LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fbtje

Re: Durion

Ongelezen bericht door fbtje »

Pff.. ik merk nu pas dat er na dat telefonisch contact met Durion een bedrag aan adm. fees is afgeschreven.. het is al een flink aantal maanden geleden, dus naar dat bedrag kan ik wel fluiten neem ik aan

jannie heiblom

Re: Durion

Ongelezen bericht door jannie heiblom »

Drie x heb ik de rode kaart naar Durion gestuurd en toch blijven ze afschrijven. Daarop heb ik contact gehad met mijn bank en een definitieve blokkering aangevraagd door een formulier in te vullen. Als t goed is kan Durion nooit meer geld van mijn rekening afschrijven, maar kan ik in geval van wel aan dit bedrijf zelf overboeken.

aangezien ik ook al even probeer mijn contract met Durion te verbreken.... afgelopen week werd mij door de klantenservice van Durion eindelijk iets verteld waar ik wat mee kon. Je kunt nu ook telefonisch opzeggen. Als Durion dit x haar afspraken nakomt, hoor ik morgen dat dit gelukt is (zal wel weer niet zo zijn)

Jannie

jhnieland

Re: Durion

Ongelezen bericht door jhnieland »

:evil: :cry: :idea: :!:
Heden (07/03/2005) werd per telefoon gebeld door het bedrijf
> Durion, dat tersluiks de naam NUON (mijn huidige leverancier) gebruikende, trachtte mij te doen
> besluiten van energieleverancier te wisselen. Opvallend was dat
> voortdurend werd gerept over het ongewijzigd blijven van de huidige
> situatie -nadat ik betoogd had tevreden te zijn met de de status quo-
De identiteit van de beller werd uitdrukkelijk verhuld !!>
De dame wist dat Nuon mij voorzag en of ik tevreden was Nou ja dat wel, dus werd scenario 1 gehanteerd, Maar of ik wel 9,7 % minder wilde gaan betalen Ja, dat wilde ik ook wel natuurlijk. (Ondertussen dacht ik al wat gek eigenlijk dat Nuon me daarom belt, mar toe maar.
>Dan had ze wel enige gevens nodig: Ik zou dan ook slechts een rekening krijgen van Durion (Voor de eerste keer viel nu die naam !!), maar alles bleef gelijk, Nuon zou
> mij blijven voorzien van stroom tegen en goedkoper tarief. Sic !!
> Er werd gepoogd mij een telefonische overeenkomst aan te smeren vanuit
> een call-center Ik zou eern overeenkomst thuis gestuurd krijgen waarop ik binnen een week moest antwoorden als ik het er niet mee eens was. Tijdens het gesprek werd ineens gerept over Groene Stroom, waarover ik inlichtingen vroeg. Nou, dat was energie die uitsluitend van waterkracht kwam. Uit Noorwegen ? Nou, dat wist ze niet.
De communicatie was van zeer laakbare aard door het
> stichten van verwarring en herhalen van vragen die zouden worden
> opgenomen. De dame begon tot twee keer toe opnieuw met dat opnemen van de gegevens en wiste kennelijk de vorige opnamen weg omdat die niet pasten in het Durion-bestel wegens de door mij ingelaste en gemaakte opmerkingen en voorwaarden, teneinde zo toch een 'passende' telefonische overeenkomst te creeren. Toen ik na de derde keer zei dat deze zaak toch bedenkeleijke kanten begon te krijgen door al dat herhalen van dingen die al opgenomen waren, werd de verbinding zonder iets te zeggen plotseling verbroklen. Het fatsoen is daar dus wel zeer ver te zoeken. Op Vinkenslag in Maastricht doen ze het fatrsoenlijker !
> Mede gelet de website die op Durion slaat blijkt er dringend behoefte aan maatregelen tegen deze wijze van m.i. onwettige colportage. Dat alles is kennelijk de prijs die we voor onze vermaledijde liberalisering van de energiemarkt moeten betalen. Fraude, oplichting en misleiding dat is kennelijk de winst voor de consument en het parool van deze tijd ! Hoe kan deze zaak de nek omgedraaid worden ?? Beter vandaag dan morgen.
> J.H.Nieland
> Prinses Marijkelaan 1
> 7204 AA Zutphen

Ilse Kattestaart

Re: Durion

Ongelezen bericht door Ilse Kattestaart »

