnen gestaan.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
05 jul 2020 21:46
Is het daarom geen idee om in de tussentijd wat blanke coureurs zwart te schminken, zodat er ook op de korte termijn wat meer diversiteit is?
Op zich een goed idee. ware het niet dat dan de hele Formule 1 'gecanceld' zal worden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb eigenlijk een vraag, maar zal eerst even de situatie schetsen waar ik in zit.

De laatste tijd is de werksfeer bij mijn werkgever gewoon heel erg verpest, de werkdruk een stuk hoger geworden en de nieuwe werklocatie (we zijn van inpandig in het ene bedrijf naar inpandig bij een ander bedrijf gegaan) is eigenlijk ongeschikt voor het aantal routes dat er worden gereden, terwijl er minder chauffeurs beschikbaar zijn. Na 3 dagen op de nieuwe locatie is er al 1 collega geblesseerd geraakt vanwege overbelasting (waardoor hij zijn rechterarm amper nog kon gebruiken). De dagen beginnen tegenwoordig ook eerder en eindigen later, waardoor we extreem veel overuren moeten maken. Daardoor ben ik nu een nieuwe baan aan het zoeken, iets dat mij beter past en waarschijnlijk heb ik die al gevonden.

Nu heb ik echter een hele rare contractsituatie. Mijn huidige contract liep vorig jaar op 1 september af, maar doordat ik op 22 augustus al 2 jaar in dienst was (via een uitzendbureau), had ik op dat moment al een contract voor onbepaalde tijd moeten hebben. Echter is er nooit een nieuw contract gekomen en heb ik dus nog steeds een contract waarin alleen staat dat ik het contract tussentijds kan opzeggen met inachtneming van de termijn die in de cao staat.

Nu vraag ik me af in hoeverre ik die termijn verplicht ben te volgen. Mijn contract is namelijk verlopen en ik hoef niet tussentijds op te zeggen. Persoonlijk vind ik het een hele vreemde situatie, want volgens mij zou ik morgen ergens anders kunnen beginnen als ik zou willen, al zou ik het zo niet willen oplossen. Maar 1 september vind ik dan weer erg lang om op een nieuwe baan te wachten. In hoeverre kan men mij iets maken als ik afwijk van die termijn en bijvoorbeeld aangeef per 1 augustus ergens anders te gaan werken? En wat kan men mij dan maken? Ik heb hier namelijk niet echt een idee bij.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Gevoelsmatig zou ik zeggen: je hebt een contract voor onbepaalde tijd, dus alle voorwaarden die bij dat bedrijf bij contracten voor onbepaalde tijd gelden, zijn van toepassing. Inclusief de termijn om ontslag te nemen. Dat is voor werknemers doorgaans een maand.

Plaats reactie