LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Ipad belofte van OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kok82
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2013 20:30

De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door kok82 »

In mei ben ik na het zien van de reclame van oxxio ( ipad bij 3 jarig contract), overgestapt naar deze leverancier. Ik weet het... Een groot deel van de Ipad betaal ik zelf door hun hoge tarieven en vastrecht.. Desalniettemin gekozen voor dit aanbod omdat ik toch al van plan was mijn gas en elektra bij een andere partij onder te brengen.

Nu inmiddels twee maanden na mijn overstap en twee betalingen heb ik nog steeds niet de code ontvangen waarmee de Ipad besteld kan worden. Ook reageert Oxxio niet meer op mijn e-mails en brieven.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dan stuur je ze een laatste brief waarin je ze sommeert de code binnen 14 dagen op te sturen. Zo niet dan ontbind je het contract. Dat kan omdat je immers zonder dat ipad aanbod waarschijnlijk een andere provider had gekozen. Bovendien pleegt oxxio contractbreuk.

kok82
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2013 20:30

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door kok82 »

Dank voor je advies Olaf, Ik ga dat doen.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Waarschijnlijk is de stoneringstermijn (56 dagen) nog niet verstreken. De code wordt pas verstrekt na de eerste onherroepelijke incasso volgens de voorwaarden van Oxxio.

Jantje

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

http://www.energieleveranciers.nl/oxxio/beoordelingen

Mensen blijven er intrappen. Een kinderhand is snel gevuld.

kok82
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2013 20:30

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door kok82 »

In de bevestiging die ze hebben gestuurd staat het volgende te lezen:

Gratis tablet of notebook bestellen
Zodra u bent overgestapt en Oxxio het eerste voorschotbedrag heeft afgeschreven, ontvangt u binnen 2 weken een e-mail met een unieke code. Met deze code kunt u de iPad, Galaxy Note of Samsung Notebook online bestellen in de webshop van Paradigit.

Uw voordelen op een rij:
Gratis iPad, Galaxy Note of Samsung Notebook*
Inzicht in uw verbruik met de EnergieMonitor
Online BespaarTools
100% groene stroom

Met vriendelijke groet,

Frank Schmid
Directeur Marketing, Sales & Service




Jantje7 schreef:Waarschijnlijk is de stoneringstermijn (56 dagen) nog niet verstreken. De code wordt pas verstrekt na de eerste onherroepelijke incasso volgens de voorwaarden van Oxxio.

Jantje

ellybel
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2013 14:37

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door ellybel »

Ik heb dezelfde ervaring. Ook ik ben n.a.v. de Ipad belofte overgestapt. Ook ik heb geen activatiecode ontvangen. Bij navraag bij de klantenservice kreeg ik als antwoord, u heeft een budget contract afgesloten. Heb alles nagekeken en dat staat nergens. Heb via e-mail gereageerd dat niemand dit heeft verteld en dat ik anders niet zou zijn overgestapt. Erg onbetrouwbaar en zeer misleidend. Ga m'n contract weer opzeggen

antoinette64
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2013 09:36

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door antoinette64 »

Goedemorgen, ik ben ook in Mei, via een verkoper van Oxxio overgestapt.
Met de belofte dat ik na 1e betaling een code zou ontvangen voor mijn i pad.
Helaas krijg ik deze dus niet.
Ik heb een budget abonnement en daar krijg je geen i pad bij.
De enige reactie die ik van Oxxio krijg is elke keer per e mail mijn contract.....
Ik overweeg wel stappen te ondernemen, want dit is erg misleidend geweest.
Weet alleen nog niet goed hoe ik dit kan aan pakken.
Misschien eens aangeven bij de reclame code commissie?

MisW
Berichten: 91
Lid geworden op: 24 sep 2010 14:37

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door MisW »

ellybel schreef:Ik heb dezelfde ervaring. Ook ik ben n.a.v. de Ipad belofte overgestapt. Ook ik heb geen activatiecode ontvangen. Bij navraag bij de klantenservice kreeg ik als antwoord, u heeft een budget contract afgesloten. Heb alles nagekeken en dat staat nergens. Heb via e-mail gereageerd dat niemand dit heeft verteld en dat ik anders niet zou zijn overgestapt. Erg onbetrouwbaar en zeer misleidend. Ga m'n contract weer opzeggen
Staat er dan niet in je contract dat je een IPAD zou krijgen ?
Aan een mondelinge belofte heb je eigenlijk niets.

MisW
Berichten: 91
Lid geworden op: 24 sep 2010 14:37

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door MisW »

Jantje7 schreef:Waarschijnlijk is de stoneringstermijn (56 dagen) nog niet verstreken. De code wordt pas verstrekt na de eerste onherroepelijke incasso volgens de voorwaarden van Oxxio.

Jantje
Via een vervalst contract eind februari werd ik aangemeld bij Oxxio wat ergens in april of mei in zou moeten gaan. Zij konden het geld niet incasseren op 9 mei, echter ik had wel gewoon op 6 mei de IPAD code ontvangen.

Ergens pas in juli heeft Oxxio geld kunnen afschrijven, wat ik natuurlijk heb moeten storneren omdat ik geen klant ben van Oxxio.

Het kan natuurlijk zijn dat Oxxio ondertussen wat strenger is geworden, maar corrupt blijven ze wel.

Cobussy
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2013 09:34

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door Cobussy »

Enkele maanden geleden twijfelde ik ook om over te stappen naar OXXIO, ook op basis van de actie van IPAD.
Ik heb vervolgens mijn eigen leverancier (= ENECO) een offerte laten doen voor mijn situatie. Ik kwam bij ENECO goedkoper uit over 2-3 jaar.

