LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Netbeheerder Stedin sjoemelt met hoog en laag tarief

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ariec4
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2012 12:34

Netbeheerder Stedin sjoemelt met hoog en laag tarief

Ongelezen bericht door ariec4 »

Wie herkent het volgende:

Ik heb een meter van Stedin met twee telwerken. Dit voor het bepalen van Hoog en Laag tarief.

Afgelopen zondag heb ik iets heel vreemds opgemerkt aan de meter. Per toeval heb ik op zondag waargenomen dat de meter rond het middaguur omschakelt van laag naar hoog tarief!? Dat terwijl in het weekend de meter altijd op laag tarief hoort te staan. Enige tijd later stond de meter weer op normaal op laag tarief. Het moment van terugschakelen heb ik niet waargenomen. Later op de zondagmiddag stond de meter opnieuw tijdelijk op hoog tarief.

Deze omschakelingen van laag naar hoog op zondag is naar mijn mening onterecht. Het feit dat de meter korte tijd later weer op laag stond duidt er voor mij op dat er korte periodes gesjoemeld wordt met de meting. Het meten van de elektriciteit is voor mij hiermee zeer onbetrouwbaar geworden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Netbeheerder Stedin sjoemelt met hoog en laag tarief

Ongelezen bericht door olaf79 »

Je gaat uit van gesjoemel. Misschien is je meter gewoon kapot?

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Netbeheerder Stedin sjoemelt met hoog en laag tarief

Ongelezen bericht door pietjeplus »

olaf79 schreef:Je gaat uit van gesjoemel. Misschien is je meter gewoon kapot?
Of is het toch gesjoemel zo'n ouderwetse meter.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Netbeheerder Stedin sjoemelt met hoog en laag tarief

Ongelezen bericht door dhc »

En wat heeft de meter-verantwoordelijke verklaart? U heeft al twee dagen de tijd gehad om daar de vraag te stellen en/of ze van sjoemelen te beschuldigen...

ariec4
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2012 12:34

Re: Netbeheerder Stedin sjoemelt met hoog en laag tarief

Ongelezen bericht door ariec4 »

Stedin heeft een klacht geregistreerd. Ze hebben opgeschreven dat de elektriciteitsmeter niet op de vastgestelde tijden schakelt. Dat is niet het probleem. Binnenkort komt er iemand bij mij thuis naar de meter kijken.

Het echte probleem is dat er juist op tijden extra geschakeld wordt die juist niet zijn vastgesteld. Tijdens een zondag naar hoog tarief en enige tijd later weer terug. Het lijkt mij sterk dat de meter dit uit zich zelf doet. Daarvoor komt waarschijnlijk een impuls uit het netwerk. Ik vertrouw dit voor geen cent en ik heb het vermoeden dat er gesjoemeld wordt!

Ik uitdrukkelijk gevraagd om een onderzoek naar signalen uit het netwerk die het schakelen sturen. Ze geven helaas niet aan welke stappen worden ondernomen om dit te onderzoeken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Netbeheerder Stedin sjoemelt met hoog en laag tarief

Ongelezen bericht door olaf79 »

Misschien UFO's? Ik zou de sterrenkijker maar paraat houden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Netbeheerder Stedin sjoemelt met hoog en laag tarief

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is hier ook zo hoor. Ik hoor de meter wel eens verspringen als ik in mijn hal sta. Dat is dan in het weekend of na 23 uur dat ie op hoogtarief staat. Gaat inderdaad met pulsen. Ik denk niet dat het op jaarbasis van enig belang is. Circa 10 jaar geleden was er nog een groot verschil tussen dal- en piektarief. Maar dat is al lang niet meer zo. Het verschil is nu een paar eurocent per kwh.

Gesloten