Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zij had in de verste verte niets met Groningen van doen.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat betreft de worteltjes: Johannes van Dam had het uit zijn hoofd geweten, maar hem kun je het niet meer vragen. Vraag het eens aan Lizet Kruyff (Google is je vriendin).

Even uit de losse pols: Ik betwijfel of het mogelijk is om een onbetwistbare bron/bedenker te vinden.

Op zich is het niet zo'n verrassende combinatie: contrasterende kleuren, goed combinerende smaken. Worteltjes en peultjes zit in dezelfde hoek.

In de Amsterdamse tak van de familie is witte bonen met zoute snijbonen het traditionele nieuwjaarsgerecht, om na alle overdadige heerlijkheden tijdens de feestdagen het nieuwe jaar sober te beginnen. Een soort VOC-vastenmentaliteit :D.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Google weet wél wie Lizet Kruyff is, die misschien wel het antwoord weet.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lizet Kruyff heeft gestudeerd aan de Spinazieacademie, en is lid van de Bruinebonenbende, als ik de google-resultaten zo zie.

O ja, ze is ook nog eens voedselhistoricus. Die moet het vast wel weten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Geef mij maar Donald Duck!
Lekker de " pech eend " uithangen in een Coronavrij Duckstad.
Die zie ik 100x liever dan het Duck face van Nikkie Tutorial, Famke Louise of een Connie Witteman. :lol:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Kunst of niet? De kunstenares zelf vindt dat ze voor L*L loopt als ze haar vaccinatie gaat halen. Maar ja...

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... atie-kunst

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De worteltjes-met-doppers-vraag van breien intrigeert. Een echt conservenklassieker.

Is de herkomst wel Nederlands? Staat het ergens in Dedikkevandam van Johannes van Dam die Erthanax aanhaalt? Of wijst Sjohie in de goede richting?

Naast conserven is het trouwens ook een diepvriesklassieker geworden.

Afijn. Wikipedia wijst misschien de weg. En Jonker Fris is niet meer. Voor Burcht en Koeleman geldt hetzelfde.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Conservenfabriek

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Kwam dit tegen bij de oproep naar onderzoek voor levensverhaalinterventie:
Revoked schreef:
04 mei 2021 06:49
Jemig. En dit slappe ge7u7 komt van het hoogste onderwijs? Ze kunnen het budget net zo goed in de fik steken, halen ze er nog nuttige warmte uit. En licht.
Echt, dit soort reacties is zo waanzinnig hufterig, dat ik al blij ben dat iemand anders op de meldknop heeft gedrukt. En dan nog 'vind ik leuk' eronder van de andere twee. Gefeliciteerd met het totale gebrek aan empathie, tact, inlevingsvermogen. Ik hoop, dat jullie stuk voor stuk nog wat ingrijpends meemaken en dan zelf hulp nodig hebben.

moest het even kwijt

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft helemaal niets met gebrek aan empathie, tact of inlevingsvermogen te maken.

Prima als iemand hulp krijgt bij problemen. Maar een boek maken van zijn levensverhaal waar dan interventies op plaatsvinden? Onzinnig.

Maar dank u voor uw wensen, tamelijk hufterig om zo maar te zeggen.

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik ben het helemaal met Revoked eens. Vind het echt van de zotte dat dit soort onzin wordt uitgezocht en dat hier budget voor wordt vrijgemaakt

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat een kortzichtigheid en minachting voor mensen die hier wel baat bij hebben.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
04 mei 2021 19:23
Heeft helemaal niets met gebrek aan empathie, tact of inlevingsvermogen te maken.
Prima als iemand hulp krijgt bij problemen. Maar een boek maken van zijn levensverhaal waar dan interventies op plaatsvinden? Onzinnig.
Maar dank u voor uw wensen, tamelijk hufterig om zo maar te zeggen.
Graag gedaan. :wink:

Het is een nieuwe therapie. Niet iedereen is in staat zich verbaal goed uit te drukken, alleen maar goed dat wordt gekeken naar andere methoden, die meer bieden dan gesprekken.
Ik denk dat zo'n boek maken mensen helpt om hun leven te overzien en aan de hand daarvan weer verder te gaan zonder eerder gemaakte vergissingen te herhalen. Mij lijkt het een praktische, doelgerichte aanpak, die best kan helpen het aantal draaideurpatiënten omlaag te krijgen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet goed zich verbaal kunnen uitdrukken en dan wel in staat zijn een boek over je leven te maken?

