LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:Voor de duidelijkheid: ik heb geen issues met jvdw, weet dat hij niets met mijn ban indertijd te maken had en verwijt niemand niets.

Ook heeft niemand iets geinsinueerd of gemanipuleerd in die discussie wat tot mijn ban geleid heeft.

Die ban was via een totaal ander 'spelletje' dat iemand met me speelde en waar ik in trapte.
Een spelletje dat onlangs weer een keer gespeeld is? Mensen uitlokken tot ze over de schreef gaan, en vervolgens een melding doen bij de moderatie? Die vervolgens braaf doet wat de melder wil? Er zijn er dus heel wat die de afgelopen dagen een waarschuwing hebben gekregen ja.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door JvandeW »

fonsflons schreef:@JvdW...indien je doelt dat ik mensen via PB berichten aan het sturen ben, of het in die post over jou heb zit je ernaast.
Nee. Ik doel op jouw bericht in het gelinkte bericht, te citeren "Het komische van meelezen tijdens een ipban van een maand is dat je precies ziet dat degene die jou een hak gezet heeft (complimenten overigens dat het trucje wel per pb werd meegedeeld en kinderlijk eenvoudig bleek te zijn , en ja, ik was er vol ingetrapt) dat vrolijk met andere loopt te doen."

Dan mag je wel stellen dat dit niet over mij gaat en dus niet waar is, iemand heeft jou over een spelletje van een andere forumgebruiker verteld/gewaarschuwd. Het gebeurt dus blijkbaar wel degelijk.

Sinds mijn laatste bericht heeft ook een andere forumgebruiker per privébericht aan mij laten weten wel eens dergelijke berichten te hebben ontvangen. Daarin wordt wat mij betreft voldoende bevestigd dat dit door in ieder geval een forumgebruiker wordt gedaan en ook over meerdere forumgebruikers.
Ps, ik heb het even nagekeken, maar van de 6 berichten in mijn inbox zijn er 3 van jou. Die ik overigens niet beantwoord heb :wink:
Privéberichten sturen heb ik geen probleem mee. Het misbruiken ervan omdat de forum-moderatie het niet kan inzien is waar voor mij het probleem ligt. De berichten van mij naar jou zijn niet veel meer dan reacties op berichten die op het forum anders offtopic zouden zijn. Dat is iets wat ik wel vaker gedaan heb.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

[verwijderde quote + reactie daarop door Moderator weggehaald]

Zoals met bijna alles: het gaat erom hoe je met middelen omdat, het middel zelf is het probleem niet.[/quote]Dit dus. Het heeft niks te maken met kliekjesvorming, maar proberen te voorkomen dat bepaalde mensen (en dat is echt maar een enkeling) de ruimte krijgen om de boel volkomen te verzieken en anderen aan een ban te helpen.

En verder kan een pb een mooi middel zijn om iemand die een beetje rood aanloopt een spiegel voor te houden. Dat heeft Moneyman ook wel eens gedaan, dat ik zelf niet in de gaten had dat ik mezelf begon te verliezen zeg maar. Ben hem er nog dankbaar voor dat hij me er op aan durfde te spreken. Daardoor wist ik voor mezelf a) een pauze in te lassen vwb de betreffende poster b) met een andere blik naar de betreffende poster te kijken. Wat dat betreft kan de pb-functie een meerwaarde hebben.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 aug 2018 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: verwijderde quote + reactie weggehaald

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat dus idd wel.... ook mijn PB heeft gewoon jaren aangestaan en er is mij wel eens via PB gezegd dat het beter was om om nu even niet meer te reageren en ik heb dat ook wel eens 1x gedaan , een ander even laten afremmen.
Ook wanneer DE forumtrol aanwezig was is het goed om dat op tijd te weten en om een ander er op te attenderen voordat hij of zij meegesleept kon worden in het uitdagen en een waarschuwing kon verwachten.
Om voor zoiets een PB te gebruiken lijkt me niets mis mee.
Maar om willens en wetens ervoor te zorgen dat iemand een ban krijgt of een slechte naam bij nieuwelingen kan niet en daar geloof ik ook niet zo 123 in , in " kliekjes" gedoe.

