LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Netwerk Collectief - Nuon zakelijk

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
roozendaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2015 12:00

Netwerk Collectief - Nuon zakelijk

Ongelezen bericht door roozendaal »

Begin februari 2015 werd ik benaderd door netwerk collectief dat ik als ZZP'er mee kon doen aan een zeer voordelig nuon zakelijk leveringscontract. Zij zeiden dat ze waren ingehuurd door nuon om in plaats voor concurrenten nu voor nuon klanten te behouden door een lucratief voorstel.

Normaal gesproken zou ik nooit ingaan op een telefoontje vanuit en via maar omdat ik al jaren klant ben bij nuon dacht ik, ik luister het aan. Het klonk allemaal plausibel en aan het eind van het gesprek stemde ik in voor 5 jaar vast bij nuon zakelijk, hierbij kwam wel dat ik ten allen tijde kon annuleren.

Het telefoongesprek vanwege omstandigheden later alweer helemaal vergeten kreeg ik een email op 19-02 met daarin een opzegtermijn van 9 dagen en een overzicht van de gemaakte afspraken. In gesprek met mensen kwam ik erachter dat er nog wel wat onduidelijkheden waren in de afspraak helaas was toen ik eenmaal ging annuleren medio eerste week maart 2015 het opzeggingstermijn verstreken en no way back. Bellen met nuon zakelijk hielp niet om het contract stop te zetten omdat er een constructie was als klant met netwerk collectief.

Nuon privé die zeer vriendelijk en meegaand waren konden helaas toch niet voorkomen dat het contract nog werd stopgezet. Vanwege hoge opzegvergoedingen bij aanvang contract lijkt het alsof ik nu geen andere keus heb dan bij nuon zakelijk te blijven via het nieuwe contract wat ingaat om 01-04-2015.

Iemand nog ideeën?

Ps. Dit is absoluut de laatste keer dat ik me laat verleiden om telefonisch ergens mee in te stemmen, want uiteraard had ik scherper moeten zijn en kritisch naar het aanbod moeten gaan kijken.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Netwerk Collectief - Nuon zakelijk

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Roozendaal,

Bedankt voor je bericht op dit forum.

Wat jammer om te lezen dat je achteraf toch niet blij bent met je keuze om naar Nuon over te stappen. Kunnen we daar nog iets aan veranderen? Kunnen we misschien extra uitleg geven bijvoorbeeld?
Overstappen naar een andere leverancier betekent wel dat we daarvoor een boete in rekening brengen. Maar je kunt informeren bij de leverancier naar keuze of zij bijvoorbeeld bereid zijn om de kosten van die boete aan je te vergoeden. Dat gebeurt in sommige gevallen wel.
We horen graag of we iets kunnen doen. Je kunt ons privébericht sturen op dit forum, of een e-mail sturen naar [email protected].

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

stofzuigertje

Re: Netwerk Collectief - Nuon zakelijk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je akkoord ga met het collectief moet je je wel aan die voorwaarden houden....

Beter is het als het te duur is volgend jaar weg te lopen.
Doe nooit mee als je geen tijd hebt en vaak is zelf aanmelden niet duurder dan collectief...

Toen ze mijn belde kreeg ik dezelfde tarieven als online te vinden waren dus niets voordeel!
Ik blijf wel elders omdat die wel gunstiger tarieven hebben maar het collectief is dus gewone prijs!

Eriq
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2015 23:05

Re: Netwerk Collectief - Nuon zakelijk

Ongelezen bericht door Eriq »

Vandaag een colporteur van Nuon aan de deur gehad. Hij vertelde dat bij Nuon Zakelijk wij 15% goedkoper uit zouden zijn dan een particuliere aansluiting. Dit was mogelijk omdat we een KvK nummer hebben. Hij rekende het tariefverschil voor en zou ervoor zorgen dat ik alle informatie over de mail toegezonden zou krijgen. Ik wilde dit namelijk eerst rustig bekijken, narekenen en met mijn vrouw overleggen. Om de informatie per mail te mogen versturen had hij wel mijn handtekening nodig. Na expliciet nagevraagd te hebben of het alleen om het toezenden van de informatie ging zonder enige contractverplichting, hetgeen hij bevestigde, zette ik mijn handtekening. De rest valt te raden: dezelfde dag nog had ik het contract, getekend en wel, over de mail gekregen. Dat was dus absoluut niet de afspraak. Nu ben ik woest op die bedrieger en wil een klacht tegen hem indienen ivm misleiding. Of ik er nou voordeliger mee uit ben of niet, het interesseert me niet meer. Één ding is zeker: ik wil NIET meer overstappen naar Nuon!!

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Netwerk Collectief - Nuon zakelijk

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Hallo Eriq,

Het kan nooit zo zijn dat als je vraagt om informatie daar uiteindelijk een contract voor krijgt. Onze excuses voor de houding van deze verkoper.
Om te achterhalen wie jou dit aanbod heeft gedaan, willen we graag meer informatie over je adres. Het tijdstip heb je vermeld in je berichtje.
Vervolgens gaan we op zoek naar deze verkoper om in gesprek te gaan over zijn werkwijze.

Om het contract te annuleren hebben we ook je adresgegevens nodig. Want annuleren gaan we zeker doen. We willen vooral klanten die vrijwillig klant zijn en tevreden met een Nuon-contract en geen ontevreden klanten, dat willen we duidelijk stellen.

Wil je je gegevens sturen naar [email protected]? Dan handelen we dit zo snel mogelijk af!
Nogmaals onze excuses voor de gang van zaken,

met vriendelijke groeten,
Pauline, Nuon Webcare

Jerpauw
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Netwerk Collectief - Nuon zakelijk

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Let op Particuliere boetes worden over het algemeen vergoed.... Zakelijke boetes niet.....

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Netwerk Collectief - Nuon zakelijk

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Hallo Jerpauw,

Het is niet correct dat we zakelijke boetes niet vergoeden. Dat doen we namelijk wel.
Ook hier gelden bepaalde voorwaarden net als bij contracten op de zakelijke markt. We geven je graag meer informatie als je dat op prijs stelt. Wil je dat aangeven via [email protected]?

Alvast bedankt voor je reactie,
Pauline, Nuon Webcare

Gesloten