LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door JvandeW »

witte angora schreef:
arvandongen schreef:Ik vind het ernstig dat er zoveel verhalen zijn dat de moderatie een ban uitdeelt, ZONDER de verbannen persoon een duidelijke reden te geven.

Nog veel ernstiger is het dat de moderatie op dit forum een ander verhaal vertelt rond verbanningen. Het lijkt mij dat de waarheid eenvoudig bovenkomt als verbannen personen hun zijde van het verhaal vertellen.
Dit dus. Uiteraard wordt er onder het mom van privacy niet verteld wat er wel of niet gecommuniceerd wordt. Komt dát even goed uit: 'privacy'. Hét argument om niet te hoeven vertellen hoe het écht zit, en het via dreigpb's 'op te lossen' met dooddoeners.
Privacy is natuurlijk ook een kul-argument. Welke privacy wordt geschaad met de bespreking van een verbanning? De betreffende forumgebruiker heeft immer zelf en openbaar het bericht dat tot een verbanning heeft geleid, op dit forum geplaatst. Volgens mij kan er dan niet gesproken worden over privacy en privé-informatie.

Ik kan dan ook geen privacy-overweging bedenken die wel van toepassing is op de verbanning van de betreffende forumgebruiker, maar tegelijkertijd niet van toepassing is op de vele forumberichten van willekeurige forumgebruikers die door de forum-moderatie zijn aangepast met daaronder vermelding van de overtreden forum-regel(s). Blijkbaar ligt het daar wel in het publiekelijk belang om de overtreden regel(s) door een forumgebruiker openbaar te bespreken zonder de privacy van de forumgebruikers in het geding is.

Dus, @Radar, welke privacy-overweging is er dan gedaan dat jullie om die reden de verbanning niet kunnen bespreken? Ondertussen is al publiekelijk bekend om wie het gaat en tevens door jullie bevestigd, dus dat kan ook geen privacy-overweging meer zijn. En met het steeds verwijzen naar de forum-regels, zou het ook niet zo moeilijk moeten zijn om - net zoals bij aanpassing van berichten - op z'n minst te vermelden welke forum-regel(s) is/zijn overtreden die tot de verbanning heeft/hebben geleid. Ook dat doen jullie niet.

Nogal logisch dat men vervolgens zelf conclusies gaat trekken. En naarmate dit topic vordert en die conclusies op geen manier door jullie worden betwist, lijkt het er steeds meer op dat die conclusies meer de waarheid weerspiegelen dan dat er daadwerkelijk een forumgebruiker is geweest die zodanig over de scheef is gegaan, dat een permanente verbanning van het forum de enige oplossing kon zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door bprosman »

De betreffende forumgebruiker heeft immer zelf en openbaar het bericht dat tot een verbanning heeft geleid,
Hoeft niet natuurlijk, ben ook wel moderator geweest op meerdere fora en via een prive bericht wel eens vergeleken met een regime wat in de jaren 40-45 actief was in Europa, omdat meneer het niet eens was met mijn beslissing over een bepaald onderwerp. Dat soort dingen kunnen ook een aanleiding zijn.

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Meint »

Ik zie toch wel dat er verteld wordt over welk bericht het gaat.
Misschien is de reden formeel wat gezocht, maar dat krijg je bij dit soort discussies, die als geheel dus eigenlijk hier niet thuishoren.
Buiten dit specifieke draadje, tenminste.

Als MM dezelfde reactie kreeg dan vind ik dit ook summier, maar wel een reactie waaruit je zou moeten kunnen opmaken wat het probleem is.

Als ik een waarschuwing zou krijgen vanwege iets dat ik echt niet begrijp,zou ik contact zoeken met de moderators en uit voorzorg me extra inhouden.

Laten we echter even reëel zijn, we zijn het misschien niet altijd eens met een waarschuwing, maar we weten donders goed waar we die aan verdiend hebben.

In het bovenstaande voorbeeld is DE reden het blijven pushen en pushen m.b.t. de MM ban.

