Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
17 aug 2022 11:16
Laat m toch ! Als hij dat nu leuk vindt om in het weekend te treinen!
(…)
Behandel hem toch niet als een klein kind, wa is mondig genoeg.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
17 aug 2022 10:47



Ik begrijp dat eerlijk gezegd ook niet.
Je meldt alleen dat er treinen waren uitgevallen, dat je dit niet van te voren wist , maar dat je verder een prima dagje hebt gehad.
Daar hoeft men verder niet op te reageren hè?
Het gedoe rondom de treinen komt vaker en vaker voor en dat kan een behoorlijke ergernis zijn, zeker met deze hitte en wanneer je niet weet hoe je thuis moet komen zonder een ommelanderreis te moeten maken en dat mag je gewoon neerpennen.
Waarom dat ' zo letten op elkaar '?
Halloooo, dit is maar de huiskamer hè?
De wereld kampt met mega crises , laten we ons daar mee bezighouden en niet zo met elkaar en de ander daardoor een rot gevoel geven.
Nou nee hoor, WA zei het op zo'n drammerige manier dat hij het zelf over zich af roept. Net als dat hij hier gaat roepen .....mens ga koken... zo kinderlijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
17 aug 2022 11:37
Nou nee hoor, WA zei het op zo'n drammerige manier dat hij het zelf over zich af roept. Net als dat hij hier gaat roepen .....mens ga koken... zo kinderlijk.
Niemand maar dan ook niemand roept natuurlijk een -kat- zomaar over zichzelf af.
Dat wil je toch niet?
En ja ik zal altijd opkomen voor iemand die op dat moment de pispaal is.
Dat zit in mijn systeem, mn leven lang al :D .

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
17 aug 2022 11:43

Niemand maar dan ook niemand roept natuurlijk een -kat- zomaar over zichzelf af.
Dat wil je toch niet?
En ja ik zal altijd opkomen voor iemand die op dat moment de pispaal is.
Dat zit in mijn systeem, mn leven lang al :D .
Misschien is een forum voor sommige mensen wat minder geschikt, je kunt niet zelf bepalen wie er wel of niet reageert.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
17 aug 2022 11:43
En ja ik zal altijd opkomen voor iemand die op dat moment de pispaal is.
Daar maakt hij dan ook goed misbruik van. Lees eens terug wat hij schrijft.....sowieso op het moment dat meneer uit komt.

@Lowieze , je kan het met iemand niet eens zijn, maar dat vind ik dus een misselijke opmerking .

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
17 aug 2022 11:55


Daar maakt hij dan ook goed misbruik van. Lees eens terug wat hij schrijft.....sowieso op het moment dat meneer uit komt.

@Lowieze , je kan het met iemand niet eens zijn, maar dat vind ik dus een misselijke opmerking .
Ik maak me daar niet zo druk om hoor, ik vind het eerder wat triest.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nou, maak je borst maar nat:

“Personeel NS gaat volgende week staken”

https://www.ad.nl/binnenland/personeel- ... ac0baa437a

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar gewoon thuis blijven dus, als je niet moet. Of anders de auto pakken.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
17 aug 2022 12:33
Nou, maak je borst maar nat:

“Personeel NS gaat volgende week staken”

https://www.ad.nl/binnenland/personeel- ... ac0baa437a
Mijn eerste vraag is dan: welk personeel?

Vervolgens vraag ik me af of we niet in plaats van in elke trein een conducteur niet gewoon beter een conducteur op stations kunnen zetten. Kunnen ze daar op het fluitje blazen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
17 aug 2022 13:20
Lowieze schreef:
17 aug 2022 12:33
Nou, maak je borst maar nat:

“Personeel NS gaat volgende week staken”

https://www.ad.nl/binnenland/personeel- ... ac0baa437a
Mijn eerste vraag is dan: welk personeel?

Vervolgens vraag ik me af of we niet in plaats van in elke trein een conducteur niet gewoon beter een conducteur op stations kunnen zetten. Kunnen ze daar op het fluitje blazen.