Maar hij staat nu al maanden uit sinds de ban van MM en dat was vooral om te voorkomen dat er een overvloed aan PB .s zou komen . Dat zou mij echt teveel zijn geworden.
Nu laat ik hem ook uit....ik zit niet te wachten om een veelheid aan PB .s te krijgen van iemand die graag PB.s stuurt ....het is wel zo rustig , merk ik. :wink:

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Het wordt uiteraard iets anders als iemand een persoonlijke vete via pb wil uitvechten door anderen er bij te betrekken. Of dat op dit forum gebeurt weet ik niet. Ik weet wel dat er IRL mensen bestaan die letterlijk iedereen er bij de haren bij slepen als ze met één persoon ruzie menen te hebben om die ander zoveel mogelijk te 'straffen', whatever. Onlangs meegemaakt bij het vrijwilligerswerk dat het ene lid zich tekort gedaan voelde door een ander lid. Iedereen moest het weten. Zelfs toen het probleem opgelost was bleef hij maar door gaan. Terwijl er eigenlijk weinig aan de hand was, en de oplossing heel simpel was.

Geen idee wat het nut van zoiets is, maar die mensen zijn er. Nogmaals, of het op dit forum gebeurt weet ik niet. Ik geloof in ieder geval niet in kliekjesvorming of wat dan ook. Ik weet wel dat sommigen elkaar IRL kennen (doorgaans zakelijk), en dan is het onderlinge contact op dit forum ook anders dan met degenen die ze niet IRL kennen. Maar dat is volkomen menselijk en logisch. Dat heeft niks met kliekjesvorming te maken.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Miepje1 »

In Real Life

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
Moneyman schreef:Het is alleen dwaas als je het misbruikt.
Maar je kunt dan niet voorkomen dat anderen dat misbruiken.
Klopt. Maar dan kun je maar beter het hele forum uitzetten: dat wordt door sommigen ook misbruikt...

Als argument snijdt dat dus geen hout.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
Lady1234 schreef:
Moneyman schreef:Het is alleen dwaas als je het misbruikt.
Maar je kunt dan niet voorkomen dat anderen dat misbruiken.
Klopt. Maar dan kun je maar beter het hele forum uitzetten: dat wordt door sommigen ook misbruikt...

Als argument snijdt dat dus geen hout.
Ik heb er meermaals op gewezen, dat een organisatie zonder visie en een beleid daaraan gerelateerd, alle kanten op kan en hier blijft stuiteren .... omdat er géén gemeenschappelijk doel en koers gevaren kan worden. Misbruik zou daarentegen per direct en door handhaving met de geldende spelregels bestreden moeten kunnen worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

U zegt het ..... 8)

Er is een visie, er is beleid maar dit forum is ook een afspiegeling van de Nederlandse samenleving en het is bekend hè .....
Nederlanders laten zich niet gemakkelijk sturen of iets zeggen :wink:
Maar er is nog steeds hoop wat mij betreft : de mods , neem ik aan, gaan uiteindelijk wel het e.e.a aanpassen cq veranderen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

moederslink schreef:U zegt het ..... 8)

Er is een visie, er is beleid maar dit forum is ook een afspiegeling van de Nederlandse samenleving en het is bekend hè .....
Nederlanders laten zich niet gemakkelijk sturen of iets zeggen :wink:
Maar er is nog steeds hoop wat mij betreft : de mods , neem ik aan, gaan uiteindelijk wel het e.e.a aanpassen cq veranderen.
Klopt, als eerste (en enige) zijn de straffen vastgelegd!

@Moneyman had het tevens over 'misbruik'... ? dat echter via de geperfectioneerde strafmaatregelen letterlijk 'uitgeband' kan worden ... of niet?

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zelf vind ik goede, juiste, of effectieve maatregelen een stuk prettiger klinken dan geperfectioneerde strafmaatregelen.