Ik heb een klacht over Durion Energie.
Afgelopen maand heeft het bedrijf Durion Energie €10.71 van mijn bankrekening afgehaald, dit hebben ze via een machtiging van mijn rekening afgehaald?? Ik had nog nooit van Durion Energie gehoord, ze hebben ook nog nooit gebeld, dus hoe ze aan mijn gegevens komen is voor mij een raadsel? Ik heb ook nog nooit een machtiging gezien en ondertekend, dus hebben ze mijn handtekening ook vervald. Ik heb via de rabobank deze machtiging geblokkeerd en heb van de rabobank mijn geld terug gekregen, maar ik moest bij Durion Energie die rekening zelf stop zetten, terwijl ik nooit een contract hebt ondertekend. Ik woon nog thuis bij mijn ouders, dus hoef ik nog geen energie rekening te betalen. Ik vind het vreemd dat dit dus zomaar kan gebeuren:?: :?:

Godelieve

Re: Durion

Ongelezen bericht door Godelieve »

Ook ik werd vandaag gebeld door Durion. Overigens door een bijzonder aardige medewerkster. Nu ben ik tevreden met NRE en dat is mij wel evenveel waard dan de energiekosten, maar informatie opvragen kan geen kwaad.
Schriftelijke informatie sturen ze niet op. Daarom en omdat ze geen reclame maken kunnen ze blijkbaar ook zo goedkoop zijn. Ze verwees me niet naar de website van Durion maar via de zoekmachine kwam ik direct op deze site van Radar terecht. Gelukkig, want ze zou volgende week terugbellen maar na al deze verhalen gelezen te hebben, wordt het een duidelijk nee. En dan hoop ik dat ik er daarna niets meer van hoor.
De combinatie van een call center met medewerkers die een target moeten halen omdat ze anders in de pauze al naar huis kunnen met een bedrijf dat moeilijk bereikbaar is en afspraken niet nakomt, moet problemen opleveren.

deuraandeur hater

Re: Durion

Ongelezen bericht door deuraandeur hater »

Colportage, ook via huis-aan-huis-verkoop, gaat (te) vaak op aggressieve wijze, en daarvan zijn veel mensen de dupe.
Precies, ik heb zo'n deur aan deur verkoper van groene stroom al eens bij zijn strot gepakt, hij wilde gewoon binnen stappen met contracten. Hij was een hele agressieve verkoper, nou, dan word ik toch ook agressief. Hij was heel snel weg.

espana
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2004 12:11

Re: Durion

Ongelezen bericht door espana »

Vandaag op Omroep Zeeland nieuws:

De toezichthouder op de energiemarkt,
DTe, heeft energiebedrijf Durion een
boete opgelegd van 220.000 euro.

Volgens DTe werft Durion op oneerlijke
en misleidende wijze klanten
. Vorig
jaar maart benaderde Durion
telefonisch mensen in Zeeland. Daarbij
werd de indruk gewekt dat ze door
Delta werden gebeld en een korting
kregen aangeboden. De DTe tike het
bedrijf toen al op de vingers maar er
bleven klachten binnen komen over
Durion

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

jammer dat al die belazerde klanten niets aan zo'n boete hebben...........ze kunnen beter Durion verplichten klanten zonder boete te laten gaan als klanten dat willen

eefjetoet

Re: Durion

Ongelezen bericht door eefjetoet »

Beste,

eerlijk moet ik toegeven dat de werkwijze van Durion een erg agressieve manier is om klanten te werven. Zelf zijn wij ook benaderd om klant te worden van Durion. Hier heb ik positief op gereageerd. Ik kreeg een contract en de omzetting was na een paar maanden voltooid.( zelfs dat werd keurig aangegeven: dat het wel een aantal weken kon duren)
Nu de omzetting helemaal compleet is betaal ik per maand toch lekker minder, Ha!
Ik weet niet of het nu mazzel is geweest dat de procedure bij mij persoonlijk wel is goed gegaan, maar dat mag toch ook wel eens gezegd worden, niet?
En vergeef me mijn woorden als ik in de toekomst wel problemen met ze krijg.. (Maar eerlijk toegegeven: is er niet iets mis met elke energie- leverancier?)

Eva

Tama

Re: Durion

Ongelezen bericht door Tama »

Hallo,

Ons contract van Durion is net afgelopen en heb vreselijk veel problemen gehad met hun en heb behoorlijke hoge telefoonrekeningen, omdat ik ze zo vaak heb moeten bellen. Kreeg van de week pas de afrekening van het 1ste jaar '2003/2004'. Wij zijn sinds maart vorig jaar verhuisd en nu blijkt, na een jaar, doordat ik weer moest bellen, dat hier helemaal geen groene stroom geleverd kan worden. Heb dus al die tijd voor niets betaald, en ze zullen je niet even waarschuwen. Ze blijven maar innen...............

