LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Imenti
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:28

Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Imenti »

Zoals meer mensen stappen ook wij regelmatig over naar een andere energie-maatschappij, gewoon omdat dit een stuk voordeliger is dan blijven zitten.
Dit doen bij via Prizewize, daar vergelijken wij onze tarieven en vervolgens stappen wij over.

Op 8-7 kreeg ik de volgende e-mail van PW: "Wanneer je minimaal 7 weken voor de einddatum van jouw contract een overstap aanvraagt, dan zal je probleemloos en zonder boete kunnen overstappen. De nieuwe leverancier controleert in een centraal register van de Stichting CCP de einddatum van jouw huidige contract en 'plakt' het nieuwe contract achter het huidige contract. Natuurlijk wordt wederom het oude/huidige contract voor je opgezegd. Een probleemloze overstap dus."

Hierop ben ik gaan vergelijken en kwam uit bij NUON, en ik heb mij aangemeld.
Ik heb een bevestigingsbrief gehad waarin staat: "Wij controleren of aan alle voorwaarden is voldaan alvorens uw overstap te realiseren. U ontvangt van ons bericht over de exacte aanvangsdatum van de levering aan u door NUON". "Uw levering gaat zsm in. De begindatum kan afhankelijk zijn van de eventueel resterende looptijd van uw voorgaande contract".
Prima, ze moesten immers nog even wachten tot ons oude contract was afgelopen...

Ik ging op vakantie en toen ik terugkwam bleek dat NUON ons in de vakantie ruim een maand voor afloop van ons oude contract al had overgenomen.
Gevolg: een opzegboete van 100,--, en de beloofde welkomstpremie van 140,-- (van de oude leverancier) wordt niet uitbetaald.
NUON zegt toe dat ze de opzegboete vergoeden, MAAR wanneer je verder vraagt blijkt dit ten koste te gaan van het welkomstkado bij NUON van 150,--!! Het is óf de opzegboete betaald, óf een welkomstkado.

Ik voel mij behoorlijk be********** door NUON, zij hebben mij niet de volledige informatie gegeven, en nu zit ik met een kostenpost van ruim 240,--.
Heeft iemand dezelfde ervaring, of tips wat ik hiertegen kan doen? Uiteraard heb ik een klacht neergelegd bij zowel NUON als Prizewize (want zij geven volgens NUON foute informatie), maar tot op heden heb ik geen reactie ontvangen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk hier eens... Blijkens jouw bericht is het dus nog erger dan ik dacht...

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=122970

En inderdaad, mij is ook verteld dat Nuon het nieuwe contract keurig achter het oude contract 'plakt', wat dus bij mij ook niet stond te gebeuren. Ik heb het via gaslicht.com geregeld, lijkt me toch sterk dat twee totaal verschillende energievergelijkers exact dezelfde fout maken.

Imenti
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:28

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Imenti »

witte angora schreef:Kijk hier eens... Blijkens jouw bericht is het dus nog erger dan ik dacht...

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=122970

En inderdaad, mij is ook verteld dat Nuon het nieuwe contract keurig achter het oude contract 'plakt', wat dus bij mij ook niet stond te gebeuren. Ik heb het via gaslicht.com geregeld, lijkt me toch sterk dat twee totaal verschillende energievergelijkers exact dezelfde fout maken.
Daqt lijkt mij ook. Via uw topic kwam ik op het idee een mail te sturen naar webcare, ik ben benieuwd of ik daar iets op hoor. Het is u gelukt begrijp ik, dat geeft een klein beetje hoop....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door ciske »

Overstappen heb ik 1 keer gedaan, nooit meer je betaalt overal hetzelfde.
En je ziet dat er gedonder van komt.
Of de fout bij Nuon ligt of bij Prizewize kan ik niet over oordelen.

hoop dat je er uit komt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je wilt overstappen kan je het het beste gewoon zelf allemaal regelen. Dan gaat het wel goed. Al die tussenpersonen hebben helemaal geen belang bij een tevreden klant, zij leven van de kick-back fees van de energiebedrijven.

Overigens moet je ook geen wonderen verwachten want grootste deel van de rekening wordt opgelegd door de overheid en is bij iedere aanbieder hetzelfde. Het deel waarop men kan concurreren is erg klein.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Imenti,

Wij lezen op dit forum uw klacht over de te vroege overstap naar Nuon waardoor u kosten in rekening gebracht krijgt door uw vorige leverancier en welkomstbonussen misloopt.

Wij hebben uw e-mail ontvangen. Wij gaan dit voor u uitzoeken en komen er zo snel mogelijk bij u op terug.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Imenti
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:28

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Imenti »

De Nuon Medewerker schreef:Beste Imenti,

Wij lezen op dit forum uw klacht over de te vroege overstap naar Nuon waardoor u kosten in rekening gebracht krijgt door uw vorige leverancier en welkomstbonussen misloopt.

Wij hebben uw e-mail ontvangen. Wij gaan dit voor u uitzoeken en komen er zo snel mogelijk bij u op terug.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare
Ik wacht in spanning af. In ieder geval blij dat u actie onderneemt. Kunt u enige inschatting maken van de tijd die dit in beslag gaat nemen?

Imenti
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:28

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Imenti »

Vanmiddag heb ik bericht gehad dat NUON de klacht gaat oplossen.

Dank voor de reacties en de tips!

