LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
SuzanneKamper
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2017 12:56
Contacteer:

Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door SuzanneKamper »

Ik heb laatst gelezen dat de energieprijzen gestegen zijn in 2017. Heeft dit veel effect op de concurrentie tussen leveranciers?
Dit jaar wil ik namelijk overstappen van leverancier omdat iedereen steeds zegt dat ik teveel betaal.

Kent iemand een goedkope leverancier? Hoeft niet percee groen te zijn mag wel. Ik wil gewoon een paar leveranciers hebben om een keuze uit te kunnen maken.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door angel1978 »

DE goedkoopste leverancier bestaat niet. Elke situatie is anders.

kijk op:

gaslicht.com
energievergelijker.nl

en kies daar de leverancier die bij je past.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door scontra »

vandebron
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2017 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link verwijderd

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door angel1978 »

scontra schreef:vandebron
Dat is niet per definitie de goedkoopste ( weet ik uit ervaring ). Kan wel, maar hoeft dit niet te zijn.
Of wilde je graag reclame maken?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door scontra »

angel1978 schreef:
scontra schreef:vandebron
Dat is niet per definitie de goedkoopste ( weet ik uit ervaring ). Kan wel, maar hoeft dit niet te zijn.
Of wilde je graag reclame maken?

Deze kreet is op alle gegeven en toekomstige reacties van toepassing.
Ts. zal echt zelf met de meest recente jaarverbruikscijfers aan de slag moeten om een goed passende leverancier te vinden.
De, door u aangegeven, vergelijkingssite zijn ook niet op hun mooie teksten te geloven aangezien er een verdienmodel achter zit.

Nee, "je" maakt geen reclame en is geen belanghebbende of iets dergelijks.
U misschien wel bij de door u aangegeven vergelijkingssites !!?? posting.php?mode=quote&f=51&p=2339681#

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Deze kreet is op alle gegeven en toekomstige reacties van toepassing.
Daarom is het ook geen goed idee om zomaar een leverancier te noemen.
Ts. zal echt zelf met de meest recente jaarverbruikscijfers aan de slag moeten om een goed passende leverancier te vinden.
De, door u aangegeven, vergelijkingssite zijn ook niet op hun mooie teksten te geloven aangezien er een verdienmodel achter zit.
Klopt.. die worden betaald door advertenties en door mensen via hun site te laten afsluiten zodat ze daar iets aan verdienen. Daar heb je als persoon die een contract afsluit geen last van.
U misschien wel bij de door u aangegeven vergelijkingssites !!??
was het maar waar, dan verdiende ik er ook nog iets aan.. Wellicht zinvol de lijst aan te vullen met 'betere' sites waarop men kan vergelijken?
Of gaat echt nog iemand alles met de hand bij alle leveranciers checken?
Mij kost dat zoveel tijd, dat het geen besparing meer oplevert namelijk.

SuzanneKamper
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2017 12:56
Contacteer:

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door SuzanneKamper »

angel1978 schreef:DE goedkoopste leverancier bestaat niet. Elke situatie is anders.

kijk op:

gaslicht.com
energievergelijker.nl

en kies daar de leverancier die bij je past.
Ik ben afgelopen weekend overgestap met onlineenergievergelijker.nl. Vroeger had ik het nooit zo met die online tools, maar deze werkt wel echt heel goed.
De site laat gewoon lijstjes zien van welke leverancier het goedkoopste is op het moment, echt handig.

Bedankt voor de tip :)

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door grun »

Kennelijk is het nodig om niet alleen de leveranciers, maar ook de vergelijkingssites zelf, te vergelijken. Als ik vandaag over zou stappen naar bijvoorbeeld Budget Energie, dan betaal ik via onlineenergievergelijker.nl 1399,96 euro/jaar en via gaslicht.com maar 1309.52 euro/jaar. Op beide sites heb ik exact dezelfde gegevens ingevuld.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door angel1978 »

grun schreef:Kennelijk is het nodig om niet alleen de leveranciers, maar ook de vergelijkingssites zelf, te vergelijken. Als ik vandaag over zou stappen naar bijvoorbeeld Budget Energie, dan betaal ik via onlineenergievergelijker.nl 1399,96 euro/jaar en via gaslicht.com maar 1309.52 euro/jaar. Op beide sites heb ik exact dezelfde gegevens ingevuld.
dit is dus op basis van exact hetzelfde gebruik ( ik zie dat onlineenergievergelijker.nl in 1e instantie op huishouden kijkt en daar automatisch een verbruik aan koppelt wat mij niet helemaal reëel lijkt )?
Ik zou ook nooit op 1 vergelijker alleen afgaan.. Het is maar net welke de beste deal heeft weten te sluiten.

meermetminder
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2017 13:15

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door meermetminder »

grun schreef:Kennelijk is het nodig om niet alleen de leveranciers, maar ook de vergelijkingssites zelf, te vergelijken. Als ik vandaag over zou stappen naar bijvoorbeeld Budget Energie, dan betaal ik via onlineenergievergelijker.nl 1399,96 euro/jaar en via gaslicht.com maar 1309.52 euro/jaar. Op beide sites heb ik exact dezelfde gegevens ingevuld.
Wat gek joh bij mij was het juist andersom. Bij een Nuon pakket was zou ik meer kwijt zijn bij gaslicht.com dan bij onlineenergievergelijker.nl.