Ik hou denk dat ik gewoon ophoud met deze discussie, want het leid tot niks en ik heb wel gezegd wat ik belangrijk vind.

Samengevat: Ik verwacht van de moderators een eerlijk beleid, geen discussies met ons over anderen, maar wel duidelijke communicatie met de betrokken persoon.
Ik hoop nooit zeker te weten of dit ook gebeurd, want dan heb ik zelf een ban, maar ik ga er zeker niet vanuit dat het fout zit. Niet op basis van deze discussie, die hierbij dus voor mij eindigt.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

TOEVOEGING en uitleg:

Ik kan aan mijn bericht van vandaag om 8.55h nog toevoegen, dat ik een waarschuwing heb gehad en door gezeur/meningsverschillen met enkele deelnemers (collega's) uiteindelijk een permanente ban kreeg, waarin als argument staat: Offtopic

MM hield het zelfs voor nodig om mij via PM te vermanen omdat ik met mijn oplossing geen schijn van kans zou hebben ... en hij heeft mij na een aankondiging ook gerapporteerd.

Ik stond echter met de vraagsteller dagelijks (op het forum nie zichtbaar) in verbinding om een probleem met de Gemeente Almere op andere Lees creatieve) wijze op te kunnen lossen dan meestal aanbevolen wordt. Uiteindelijk kon de gedragsstoerheid bij de Gemeente doorbroken worden en heeft de kwestie opgelost. Doel bereikt, reageerder gebanned ... !

Ik sla mezelf daarvoor NIET op de borst, maar wil pragmatisch aantonen, dat juist de stoere reageerders die naar de regels wijzen dominant een (andere) oplossing vaak in de weg staan. Absurd, dat je dan zonder uitleg een permanente ban krijgt voor Offtopic bezig zijn.

Overigens wordt deze topic totaal onoverzichtelijk en moest gesloten worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door crazyme »

hänschen klein schreef: Overigens wordt deze topic totaal onoverzichtelijk en moest gesloten worden.
Dit topic is bedoeld om de vuilnis te verzamelen en tzt te verwijderen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Wanneer de afvalcontainer vol is komt alles ongewenst op straat te liggen ... (!).

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

Meint schreef:Ik zie toch wel dat er verteld wordt over welk bericht het gaat.
Misschien is de reden formeel wat gezocht, maar dat krijg je bij dit soort discussies, die als geheel dus eigenlijk hier niet thuishoren.
Buiten dit specifieke draadje, tenminste.

Als MM dezelfde reactie kreeg dan vind ik dit ook summier, maar wel een reactie waaruit je zou moeten kunnen opmaken wat het probleem is.

Als ik een waarschuwing zou krijgen vanwege iets dat ik echt niet begrijp,zou ik contact zoeken met de moderators en uit voorzorg me extra inhouden.

Laten we echter even reëel zijn, we zijn het misschien niet altijd eens met een waarschuwing, maar we weten donders goed waar we die aan verdiend hebben.

In het bovenstaande voorbeeld is DE reden het blijven pushen en pushen m.b.t. de MM ban.

Ik hou denk dat ik gewoon ophoud met deze discussie, want het leid tot niks en ik heb wel gezegd wat ik belangrijk vind.

Samengevat: Ik verwacht van de moderators een eerlijk beleid, geen discussies met ons over anderen, maar wel duidelijke communicatie met de betrokken persoon.
Ik hoop nooit zeker te weten of dit ook gebeurd, want dan heb ik zelf een ban, maar ik ga er zeker niet vanuit dat het fout zit. Niet op basis van deze discussie, die hierbij dus voor mij eindigt.
Blijkbaar heb je het allemaal toch niet echt goed gevolgd...is in ieder geval mijn conclusie over wat jij als uitleg geeft mbt toch een aantal keiharde feiten in nadeel van moderatie. Dat is jammer, na een 20 tal paginas. Ik hoop dst moderstie wel de rode draad zal her maar vooral ook erkennen. Maar na 20 paginas wordt die hoop inmiddels bijna 0.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Een (constructief) bericht voor de beheerder:

Bestudeer eens de moderatie en hun ban-procedure bij de Consumentenbond-collega's op de Consumentenbond-community.
Ik heb hun ban-procedure diepgaand bestudeerd en u kunt via PM daarover contact met mij opnemen of direct met de communitymanager Niels.
Men mag toch aannemen, dat jullie huidige procedure, gezien de commentaren hier, absoluut één van de ontevredenheidsfactoren is.

