Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
30 jun 2022 08:59
Het ging mij dus om dat "gedwongen opname",maar blijkbaar ontgaat dat de meeste forummers.
Nee. Waar het wel om gaat, is dat je de tekst van Witte Angora verdraait. Want JIJ bent degene die die gedwongen opname koppelt aan andersdenkenden in plaats van aan het tuig waar WA het over had. Laag discussieniveau :( en al helemaal omdat je eromheen blijft draaien.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Exact. En dat tuig heeft inderdaad, al dan niet gedwongen, een flink stuk heropvoeding nodig. Iets anders kan ik er niet van maken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik merk en zie dat ' andersdenkenden ' wereldwijd de boel overnemen.
Dat beangstigt mij zeer.
Ik kan nog geen nanoseconde meegaan in deze manier van denken en leven.
De agressie, de woede, het geweld, zowel verbaal als fysiek , begrijp ik niet.
Ik hecht aan een moreel kompas, waarden en normen , fatsoen en respect en weiger mij te conformeren aan het gedrag van tuig of dit gedrag te begrijpen en/of goed te praten.
Dit betekent wél dat ik mij meer en meer mij terugtrek in mijn eigen vertrouwde bubbel met mijn dierbaren om mij heen die ik vertrouw en die mij vertrouwen .
Dat is een vrij eenzame bubbel , maar voelt veilig , rustig en zonder stress.
Ik ben niet alleen.
Noem mij naïef , toch sluit ik mijn ogen er niet voor, maar ik wil en kan er niet mee omgaan.
Ik kies er voor dit alleen dan maar aan te zien en er niets van te willen of kunnen snappen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
30 jun 2022 09:42
Ik hecht aan een moreel kompas, waarden en normen , fatsoen en respect en weiger mij te conformeren aan het gedrag van tuig of dit gedrag te begrijpen en/of goed te praten.
Dit betekent wél dat ik mij meer en meer mij terugtrek in mijn eigen vertrouwde bubbel met mijn dierbaren om mij heen die ik vertrouw en die mij vertrouwen .
Dat is een vrij eenzame bubbel , maar voelt veilig , rustig en zonder stress.
Ik ben niet alleen.
Noem mij naïef , toch sluit ik mijn ogen er niet voor, maar ik wil en kan er niet mee omgaan.
Ik kies er voor dit alleen dan maar aan te zien en er niets van te willen of kunnen snappen.
Een hele verstandige keus, Moederslink. Ik ken heel wat mensen die met die werkwijze veel gelukkiger zouden worden - en hun omgeving ook.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
30 jun 2022 09:42
Ik merk en zie dat ' andersdenkenden ' wereldwijd de boel overnemen.
Dat beangstigt mij zeer.
Ik kan nog geen nanoseconde meegaan in deze manier van denken en leven.
De agressie, de woede, het geweld, zowel verbaal als fysiek , begrijp ik niet.
Ik hecht aan een moreel kompas, waarden en normen , fatsoen en respect en weiger mij te conformeren aan het gedrag van tuig of dit gedrag te begrijpen en/of goed te praten.
Dit betekent wél dat ik mij meer en meer mij terugtrek in mijn eigen vertrouwde bubbel met mijn dierbaren om mij heen die ik vertrouw en die mij vertrouwen .
Dat is een vrij eenzame bubbel , maar voelt veilig , rustig en zonder stress.
Ik ben niet alleen.
Noem mij naïef , toch sluit ik mijn ogen er niet voor, maar ik wil en kan er niet mee omgaan.
Ik kies er voor dit alleen dan maar aan te zien en er niets van te willen of kunnen snappen.

Ik kan een heel eind met je meegaan.
Maar ook hier op het forum zie je deze trant gaan van het gelijk willen hebben,. gaat het niet goed schiks dan maar via vriendjes hier.
Is bijna hetzelfde als in de "echte" wereld. Vandaar dat ik zeg ....het is kliekjes gedrag en dat zie je bij de boeren ook. ( als het al boeren zijn die dit doen )

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
30 jun 2022 08:24
gezinnen doodsangsten uit laten staan
Geldt dat niet ook voor de gehele politiek? Toeslagenaffaire, waar gezinnen door zijn vernietigd. Coronamaatregelen, waardoor huiselijk geweld extreem toenam. Boerenbedrijven gedwongen sluiten, waardoor gezinnen geen bestaan meer hebben (dat is waar we het nu over hebben).

Wie zijn de volgende?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
30 jun 2022 09:56
witte angora schreef:
30 jun 2022 08:24
gezinnen doodsangsten uit laten staan
Geldt dat niet ook voor de gehele politiek? Toeslagenaffaire, waar gezinnen door zijn vernietigd. Coronamaatregelen, waardoor huiselijk geweld extreem toenam. Boerenbedrijven gedwongen sluiten, waardoor gezinnen geen bestaan meer hebben (dat is waar we het nu over hebben).