Ik ben blij dat ik niet naar OXXIO ben overgestapt.

jantina1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2014 08:40

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door jantina1971 »

ook ik ben overgestapt in maart naar oxxio omdat oxxio het bedrag niet kon afschrijven heb ik het via acceptgiro betaald en vortaan hier omgevraagd ondertussen betaal ik nu al 3 maanden netjes op tijd mijn rekening via acceptgiro maar krijg hierdoor mijn ipad niet omdat je verplicht bent om automatisch af te schrijven ..maar mijn bank houd dit tegen omdat ik in het verleden in de schuldsanering heb gezeten mag ik de eerste 5 jaar niet automatisch laten afschrijven ik vind dit niet eerlijk van oxxio want betaal al mijn rekeningen van hun en heb nergens geen achterstand als ik dit had geweten was ik nooit overgestapt maar zit nu wel 3 jaar aan hun vast :evil:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je in het vervolg de voorwaarden zou lezen voor je iets tekent, zou je dat een hoop problemen en frustraties schelen.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Jantina1971,

Uit uw bericht begrijp ik dat u middels acceptgiro uw maandelijkse voorschotbedragen aan Oxxio voldoet. Doordat u niet via een automatische incasso kunt betalen, heeft u tot op heden nog geen code voor het bestellen van iPad ontvangen.

Graag zoek ik voor u uit welke afspraken er met u zijn gemaakt. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw klantgegevens te e-mailen naar [email protected]? We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

jantina1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2014 08:40

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door jantina1971 »

ik heb de voorwaarden zeer zeker gelezen en het contract inmiddels van voor naar achteren en van achteren naar voren gelezen ik lees hierin niet dat je verplicht bent om automatisch te incaseren ik betaal de rekeningen dus wat zou dat voor een probleem zijn om mij dan niet een ipad te geven ..mij is dit ook niet verteld bij de overstap dat dit moest anders had ik zowiezo niet overgestapt ..ben net benaderd door essent en die vertelde mij dat ze mij konden laten overstappen en dat ik onder mijn contract bij oxxio vandaan kon komen ..maar dit is de eerste keer dat ik in jarennnnnnn ben overgestapt omdat ik dit nooit durfde maar ondanks dat ik dan die ipad niet krijg blijf ik toch maar die 3 jaar bij oxxio :?

MisW
Berichten: 91
Lid geworden op: 24 sep 2010 14:37

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door MisW »

jantina1971 schreef:ik heb de voorwaarden zeer zeker gelezen en het contract inmiddels van voor naar achteren en van achteren naar voren gelezen ik lees hierin niet dat je verplicht bent om automatisch te incaseren ik betaal de rekeningen dus wat zou dat voor een probleem zijn om mij dan niet een ipad te geven ..mij is dit ook niet verteld bij de overstap dat dit moest anders had ik zowiezo niet overgestapt ..ben net benaderd door essent en die vertelde mij dat ze mij konden laten overstappen en dat ik onder mijn contract bij oxxio vandaan kon komen ..maar dit is de eerste keer dat ik in jarennnnnnn ben overgestapt omdat ik dit nooit durfde maar ondanks dat ik dan die ipad niet krijg blijf ik toch maar die 3 jaar bij oxxio :?
Sterker nog ik had vroeger een automatische incasso bij Oxxio en die wilde ik stopzetten en gewoon per maand betalen. Kaart ingeleverd om automatische incasso te stoppen, maar dat werd geweigerd, zodat je niet meer eigen baas bent over je eigen geld.

Saan57
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jun 2014 12:38

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door Saan57 »

kok82 schreef:In mei ben ik na het zien van de reclame van oxxio ( ipad bij 3 jarig contract), overgestapt naar deze leverancier. Ik weet het... Een groot deel van de Ipad betaal ik zelf door hun hoge tarieven en vastrecht.. Desalniettemin gekozen voor dit aanbod omdat ik toch al van plan was mijn gas en elektra bij een andere partij onder te brengen.

Nu inmiddels twee maanden na mijn overstap en twee betalingen heb ik nog steeds niet de code ontvangen waarmee de Ipad besteld kan worden. Ook reageert Oxxio niet meer op mijn e-mails en brieven.

Was dat aan de deur? Ik hoor dat Oxxio niet meer aan de deur mag verkopen omdat hun verkopers de mensen te brutaal om de tuin hebben geleid.

Jij zal waarschijnlijk moeten wachten tot dat ze 1000 stuk voordelig kunnen kopen alvorens jij je ipad ontvangt. :(

Waakvlam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:14

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door Waakvlam »

Een 'groot deel' is een understatement. Ik heb eens een berekening gemaakt en daaruit bleek dat je de iPad uiteindelijk minimaal twee keer betaald. Trap niet in die lokkertjes!
kok82 schreef:...Een groot deel van de Ipad betaal ik zelf door hun hoge tarieven en vastrecht..

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat hangt natuurlijk ook af van je verbruik. Het kan best zijn dat als je weinig verbruikt, het toch goedkoper is dan als je een losse ipad zou kopen.

Waakvlam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:14

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door Waakvlam »

Het is het vastrecht wat gigantisch wordt opgehoogd. Dit bedrag betaal je altijd, ongeacht je verbruik. Reken het gewoon uit onder de streep, en zie wat je meer betaalt. Ik zal proberen vandaag een rekenvoorbeeld te posten zodat goed inzichtelijk is wat je allemaal extra betaalt door die iPad truc.
kweenie schreef:Dat hangt natuurlijk ook af van je verbruik. Het kan best zijn dat als je weinig verbruikt, het toch goedkoper is dan als je een losse ipad zou kopen.

Gesloten