Ik ben blij dat ik ervan ben!

f nije bijvank

Re: Durion

Ongelezen bericht door f nije bijvank »

L.s.,

Bij mij hetzelfde probleem. Ik ben ook gebeld en men verzekerde mij dat een bandje zou meelopen en als ik ja zei dan zou hiermee het contract lopen. Dit moest dan nog schriftelijk bevestigd worden. En weet u : ik heb gezegd, dat ik niets per telefoon kocht. Misschien heb ik ergens het woordje ja gebruikt. En sedertdien zit ik er aan vast. Laksigheid van mij dat ik het zolang heb laten lopen. De grap is dat ik sindsdien aan 3 partijen wat betaal: essent, cogas en durion en dat lijkt mij wat veel. Ik weet niet eens wie wat levert. Geen twijfel dat ik elke relatie met Durion wil verbreken. Ik wil dat telefoonbandje wel eens terug horen. Misschien kunt u mij ondersteunen. Ik lees hieronder ook nog iets over veel te dure rekeningen. Alsa het kan wil ik mijn geld ook terug.
groet
Frans N
F Nije Bijvank

Placide

Re: Durion

Ongelezen bericht door Placide »

Een tijdje geleden heb ik ook al een bericht gestuurd inzake Evolta/Durion/Energiebedrijf.Com.
Zonder dat ik er ook maar iets van afwist, ben ik begin van het jaar ineens van de NUON overgezet naar Evolta/Durion/Energiebedrijf.Com.
Alles ondernomen om dit weer te corrigeren, maar tevergeefs.
Totdat ik gisteren ineens een brief van de NUON ontving en hebben bij Evolta/Durion/Energiebedrijf.Com een verzoek tot beëindiging van mijn contract ingediend.
Hopelijk komt het verder goed, maar eerst zien en dan pas geloof ik het.
Heerlijk om te lezen overigens dat die viezerikken van Durion een boete opgelegd hebben gekregen van ruim twee ton.
Daarnaast zijn er ook nog dwangsommen opgelegd.
Durion werft op een oneerlijke, misleidende wijze klanten met alle gevolgen van dien voor de klanten.
Ik en met mij velen zijn gigantisch genaaid door Durion en ik kan alleen maar hopen dat Durion zoveel boetes en dwangsommen opgelegd zullen krijgen, dat ze wat mij betreft failliet zullen gaan.
Het is überhaupt onvoorstelbaar dat Durion bestaat, maar door die vrije energiemarkt krijg je dit soort dingen.
Daarnaast zou Durion de mensen die door hun zo in de boot zijn genomen een schadevergoeding moeten geven.

Groetjes Placide

terveer-funk

Re: Durion

Ongelezen bericht door terveer-funk »

Wij zijn ook gebeld door Durion .
En hebben 9 Februari een aangetekende brief gezonden naar durion hier hebben wij niets meer op gehoord.

Diverse maalen gebeld maar eerst ligt de computer er uit en dan is de persoon niet te aanwezig of je krijgt eenvoudig geen verbinding.

Placide

Re: Durion

Ongelezen bericht door Placide »

Ik kreeg voor een paar dagen geleden van de NUON een bericht dat ze bij mijn huidige energieleverancier een verzoek tot beëindiging van mijn contract hebben ingediend.
Hopelijk ben ik nu eindelijk van dat zootje van Evolta/Energiebedrijf.com/Durion af.
Omdat de NUON niet weet wanneer ik precies teruggezet wordt, heb ik de rekeningnummers van Evolta en Energiebedrijf.com laten blokkeren.
Uiterlijk een kwartaal kan dat geblokkeerd worden en hopelijk ben ik dan gewoon weer terug bij de NUON.
Mensen, blokkeer de rekeningnummers van Evolta en Energiebedrijf.com, want ze naaien je bij het leven.

Placide

jack-loes

Re: Durion

Ongelezen bericht door jack-loes »