Wie zijn de volgende?
Vergeet Groningen niet.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het vertrouwen in de politiek is helemaal weg bij een groot deel. Dit hebben ze aan zichzelf te danken.
Je kunt echter wel overal tegen aan schoppen maar dan moet je zelf ook met oplossingen komen. Het lijkt echter wel of niemand meer daar verantwoordelijkheid voor durft te nemen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

breien schreef:
30 jun 2022 10:04

Als ik moet wachten dan scheld ik de computerstem verrot.
Ik verwacht niet dat dit zal helpen.
Ik hoop wel dat u inmiddels rustig bent als u uiteindelijk wel een mens aan de lijn krijgt.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik had onlangs een monteur van Liander nodig voor een eenvoudig en niet via de website te melden defect. Bellen dus:
Welkom bij Liander. Inleidend praatje, menuutje. Keuze gemaakt. Welkom bij Liander. Inleidend praatje, menuutje. Keuze gemaakt. Welkom bij Liander. Inleidend praatje, keuze gemaakt. Instructies: website openen, gegevens invoeren, wachten op sms, link in sms aanklikken, wachten. En tóén kreeg ik iemand te spreken aan wie ik het probleem kon uitleggen.
Ik heb langer aan de telefoon gehangen dan dat ik op de monteur moest wachten. Die stond na 7 minuten al op de stoep!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
30 jun 2022 10:04
Als ik moet wachten dan scheld ik de computerstem verrot.
Ben ik de enige die zich diep van binnen afvraagt hoe dát zou klinken?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
30 jun 2022 09:54
(...)
Ik kan een heel eind met je meegaan.
Maar ook hier op het forum zie je deze trant gaan van het gelijk willen hebben,. gaat het niet goed schiks dan maar via vriendjes hier.
Is bijna hetzelfde als in de "echte" wereld. Vandaar dat ik zeg ....het is kliekjes gedrag en dat zie je bij de boeren ook. ( als het al boeren zijn die dit doen )
Ik ervaar nooit " kliekjes " gedrag. Het is waar dat ook hier gelijkgestemden zijn en dat men diegene dan ook " liket ", maar ik weiger dit kliekjesgedrag te noemen en wil graag mijn authenticiteit behouden.
We zijn tenslotte allemaal vreemden van elkaar.
Met 3 personen heb ik wat méér contact, of via PB of via een appje of mailtje ,maar slechts 1 persoon ken ik en ontmoet ik in het " echie " .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik vind het wel kliekjes gedrag , maar dat geeft niet....iedereen ervaart dit forum anders.

Contact zou ik met niemand hier in het echie willen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
30 jun 2022 10:57
Ik vind het wel kliekjes gedrag , maar dat geeft niet....iedereen ervaart dit forum anders.

Contact zou ik met niemand hier in het echie willen.


Wat een trieste opvatting.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
30 jun 2022 10:57
(...) Contact zou ik met niemand hier in het echie willen.
Nou eh....met jou zou ik best wel eens een bakkie willen doen hoor. :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Onkruid71 schreef:
29 jun 2022 17:24
Helemaal mee eens, nieuwe verkiezingen.
Ha, de Griekse manier, net zo lang verkiezingen tot een partij aan de macht komt, die alleen maar leuke dingen doet. Nee dát geeft geen nog veel grotere problemen verderop..... :?

"ons", en ja dat is het, van ons allen, niet exclusief de boeren, stikstofprobleem, is een gecreëerd probleem, doordat wij gemeend hebben zoveel te kunnen produceren op een te klein stukje aarde/Nederland. Zolang die "BV Nederland" maar draait, gaat het het lekker, VOC mentaliteit a gogo. Eigenlijk is het een intellectuele variant van wat de Russen doen met het prostitueren van hun olie- en gasvoorraden, minus het imperialistische stukje, want zo'n grote mondiale geopolitieke speler zijn we ook weer niet.

Dit is op te lossen, we kunnen minder produceren voor de export, en daarnaast de boeren helpen in hun transitie naar een duurzamere variant. Dat Friesland Campina, VIONN en Hendriks veevoeders een forse omzetderving te slikken krijgen, is hun te accepteren bedrijfsriciso, net zoals corona dat is geweest voor veel (horeca) bedrijven. De overheid moet wat mij betreft daar geen tijd en geld aan verspillen. Shell en Unilever hebben we ook soepel laten gaan, dus waarom hier ook niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
30 jun 2022 11:23
reggie2 schreef:
30 jun 2022 10:57
(...) Contact zou ik met niemand hier in het echie willen.
Nou eh....met jou zou ik best wel eens een bakkie willen doen hoor. :D
Ohw ik met jou ook wel hoor.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
30 jun 2022 11:19



Wat een trieste opvatting.

Jij voelt je gepasseerd??? al geven ze geld toe, met jou wil ik geen bakkie doen. :mrgreen:

Met @Moederslink wel.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
30 jun 2022 10:57
Ik vind het wel kliekjes gedrag , maar dat geeft niet....
Als het niet geeft, stop dat met je gezeur erover. En verbeter het forum, begin bij jezelf.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

sjohie schreef:
30 jun 2022 11:25


Dat Friesland Campina, VIONN en Hendriks veevoeders een forse omzetderving te slikken krijgen, is hun te accepteren bedrijfsriciso, net zoals corona dat is geweest voor veel (horeca) bedrijven. De overheid moet wat mij betreft daar geen tijd en geld aan verspillen. Shell en Unilever hebben we ook soepel laten gaan, dus waarom hier ook niet.
FF kleine correctie, als u doelt op Hendrix UTD, deze zijn gefuseerd met For Farmers (helemaal verkeerde naam trouwens want ze doen eigenlijk helemaal nietrs voor hun farmers)
Ik vond alle fusies van de afgelopen decenia trouwens een heel slechte zaak. Het zijn nou zulke enorme reuzen geworden die gewoon veel te veel macht hebben en de boeren in hun greep. Veel cooperatief is er niet meer bij.

Plaats reactie