LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afsluiten door Essent zonder bericht

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
krigo
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2012 19:56

afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door krigo »

Zojuist is mijn moeder van 76 door Essent afgesloten terwijl iedere maand het voorschot bedrag automatisch wordt geincasseerd. Is dit gebruikelijk dat dit zonder waarschuwing zomaar gebeurt?
Vanmiddag kwamen de heren van enexsis met deze mededeling net voor 17:00, terwijl mijn moeder nog protesteerde en de heren een aantal bank afschriften liet zien, waaruit bleek dat zij keurig op tijd betaald had( automatische incasso) gingen ze onvermoeibaar verder.
Voordat ze eigenlijk besefte wat er eigenlijk allemaal gebeurd was, zat ze zonder stroom.

Mijn moeder is hartpatient, ze is een aantal maanden geleden midden in de nacht nog met een hart infarct door de ambulance opgehaald, en proberen haar dus zo rustig mogelijk te houden.

Mag dit allemaal, is dit gebruikelijk dat iemand zomaar wordt afgesloten zonder waarschuwing?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door nevermind »

Wat is het excuus van Essent, dat jouw moeder is afgesloten?
Tenminste heeft zij geen achterstallige betalingen, als ik dat zo lees.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door sjoegel »

Merkwaardig verhaal. Is dit de hele waarheid ? Wat ook kan is dat haar kind de betalingen "doet" en veslaaft blijkt te zijn aan gokken op internet. Het hele kapitaal van moeder is er door gejast !

Zoiets kan dus ook.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door Frantic2 »

in plaats van een topic maken zou ik de Essent eens bellen voor mijn moeder.... Ben namelijk ook heel bang dat er iemand anders in de stront zit en moeders daar nu voor opdraait.

krigo
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2012 19:56

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door krigo »

nevermind schreef:Wat is het excuus van Essent, dat jouw moeder is afgesloten?
Tenminste heeft zij geen achterstallige betalingen, als ik dat zo lees.
Het excuus was dat dit nooit had mogen gebeuren, maar daar is het te nu te laat voor.
Het probleem is waarschijnlijk door een onverantwoordelijke medewerker veroorzaakt, maar dan is het nog raar dat er geen enkele brief is gestuurd naar mijn moeder.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben het met Frantic eens dat het wel eens het verkeerde adres zou kunnen zijn dat af is gesloten. Als je belt, zorg dan dat je alle gegevens bij de hand hebt (onder andere klantnummer en de bankafschriften).

Misschien is het handig om de betaaldata en andere dingen even op een papiertje te zetten als je gaat bellen. Ik kan me voorstellen dat zo'n gesprek emotioneel zwaar kan worden, en dat je op dat moment de helft niet kan vinden. Als je alles puntsgewijs op papier hebt is het op dat moment een stuk makkelijker.

*Edit: ik zie dat er inmiddels contact met Essent is geweest? Wat gaat er nu gebeuren dan?
Laatst gewijzigd door witte angora op 27 aug 2012 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zeg dat dan. je begint met een onvolledig verhaal.

krigo
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2012 19:56

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door krigo »

sjoegel schreef:Merkwaardig verhaal. Is dit de hele waarheid ? Wat ook kan is dat haar kind de betalingen "doet" en veslaaft blijkt te zijn aan gokken op internet. Het hele kapitaal van moeder is er door gejast !

Zoiets kan dus ook.
Mijn moeder heeft essent gemachtigd om het voorschot automatisch te incaseren.

krigo
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2012 19:56

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door krigo »

sjoegel schreef:Zeg dat dan. je begint met een onvolledig verhaal.
In de eerste staat al dat er automatisch wordt geincasseerd.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door witte angora »

krigo schreef:
sjoegel schreef:Zeg dat dan. je begint met een onvolledig verhaal.
In de eerste staat al dat er automatisch wordt geincasseerd.
Maar niet dat je al contact met Essent hebt gehad, en dat het bij Essent inmiddels duidelijk is dat de afsluiting onterecht is. Het antwoord op de vraag of dit mag is natuurlijk Nee.

krigo
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2012 19:56

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door krigo »

witte angora schreef:Ik ben het met Frantic eens dat het wel eens het verkeerde adres zou kunnen zijn dat af is gesloten. Als je belt, zorg dan dat je alle gegevens bij de hand hebt (onder andere klantnummer en de bankafschriften).

Misschien is het handig om de betaaldata en andere dingen even op een papiertje te zetten als je gaat bellen. Ik kan me voorstellen dat zo'n gesprek emotioneel zwaar kan worden, en dat je op dat moment de helft niet kan vinden. Als je alles puntsgewijs op papier hebt is het op dat moment een stuk makkelijker.

