Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
13 aug 2020 11:30
hebra98 schreef:
13 aug 2020 11:25
BS?? Bedankt voor het bevestigen van mijn stelling.
Hou toch op. Ik schiet je idee af.

Ik ook en dat nog wel zonder dat ik ooit 1 waarschuwing heb gehad.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
13 aug 2020 11:30
hebra98 schreef:
13 aug 2020 11:25
BS?? Bedankt voor het bevestigen van mijn stelling.
Hou toch op. Ik schiet je idee af.
>>
Bedankt,maar dat is niet jouw beslissing, alleen jouw mening.
En je hele manier van reageren lijkt me een duidelijk verhaal.
Zo reageer ik ook niet naar jou toe.

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
13 aug 2020 11:32

*knip*

Het niet reageren van de 1 postposters vind ik ook vervelend, of ze weten het niet of het boeit niet.
Dat zou in de huisregels , bij het registreren, opgenomen kunnen worden, je wordt " lid " en je wordt geacht te reageren.
Wordt er niet gereageerd door de TS , dan misschien eerder een slotje er op , anders wordt er eindeloos verder gediscussieerd tussen forummers .

Dat heb je al eerder voorgesteld, zo'n verplichting tot reageren door TS is niet mogelijk. Dat eindeloze gediscussieer, terwijl een poster in geen velden of wegen meer te bekennen is, vind ik afschuwelijk. Blijkbaar is er dan inderdaad een slotje nodig om de discussie na 10 pagina's eens te stoppen.

Ik kan me overigens ook voorstellen dat een TS afhaakt als hij of zij na bijv. 2 dagen het forum wel bezoekt, eerst door een eindeloze discussie heen moet worstelen.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 13 aug 2020 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
13 aug 2020 11:33
kuklos schreef:
13 aug 2020 11:30
hebra98 schreef:
13 aug 2020 11:25
BS?? Bedankt voor het bevestigen van mijn stelling.
Hou toch op. Ik schiet je idee af.
>>
Bedankt,maar dat is niet jouw beslissing, alleen jouw mening.
En je hele manier van reageren lijkt me een duidelijk verhaal.
Zo reageer ik ook niet naar jou toe.
Nergens zeg ik dat ik de beslissing mag nemen. En het mag dan mijn mening zijn, jouw claim dat het zal werken is ook slechts een mening. Door dat steeds niet te vermelden maar wel continu te roepen dat het mijn mening is ben je achterbaks bezig.
Hetzelfde wat je doet met de claim dat alleen misbruikers een probleem zullen hebben met jou voorstel. Ook weer zo'n geniepig trucje.

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hetzelfde wat je doet met de claim dat alleen misbruikers een probleem zullen hebben met jou voorstel. Ook weer zo'n geniepig trucje.

Inderdaad. Manipulatie van de bovenste plank.

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
13 aug 2020 10:29
Moneyman schreef:
13 aug 2020 10:22
En welke winst wordt er dan geboekt?
>>
Dan kan er wellicht een patroon herkend worden. Sommige patronen worden alleen duidelijk als je alles volgt en niet af en toe een stukje leest. De stagiair kan dat patroon dan ook aangeven aan de Mods.
Dat voegt helemaal niets toe. Of een stagiair een melding doet of een forumlid: in alle gevallen moet de mod zelf zijn oordeel vormen.
hebra98 schreef:
13 aug 2020 10:53
kuklos schreef:
13 aug 2020 10:51
hebra98 schreef:
13 aug 2020 10:44
Wellicht kunnen de Mods gebruik maken van de dislike functie.
Dan moet de poster zelf gaan kijken waarom de mods dit aangeven?
Zonder uitleg blijft het raden. Daar heb je dan als poster die een dislike van een mod heeft gekregen helemaal niets aan.
>>
Ik respecteer je mening, maar ben het er niet mee eens. Als je een dislike krijgt zal het (vaak) duidelijk zijn waarom. Als je het niet weet, kun je er om vragen. Volgens mij kunnen mods ook een "like" geven om de TS aan te geven dat een post "betrouwbaar" is
Wat een onhandig systeem. Als mod je iets te zeggen heeft, krijg je meestal gewoon een bericht met een toelichting. Veel praktischer, logischer en handiger.
fonsflons schreef:
13 aug 2020 11:12
De enige echt goede manier is om er als moderatie bovenop te zitten. Niet met het uitdelen van straffen als het weer eens fout gaat, maar inhoudelijk. Wie zit te klooien, wie gaat over de scheef en waarom.
Dat dus. En ja, dat kost tijd.
fonsflons schreef:
13 aug 2020 11:32
Ik denk dat de reden dat wordt aangegeven dat een regel niet werkt niet zelfbescherming is maar juist ervaring. Vaste leden willen uiteraard graag dat trollen aangepakt worden, en kennen ook de trucjes van de trollen en onruststokers.
En ook hier sluit ik me volledig bij aan. De praktijk bewijst dat juist de forumleden zélf degenen zijn die het snelst doorhebben wat er gebeurt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door scontra »

