Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
18 nov 2019 09:09
Dat verschil zal er ongetwijfeld zijn. Maar ik weet zeer zeker (heb het zelf meegemaakt) dat een werkgever het verschil niet ziet, en de 13e loonbetaling een dertiende maand noemde.
Dat is dan wel een heel domme werkgever geweest. Ik ken bij vierwekelijkse salarisbetaling alleen de aanduiding "periode" met een nummer.
Een dertiende maand ken ik alleen als een extra brutomaandsalaris in december. Die kan overigens heel goed gecombineerd worden met een eindejaarsuitkering, die dan bv afhankelijk is van prestaties (individueel of bedrijfsresultaat).

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
18 nov 2019 09:23
witte angora schreef:
18 nov 2019 09:09
Dat verschil zal er ongetwijfeld zijn. Maar ik weet zeer zeker (heb het zelf meegemaakt) dat een werkgever het verschil niet ziet, en de 13e loonbetaling een dertiende maand noemde.
Dat is dan wel een heel domme werkgever geweest.
Dat zal het zijn... :lol:

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Och ja, domme werkgevers.

Heel lang geleden had ik er één, waar ik part-time werkte die mijn vakantiegeld, percentage van het verdiende salaris, halveerde, omdat ik ook maar de helft van de tijd werkte. Duurde even voordat hij snapte dat dat onjuist was.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar - het was wel een 'vergissing' in zijn voordeel en in jouw nadeel, Lady. Doorgaans ligt de vergissing er in dat ze zichzelf slimmer vinden dan de ander, en er oprecht in geloven dat de ander hun sprookjes voor zoete koek slikt.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij was er echt van overtuigd dat het zo was en omdat hij het eigenlijk ook wel erg weinig vond, werkte daar nog maar kort, gaf hij daarnaast een ‘extraatje’, wat natuurlijk terug moest toen het correcte bedrag werd uitbetaald. :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Niet elke werkgever is goede boekhouder,
je begint jou bedrijf en deze 8% vakantie geld en snipperdagen komen erbij.

Je gaat voor je bedrijf en dan komen fouten in de personeelsadministratie net als bij belastingen gewoon voor.
Helaas ook ervaring mee gehad, ik betaalde gewoon teveel, en laat nu niemand hierover klagen!

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een verstandige werkgever zorgt voor een goede bedrijfs- en personeelsadministratie met deskundig personeel, of besteedt het uit aan een goed administratiekantoor.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sommige denken goed personeel te hebben, en boekhouders, je ontdekte pas achteraf of het een goede is.

Hoger opgeleide die grote blunders maken en dan mag ik een minder slechte zoeken helaas.
Mijn bedrijf ging goed maar administratie, niet mijn ding en blind vertrouwen is nooit goed.
Het viel nog mee, iets minder winst dan maar... en weg met die kapsones Boekhouder...

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Duidelijk verhaal. :shock:

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kijk eens aan; dat is nog eens interessant nieuws.
Η ελληνική μου δυστυχώς δεν είναι τόσο καλή.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ligt het aan mij of is dat topic over zwarte Piet verwijderd? De toon daarin was in mijn ogen nou niet echt slecht en daarin werd deze discussie een keer op een normale manier gevoerd zonder emotionele uitspattingen. Het lijkt me dat Radar het niet aan durft om deze discussie hier te hebben, eigenlijk wel jammer.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd heb ik het nog niet eens gemist, maar nu je het zegt... Misschien is de vraag iets voor het feedbacktopic?

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarschijnlijk omdat het geen consumentenkwestie is maar meer politiek?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

De moderatie hier is fan van stiekeme censuur en politieke correctheid. En brandt liever zijn vingers niet aan dit soort onderwerpen. De censuur vindt in deze en eerdere zaken ook altijd in het geniep plaats, zonder verantwoording. Dan kun je wel in het feedback forum een vraag gaan stellen, maar antwoord krijgen daar hoef je met de huidige wijze van modereren niet op te rekenen. Tenzij er een voor de hand liggende 'valse' reden voor de verwijdering aangevoerd kan worden, zoals in het verleden ook gebeurd is. Dan zal daar natuurlijk gretig gebruik van gemaakt worden. In dat geval zal het echter eenvoudig zijn te laten zien dat een veelheid aan onderwerpen dat aan datzelfde criterium voldoet desondanks niet is verwijderd. Een onzinreden zal het zijn dus.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Bij de Jumbo was ik net getuige van het fenomeen ' klant foppen'.
Al enige tijd zijn er een hoop koekjes uitverkocht. Ik vermoed dat ze weer in de clinch liggen met een leverancier. Nu waren ze vakken aan het vullen.
Eéntje moest het nog leren. Hij kreeg uitleg over het zogenaamde breed vullen. Dat betekent het lege vak naast de koekjes die wél op voorraad zijn, erbij pakken. Dus in plaats van 1 rij kaakjes, twee rijen naast elkaar, want dan valt niet op dat de weesper moppen, ik noem masr wat, er al een tijdje niet liggen. Klant foppen dus. Een eye-opener vond ik het 😂

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mij ontgaat wat hier nu precies "klant foppen" aan is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb waar- welke en in welke hoeveelheid er bepaalde koekjes liggen . Heeft ieder soort zijn eigen vaste plek dan en in vaste aantallen en op vaste rijen? 🤔

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij gaat dat al minstens 40 jaar zo. Indertijd bij de Appie raakte zaterdagmiddag nog wel eens de voorraad zuivel op. Dus ja, dan ga je het 'breed' zetten, omdat gaten ook geen gezicht zijn.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
19 nov 2019 12:40
Ligt het aan mij of is dat topic over zwarte Piet verwijderd? De toon daarin was in mijn ogen nou niet echt slecht en daarin werd deze discussie een keer op een normale manier gevoerd zonder emotionele uitspattingen. Het lijkt me dat Radar het niet aan durft om deze discussie hier te hebben, eigenlijk wel jammer.
Jammer. Ik had er een reactie recht uit mijn hart in geschreven. Voor niets dus :roll:

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Grap in de oude Sovjet Unie. Klant in winkel met lege schappen: Een pond kaas graag. O, dan bent u verkeerd, dit is een slagerij; wij hebben geen vlees. U moet bij de melkwinkel hiernaast zijn, die heeft geen kaas.

Plaats reactie