Dat zit in de planning.

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/ ... eurs-74917

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hmm, ze hebben snel naar me geluisterd :mrgreen:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
17 aug 2022 09:45
Ik heb niet gezegd dat er geen bussen zijn, er zijn juist bussen genoeg maar geen chauffeurs te krijgen. [...] Schreeuwend tekort aan buschauffeurs, collega's uit Oost-Europa springen bij.
beledigende, aanmatigende uitspraak eruit geknipt + link behouden

Ik word een beetje filosofisch van het artikel.

Oké, zodra er woordvoerders van ProRail of NS worden opgevoerd, moet je oppassen. Ze zijn meesters in het neerzetten van een mooi beeld, handig in het afleiden van de aandacht, maar vertellen nooit het echte verhaal.

Wat wel klopt, is de daling van het aantal chauffeurs met het juiste rijbewijs. Die krimp komt niet uit de lucht vallen, busreizen zijn minder gevraagd en de eisen voor de rijbewijzen zijn opgeschroefd, waardoor het vooral duur is geworden om zo'n rijbewijs te halen.

Mei, Meppel - Groningen was geen tekort aan chauffeurs, maar budgetkwestie. Geen touringcarbedrijf neemt verliesgevend werk aan en dat was het op dat moment.
Augustus, Driebergen - Arnhem is een mix van beide. Niet voor de aangeboden prijs kunnen rijden, want verliesgevend plus bouwvak in die regio. Wat ontbreekt in het artikel is het salaris voor de buitenlandse chauffeurs. Nederlands of Oost-Europees? Als het Oost-Europees is, bel de FNV. Mijn gevoel zegt, dat de buitenlandse chauffeurs niet voor een Nederlands salaris rijden.

Kleine zijstraat, omdat in het artikel een Kroatische buschauffeur langskomt. Voor Kroaten is het momenteel dubbel interessant om even in het buitenland te werken (officieel verhuizen), omdat de regering daar een premie geeft aan Kroaten, die weer terugkeren. En wie bij terugkomst een huis koopt, krijgt weer subsidie op de maandlasten van de hypotheek, die standaard 40 jaar loopt. Op die manier kan een slecht salaris toch interessant zijn.

Terug naar de businzet. Arnhem - Driebergen, Meppel - Groningen, Utrecht - Geldermalsen, Boxtel - Eindhoven zijn allemaal behoorlijke afstanden. Zeker als je bij de projecten kijkt waar exact gewerkt wordt. Ede-Wageningen, Hoogeveen, Culemborg, Liempde. Het treinverkeer wordt over een veel grotere afstand stilgelegd dan nodig is.

Hier komen de blunders van ProRail aan het licht.

De software voor de treinbeveiliging kan standaard treinen niet laten omkeren op een willekeurig punt. Voor de digitalisering was dit wel mogelijk. Dit is een ontwerpfout, waardoor bij werkzaamheden, storingen, calamiteiten geen treinen over grote afstanden kunnen rijden.

Voorbeeld: niet Boxtel - Eindhoven, maar Boxtel - Best geen treinverkeer en met een betere planning tussen Boxtel en Best 1 spoor open houden. Dat is de manier om passagiers vast te houden, de overlast echt te beperken, met een paar stads- en streekbussen voldoende capaciteit achter de hand te hebben.

Er is nog iets. Voor een eindpunt op een willekeurige plek zijn er wissels nodig. ProRail vindt wissels duur, haalt ze daarom zoveel mogelijk weg. De consequentie wordt weggewuifd - bij werkzaamheden, storingen, calamiteiten kan er nauwelijks geïmproviseerd worden en duurt het veel langer, voordat de treinen weer normaal rijden.

