Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zie net op internet een filmpje van gisteravond, de laatste avond van de Avondvierdaagse, van basisscholen hier in de buurt. Hartstikke leuk voor de kinderen dat dit na 2 jaar weer kan. Waar ik dan echt met verbazing naar zit te kijken, is dat de kinderen werkelijk overladen worden met zakken snoep, snoepkettingen en cadeautjes. Sommige kinderen kunnen niet eens alles zelf dragen. Waar is dit eigenlijk voor nodig? Het is toch niet dat ze de Marathon des Sables hebben gelopen?
Of willen de kinderen alleen nog lopen als ze flink beloond worden?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn eerste plaatje was Pretty Fly For a White Guy van the Offspring.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
20 mei 2022 08:11
Waar ik dan echt met verbazing naar zit te kijken, is dat de kinderen werkelijk overladen worden met zakken snoep, snoepkettingen en cadeautjes. Sommige kinderen kunnen niet eens alles zelf dragen. Waar is dit eigenlijk voor nodig?
Herkenbare verbazing. Echt bizar wat je ziet - en het wordt elk jaar erger. Lijkt wel alsof de Nijmeegse Vierdaagse is gelopen...

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
19 mei 2022 22:52
witte angora schreef:
19 mei 2022 21:18
…James Last … :D
Acuut heimwee naar de platenstapel van m’n ouders… :D
Wat dan te denken van de songs van Max Bygraves ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
20 mei 2022 08:15
Mijn eerste plaatje was Pretty Fly For a White Guy van the Offspring.
Mijn eerste CD single Ice Ice Baby van Vanilla Ice... Daarna ging het rap beter qua muzieksmaak trouwens..

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
20 mei 2022 08:15
Mijn eerste plaatje was Pretty Fly For a White Guy van the Offspring.
De mijne was Ain`t got no,i got life van Nina Simone.
Uit 1968!
Van the Offspring vind ik " Why don`t you get a job" wel wat,kun je zo lekker meebrullen!

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

J. Deltoer schreef:
20 mei 2022 00:36
Mijn eerste plaatje was: a lovers concerto van Mrs Miller.
Zulke muziek is ongeëvenaard.
Dank, zeer veel dank voor deze muziektip. Deze zangeres is een sopraan van de buitencategorie!

Volgens Wikipedia was A Lover's Concerto de B-kant van Downtown. Dank zij de zegeningen van Youtube! Mrs Millers interpretatie van Downtown is nóg ongeëvenaarder dan die van het Lover's Concerto. Na het beluisteren hiervan zullen zelfs de meest zwaarmoedigen met verlicht gemoed door het leven gaan.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u dan voldoende verlicht bent, luister dan daarna eens hier na. Ook al versta je het niet, de tranen springenin je ogen.

https://youtu.be/IurNDNjghlU

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
20 mei 2022 10:51
Moneyman schreef:
19 mei 2022 22:52
witte angora schreef:
19 mei 2022 21:18
…James Last … :D
Acuut heimwee naar de platenstapel van m’n ouders… :D
Wat dan te denken van de songs van Max Bygraves ?
Die lag niet op die stapel ;)

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben niet zo'n liefhebber van Russische volksmuziek, anders dan vertolkt door de halve nep-Rus Ivan Rebroff, maar ook daar krijg ik geen tranen van in de ogen. Dat krijg ik wel van Puccini, bv Vecchia zimarra senti, een mooie bas-aria als inleiding van de hartverscheurende sterfscene, waarin overigens weinig gezongen wordt. Puccini wist als geen ander hoe je muzikaal een eind moest breien aan het leven van de hoofdrol.
Nog hartverscheurender is Tu, tu, tu, piccolo iddio waarin schrille wanhoop overgaat in onuitsprekelijk verdriet. (Ik hoop wel haar arme kind oordopjes in had.)

Met weemoedig verlangen wist hij trouwens ook wel raad, bv in Che faranno i vecchi miei uit La Fanciulla del West, die overigens niet eindigt met een sterfscene.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is gelukkig zoveel mooie muziek.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

F1 motor klonk vroeger ook als muziek in de oren, over F1 gesproken Nyck de Vries doet het goed zeg. Nu hopen dat hij een kans maakt ooit.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Onkruid71 schreef:
20 mei 2022 14:57
F1 motor klonk vroeger ook als muziek in de oren
Prachtig geluid, dreunen en trillen door je hele lijf, maar dan wel met oordopjes in, zonder is/was het echt niet te doen als je op het circuit bent.
Achtentwintig augustus mag ik weer, al zal dat dan jammer genoeg wel voor de laatste maal zijn.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
20 mei 2022 12:59
Als u dan voldoende verlicht bent, luister dan daarna eens hier na. Ook al versta je het niet, de tranen springenin je ogen.

https://youtu.be/IurNDNjghlU
Half Russisch, half kerkmuziek van de orthodoxe kerk. Wel mooi, al hoor ik het niet zo vaak.

We zijn allang blij dat we weinig rap horen. Zoon vindt het niks, dat scheelt enorm.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is zeker geen kerkmuziek. En het is 100% Russisch. Maar inderdaad, op de radio heb ik het nog nooit gehoord.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Er is inderdaad zoveel prachtige muziek.
Zelf ben ik bv ook een groot liefhebber van klassieke muziek.
Het scheelt dat wij er als kind al mee zijn opgegroeid en mijn vader er ons van alles over uitlegde en vertelde.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dan ben ik toch vrij vooruitstrevend qua muziek😁, sinds ik merkte dat Boss een instrument heeft waar alles mee mogelijk is. Wat mij betreft het beste nieuwe instrument wat ze de laatste 22 jaar uitgevonden hebben. Ik luister daardoor ook weer naar veel verschillende soorten muziek van muzikanten/producers die dat instrument gebruiken.
Momenteel luister ik veel naar Matej.

https://youtu.be/bwwKFsMMfkM

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Gisteren een voorraadpot bij de Action gekocht, voor koekjes, voor 2,49. Vandaag was ik bij de Hema, zie voor mijn gevoel exact dezelfde pot voor 9,50. Net even gecheckt, beiden zijn toch nét even iets anders. Maar 7 euro verschil... vind ik toch wel een hoop geld voor iets waar je het verschil niet of nauwelijks ziet... :roll:

https://www.hema.nl/koken-tafelen/meene ... 50037.html
https://www.action.com/nl-nl/p/voorraadpot2/

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
21 mei 2022 16:16
Gisteren een voorraadpot bij de Action gekocht, voor koekjes, voor 2,49. Vandaag was ik bij de Hema, zie voor mijn gevoel exact dezelfde pot voor 9,50. Net even gecheckt, beiden zijn toch nét even iets anders. Maar 7 euro verschil... vind ik toch wel een hoop geld voor iets waar je het verschil niet of nauwelijks ziet... :roll:

https://www.hema.nl/koken-tafelen/meene ... 50037.html
https://www.action.com/nl-nl/p/voorraadpot2/
1L en 10x19
1,7L en 12x19

Dat verschil is misschien geen 7 euro waard maar toch wel substantieel.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, dat had ik niet eens gezien. Voor mijn gevoel had ik bij de Hema een kleinere in mijn handen. De hoogte is hetzelfde, die van de Hema heeft enkel een iets groter doorsnede. Daar zit het verschil blijkbaar in. Naja, ik ben tevreden met wat ik heb.
Laatst gewijzigd door witte angora op 21 mei 2022 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie