LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent & Gamma

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Opahans
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2015 14:24

Essent & Gamma

Ongelezen bericht door Opahans »

Hallo allemaal,

Vandaag (11juli) stond ik met goede zin op. Vandaag eindelijk een dagje vrij om lekker te gaan klussen aan de achtertuin. Ik moest uiteraard nog wel wat gereedschap hebben en ging even langs mijn favoriete bouwmarkt "Gamma". Ik ken mezelf en zo ook deze keer had ik veel meer in me karretje liggen dan dat vooraf van plan was te kopen. Toen ik in de Gamma liep werd ik benaderd door een leuke jonge man van Essent. Hij bood mij een korting aan van €150,- op mijn aankopen. Ik zat al jaar en dag bij de NUON en vond het wel welletjes geweest zo liet de jongeman mij zien dat ik 25 euro kon besparen bij Essent en daar dan ook nog eens 150 euro bij kreeg.
Ik plaats dit bericht omdat ik vindt dat de mensen zich hier op het forum alleen maar negatief uitlaten over energieleveranciers.. Daarom vond ik het de hoogste tijd om eens een positief bericht te plaatsen op het forum van Radar.
Mensen ik roep u allen op om nu naar Gamma te komen.

Een positieve groet,

Opahans

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Opahans schreef:Hallo allemaal,

Vandaag (11juli) stond ik met goede zin op. Vandaag eindelijk een dagje vrij om lekker te gaan klussen aan de achtertuin. Ik moest uiteraard nog wel wat gereedschap hebben en ging even langs mijn favoriete bouwmarkt "Gamma". Ik ken mezelf en zo ook deze keer had ik veel meer in me karretje liggen dan dat vooraf van plan was te kopen. Toen ik in de Gamma liep werd ik benaderd door een leuke jonge man van Essent. Hij bood mij een korting aan van €150,- op mijn aankopen. Ik zat al jaar en dag bij de NUON en vond het wel welletjes geweest zo liet de jongeman mij zien dat ik 25 euro kon besparen bij Essent en daar dan ook nog eens 150 euro bij kreeg.
Ik plaats dit bericht omdat ik vindt dat de mensen zich hier op het forum alleen maar negatief uitlaten over energieleveranciers.. Daarom vond ik het de hoogste tijd om eens een positief bericht te plaatsen op het forum van Radar.
Mensen ik roep u allen op om nu naar Gamma te komen.

Een positieve groet,

Opahans
Wacht eerst maar eens af om te zien of de colporteur eerlijk was over die besparingen.... Vaak gaat het bij dat type verkopers (ongeacht voor welke organisatie ze werken) heel erg mis bij het eerlijk voorlichten over de werkelijke kosten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Opahans schreef:Ik zat al jaar en dag bij de NUON en vond het wel welletjes geweest zo liet de jongeman mij zien dat ik 25 euro kon besparen bij Essent
Je had alle verbruiksoverzichten en rekeningen van Nuon bij je toen je naar Gamma ging?

Opahans
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2015 14:24

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door Opahans »

Lieve mensen ik zat al jaren bij Nuon en het enige wat ze me konden bieden was Nuon blijven loont.. Nou dat loont dus niet, ten eerste krijg je een hoger tarief dan een nieuwe klant, en daarnaast stelt zo'n opbouwende korting niks voor.

Ik had inderdaad mijn eindafrekening van vorig jaar er bij gepakt op mijn IPhone, met het verbruik bleek dus ook dat ik ongeveer 25 euro per jaar goedkoper was bij Essent. Wat eigenlijk weinig toevoegde, omdat ik voor onbepaalde tijd een contract had lopen. (deze prijs staat dan gewoon op de website van Nuon)

Heb zelf nog even onderzoek gedaan, en tot de conclusie gekomen dat als je echt wil besparen je niet te lang moet blijven hangen bij een leverancier. Bestaande klanten worden namelijk uit gekleed en nieuwe klanten krijgen betere prijzen en welkomst geschenken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door newmikey »

Opahans schreef:...nieuwe klanten krijgen betere prijzen en welkomst geschenken.
We zien u over een paar maanden hier weer terug met de eerste van vele klachten :lol: Waar dacht u dat die "geschenken" van betaald warden?

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door forumessent »

Geachte Opahans,

Wat fijn om te horen dat u tevreden bent en goed bent geholpen door één van mijn collega's in de Gamma. Essent zet zich nu én in de toekomst graag in om ervoor te zorgen dat u ook een tevreden klant blijft.

Ik wil u hierbij bedanken voor uw positieve woorden over de service van Essent en voor het in ons gestelde vertrouwen.