Louissa
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2011 20:34

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Louissa »

Dat dacht ik al dat NUON dit dus voor je zou oplossen.
Ik zit zelf ook bij hun en ben dik tevreden.
De klantenservice is top daar, en lossen alles zo snel mogelijk voor je op ook.
Ik heb inmiddels na een variabele contract, een vaste contract genomen bij hun.
Nee, ik ga daar niet meer weg Haha

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Wubo »

Louissa schreef:Dat dacht ik al dat NUON dit dus voor je zou oplossen.
Ik zit zelf ook bij hun en ben dik tevreden.
De klantenservice is top daar, en lossen alles zo snel mogelijk voor je op ook.
Ik heb inmiddels na een variabele contract, een vaste contract genomen bij hun.
Nee, ik ga daar niet meer weg Haha
Ook werkzaam daar toevallig? :lol:

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door meela »

@Wubo; kinderachtige opmerking !!

Ik ben ook bij NUON en tevreden.

ps en ik werk NIET bij NUON>

Shape
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2012 14:14

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Shape »

Hallo Imenti,

Mag ik vragen hoeveel weken -voor het beindigen van je contract- je je via prizewize had aangemeld?

Mvg, Shape

Ronaldo118
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2012 15:35

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Ronaldo118 »

Hallo, ben zelf ook aan het kijken om over te stappen. NUON is zeker een van de gagadigden, maar...kwam op internet ook interessante aanbiedingen tegen. Van EON bijvoorbeeld. Zes maanden gratis stroom en daar bovenop maak je op Voetbal.nl nog kans op een voetbalreis naar FC Barcelona. Niet verkeerd! www.eon.nl/voetbal

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ronaldo118 schreef:Hallo, ben zelf ook aan het kijken om over te stappen. NUON is zeker een van de gagadigden, maar...kwam op internet ook interessante aanbiedingen tegen. Van EON bijvoorbeeld. Zes maanden gratis stroom en daar bovenop maak je op Voetbal.nl nog kans op een voetbalreis naar FC Barcelona. Niet verkeerd! http://www.eon.nl/voetbal
6 maanden gratis stroom, jaja, kijk eens op je jaarafrekening wat je normaal aan stroom
betaald voor een half jaar, dat is niet zo heel veel hoor maar door alle belastingen die er geheven worden word het uiteindelijk duur, en die ga je toch betalen.
En kans maken op een voetbalreis.......jajaja :lol:

Ronaldo118
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2012 15:35

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Ronaldo118 »

Hoi Chocomelk, heb jij een betere aanbieding dan? Ik zie mezelf al in Nou Camp zitten, hoor. Kan toch proberen? ;)

Cornelis de Koning
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2012 09:33

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Cornelis de Koning »

Zelf ga ik binnenkort verhuizen, voor mij dus een uitgelezen moment om me te orienteren op de energiemarkt. Zag o.a. dus ook al de reguliere actie van E.ON (6 maanden gratis stroom) voorbij komen, maar hier maak je ook nog eens kans op een voetbalreis, toevallig naar mijn favoriete voetbalclub :-) @Ronaldo118, bedankt voor deze tip.
@Chocomelk, 6 maanden gratis stroom is toch een goed aanbod? De waarde hiervan lijkt mij meer dan bijvoorbeeld die iPad van Oxxio, of zie ik andere aanbiedingen over het hoofd?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door ciske »

6 maanden gratis stroom is toch een goed aanbod?
Als je in sprookjes gelooft wel ja, maar reken maar dat je het wel in je nota terug kan vinden.

magneetje

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door magneetje »

6 maanden gratis stroom. gratis Ipads....op den duur betaal je er toch echt zelf voor. 8)

Ben vorig jaar overgestapt op NUON zakelijk, en het is allemaal heel netjes geregeld.
Denk juist dat al die tussenpersonen zoals Prizewise en zo en zelf niets van bakken.
En dan is het makkelijk om de energie maatschappij er de schuld van te geven.

AnnickKonings
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2012 12:45

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door AnnickKonings »

NUON is helemaal niet 25% goedkoper dan Eneco
Ik ben ingegaan op een NUON-verkoper aan de deur. Hij zei dat NUON 25% goedkoper is dan Eneco, dus ik denk: ik ga daar eens op in. Nu ik het maandbedrag krijg, is dat inderdaad zo'n 25% goedkoper dan mijn maandbedrag bij Eneco ... Alleen kom ik er nu achter dat de kosten voor Stedin (transportkosten) daar niet bij in zitten ... en laat dat nou net die 25% zijn! Mijn maandbedrag is dus precies hetzelfde gebleven (zelfs iets hoger)!

Pure NEPPERIJ dus van de NUON.

Dus ook hier het advies: overstappen naar de NUON? NIET DOEN !!! Hun verkooppraatjes klopppen niet. En 'that pisses me off'.

Maar ja, je moet ook nooit ingaan op deurverkopers :-( Weer een lesje geleerd ...

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Overstappen naar NUON kost heel veel geld

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Annick,

Jammer dat u het zo ervaart!

Bij het afsluiten van een nieuw contract heeft u zeven dagen bedenktijd.

Wilt u dat wij de aanvraag ongedaan maken? Stuurt u dan een e-mail met uw adresgegeven naar: [email protected].

Met vriendelijke groet,

Masja
Nuon Webcare

Gesloten