LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
RvG1
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:16

afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door RvG1 »

Naar aanleiding van de uitzending van 21 jan. contact opgenomen met Stedin ivm G16 meter ipv G6. Verschil in kosten €3000,00. Na veel aandringen werd de meter vervangen begin april en medegedeeld dat het bedrag zijnde €3000,00 via mijn energieleverancier zou worden verrekend. Het bedrag zou drie weken daarna worden overgemaakt aan Energiedirect.nl Half mei gebeld waar het bedrag bleef. Stedin zegt het bedrag 1 mei te hebben overgemaakt. Energiedirect zegt het niet in de administratie te kunnen vinden. Diverse malen contact telefonisch en per mail eind juni mededeling dat dit niet zo moeilijk is en in 1 dag opgelost. Daarna mededeling dat het definitief 27 juli zou worden bijgeschreven en tot mijn stomme verbazing op 27 juli bericht dat het binnen 10 dagen zal worden bijgeschreven. Helaas tot op heden niets ontvangen. Mijn mail dat ik vanaf 1 mei de wettelijke rente erbij wil hebben werd niet gehonoreerd. Ik krijg sterk de indruk dat Energiedirect het wel een goedkope en makkelijke manier van lenen vindt. Stel dat 1000 mensen dit betreft dan praten we over drie milioen euro die op de rekening van Energiedirect staat. Een van de redenen waarom het zo moeilijk is is namelijk volgens Energiedirect dat het ontzettend veel mensen betreft.
Laatst gewijzigd door RvG1 op 04 aug 2013 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet de leverancier stroom maar de netbeheerder moet de meter vervangen door juiste waarde.....
E D is dus stroom leverancier en volgens mij geen Netbeheerder.

Ze sturen de rekening van het netwerk door, zo ook de transport vergoeding en zo.
Dus zit je wel bij de juiste firma te klagen?

RvG1
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:16

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door RvG1 »

Stedin de netbeheerder keert niet zelf uit. Het bedrag wordt geind en uitbetaald via Energiedirect.nl
Energiedirect.nl heeft aangegeven het bedrag te hebben ontvangen dus dat is niet het probleem. Ze keren het niet uit en dat levert veel rente op!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Stedin is geen contractpartij omdat je aan Energiedirect de netwerkkosten betaalt. Energiedirect moet het dus terugbetalen. Gewoon een geschil aanspannen tegen Energiedirect bij de www.sgc.nl

Vergeet niet om een schadevergoeding te eisen bovenop je claim.

energie:direct
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jul 2010 10:52
Locatie: Best
Contacteer:

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door energie:direct »

Beste RvG1,

Wat vervelend, ik wil je hier graag mee helpen, wil je je klantgegevens sturen naar [email protected]?

Dan nemen we contact met je op over de uitbetaling.

Met vriendelijke groet,
Renske
Energiedirect.nl

RvG1
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:16

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door RvG1 »

Tot mijn grote verbazing heeft Energiedirect.nl vanochtend het bedrag uitgekeerd. Zou dit forum daar aan bijgedragen hebben nu Renske reageert. Ik ben het eigenlijk wel met de reactie eens dat het fair zou zijn om vanaf 1 mei de wettelijke rente te betalen tot aan vandaag. Dus 3 procent over drie maanden. Ben ook met Vereniging Eigen Huis in contact en die vinden eigenlijk dat de geschillencommissie hier op gezet moet worden.
Zijn er nog meer mensen die dit hebben meegemaakt dan vormen we een groep en gaan dan gezamenlijk naar de geschillencommissie.
Renske je wilde helpen dat kan ik zou graag de wettelijke rente ontvangen. Ben benieuwd of je dit intern gaat lukken. Graag je antwoord via het forum daarna stuur ik mijn klantnummer naar jou.
RvG

energie:direct
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jul 2010 10:52
Locatie: Best
Contacteer:

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door energie:direct »

Beste RvG1,

Dat het bedrag uitbetaald is, komt niet door Renske. We hebben namelijk geen klantgegevens van je mogen ontvangen. Zou je deze willen sturen naar [email protected]? Dan kan ik kijken wat mogelijk is wat betreft de rente.

Met vriendelijke groet,
Natascha
Energiedirect.nl

RvG1
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:16

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door RvG1 »

Beste Natascha,

Dank voor het aanbod voor hulp inzake verkrijgen wettelijke rente van de drie maanden dat Energiedirect.nl het geld van Stedin op de rekening heeft Denk dat iedereen in het forum graag wil weten hoe dit afgehandeld wordt, lekker transparant voor de lezers, daarom graag je oplossing via dit forum. Mijn klantnummer krijg je dan.
Ik wacht met spanning af.

energie:direct
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jul 2010 10:52
Locatie: Best
Contacteer:

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door energie:direct »

Beste RvG1,

Zoals mijn collega Natascha al heeft aangegeven hebben we geen klantgegevens van je mogen ontvangen.

Ik begrijp dat je wilt dat de oplossing op dit forum komt te staan. We willen graag transparant zijn en de oplossing hier plaatsen.

Dit is zonder je klantgegevens niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Renske
Energiedirect.nl

RvG1
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:16

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door RvG1 »

Beste Renske en Natascha,

Ik heb mijn klantnummer naar jullie e-mail adres gestuurd.

M.vr.gr.,
RvG

RvG1
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:16

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door RvG1 »

Tsja en dan stuur je je klantnummer naar het email adres en hoor je niets meer.
Goed gedaan Energiedirect.nl!

RvG1
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:16

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door RvG1 »

Inderdaad het is een principekwestie en ja wat een flauw gedoe van Energiedirect.nl om over een bedrag van niks zo'n heisa te maken. Maar ja bij 1000 klanten is het voor hen 23.000 euro.
RvG

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door Josephien12 »

RvG1 schreef:Inderdaad het is een principekwestie en ja wat een flauw gedoe van Energiedirect.nl om over een bedrag van niks zo'n heisa te maken. Maar ja bij 1000 klanten is het voor hen 23.000 euro.
RvG
Precies. En hoeveel is het bij 10.000 klanten? en hoeveel bij 10 miljoen klanten? :wink:

energie:direct
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jul 2010 10:52
Locatie: Best
Contacteer:

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door energie:direct »

Beste RvG1,

Om je tegemoet te komen in de misgelopen rente, heb ik vandaag een tegoed van € 15,- voor je opgeboekt. Dit bedrag wordt verrekend op de volgende nota. Ik hoop dat we hiermee tot een passende oplossing zijn gekomen.

Met vriendelijke groet,
Desiree

RvG1
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:16

Re: afhandelen te grote gasmeter energiedirect.nl

Ongelezen bericht door RvG1 »

Case closed.

RvG

Gesloten