Moderatoren en manager bij deze community leggen e.e.a. bij 'misdragingen' duidelijk uit, herinneren, waarschuwen, manen en wat dàn komt is werkelijk een verbazingwekkende actie, maar ... niet meer voor andere deelnemers zichtbaar. Leden maar óók niet-leden krijgen een buitengewone persoonlijke 'behandeling'!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Een tweede (constructief) bericht aan de beheerder:

Tenminste voor een overgangstijd kunt u iedere post eerst meelezen en na een controle op het forum plaatsen, tenminste wanneer het u werkelijk ernst is, om dit forum nog te redden voor de langzame ondergang.

Het is niet te verdragen te weten, dat hier zig-deelnemers al gebanned zijn, die zich niet verweerd hebben en toch waardevol zijn voor de vraagstellers. Misschien lost u dat onmachtige en misschien te vaak onterecht veroorzaakte gevoel en onacceptabele toestand ook meteen op. Ikzelf heb een (eerder aangegeven) permanente ban gekregen en ken dat gevoel van onmacht uit eigen ervaring. Een bijdrage leveren aan een probleem van een consument was en is mijn motivatie, maar de toegepaste verwijdering schopt de goed gemotiveerde reageerder er pardoes uit. Dit kàn m.i. niet de juiste weg zijn.

atlas1302

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Goed bezig hanschen, of een derde (uitvoerbaar) bericht.

Windows laat u zien hoe zij omgaan met fouten in hun systemen en voeren vernieuwingen door, Windows - 95,98......7,8,10.

Heropen een nieuw fris forum met de aangedragen vernieuwingen en oplossingen, nieuw jasje , als Bill het kan dan jullie toch zeker ook.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hânschen klein

Maar als u hier een permanente ban kreeg, hoe kan het dan dat u weer reacties plaatst?

Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat u over het forum van de Consumentebond ook helemaal niet tevreden bent en daar toch (ook) gebanned bent?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Een derde (constructieve) tip aan de beheerder:

Stuur de vraagsteller na een paar dagen eens een (automatische) notificatie waarin u vraagt om een feedback te plaatsen.

Dit motiveert óók die reageerder die de juiste tip heeft gegeven en dé-motiveert alle reageerders die dagelijks iets roepen en niets kunnen toevoegen. Het gevolg is een toename van het kwaliteitsniveau en het aantal vragen.

Een reageerde kan overigens ook best eens wijzen op een zoekmachine waar het antwoord staat en zich verder van ieder commentaar onthouden.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door gosewijn »

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2018 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op de man spelen

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

[Tekst verwijderd]

Hoe ik tòch reacties kan plaatsen?
Ik ga met de forummanagers in discussie met een democratische insteek en ben overtuigt 'ambassadeur' voor goed geleide organisaties die vooral consumentenzaken behandelen. De Consumentenbond is inmiddels voor mij helemaal de weg kwijt en die (interne en heftige) discussie heeft inderdaad tot een ban op hun forum gevoerd. M.a.w. ik sta niet meer achter deze consumenten-organisatie en heb dit vooraf en achteraf uitvoerig (meestal niet pubiekelijk) onderbouwd.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2018 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met een nieuw mail adres en een andere internet provider kan elke Deurwaarder moeiteloos hier terug komen.
Het is geen Perma Ban maar IP blokkade!

