LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent Jaarafrekening 2014 - 2015

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Essent Jaarafrekening 2014 - 2015

Ongelezen bericht door Patricia41 »

Hallo, ik schrijf i.v.m het volgende :
Jaarafrekening 2014/2015 van Essent. Ik heb vamorgen mijn nieuwe jaarafrekening opgeslagen. Toen ik deze opende schrok ik even, ik moet 150,18 betalen aan Essent.
Er komt nog eens bij, dat ik zelf heel veel onderweg ben, en dus bijna geen verbruik heb.

Zelf heb ik het minimum, ik heb hun vamorgen een email geschreven dat ik bereid ben een betaling te doen, met 25 euro per maand. Als ik het normale voorschot er ook nog bij op tel, zit ik op een bedrag van 72 euro per maand.

Ik heb voor het opnemen van de standen fotoos ervan gemaakt. Voor mensen met het minimum vindt ik dit echt wel een hoog bedrag. Heeft iemand misschien het zelfde probleem ? Dan nog vraag ik mijzelf af als men toch het minimum heeft, en ook nog andere schulden heeft die afbetaald moeten worden, hoeveel prozent is dit dan van het minimum. Heb er wel eens iets over gelezen vandaar mijn vraag.

Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Re: Essent Jaarafrekening 2014 - 2015

Ongelezen bericht door Patricia41 »

MichielFRL schreef:
Patricia41 schreef:Hallo, ik schrijf i.v.m het volgende :
Jaarafrekening 2014/2015 van Essent. Ik heb vamorgen mijn nieuwe jaarafrekening opgeslagen. Toen ik deze opende schrok ik even, ik moet 150,18 betalen aan Essent.
Er komt nog eens bij, dat ik zelf heel veel onderweg ben, en dus bijna geen verbruik heb.
De standen welke Essent op de jaarafrekening heeft gezet kloppen wel?
Zo ja, dan heeft u het verbruikt.
€72 per maand voorschot is ook wel erg laag.
Lijkt me verstandig om die te verhogen naar €90 zodat u misschien een klein beetje terug krijgt op de volgende jaarafrekening i.p.v. moet bijbetalen.
Hallo Michiel, Hartelijk bedankt voor de reactie.
Ja de standen kloppen wel. Het voorschot verhogen loond zich op dit moment voor mijzelf niet meer. Half april ga ik verhuizen. Het voorschot nu is 47,-€. Daar ik essent i.v.m de bijbetaling een voorstel van 25,-€ per maand heb gedaan, komt men dus op een totaal bedrag van 72,-€.
U heeft natuurlijk gelijk. Erbij komt dat de cv ketel al vrij oud is, trots onderhoud gaat hij telkens weer uit. Deze ketel is ook niet energie sparend. Jammer genoeg.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Essent Jaarafrekening 2014 - 2015

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Houd u er wel rekening mee, als u een betalingsachterstand heeft, dat u niet kan overstappen naar een andere energie leverancier. Ook al bent u dadelijk verhuisd, is het toch verstandig uw maandelijks voorschotbedrag iets te verhogen, anders komt u het jaar erna weer in de problemen.

Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Re: Essent Jaarafrekening 2014 - 2015

Ongelezen bericht door Patricia41 »

Jantje7 schreef:Houd u er wel rekening mee, als u een betalingsachterstand heeft, dat u niet kan overstappen naar een andere energie leverancier. Ook al bent u dadelijk verhuisd, is het toch verstandig uw maandelijks voorschotbedrag iets te verhogen, anders komt u het jaar erna weer in de problemen.
Hallo, Hartelijk bedankt voor de reactie. Ja natuurlijk houd ik hier rekening mee. In mijn nieuwe woning hangt sinds 2 weken een nieuwe cv ketel die mede ook energie sparend is. Ik heb eigenlijk niet voor naar een andere Energieleverancier over te stappen, heb altijd al Essent gehad.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Essent Jaarafrekening 2014 - 2015

Ongelezen bericht door Dirkie »

Patricia41 schreef:Hallo, ik schrijf i.v.m het volgende :
Jaarafrekening 2014/2015 van Essent. Ik heb vamorgen mijn nieuwe jaarafrekening opgeslagen. Toen ik deze opende schrok ik even, ik moet 150,18 betalen aan Essent.
Er komt nog eens bij, dat ik zelf heel veel onderweg ben, en dus bijna geen verbruik heb.
Daar schrik ik ook van. Maar meer omdat je blijkbaar niet begrijpt waarom je moet bijbetalen.
Wat je moet bijbetalen of terug krijgt is namelijk niet van belang. Waar het om gaat is het totaal bedrag van de nota. Kloppen de meterstanden die daar op staan?
Als je iedere maand 200 euro voorschot betaald is de kans groot, dat je heel wat terug krijgt. En als je iedere maand 25 euro voorschot betaald is de kans groot dat je moet bijbetalen.

Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Re: Essent Jaarafrekening 2014 - 2015

Ongelezen bericht door Patricia41 »

Dirkie schreef:
Patricia41 schreef:Hallo, ik schrijf i.v.m het volgende :
Jaarafrekening 2014/2015 van Essent. Ik heb vamorgen mijn nieuwe jaarafrekening opgeslagen. Toen ik deze opende schrok ik even, ik moet 150,18 betalen aan Essent.
Er komt nog eens bij, dat ik zelf heel veel onderweg ben, en dus bijna geen verbruik heb.
Daar schrik ik ook van. Maar meer omdat je blijkbaar niet begrijpt waarom je moet bijbetalen.
Wat je moet bijbetalen of terug krijgt is namelijk niet van belang. Waar het om gaat is het totaal bedrag van de nota. Kloppen de meterstanden die daar op staan?
Als je iedere maand 200 euro voorschot betaald is de kans groot, dat je heel wat terug krijgt. En als je iedere maand 25 euro voorschot betaald is de kans groot dat je moet bijbetalen.
Hallo Dirki, Hartelijk bedankt voor jouw reactie. Natuurlijk ik heb een voorschot van 31 euro gehad. Nu 47 euro. Dan nog ik woon op dit adres vanaf 2007 en heb nog nooit hoeven bij te betalen. Maar goed ik had gisteren Essent aangeschreven i.v.m een betalingsregeling treffen. Ik kreeg een antwoord terug dat dit niet ging, alhoewel op hun website staat dat deze mogelijkheden er zijn.

https://www.essent.nl/content/particuli ... ling.html#

Dat moet men echter niet verstaan. Een wanbetaler was ik nog nooit. Maar niet te min ik ben er over een andere weg mee aan de slag gegaan. Hier laat ik het dus echt niet bij zitten. En ja ik heb van de meterstanden toen der tijd fotoos gemaakt. Zo heb ik het zwart op wit.

Gesloten