LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slimme meter problemen !!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
annemarie.rekmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:39
Contacteer:

Slimme meter problemen !!!

Ongelezen bericht door annemarie.rekmans »

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik heb dus slimme meter en ineens hoge gas rekening !!! 970 euro terug betalen nog nooit gebeurd in 30 jaar Waar kan ik terecht voor hulp om te kijken of slimme meter wel goed werkt Enexcis netwerkbeheerder zet mij weg als crimineel en kosten ijken slimme meter 378 euro

NeoDutchio
Berichten: 12328
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slimme meter problemen !!!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

annemarie.rekmans schreef:Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik heb dus slimme meter en ineens hoge gas rekening !!! 970 euro terug betalen nog nooit gebeurd in 30 jaar Waar kan ik terecht voor hulp om te kijken of slimme meter wel goed werkt Enexcis netwerkbeheerder zet mij weg als crimineel en kosten ijken slimme meter 378 euro
Hoezo zou u weggezet worden als crimineel? En ja, ijken kost geld. Wie eist bewijst, dus u zal moeten aantonen dat de meter niet goed is. De kosten zijn dus ook voor u. Tenzij blijkt dat de meter niet goed is, dan kunt u de kosten weer verhalen op Enexcis.

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slimme meter problemen !!!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Inderdaad. Als u gelijk heeft, dan zijn de kosten voor Enexis. Heeft u ongelijk, dan heeft u jaren te weinig betaald en zal die 378 euro wel meevallen dan.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slimme meter problemen !!!

Ongelezen bericht door thecure »

Wat is het verbruik voorgaande jaren, en wat is het verbruik nu? Meterstanden bijgehouden??

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slimme meter problemen !!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Zijn er in de afgelopen jaren meterstanden opgenomen/doorgegeven geweest of is het een schatting geweest ?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slimme meter problemen !!!

Ongelezen bericht door renewouters »

Misschien was de oude meter wel zo versleten dat de meting (al jaren) niet meer klopte.

annemarie.rekmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:39
Contacteer:

Re: Slimme meter problemen !!!

Ongelezen bericht door annemarie.rekmans »

Meterstanden zijn nog op oude papieren bekend zowel door mij als de man die de gasmeter kwam aflezen zelf ben ik niet technisch weet ook niet of ik gaskraan uit kan zetten kom daar nooit aan. Heb nu in paniek gashaard uit gezet vraag is of ik die nog zelf weer aan krijg. Situatie ik woon in tussenwoning heb geiser gasfornuis en gashaard dubbele beglazing en dakisolatie.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Slimme meter problemen !!!

Ongelezen bericht door Harm.calc »

De historie van de meterstanden, daar is het enige waar je wat mee kunt. Die kun je ook nog uit de afrekeningen halen van voorgaande jaren. Bedragen noemen heeft geen zin als tarieven erg fluctueren.

Het uitlezen (en bijhouden) van meterstanden heeft niets te maken met wel of niet technisch zijn :roll:
Heeft te maken met een stukje interesse en slimheid. Dat laatste om dit soort problemen die je nu hebt te voorkomen :wink:

Ik neem elke laatste dag van de maand mijn meterstanden op. Op dat moment kan ik afwijkend verbruik al signaleren en verklaren, en eventuele verdere ontsporing voor zijn. De rare verhalen van mensen die ineens veel moeten betalen - dit forum is een leuke database - is mij in ruim 20 jaar nog nooit overkomen.

Gesloten