hebra98 schreef:
13 aug 2020 10:29
Moneyman schreef:
13 aug 2020 10:22
En welke winst wordt er dan geboekt?
>>
Dan kan er wellicht een patroon herkend worden.
Sommige patronen worden alleen duidelijk als je alles volgt en niet af en toe een stukje leest.
De stagiair kan dat patroon dan ook aangeven aan de Mods.
Een stagiair heeft maar een (zeer) tijdelijk baantje en voor dat deze ook maar enig patroon heeft kunnen ontdekken is de stagetijd al weer voorbij en zou een ander weer bij 0 moeten aanvangen. Dat schiet niet op.
Denkelijk heeft een vaste (deeltijd) moderator sneller inzicht in het wel en wee op het forum.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ooit een vacature gezien, weet niet of het meer of het voor Kassa of Radar was, maar die vroegen toen Moderator...
Een stage plek , ja goedkope oplossing voor iets wat geen TV of Radio is en erbij gedaan word.

Maar.... vele bedrijven doen blijkbaar hetzelfde voor de klanten service....

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Jose2501 schreef:
13 aug 2020 08:12
Geachte redactie,

1. Hoeveel tijd en personeel hebben jullie voor het modereren?
2. Is het een idee om stagiaires in te zetten om alle berichten die worden ingebracht continue te controleren?
3. De meldingen van discutabele bijdragen die tegen de huisregels ingaan aan die stagiaires over te laten?
4. De meldknop voor bezoekers te blokkeren of weg te halen zodat de een de ander pesten met als doel een ban aan te naaien niet meer mogelijk is?
5. Consumentenkwesties zijn jullie core business. Is het niet beter om discussie onderwerpen als racisme, Covid, euthanasie, ziektes enz. niet toe te staan?

Succes Jose
1: De moderators zijn primair gewoon redacteuren voor de website, die daarnaast verscheidene nevenbezigheden hebben als het versturen van nieuwsbrieven en het modereren van het forum. Dat is de reden dat we niet 24/7 heel strak het forum kunnen modereren: meestal is er per dag maar één persoon met het forum bezig, samen met andere zaken waaraan gewerkt wordt. Het verschilt een beetje per redacteur hoeveel tijd en waarde er aan het forum besteed wordt (jullie zullen sommige 'namen' van mods daarom vaker langs zien komen dan andere).

2: Onze stagiairs bemoeien zich in de basis weinig met het forum, die houden zich vooral bezig met nieuws en artikelen. Is ook niet heel logisch om die zich uitgebreid te laten verdiepen in het reilen en zeilen van het forum als ze na een paar maanden er niet meer zijn.

3 en 4: Veel vaste gebruikers hebben meer gevoel voor het forum dan een stagiair ooit zou hebben. En dan is het aan ons om een waardeoordeel aan de meldingen te geven. We gaan - in tegenstelling tot wat sommige mensen lijken te denken - lang niet altijd als makke lammetjes achter meldingen aan. Als we een melding overtrokken vinden, geven we dat aan. We grijpen aan de andere kant ook regelmatig in bij berichten niet niet gemeld zijn, maar naar ons idee niet op dit forum thuishoren.