*Edit: ik zie dat er inmiddels contact met Essent is geweest? Wat gaat er nu gebeuren dan?
Morgenochtend wordt ze weer aangesloten en de aansluitkosten hiervan zal ze waarschijnlijk niet hoeven te betalen.
De diepvriesspullen die nu bedorven zijn worden niet vergoed.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou er geen genoegen mee nemen dat de diepvriesproducten niet vergoed worden. Sterker nog, als er een stroomstoring is, is men verplicht een vergoeding uit te betalen. Ook al praten we hier niet over een stroomstoring, je moeder zit vanwege een fout van enexis geruime tijd zonder stroom.

Verder zie ik geen enkele reden dat je moeder tot morgenochtend moet wachten voor het heraansluiten. Men had dit gewoon meteen kunnen doen, er staan altijd mannetjes paraat voor noodgevallen.

Op onderstaande link vind je de vergoeding voor stroomstoringen, mijns inziens kun je een vergelijkbaar bedrag claimen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oring.html

krigo
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2012 19:56

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door krigo »

witte angora schreef:Ik zou er geen genoegen mee nemen dat de diepvriesproducten niet vergoed worden. Sterker nog, als er een stroomstoring is, is men verplicht een vergoeding uit te betalen. Ook al praten we hier niet over een stroomstoring, je moeder zit vanwege een fout van enexis geruime tijd zonder stroom.

Verder zie ik geen enkele reden dat je moeder tot morgenochtend moet wachten voor het heraansluiten. Men had dit gewoon meteen kunnen doen, er staan altijd mannetjes paraat voor noodgevallen.

Op onderstaande link vind je de vergoeding voor stroomstoringen, mijns inziens kun je een vergelijkbaar bedrag claimen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oring.html
Essent vond het geen noodgeval, in de loop van de ochtend wordt ze weer aangesloten, uiteraard gaan we deze fout en vooral de reactie vanEssent niet pikken. Wordt vervolgd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door nevermind »

krigo schreef:
witte angora schreef:Ik zou er geen genoegen mee nemen dat de diepvriesproducten niet vergoed worden. Sterker nog, als er een stroomstoring is, is men verplicht een vergoeding uit te betalen. Ook al praten we hier niet over een stroomstoring, je moeder zit vanwege een fout van enexis geruime tijd zonder stroom.

Verder zie ik geen enkele reden dat je moeder tot morgenochtend moet wachten voor het heraansluiten. Men had dit gewoon meteen kunnen doen, er staan altijd mannetjes paraat voor noodgevallen.

Op onderstaande link vind je de vergoeding voor stroomstoringen, mijns inziens kun je een vergelijkbaar bedrag claimen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oring.html
Essent vond het geen noodgeval, in de loop van de ochtend wordt ze weer aangesloten, uiteraard gaan we deze fout en vooral de reactie vanEssent niet pikken. Wordt vervolgd.

Ik moet mij bij WA aansluiten.
Als Essent en fout heeft gemaakt, wordt deze meteen door de storingsmedewerkers verholpen, dan hoef moeder niet tot morgen te wachten.
Ik zit al weer aan iets anders te denken! :?

john duelieux
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door john duelieux »

Vind het een heel vreemd verhaal. Als Essent het geen noodgeval vind moet er toch iets anders aan de hand zijn. Trouwens sluit Essent nooit zelf af. Dit laten ze doen door het netwerkbedrijf ter plaatse. Dat hoeft dus ook niet enexis te zijn zoals iemand anders eerst veronderstelde. Kan ook Liander zijn, of Stedin...ligt eraan waar mevrouw woont.

Overigens, zelfs indien er geen brieven door Essent zouden zijn verstuurd, dan stuurt altijd het betreffende netwerkbedrijf nog een of meer aankondigingen voordat afgesloten wordt...

Echt een vreemd verhaal

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door sjoegel »

Kan iemand mij vertellen waarom hier ineens een voor mij onbekend verkeersbord staat ? TS verteld een warrig verhaal waardoor mensen, zich aangetast in hun rechtsgevoel, meer duidelijkheid wensen alvorens zich een mening kunnen vormen.

Ts komt met een volgend warrig statement. Er is gewoon meer aan de hand ! Stond er niet genoeg op de rekening dat er niet geincasseerd is ?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door nevermind »

Kan iemand mij vertellen waarom hier ineens een voor mij onbekend verkeersbord staat ?
Ja, er was weer een trolletje bezig, en heeft op verschillende topic´s dit boord neergezet.

Omdat gelukkig niemand op haar reageerde, is het account inactief gemaakt!

krigo
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2012 19:56

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door krigo »

nevermind schreef:
krigo schreef:
witte angora schreef:Ik zou er geen genoegen mee nemen dat de diepvriesproducten niet vergoed worden. Sterker nog, als er een stroomstoring is, is men verplicht een vergoeding uit te betalen. Ook al praten we hier niet over een stroomstoring, je moeder zit vanwege een fout van enexis geruime tijd zonder stroom.