Als Meneer de Deurwaarder Ziggo op zou zeggen en zijn partner neemt een nieuwe Ziggo aansluiting en zij mag als Money meisje hier online gaan.
Wel zou ik dan een iets andere naam nemen maar dit ter voorbeeld.
Maar wat doen we met mensen die overstappen en een IP blokkade kregen van een willekeurige Trol?

Je Provider geeft een IP adres en als dat er een met verleden is?

:mrgreen: Van mij mag Moneyman morgen weer terug komen, we kunnen uitstekend met elkaar opschieten, ook zonder Kalasnikov! :mrgreen:

atlas1302

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door atlas1302 »

stofzuigertje schreef:Met een nieuw mail adres en een andere internet provider kan elke Deurwaarder moeiteloos hier terug komen.
Het is geen Perma Ban maar IP blokkade!

Als Meneer de Deurwaarder Ziggo op zou zeggen en zijn partner neemt een nieuwe Ziggo aansluiting en zij mag als Money meisje hier online gaan.
Wel zou ik dan een iets andere naam nemen maar dit ter voorbeeld.
Maar wat doen we met mensen die overstappen en een IP blokkade kregen van een willekeurige Trol?

Je Provider geeft een IP adres en als dat er een met verleden is?

:mrgreen: Van mij mag Moneyman morgen weer terug komen, we kunnen uitstekend met elkaar opschieten, ook zonder Kalasnikov! :mrgreen:
IP blokkade daar zeg je mij wat, op een ander forum waar ik per ongeluk mijn website kenbaar maakte werd ik terstond onherroepelijk permanent verbannen. We hebben hier maar een provider en dat is cvmultimedia, ook heb ik twee huizen op verschillende eilanden maar met geen mogelijkheid op terugkomst.
Laat maar dan, vandaar dat ik hier zit :lol:

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door HansieZant »

atlas1302 schreef:
stofzuigertje schreef:Met een nieuw mail adres en een andere internet provider kan elke Deurwaarder moeiteloos hier terug komen.
Het is geen Perma Ban maar IP blokkade!

Als Meneer de Deurwaarder Ziggo op zou zeggen en zijn partner neemt een nieuwe Ziggo aansluiting en zij mag als Money meisje hier online gaan.
Wel zou ik dan een iets andere naam nemen maar dit ter voorbeeld.
Maar wat doen we met mensen die overstappen en een IP blokkade kregen van een willekeurige Trol?

Je Provider geeft een IP adres en als dat er een met verleden is?

:mrgreen: Van mij mag Moneyman morgen weer terug komen, we kunnen uitstekend met elkaar opschieten, ook zonder Kalasnikov! :mrgreen:
IP blokkade daar zeg je mij wat, op een ander forum waar ik per ongeluk mijn website kenbaar maakte werd ik terstond onherroepelijk permanent verbannen. We hebben hier maar een provider en dat is cvmultimedia, ook heb ik twee huizen op verschillende eilanden maar met geen mogelijkheid op terugkomst.
Laat maar dan, vandaar dat ik hier zit :lol:
Dan installeer je de Opera browser met ingebouwde VPN-functie en krijg je een nieuw ip-adres ;)

juliomariner
Berichten: 4831
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door juliomariner »

Volgens mij kun je op internet sites of programma vinden waarmee jouw IP adres wordt afgedekt en je een anoniem IP adres krijgt toegewezen.

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door HansieZant »

juliomariner schreef:Volgens mij kun je op internet sites of programma vinden waarmee jouw IP adres wordt afgedekt en je een anoniem IP adres krijgt toegewezen.
www.proxfree.com gebruik ik om die onzalige blokkade van thepiratebay mee te omzeilen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Volgende (constructieve) tip aan de beheerder:

Geef de website-designer i.s.m. een jurist de opdracht om ervoor te zorgen, dat 'ongewenste gasten' géén achterdeurtje meer kunnen vinden om alsnog deel te kunnen nemen op uw forum. Herhaaldelijk wordt hier aangegeven dat dit niet waterdicht is en steeds weer rumoer kan veroorzaken.

Gesloten