Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

newmikey schreef:
14 sep 2021 09:20
Het wachten is op de eerste orthodoxe Urkse zelfmoordterrorist - het zou me eigenlijk niets meer verbazen. Ze hebben alle andere traditionele kenmerken van een fanatiek gelovige en vijandige groepering als de Hezbolla, Hamas, Taliban en IS.
Extreem? Absoluut. Maar wél extreem vanuit een richting waar (zelfmoord)terrorisme niet voorkomt.

J. Deltoer
Berichten: 3035
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eens. Maak je niet zo druk om een beetje puberaal gedrag. En opmerkingen van: als dat er een van mij was dan zou ik.... heb ik ook gemaakt totdat mijn kinderen ook pubers werden. Toen was ik niet meer zo stoer....

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
14 sep 2021 10:09
Eens. Maak je niet zo druk om een beetje puberaal gedrag. En opmerkingen van: als dat er een van mij was dan zou ik.... heb ik ook gemaakt totdat mijn kinderen ook pubers werden. Toen was ik niet meer zo stoer....
Ik was wel zo stoer toen mijn kinderen nog pubers waren en iets uitgevreten hadden wat absoluut niet kon.
Ik vind dit veel verder gaan dan een beetje puberaal gedrag. En daar mogen ze gerust de gevolgen van merken.
Geen fluwelen handschoentjes dus.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik verbaas me over het “probleem” met de berichtenbox.

Al meer dan een week staat bij hertrouwde weduwen, of hertrouwde gescheiden vrouwen de naam van hun eerste echtgenoot vermeld.

Raar dat ze dat nog niet hebben kunnen herstellen.




Edit. Tikfout hersteld
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 14 sep 2021 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Deltoer. Zou u uw bericht van 11.03 uur even willen wijzigen? Wat u schrijft, is namelijk niet “mijn reactie”. Wat u quote, is weer niet “uw reactie”

J. Deltoer
Berichten: 3035
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Foutje met quoten. Het bericht is helaas door mij ivm verstrijken van tijd niet meer te wijzigen. Ik zal het melden en aan de mods vragen het aan te passen. Excuses.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door newmikey »

J. Deltoer schreef:
14 sep 2021 10:09
Eens. Maak je niet zo druk om een beetje puberaal gedrag. En opmerkingen van: als dat er een van mij was dan zou ik.... heb ik ook gemaakt totdat mijn kinderen ook pubers werden. Toen was ik niet meer zo stoer....
Als je dit afdoet met "een beetje puberaal gedrag" is er toch ècht iets mis met je inschattingsvermogen en je waarden en normen. Dit gaat een stuk verder IMHO

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

En weet ook dat er een man in een gestreept pak , geknield , mét Jodenster een (nep ) geweer tegen zn achterhoofd krijgt .
Het is op geen enkele manier goed te praten __ géén " pubergedrag " ! :evil:
zum kotzen !!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Boek over Urk. Geschreven door een Gentenaar. Heb het niet gelezen, maar deze recensie is veelbelovend:

https://www.tzum.info/2020/11/recensie- ... g-van-urk/

Een unieke en onbegrepen gemeenschap in ons land.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
14 sep 2021 14:28
En weet ook dat er een man in een gestreept pak , geknield , mét Jodenster een (nep ) geweer tegen zn achterhoofd krijgt .
Het is op geen enkele manier goed te praten __ géén " pubergedrag " ! :evil:
zum kotzen !!
Ik vroeg mij, in alle eerlijkheid, af hoe die 'snotkokers' aan die grote hoeveelheid goed gelijkende maar verachtelijke uniformen komen ?
Hebben ze zeker ook zelf geknutseld op moeders trapnaaimachine !

Uit de reacties van mededorpsbewoners mag blijken dat men er daar niet zo'n probleem mee heeft en zelfs journalisten worden bedreigt om in de haven te worden gedropt als ze niet zouden opzouten.
Van losse handjes en voetjes schijnen ze ook al last te hebben.

J. Deltoer
Berichten: 3035
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het ziet er heel erg geknutseld uit. Even voor de goede orde: als mijn kinderen dat zouden doen zou ik ze zeker aanspreken en meenemen naar de nieuwe film over Anne frank. Heb trouwens met mijn jeugd een bezoek gebracht aan Auschwitch-Birkenau, Ieper en Verdun. Met oorlog en vervolging kun je beter niet spotten. Maar wat ik wilde zeggen is dat de politie en justitie beter hun aandacht zouden kunnen richten op het kopschoppen wat tegenwoordig in de mode is alsmede fysiek geweld jegens anderen zoals joden en homoos dan aan dit sneue puberaal gedrag. Maar goed dat is mijn mening en anderen mogen menen dat ik geen normen en waarden heb.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vanochtend stond voor achten de looddekker/dakgieter al voor de deur om de hwa wat aan te passen. Dat ging lekker vlot en daarna kon ik op tijd de deur uit: Vandaag heb ik me weer kostelijk vermaakt met een paar van de kleinkinderen. Wat een voorrecht is het toch om die te hebben. Kortom een topdag!

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Leuke wending op de markt voor videokaarten. Asus heeft 2 kaarten die door velen gepreorderd waren uit de productie genomen. Nu kunnen deze mensen netjes hun geld terug gaan krijgen. Er was de laatste maanden namelijk flink gezeik van mensen die gepreorderd hadden, maar door problemen moesten ze daar al bijna een jaar op wachten. De verkopers stonden daarbij in hun recht, want ze hadden de leververplichting om zo snel mogelijk te leveren (dat kan dus ook 6 jaar later zijn, als de productie niet zou lopen).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Wie kent ook de iconische foto vd 7 jarige Sieg Maandag?
Google maar eens: dat jochie loopt uit Bergen-Belsen weg op de bevrijdingsdag aldaar : 15 april 1945 , langs vele vele dode lichamen.
Zondag a.s om 15.20u op NPO2 wordt er een documentaire over Sieg Maandag uitgezonden.
Des te onbegrijpelijk en afschuwwekkend is wat voor ' actie ' dan ook , gekleed in Nazi uniformen.
De overlevenden vd Holocaust én WO II én wie dan ook kunnen dit nooit accepteren.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
16 sep 2021 13:58
Wie kent ook de iconische foto vd 7 jarige Sieg Maandag?
Interessant verhaal over deze foto (en de verschillende versies).

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En eigenlijk heel apart dat dat jochie nog een overhemdje onder zijn trui aan had en sokken.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kleding , wapens noem maar op is gewoon te koop. Elk jaar zijn er beurzen in Nederland en Duitsland , waar veel verzamelaars komen.

Was pas nog een stuk op tv over deze verzamelaars .

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De pakken hadden de jongens voor 55 euro gekocht in een online feestwinkel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
16 sep 2021 14:29
moederslink schreef:
16 sep 2021 13:58
Wie kent ook de iconische foto vd 7 jarige Sieg Maandag?
Interessant verhaal over deze foto (en de verschillende versies).
Dank je voor deze link! Fijn!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

En wat nu???
Kaag stapt op, waarom stapt Rutte niet op als eindverantwoordelijke als MP?
Dit gaat Remkes ook niet meer rechtbreien, ook al blijft Kaag lijsttrekker van D 66.
Nieuwe verkiezingen? Ik denk dat het de hoogste tijd is.
Dit is 3x niks. Wat een puinzooi , wat een moties van wantrouwen :roll: .

Plaats reactie