Elst, Arnhem - Tiel is een zeer merkwaardig voorbeeld van de ProRail-logica. Jarenlang was de planning om de treinen Tiel - Arnhem in Elst te laten eindigen, zodat er nog meer treinen tussen Arnhem en Nijmegen zouden kunnen rijden. Toen Syntus de treindienst overnam, steeg het aantal passagiers en ondertussen drong het besef door, dat een verplichte overstap in Elst juist alle passagiers weg zou jagen. Nu rijdt Arriva daar en heeft ProRail in Elst een extra perron aangelegd voor treinen Tiel - Elst, omdat er geen ruimte meer zou zijn tussen Elst en Arnhem voor deze extra stoptreinen van Arriva.
Dit hele verhaal is door en door politiek. De capaciteit is niet het probleem, maar de wissel ten zuiden van Elst. Het is een oude wissel voor max 40 km/uur. Als daar een trein uit Tiel naar Arnhem overheen rijdt, kunnen er minstens 4 minuten geen treinen van Arnhem naar Nijmegen rijden. Wanneer daar een wissel wordt ingebouwd voor minstens 100 km/uur, kan de blokkade terug naar 2 minuten en vervalt het argument 'geen ruimte' op het spoor. Die is er, maar ProRail wil niet.

ProRail roept vaak 'duur', maar nooit komt een woordvoerder met de getallen. Dat overtuigt niet.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Oké, zodra er woordvoerders van ProRail of NS worden opgevoerd, moet je oppassen. Ze zijn meesters in het neerzetten van een mooi beeld, handig in het afleiden van de aandacht, maar vertellen nooit het echte verhaal
En ineens weet je waar iemand werkt..

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Toegegeven, weinig getallen in dit artikel maar dat er een tekort aan buschauffeurs is, lijkt me wel duidelijk. Zelfs schoolreisjes zijn in gevaar lees ik hier. De schuld neerleggen bij de vermeende krentenwegers van NS en ProRail lijkt me iets te gemakkelijk.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is er eigenlijk nog wel iets goed in dit land? Wil even een positieve opmerking maken over de belastingdienst.

Iemand, voor wie ik de aangifte doe, heeft al een flinke tijd de definitieve aanslagen binnen, ook de definitieve beschikkingen van de toeslagen, en vandaag kwam al de beschikking binnen van de TSZ.

En alles conform aangifte. Ik kreeg dan ook een vriendelijk bedankje. 👍

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Hier geen druppel regen gevallen :( .
En vlg de verwachting valt er de komende dagen/ week ook geen neerslag
Stikbenauwd hier.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Sterkte. Onweer in de bergen is extreem. Heb je kaarsen of waxinelichten in de buurt?

Opzeggen postcodeloterij Een positief aspect van de personeelstekorten: er zijn te weinig studenten om voor dit soort loterijen en andere goede doelen langs de huizen te gaan. Heeft iedereen meer rust en minder kans op verbrand eten, omdat ze altijd aanbellen terwijl je aan het koken bent.

*
Lady1234 schreef:
17 aug 2022 19:01
Wil even een positieve opmerking maken over de belastingdienst. [...] En alles conform aangifte. Ik kreeg dan ook een vriendelijk bedankje. 👍
Mooi, heel mooi.
Erthanax schreef:
17 aug 2022 18:30
De schuld neerleggen bij de vermeende krentenwegers van NS en ProRail lijkt me iets te gemakkelijk.
Dit speelt al langer.
angel1978 schreef:
17 aug 2022 18:21
En ineens weet je waar iemand werkt.
Of wie gewoon een goed netwerk heeft. Wat ik hier heb neergezet, is in bredere kring bekend.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hmm, ik ben niet zo'n fijn van wijn. Niet een goede whiskey in de buurt?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bdfdaed3/
Dat gaat nog wat worden, als je in het begin van het jaar ziek wordt en je hebt je juiste artsen niet bij je verzekering zitten, wordt dan een kansloos jaar.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat ik me, telkens als ik het lees, afvraag is waarom door (vooral) oudere mensen de woorden snertfoon, feestboek, smoelenboek, windhoos etc. worden gebruikt ipv smartphone, facebook, windows.
Is dat om je afkeur te laten blijken, een soort minachting? Of is het grappig bedoeld?

Plaats reactie