Makkie voor de behandelaar, lees maar in uw boek wat er fout gegaan is. Hoeft die niet de moeite te doen een goed gesprek te voeren.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady, je bevestigt hier -of je dat nu beseft of niet- evident het punt van @Jablan. Ik ben het volkomen met hem eens.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Fotoboek?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sjohie schreef:
04 mei 2021 11:09
breien schreef:
04 mei 2021 10:52
Hopelijk is hier ook een voedselhistoricus op het forum actief.
Wat is de herkomst van de klassieke combinatie doperwten met wortelen?
Volgens mij is het meer iets praktisch vanuit de conservenindustrie, want beide gewassen zijn volgens mij redelijk tegelijk rijp, en ze kleuren leuk bijelkaar, want oranje en groen zijn redelijk complementaire kleuren. En de smaken gaan ook makkelijk samen.
Maar ook vers is het een goede combinatie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jablan schreef:
04 mei 2021 19:17
Kwam dit tegen bij de oproep naar onderzoek voor levensverhaalinterventie:
Revoked schreef:
04 mei 2021 06:49
Jemig. En dit slappe ge7u7 komt van het hoogste onderwijs? Ze kunnen het budget net zo goed in de fik steken, halen ze er nog nuttige warmte uit. En licht.
Echt, dit soort reacties is zo waanzinnig hufterig, dat ik al blij ben dat iemand anders op de meldknop heeft gedrukt. En dan nog 'vind ik leuk' eronder van de andere twee. Gefeliciteerd met het totale gebrek aan empathie, tact, inlevingsvermogen. Ik hoop, dat jullie stuk voor stuk nog wat ingrijpends meemaken en dan zelf hulp nodig hebben.

moest het even kwijt
Ben het hartgrondig met je eens Jablan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
04 mei 2021 20:49
En al die klasgenoten hebben ook nog corona gehad? Dus uw jongen ziet de hele week zijn klasgenoten en in het weekend zijn andere vrienden en nog vindt u dat hij beperkt is? En krijgt volgens u gedrags- en ontwikkelingsstoornissen?
De eerste twee vragen heb ik gisteren al in het Coronatopic beantwoord. Waar onze jongen mee zit, staat los van Corona.
Hij is afgeschermd opgevoed volgens de letterlijke interpretatie van de Bijbel. Homoseksualiteit is een zonde en deze opvatting zorgde voor een schuldgevoel over wat hij is. Het gedwongen afscheid van zijn echte familie was een traumatische ervaring.
Therapie was en is een slecht idee. Hij is intelligent genoeg om zelf manieren te vinden ermee om te gaan en de wachtlijsten voor een professional zijn lang.
Contact met leeftijdgenoten doen hem en de anderen goed. Zijn andere vrienden en klasgenoten zorgen ervoor, dat het schuldgevoel wordt omgezet in trots en dat hij zijn eigen familie met andere ogen ziet.
Voor ons is dit een goede reden soepel met alle regels en adviezen om te gaan.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi toch, en ook redelijk veilig gezien het feit dat hij al corona gehad heeft. En de huidige gang van zaken en omgeving, om zo maar te zeggen, helpt hopelijk om stoornissen op een afstand te houden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Dank je. Stoornissen maken wij ons niet zo veel zorgen over, meer over de pogingen vanuit zijn oude omgeving om hem terug te halen.
Voor de rest proberen alles zo normaal mogelijk te maken. Hij is op de leeftijd, waarop vrienden (vriendinnen) belangrijker worden dan de ouders. Hoe meer dat kan, hoe breder zijn basis wordt.

Plaats reactie