Overigens kun je op onlineenergievergelijker.nl gewoon je echte verbruik in vullen hoor. Ik zou sowieso nooit energie gaan vergelijken met de schatting die de vergelijkingssites aangeven!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij mij zit er ong. 30 euro verschil tussen. Het vreemde is dat dit verschil in de 'vaste' tarieven van de netwerkbeheerder zit, de tarieven van gas en licht zelf zijn identiek. Mogelijk zit er ergens een foutje in met bv. het dubbel rekenen van btw of zo?

helm0nderr
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2017 13:27

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door helm0nderr »

Ik heb laatst een goede deal bemachtigt via het energiecollectief van de consumentenbond heb daar een contract gesloten voor 1 jaar die aansluitend ingaat na mijn huidige leverancier ik heb alles alles doorgerekend en het scheelt me DIK 300 euro terwijl me verbruik 1490 kWh 980 m3 is...dit grote voordeel komt mede doordat ik in een contract van 3 jaar terug was ingestapt..NOOIT MEER !!.....Je kan makkelijk energie leveranciers vergelijken d.m.v. vergelijking site maar dat geeft geen goed beeld omdat de eenheid prijzen SUPER duur zijn....dus laat je niet lokken door leuke cashback van 200 euro want elke maand ga je gewoon meer betalen dan dat je nu betaald en dan moet je pas met eindjaarrekening wachten op je geld die je terug krijgt zonder rendement...dus kijk KWH prijs M3 gas en VASTRECHT P.P.P.M. eventueel cash back nieuwe klanten.....dan weet je waar je aan toe bent overige kosten staan altijd gelijk op uw adres ligt niet aan de leverancier dus :wink: dan kan ik je zeggen probeer de veiling eens uit en wacht op het aanbod :D

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Overigens kun je op onlineenergievergelijker.nl gewoon je echte verbruik in vullen hoor. Ik zou sowieso nooit energie gaan vergelijken met de schatting die de vergelijkingssites aangeven!
Kan ook wel, had ik ook wel gezien. Maar ik vind het vreemd dat ie er niet om vraagt... Veel mensen zullen niet verder kijken en gewoon van de schatting uitgaan omdat dat nu eenmaal makkelijker is.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door grun »

angel1978 schreef:dit is dus op basis van exact hetzelfde gebruik ( ik zie dat onlineenergievergelijker.nl in 1e instantie op huishouden kijkt en daar automatisch een verbruik aan koppelt wat mij niet helemaal reëel lijkt )?
Uiteraard heb ik bij beide sites mijn werkelijke jaarverbruik ingevuld, anders heeft vergelijken geen zin immers.

Over die geschatte waarden op de sites, tja, daar valt weinig over te zeggen. De een is de hele dag afwezig, terwijl iemand anders de hele dag thuis is. De een vindt 22 graden pas comfortabel en de ander zet de thermostaat op 19 en trekt liever een extra trui aan. Wat voor type huis is het, een hoekhuis of tussenwoning? Goed geisoleerd of een tochtig krot? De geschatte waarden op de vergelijkingssites zullen misschien een gemiddelde zijn, vermoed ik.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Ik stap elk jaar over. Als je dat niet doet betaal je zo 10% teveel. Zo ergens in april, mei ga ik zoeken wie de beste biedingen heeft. Greenchoice heb ik het vaakst gehad, omdat ze het goedkoopst waren. Bij een verlenging bleek vaak dat je wel met ze kan onderhandelen. :D Tegenwoordig zijn ze iets duurder, maar ik gun ze iets omdat ik er altijd prettig klant was. Hun systeem met eerlijke duidelijke prijzen zonder vage kortingbeloftes in de toekomst bevalt me. Greenchoice is het meest transparant.
Heb nu een contract van Nuon. Eigenlijk veel te duur maar ik ga een flinke korting krijgen op het eind. Daar voel ik me niet helemaal lekker bij omdat je maar moet afwachten of ze via de kleine lettertjes niet een vervelend konijn uit de hoed toveren zodat ze zich er van af kunnen maken.
Die korting moet ik vangen, en daarna gelijk over naar een ander omdat ik bij Nuon nooit serieus concurrerende tarieven zie.

Ik let altijd op de kWh en m3 prijs. Iedereen praat over stroom, maar gas is het leeuwendeel van de energiekosten.
Vervolgens administratiekosten. Bij Essent hebben ze daar bovenop nog een kleine-lettertjes-opslag :lol: :twisted: , gewoon voor betalen.
Soms verschillen de administratiekosten per contract of worden hoger na een jaar.
Je moet altijd de combinatie nemen, want als de ene post goedkoop is maken ze de ander duurder.