Hallo, ook ikwil mijn reactie inzake Durion kwijt. Ik ben in november 2003 overgestapt van Essent naar Durion. Ik heb geen klachten over de overstap. Administratief is e.e.a. snel en correct afgehandeld. Ook de maandlast ging omlaag. Mooi meegenomen. Nu ben ik plotseling vanaf demceber 2004 12 euro per maand meer gaan betalen, zonder een voorbericht hierover. Ik heb met Durion gemaild en Durion antwoord mij in eerste instantie dat ik meer zou hebben verbruikt dan de voorgaande jaren en daarom is mijn voorschot opgehoogd. Ze schrijven nog "zulke veranderingen komen overigens zelden voor, aangezien het stroomverbruik normaal gesproken weinig toe- of afneemt". Daar was ik het niet mee eens, dus weer een mail. Mijn jaarverbruik was gelijk gebleven t.o.v. voorgaande jaren en dat kon ik aantonen. Vervolgens antwoordt Durion hierop dat mijn voorschotbedrag is verhoogd omdat de overheid de EB per 1 januari heeft verhoogd.!!!! Zoveel???? Ik kan er met mijn pet niet bij. Ik heb vrienden en familie gepolst, maar niemand in mijn omgeving heeft zo'n forse verhoging!!! Pas eind februari kreeg ik de jaarafrekening over 2003/2004. Erg laat. Hier heb ik meerdere malen om gevraagd. De jaarafrekening klopte niet. Er waren veel telfouten gemaakt, waardoor ik veel moet bijbetalen. EN wat schets mijn verbazing. Nu moet ik € 46 per maand gaan betalen en in november 2003 begon ik met € 29. Een verschil dus nu per maand van € 17. Ik weet niet meer wat ik moet doen, maar ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik naar Durion ben overgestapt. Ze zouden eens een training "klantvriendelijkheid" moeten gaan volgen. Dit soort problemen heb ik bij Essent nooit gehad.

Granny

Re: Durion

Ongelezen bericht door Granny »

Bij Durion kom je bedrogen uit.
Zijn een jaar lid daar geweest en toen weer terug naar Essent.
Sinds Juli vorig jaar weg daar maar tot november gewoon bedrag afhouden.Hebben het toen stop gezet bij de bank, daarna kregen we een brief van incassobureau dat we nog moesten betalen.
Na heel veel heen en weer gebeld wat ook ons veel kost aan telefoon bleek dat we zelfs nog geld van hun te goed hebben.
Maar overmaken dat geld ho maar.Zouden al in Januari het geld overmaken, tot heden nog steeds niet.
Nooit meer Durion dat is zeker. :evil:

leila

Re: Durion

Ongelezen bericht door leila »

heb eind 2003 het contract schriftelijk opgezegd. Volgens hun heb ik nooit een opgezegd. Een ander zegt weer dat ik te laat gereageerd heb en dat het contract stilzwijgend verlengd zal worden tot 31 oktober 2005. Ik dacht toch dat het een jaarcontract was. Kreeg hier geen duidelijkheid over en heb vandaag weer opgezegd. Volgens hen pleeg ik dan contractbreuk en moet ik hen 50 euro tegemoetkomen.
Ik heb besloten om dan maar contractbreuk te plegen. Volgende week krijg ik hiervan een bevestiging. Ik ga per die datum wel terug naar Essent. Als deze toch de primaire leverancier is van energie heb ik ook geen rompslomp meer met verschillende facturen waarvan je je af en toe afvraagt of je niet dubbel betaalt.

anXiro
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2005 08:52

Re: Durion

Ongelezen bericht door anXiro »

Mensen, bekijk deze twee berichten eens:

http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/14/1056
http://www2.trosradar.nl/PHP/news/14/645/dossier


Kortom:
Ze zijn inderdaad de fout ingegaan en hebben mensen misleid.
Ze krijgen een boete van (ten minste-) 220.000 Euro.
Verder komt daar nog 20.000 euro PER DAG bij, als ze niet eerlijk werken. Lees daarover meer op http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/14/1056

Suc6!
Frank Weima.

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Kortom, meld alle klachten bij de DTE!

Ernstig
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2005 13:16

Re: Durion

Ongelezen bericht door Ernstig »

Vandaag gebeld door een dame + telefoonscript die mij ruim 10% korting op mijn maandafrekening aanbood als ik mijn stroom zou afnemen via Durion. Daarbij deed zij het voorkomen alsof er nauwe samenwerking was met Essent. In eerste instantie was ik geinteresseerd en gaf braaf mijn geboortedatum op. Toen ze me naar mijn rekeningnummer vroeg zei ik haar dat ik dat nooit over de telefoon gaf. Haar reactie:" meneer, als ik kwaad zou willen met alle rekeningnummers die ik al heb zou ik steenrijk zijn geweest dus u hoeft zich geen zorgen te maken.". Omdat ik voet bij stuk hield was het gesprek verbazingwekkend snel afgelopen en werd ik nog wel naar de site van Durion verwezen waar ik me alsnog zou kunnen aanmelden. Ik vind het een behoorlijk agressieve manier van verkopen waarbij ten onrechte een band met Essent wordt gesuggereerd en waarbij veel moeite wordt gedaan je rekeningnummer te bemachtigen. Hebben ze dat eenmaal dan blijken banken niet moeilijk te doen over incasso vanaf je rekening, handtekening of niet.

Gesloten