5: In onze uitzendingen worden medische kwesties ook vaak behandeld. Daarom zijn ze ook op dit forum welkom. Verder hebben we ook al heel veel zelf over het coronavirus geproduceerd. De pandemie raakt namelijk de consument ook op allerlei manieren. Racisme is een lastig (en gevoelig) onderwerp, maar heeft soms wel overlap met consumentenkwesties. Daar kijken we per geval naar.

Overigens willen we jullie vragen om in dit topic niet uitgebreid met elkaar in discussie te gaan over voorstellen. We lezen alles en kunnen alles prima zelf overwegen. Als de serieuze feedback of nieuwe ideeën worden ondergesneeuwd met ruis van discussies, is het voor ons lastiger om de echt relevante dingen eruit te pikken en komt het makkelijker voor dat we toch iets missen. ^FG

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
10 aug 2020 15:24
Radar schreef:
10 aug 2020 15:19
Ik zet dit topic nu weer open, maar houd de berichten alsjeblieft over algemene dingen over functionaliteit of beleid van de moderatie.
In dat kader: in de loop van het bestaan van dit topic zijn er heel wat punten door diverse forumleden genoemd, waarbij door Radar meermaals is aangegeven "we gaan overleggen en komen erop terug". Af en toe worden er forumupgrades doorgevoerd, maar het is mij nooit duidelijk wat er dan wel en niet veranderd/ aangepast wordt.

Om dit topic wat concreter te maken én bij het doel ervan te blijven daarom twee vragen/ suggesties:

1) is er een lijst/ backlog beschikbaar waaruit blijkt welke genoemde wensen of oplossingen voor bugs nog op de planning staan, beoordeeld moeten worden op haalbaarheid of welke wensen niet uitgevoerd zullen worden (om welke reden dan ook)? Als die lijst er is (en dat kan haast niet anders), dan zou het nuttig zijn die te publiceren, zodat de forumgebruikers weten wat de status van diverse onderwerpen is én de lijst tegelijk aan kunnen vullen met nieuwe wensen/ bugs.
2) als er een upgrade wordt gedaan, is het handig om te publiceren wat er veranderd, opgelost of verbeterd is.

Just my 2 cents, voor dit moment.
@Radar, zouden jullie hierop willen reageren? Het is volgens mij de basis van en voor dit topic.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
13 aug 2020 17:30
@moderator FG bedankt voor uw uitgebreide antwoord. Dat geeft wel inzicht in hoe jullie werken.

Nog 1 opmerking:

waarom laten jullie opmerkingen gewoon staan die niets inhoudelijks toevoegen?
Zo blijft het onderwerp vol reacties die voor jullie weinig toegevoegde waarde hebben. En ook voor de bezoeker wordt het er niet duidelijker op allemaal.

Dat zie je in heel veel onderwerpen terugkomen. Met strakker modereren zouden jullie dat beter kunnen sturen.
De reacties zijn niet bestemd voor de moderatie, maar voor de Ts.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:
13 aug 2020 16:51
Overigens willen we jullie vragen om in dit topic niet uitgebreid met elkaar in discussie te gaan over voorstellen. We lezen alles en kunnen alles prima zelf overwegen. Als de serieuze feedback of nieuwe ideeën worden ondergesneeuwd met ruis van discussies, is het voor ons lastiger om de echt relevante dingen eruit te pikken en komt het makkelijker voor dat we toch iets missen. ^FG
Ik stel voor om een Feedback forum te openen. Ik denk dat het op punten juist nuttig is om van gedachte te wisselen met andere leden. Enerzijds kun je op deze manier een gevoel krijgen voor wat er leeft onder de leden. Ik denk dat dit zeer waardevol is bij de mening over het moderatiebeleid. En anderzijds kunnen ideeën een betere fundatie krijgen als andere leden daar kritisch over zijn. Op onderwerpen kan dan een gediscussieerd worden.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

fonsflons schreef:
13 aug 2020 18:00
Jammer dat het keurmerk topic een inleiding was voor een ander doel aangezien het topic op zich interessant was. Kan het laatste deel waarin het om een persoonlijk belang ging niet verwijdert worden ( daar kan tzt een eigen topic over geopend worden) en het topic ansich blijven bestaan?
>>
Het is jammer dat (nog) niemand ziet wat de bedoeling is van deze topics en meldingen..
Maar het is niet voor niets dat ik de Keurmerk eigenaar heb uitgenodigd..
Dat is omdat de betekening gedaan is en ik aan het einde van het verzet het hele verhaal wil kunnen vertellen.
Maar dus wel eerst het keurmerk de kans wil geven om te zien dat het (mijn) verhaal eerlijk is.
Zeker omdat het keurmerk wel zijn verwachte werk deed maar in mijn ogen een nutteloze functie is.
En MM, jij weet hoe lang een verzet periode is, toch?