Wat mij betreft is de lijst die de moderatie heeft gepubliceerd duidelijk genoeg. Meer regels is zelden een effectieve oplossing.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Och ja, je meldt spam, over een energievergelijker, staat er na een paar dagen nog. Nu de spammer nog maar eens gemeld.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 02 aug 2018 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

hänschen klein schreef:Ik krijg zojuist een waarschuwing (... jawèl ... gewoon óók ... !),

maar ... zonder verwijs naar datum, topic en welke off-topic-opmerking het betreft kan ik hier niets mee en heeft deze waarschuwing dus geen enkele corrigerende werking. Misschien de reden waarom àlle overtredingen gewoon maar blijven aanhouden.

Tevens heb ik dagen gelden gevaagd hoe lang een waarschuwing blijft staan en/of deze ooit weer geschrapt wordt, klaarblijkelijk is dáárover nog niet eerder nagedacht.

Wegwerken met een taakstraf?
Hoewel wij het bericht dat wij hier citeren inmiddels verwijderd hebben omdat de discussie hiermee off topic gaat, willen wij toch graag nog even op deze beweringen over de forummoderatie ingaan, aangezien ze onjuist zijn, maar inmiddels mogelijk wel door veel gebruikers gelezen zijn.

- in de waarschuwing die deze persoon heeft ontvangen, staat wel degelijk, zoals standaard in elke waarschuwing, een citaat van de tekst die de reden vormde voor de waarschuwing.

- een waarschuwing blijft op dit moment 90 dagen staan, daarna 'vervalt' deze. Het is niet zo dat hier nooit over is nagedacht; het is simpelweg een instelling die al geruime tijd standaard zo staat ingesteld, en niet bij alle redactieleden bekend was. Het is bovendien een instelling waar zelden tot nooit naar geïnformeerd wordt (tot deze week).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Bedankt! Het topic is weer " schoongeveegd " ..... :D

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumgebruikers,

Zoals u wellicht ziet hebben wij flink wat berichten verwijderd in dit topic. Er wordt geruzied, gesproken over specifieke Forumleden en op de man gespeeld. Daarvoor is dit topic niet bedoeld.

Wanneer er in dit topic opnieuw berichten worden geplaatst die niet over het onderwerp gaan, zullen wij overgaan tot sluiten van het topic.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Lady1234 schreef:Och ja, je meldt spam, over een energievergelijker, staat er na een paar dagen nog. Nu de spammer nog maar eens gemeld.
Beste Forumgebruiker,

Dank voor uw melding en oplettendheid, wij hebben u in een privébericht van een toelichting voorzien.

Met vriendelijke groet,
Radar Forummoderatie

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er hebben meerdere mensen, waaronder ik, het bericht gemeld. Bovendien vond er een publiekelijke discussie over plaats. Wellicht dat daarom een openbare verklaring een beter optie is?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:Er hebben meerdere mensen, waaronder ik, het bericht gemeld. Bovendien vond er een publiekelijke discussie over plaats. Wellicht dat daarom een openbare verklaring een beter optie is?
Dat is dan aan Radar om te doen, want het is mijns inziens niet toegestaan om privé berichten te publiceren.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door vroem »

toch was het voor een oplettend lezer prima mogelijk er heel veel feedback uit te halen. Het was namelijk een mooie samenvatting tussen de regels door van wat er precies mis is en gaat met dit forum. Dus hopelijk trekt de redactie er wel de noodzakelijke lering uit.
en wat betreft pb`s openbaar maken: wanneer ik een bericht krijg waar een overdosis stoerpillen vanaf druipt of zo, gaat ie gewoon openbaar. zolang ie staat mogen anderen best meegenieten van zowel de inhoud als mijn reactie.
Er zijn namelijk grenzen, en wanneer die overschreden worden hoef ik mij in dat geval en jegens die persoon ook niet aan grenzen te houden.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staat simpel vermeld dat ik bedankt wordt voor de melding, maar dat ze het bericht laten staan omdat de huisregels niet overtreden worden, daar er geen commerciele website genoemd wordt.

Dus blijkbaar mag bijvoorbeeld een fietsenmaker die een website heeft http://www.fietsenmaker.nl, zich met de gebruikersnaam fietsenmaker melden in een topic over fietsen en dan verwijzen naar fietsenmaker. Ik hoop niet dat het een echte link is. :lol:

Gesloten