Verder zie ik geen enkele reden dat je moeder tot morgenochtend moet wachten voor het heraansluiten. Men had dit gewoon meteen kunnen doen, er staan altijd mannetjes paraat voor noodgevallen.

Op onderstaande link vind je de vergoeding voor stroomstoringen, mijns inziens kun je een vergelijkbaar bedrag claimen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oring.html
Essent vond het geen noodgeval, in de loop van de ochtend wordt ze weer aangesloten, uiteraard gaan we deze fout en vooral de reactie vanEssent niet pikken. Wordt vervolgd.

Ik moet mij bij WA aansluiten.
Als Essent en fout heeft gemaakt, wordt deze meteen door de storingsmedewerkers verholpen, dan hoef moeder niet tot morgen te wachten.
Ik zit al weer aan iets anders te denken! :?
waar zit u aan te denken?

krigo
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2012 19:56

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door krigo »

krigo schreef:Zojuist is mijn moeder van 76 door Essent afgesloten terwijl iedere maand het voorschot bedrag automatisch wordt geincasseerd. Is dit gebruikelijk dat dit zonder waarschuwing zomaar gebeurt?
Vanmiddag kwamen de heren van enexsis met deze mededeling net voor 17:00, terwijl mijn moeder nog protesteerde en de heren een aantal bank afschriften liet zien, waaruit bleek dat zij keurig op tijd betaald had( automatische incasso) gingen ze onvermoeibaar verder.
Voordat ze eigenlijk besefte wat er eigenlijk allemaal gebeurd was, zat ze zonder stroom.

Mijn moeder is hartpatient, ze is een aantal maanden geleden midden in de nacht nog met een hart infarct door de ambulance opgehaald, en proberen haar dus zo rustig mogelijk te houden.

Mag dit allemaal, is dit gebruikelijk dat iemand zomaar wordt afgesloten zonder waarschuwing?
We zijn inmiddels een dag verder en mijn moeder heeft nog steeds geen stroom, excuses door medewerkers van Essent zijn inmiddels wel aangeboden, ook is nu wederom beloofd dat mijn moeder morgen echt wordt aangesloten.
Volgens de medewerkers van essent is er het volgende gebeurd:
Mijn moeder heeft een nieuw huis van de woningstichting toegewezen gekregen, ze heeft aan essent doorgegeven dat ze omstreeks 9 november de sleutel zou krijgen en dus dan ook stroom wilde hebben op haar nieuwe adres, maar ook nog op haar oude adres( het koophuis van moeder is nog steeds niet verkocht).
Daar hebben we een bevestiging van gehad, daarna is doorgegeven dat de oplevering verlaat is en de stroomlevering 20 november zou moeten zijn, hier schijnt het volgens Essent fout te zijn gegaan. Het voorschot wat op dat moment nog(en nu nog steeds) wordt geincasseerd, wordt weggeschreven op het oude adres(wat een half jaar heeft leeg gestaan en daarna is verhuurd, de huurder zit bij Nuon), dus niet voor het nieuwe adres. De netwerkbeheerder Enexsis komt er vervolgens achter dat voor het nieuwe huis(waar mijn moeder sinds half december woont) geen contract is, maar wel enn verbruiker in zit en sluit vervolgens de stroom af. Dit alles zonder waarschuwing etc.
Mijn moeder heeft aan de medewerkers van enexsis de bankafschriften laten zien, maar hadden daar geen boodschap aan. Naar nu blijkt is de opdracht van gisteren door een fout in de opdracht batch, niet verstuurd en is er dus geen aansluit opdracht gemaakt.
Nadat mijn moeder mij vanmiddag belde met de mededeling dat ze nog stroom had, heb ik weer anderhalf uur met Essent en Enexsis, waarbij Essent vertelde dat de aansluitopdracht naar Enexsis maar eens in de 4 uur werd gedraaid en dat dus om 16:15. De aansluitopdracht zou dus morgenochtend bij Enexsis moeten zijn.
Ik heb er echter een hard hoofd in want bij Enexsis zeggen ze dat er op het adres van mijn moeder nu nog steeds geen contract is, wordt vervolgd.

krigo
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2012 19:56

Re: afsluiten door Essent zonder bericht

Ongelezen bericht door krigo »

john duelieux schreef:Vind het een heel vreemd verhaal. Als Essent het geen noodgeval vind moet er toch iets anders aan de hand zijn. Trouwens sluit Essent nooit zelf af. Dit laten ze doen door het netwerkbedrijf ter plaatse. Dat hoeft dus ook niet enexis te zijn zoals iemand anders eerst veronderstelde. Kan ook Liander zijn, of Stedin...ligt eraan waar mevrouw woont.

Overigens, zelfs indien er geen brieven door Essent zouden zijn verstuurd, dan stuurt altijd het betreffende netwerkbedrijf nog een of meer aankondigingen voordat afgesloten wordt...

Echt een vreemd verhaal
@john, werk jij bij Enexsis?

Gesloten