Ik merk dat Greenchoice tegenwoordig moeite heeeft de goedkoopste te zijn. Maar ik wil er graag klant zijn, als het verschil niet al te groot is.
Ik heb de laatste jaren gebruik gemaakt van Easyswitch, die was het duidelijkst en volgens mij het meest actueel.

Roossterren
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2017 12:02

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Roossterren »

Wie de goedkoopste energieleverancier is, hangt af van hoeveel je verbruikt en van je postcode. Je kunt het beste een vergelijking maken. Ik doe dat ook altijd via easyswitch.nl of www.overstappen.nl. Zij zijn een van de weinige 100% onafhankelijke energievergelijkers en houden je contract ook in de gaten.

Ik stap namelijk elk jaar over en krijg daarom elk jaar korting. Als je contract bijna afloopt mailen ze jou ter herinnering. Dat scheelt mij weer tijd.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mar 2017 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hyperlinks verwijderd

Femkean
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2017 21:58

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Femkean »

Mijn moeder is overgestapt via voordeligst.nl en heeft hier een voordeel uitgehaald. Vorig jaar nog zijn wij benadeeld door deur-aan-deur verkopers van Essent omdat wij bijna geen informatie kregen naar bijkomende kosten en vaste tarieven. Daarom zou rekening houden met de 'vaste' tarieven van de netwerkbeheerder en elk jaar overstappen. Dit blijkt het voordeligst te zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jul 2017 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link aangepast door Moderator

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De prijsverschillen zijn klein. Een gemiddeld huishouden bespaart op jaarbasis een paar tientjes.

Overstappen is alleen interessant als je dit elk jaar doet. Dit vanwege de welkomstpremie. Die bedraagt meestal zo tussen de 180 en 240 euro.

Maar ook met die welkomstpremie zijn weer problemen. De energieleverancier verbindt voorwaarden aan deze premie. Je krijgt hem pas na 12 maanden. Betaal je bijvoorbeeld een of meer termijnen te laat, dan vervalt de welkomstpremie soms helemaal.

Wat vervolgens kan gebeuren is dat de leverancier weigert de welkomstpremie uit te keren, ook al voldoe je aan de voorwaarden. Dit maakte ik mee met Energieflex. Nuon vergat zogenaamd mijn energiepremie. E.on Benelux rekende veel hogere tarieven waardoor ik honderden euro's duurder uit was. Correctie werd botweg geweigerd waardoor ik genoodzaakt was een geschil aan te spannen bij de http://www.sgc.nl

Als je bedenkt dat de meeste consumenten toch niets snappen van hun energierekening, komen de energiebedrijven makkelijk weg met deze wanpraktijken. Consumenten denken dan dat ze voordeel hebben gekregen terwijl dat niet zo is.

Al met al vind ik overstappen dus niet echt een aanrader voor de gemiddelde consument.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

In december stap ik elk jaar over van energieleverancier.
Jaarafrekening is direct eindafrekening, wel zo handig!
Ik ga nooit in zee met de energieleveranciers die je op dit forum negatief voorbij ziet komen.

In 2015 overgestapt via gaslicht.com, in 2016 via consumentenbond.nl.

Ik vergelijk de diverse aanbiedingen van de verschillende sites middels een Excel overzichtje, zodat ik ieder jaar zeker weet geen zaken over het hoofd te zien.

Ik zit nu bij VandenBron. Deze was voor mij het goedkoopste op basis van:
- elektra laag tarief verbruik 1.650kWh voor 17,169 cent/kWh
- elektra hoog tarief 375kWh voor 18,480 cent/kWh
- geen gas
- geen leveringskosten
- welkomstpremie € 50,-
- maandelijkse termijn van € 20,- via automatische incasso

Nooit problemen met betalingen, eindafrekening en dus ontvangen van welkomstpremie.

Succes!

Mirjam83
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2017 10:26

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Mirjam83 »

Overstappen van energieleverancier kan inderdaad een hoop besparen en in 2018 zullen de energieprijzen hoogstwaarschijnlijk ook stijgen. Tenminste als je de stijging van de belasting hebt gezien op prinsjesdag. Omdat dit bij alle energieleveranciers zal doorberekend worden, kan ik mij voorstellen dat de (welkomst)korting nog een belangrijkere rol gaan spelen.

Ik ben overgestapt via Onlineenergievergelijken.nl en daar berekenen ze de kortingen om naar korting per jaar. Ik denk dat dit belangrijk is, omdat je bij meerjarige energiecontract vaak een hoger bedrag krijgt. Omdat je dit alleen bij het eerste jaar krijgt zijn de overige jaren een stuk duurder en vertekend dit enorm het beeld. De korting per jaar omrekenen is een goede manier om zo de goedkoopste energieleverancier te berekenen. En inderdaad vergeet je werkelijke verbruik niet! Maar dat is al voldoende aangegeven :)
Laatst gewijzigd door Radar op 09 okt 2017 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hyperlink verwijderd

Gesloten