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
13 aug 2020 18:09
fonsflons schreef:
13 aug 2020 18:00
Jammer dat het keurmerk topic een inleiding was voor een ander doel aangezien het topic op zich interessant was. Kan het laatste deel waarin het om een persoonlijk belang ging niet verwijdert worden ( daar kan tzt een eigen topic over geopend worden) en het topic ansich blijven bestaan?
>>
Het is jammer dat (nog) niemand ziet wat de bedoeling is van deze topics en meldingen..
Maar het is niet voor niets dat ik de Keurmerk eigenaar heb uitgenodigd..
Dat is omdat de betekening gedaan is en ik aan het einde van het verzet het hele verhaal wil kunnen vertellen.
Maar dus wel eerst het keurmerk de kans wil geven om te zien dat het (mijn) verhaal eerlijk is.
Zeker omdat het keurmerk wel zijn verwachte werk deed maar in mijn ogen een nutteloze functie is.
En MM, jij weet hoe lang een verzet periode is, toch?
Ik zou daar wel op willen reageren, maar dat heeft niets met met feedback op het forum te maken. Maar open gerust je eigen topic, dan reageer ik wel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

hebra98 schreef:
13 aug 2020 18:09
(...)
Het is jammer dat (nog) niemand ziet wat de bedoeling is van deze topics en meldingen..
Maar het is niet voor niets dat ik de Keurmerk eigenaar heb uitgenodigd..
Dat is omdat de betekening gedaan is en ik aan het einde van het verzet het hele verhaal wil kunnen vertellen.
Het is toch logisch dat niemand jouw " bedoelingen " ziet ? Het is wazig, in het verkeerde topic en raadselachtig dus ook.
Wie schiet hier nu iets mee op?
Open tzt dat ' belangrijke ' topic dan met uitkomst en al en dan zal er heus wel gereageerd worden.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vermoed ik dat het tweede, inmiddels gesloten, topic een vervolg is op het eerste gesloten topic. Kennelijk wordt er weer zo vaag mogelijk gedaan om te voorkomen dat de moderatie het door zou krijgen. Poging mislukt. En een terechte ingreep door de moderatie.

Laat een nieuw topic maar lekker zitten.

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Grappig: als ik het profiel van Hebra98 bekijk, staat daar: “Laatst actief: 21 augustus 2020 om 23.41 uur”. Na die tijd heeft zij echter nog heel wat berichten geplaatst.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=247541

Conclusie: de forum-weergave op dit punt klopt dus niet met de realiteit. Of dat mogelijk komt doordat Hebra98 incingnito heeft ingelogd, weet ik uiteraard niet, maar de weergave en realiteit stemmen in ieder geval niet overeen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door omega19 »

Moneyman schreef:
22 aug 2020 21:11
Grappig: als ik het profiel van Hebra98 bekijk, staat daar: “Laatst actief: 21 augustus 2020 om 23.41 uur”. Na die tijd heeft zij echter nog heel wat berichten geplaatst.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=247541

Conclusie: de forum-weergave op dit punt klopt dus niet met de realiteit. Of dat mogelijk komt doordat Hebra98 incingnito heeft ingelogd, weet ik uiteraard niet, maar de weergave en realiteit stemmen in ieder geval niet overeen.
Of omdat Hebra98 toen heeft ingelogd en sindsdien niet meer heeft uitgelogd, en is dit het laatste inlogtijdstip.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

Of de indexatie gebeurt maar 1x per dag en moet nog plaatsvinden.

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, heb ik gecheckt. Andere gebruikers zijn wel actueler.

Gesloten