LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door h@rm@n »

halo-49 schreef:Hallo mensen,
Ik heb 4 dagen geleden een huis gekocht en nu al heb ik een dreiging van afsluiting van Enexis ontvangen omdat ik geen leverancier zou hebben. Als je op vrijdag tekent voor een huis, waar halen ze dan de arrogantie vandaan om slechts 2 werkdagen later al een brief te sturen met dreiging van afsluiting terwijl je zoveel andere dingen te regelen hebt. Ik vind dit misbruik maken van hun machtspositie. Ik zal bij deze wel vandaag nog mijn leverancier op de hoogte stellen van mijn verhuizing maar ben benieuwd of ze werkelijk tot afsluiting over zullen gaan. :?: :?:
De af- en aansluitingskosten binnen de woning bedragen €115,84 per product
De af- en aansluiten buiten de woning 604,54 per product.

Ik ben benieuwd
Dit lijkt mij haast onmogelijk, tenzij de vorige bewoner al langer uit het pand is, zich netjes afgemeld heeft en het pand daarna langer leeg heeft gestaan. Als dit het geval is dan komt het pand op een lijst onbewoonde panden bij de netbeheerder. Deze lijst wordt gecontroleerd. Vervolgens zal aan de "bewoner van het pand" een brief worden gezonden om zich aan te melden bij een leverancier omdat anders tot afsluiting wordt overgegaan. Na 4 dagen nieuwe eigenaar te zijn, en tevens ook nog dat op een vrijdag de overdracht heeft plaatst gevonden, kan in dit geval Enexis nog niet weten wie de nieuwe de eigenaar is. Heb ik het aan het rechte eind, dan geeft dit een heel andere weergave van de situatie dan zoals halo-49 doet voorkomen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook Enexis is aangesloten bij de www.sgc.nl

Goed om te weten als je er niet snel met Enexis uit komt.

EnexisWebcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 15:42

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door EnexisWebcare »

Geachte halo-49,

U geeft aan dat u bericht hebt ontvangen over een aangekondigde afsluiting. Dit op het adres waar u 4 dagen geleden de sleutel van hebt ontvangen. Graag kom ik hierover met u in contact.

Ik vind het vervelend om te lezen dat u in deze situatie verkeerd. Om dit met u te bespreken heb ik een aantal gegevens van u nodig. Deze heb ik voor u op een rij gezet.

- postcode en huisnummer van het desbetreffende adres
- uw tenaamstelling
- uw telefoonnummer en e-mailadres

Zodra ik uw gegevens heb ontvangen is het voor mij mogelijk om uw klacht in behandeling te nemen.

Ik hoor graag van u.

Stephanie
Enexis Webcare

EnexisWebcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 15:42

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door EnexisWebcare »

Geachte halo-49,

U mag uw gegevens e-mail naar [email protected].

Stephanie
Webcare Enexis

Swinxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2013 22:01

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door Swinxx »

Ik heb een vergelijkbare ervaring.

Eind augustus heb ik me aangemeld bij Greenchoice. Ik wilde overstappen, omdat Greenchoice een goedkopere overeenkomst aanbood. Direct daarna heb ik mijn contract bij Oxxio opgezegd. Dit moest uiterlijk 1 maand voor einde contractdatum (1 oktober) zijn gebeurd. Oxxio heeft daarop het contract ook daadwerkelijk per 1 oktober beëindigd.

Tot mijn verbazing ontving ik enkele dagen geleden een brief van Enexis, de netbeheerder, met als onderwerp "ontbreken van een leveringsovereenkomst". Ik moest direct een contract afsluiten, anders komen ze langs om de stroom en het gas af te sluiten. Ik dacht dat ik een contract bij greenchoice had!

Toen maar even gebeld met Greenchoice om er wat vaart achter te zetten. Krijg ik daar doodleuk te horen dat mijn contract wordt afgewezen, omdat ik geen vorige leverancier heb. Wel kan ik een contract afsluiten, waarbij ik € 400,- borg moet betalen. Een wanbetalers regeling! Terwijl ik bij Oxxio altijd netjes heb betaald.

Ik heb me vandaag daarom maar weer aangemeld bij Oxxio. Dit kon gelukkig met een spoedprocedure, zodat ik (hoop ik) over 5 werkdagen weer een overeenkomst bij Enexis in het systeem heb. Deze overstap beschouw ik maar als mislukt.

Groet,

Leon

henrika

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door henrika »

Dus een wanbetaler kan geen contract afsluiten bij een ander ?

EnexisWebcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 15:42

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door EnexisWebcare »

Geachte Swinxx,

U geeft aan dat u een contract hebt afgesloten met Oxxio. Dit om een afsluiting op uw adres te voorkomen. Graag controleer ik of uw contract met Oxxio al bij ons bekend is.

Om deze situatie voor u te controleren heb ik een aantal gegevens van u nodig. Deze heb ik voor u op een rij gezet.

- Postcode en huisnummer van het desbetreffende adres
- uw tenaamstelling
- uw telefoonnummer en e-mailadres.

Deze gegevens mag u per e-mail verzenden naar [email protected]. Wanneer ik uw gegevens heb ontvangen neem ik hierover contact met u op.

Ik hoor graag van u.

Stephanie
Enexis Webcare

Gesloten