Met vriendelijk groet,

Patricia
Essent Klantenservice
Webcare

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Opahans schreef:Lieve mensen ik zat al jaren bij Nuon en het enige wat ze me konden bieden was Nuon blijven loont.. Nou dat loont dus niet, ten eerste krijg je een hoger tarief dan een nieuwe klant, en daarnaast stelt zo'n opbouwende korting niks voor.

Ik had inderdaad mijn eindafrekening van vorig jaar er bij gepakt op mijn IPhone, met het verbruik bleek dus ook dat ik ongeveer 25 euro per jaar goedkoper was bij Essent. Wat eigenlijk weinig toevoegde, omdat ik voor onbepaalde tijd een contract had lopen. (deze prijs staat dan gewoon op de website van Nuon)

Heb zelf nog even onderzoek gedaan, en tot de conclusie gekomen dat als je echt wil besparen je niet te lang moet blijven hangen bij een leverancier. Bestaande klanten worden namelijk uit gekleed en nieuwe klanten krijgen betere prijzen en welkomst geschenken.
Erg verstandig om inderdaad goed de kosten te vergelijken. Ik ben blij voor u. :D

Frans1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2015 14:08

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door Frans1964 »

Beste Hans,

Ook ik ben een tijdje terug in de Gamma-Apeldoorn geweest en ook ik, zat al jaren bij Nuon.
Mijn plan was alleen een zwembadje voor de kinderen mee te nemen, maar al snel werd ik zelf aangesproken door twee keurige jonge mannen van Essent.
Deze vroegen mij of ik wou kijken wat een eventuele overstap van Nuon naar Essent mij voor voordelen zou bieden. Voor een besparing sta ik altijd open, dus volgde de heren naar hun computer. De jongens deden een prijsvergelijking en zagen dat een overstap van Nuon naar Essent mij 54 euro per jaar zou schelen. Ook kreeg ik een Gamma pas van 150 euro! Dat was dus een mooi gratis zwembad! Nu 4 maanden verder, kan ik opgelucht vertellen dat ik inderdaad goedkoper uit ben! De jongens van Essent hebben zich aan hun woord gehouden.

Ik las je bericht Hans en wou ook even een goed woordje voor deze jongens achter laten. De prijs vergelijking was erg transparant en zelfs de vaste en leverings kosten werden mij getoond! Een dikke duim voor Essent Apeldoorn.

Met vriendelijke groet

Frans G.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door Julie4444 »

newmikey schreef:Begint verdacht veel op spam te lijken met twee eerste posts op het zelfde onderwerp en een onmiddelijke reactive van iemand die claimt van het Essent webcare team te zijn maar géén groen vinkje bij het profile heeft. Alledrie lid van het Essent verkoopteam soms?
De webcare heeft wel andere posts (zoals hier) gedaan waaruit blijkt dat dit account legit is.

Als het waar is wat de twee andere beweren kan je dus verwachten dat men met een computer een juiste en volledige vergelijking maakt, in ieder geval door colporteurs in winkels. Zal dus even afwachten worden of dit waar is, maar als het waar is mag het wel een verbetering genoemd worden ten opzichte van de normale gang van zaken.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door 16again »

Frans1964 schreef: Mijn plan was alleen een zwembadje voor de kinderen mee te nemen......overstap van Nuon naar Essent .....Dat was dus een mooi gratis zwembad! Nu 4 maanden verder
Ik betwijfel of er in maart veel klanten voor een zwembad bij de gamma binnen lopen. Zo warm is het dan nog niet.
De actie loopt blijkbaar al 4 maanden, nooit iets van op het forum vernomen. en nu binnen 5 minuten 2 nieuwe gebruikers met hoera bericht....

Waar of niet waar, het draait om energieprijs. Pakt dat niet voordeliger uit, dan komen er hier vanzelf oprechte klachten.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door ruud_a »

newmikey schreef:Begint verdacht veel op spam te lijken met twee eerste posts op het zelfde onderwerp en een onmiddelijke reactive van iemand die claimt van het Essent webcare team te zijn maar géén groen vinkje bij het profile heeft. Alledrie lid van het Essent verkoopteam soms?
Het kan ook nog reclame van de Gamma zijn.
Die wordt net zo vaak genoemd als Essent.

stofzuigertje

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat ze in mijn geval duurder zijn blijft er van de €150 bon maar €70 netto over dus als ik het zou doen is het wel na 1 jaartje weer snel wegwezen!

Opahans
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2015 14:24

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door Opahans »

Wat een commotie... Ik vond dat het Radar Forum wel een oppoetsbeurt kon gebruiken. Enige wat ik hier lees ik geklaag en gesteun over van alles en nog wat vandaar mijn positieve bericht van een aantal dagen geleden. Mochten bepaalde mensen dit opvatten als reclame voor Essent of Gamma heel jammer.. maar ik wou gewoon een goede ervaring delen.

Gr Opahans

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door newmikey »

Opahans schreef:Wat een commotie... Ik vond dat het Radar Forum wel een oppoetsbeurt kon gebruiken. Enige wat ik hier lees ik geklaag en gesteun over van alles en nog wat vandaar mijn positieve bericht van een aantal dagen geleden. Mochten bepaalde mensen dit opvatten als reclame voor Essent of Gamma heel jammer.. maar ik wou gewoon een goede ervaring delen.

Gr Opahans
Kijk even hier: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7&start=40 om te zien wat er doorgaans gebeurt met dit soort winkelcolportage.

Opahans
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2015 14:24

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door Opahans »

Hallo Mikey,

Ik heb je link bekeken en lig er niet zo wakker van. Waarschijnlijk zijn dit dan ook behoorlijk naïeve mensen. Neem aan dat je voordat je een contract aangaat duidelijk wil stellen wat de prijs is die je betaald.

Groetjes,

Opahans

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Opahans schreef:Hallo Mikey,

Ik heb je link bekeken en lig er niet zo wakker van. Waarschijnlijk zijn dit dan ook behoorlijk naïeve mensen. Neem aan dat je voordat je een contract aangaat duidelijk wil stellen wat de prijs is die je betaald.

Groetjes,

Opahans
Jammer genoeg denkt niet iedereen zo goed na. Sterker nog: de meerderheid van mensen die hier posten doet dat niet. Maar zoals gezegd ben ik blij voor je dat het bij jou wel goed gegaan is. Zo zie je maar weer dat niet alles voor iedereen het zelfde is. :lol:

carlcarl
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2015 15:39

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door carlcarl »

Beste RADARpennel\\ik weet niet precies hoe dit werkt. ik heb het volgende probleem bij ESSENT.
KAn iemand hier een antwoord op geven.

Heb in het verleden wel eens te laat betaald. Hiervoor heb ik dan een waarborgsom van 950 euro overgemaakt. Deze heeft ESSENT al enkele jaren. Nu heb ik laatst weer een keer te laat betaald en nu wil ESSENT dat ik een tweede waarborgsom betaal van 950 euro, dus dan staat er twee maal een waarborgsom van 950 euro is 1900 euro aan waarborg. Vraag is of dit oppertuun is en of dat de bedoeling is. Dit betekent dus dat ik eventueel wanneer ik ieder jaar een keer telaat ben met betalen er ieder jaar 950 euro aan waarborg bijkomt terwijl het bedrag dat betaald dient te worden niet of nauwelijks hoger wordt.

Kan iemand mij hier antwoord op geven? Men wil de leveringsovereenkomst beeindigen als ik geen tweede waarborgsom betaal en dan tevens de eerste waarborgsom terugstorten.

Gaarne uw advies..

met vriendelijke groeten

Carl

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Carl,

Hartelijk dank voor uw bericht. U klaagt erover dat u voor de tweede maal een waarborg dient te betalen. Graag zoek ik het e.e.a. voor u uit. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Jolien
Essent Klantenservice
Webcare

carlcarl
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2015 15:39

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door carlcarl »

Beste Carl,

Hartelijk dank voor uw bericht. U klaagt erover dat u voor de tweede maal een waarborg dient te betalen. Graag zoek ik het e.e.a. voor u uit. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Jolien
Essent Klantenservice
Webcare


Beste Jolien,

zal ik doen, maar is al gedaan, zonder reactie overigens, behalve dan dat ze de meterstandenkaart opsturen.

carlcarl
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2015 15:39

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door carlcarl »

Beste Jolien, de klacht is in behandeling bij u of Maarten, zie mail

Wij hebben uw klacht in behandeling
Inbox
x

Essent <[email protected]>
16 sep. (3 dagen geleden)

aan mij
Wij hebben uw klacht in behandeling

Essent
Wij hebben uw klacht in behandeling
Beste heer, mevrouw cremers,

U heeft een klacht bij ons ingediend. Wij stellen het op prijs dat u uw ongenoegen kenbaar maakt. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.

Met vriendelijke groet,

Maarten Top
Directeur Klantenservice

Het afzenderadres kan niet gebruikt worden om e-mail terug te sturen. Gebruik daarvoor ons contactformulier.


Copyright 2015 Essent

U ontvangt deze e-mail als reactie op het formulier dat u zojuist heeft verstuurd naar Essent.

Persoonlijke gegevens van klanten worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. Essent houdt zich in alle gevallen aan de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt. Meer informatie hierover vindt u in onze Privacyverklaring.

Deze e-mail is een uitgave van Essent Retail Energie B.V., Postbus 1484, 5200 BM 's-Hertogenbosch.

Mijn Essent | Privacyverklaring

Gesloten