LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Siemkerp
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2017 09:26

Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door Siemkerp »

Hoi
Ik heb door solarkompas zonnepanelen laten leggen en wat nu ze zijn failliet.
5 op de Nederlandse markt en failliet.
Hoe kan dit nou?
Overgenomen door, zoals ik gehoord heb, bongo.?.
Contact gezocht met bongo, men weet nergens van.
Wel monteurs bij mij aan huis gehad die zeggen dat solarkompas overgenomen is door bongo, rara.
Maar wat mij het meeste steekt is wie neemt nu mijn energycare over?
Denk je een goede verzekering te hebben, weg is alles
Niet eens een bedrijf waar je contact mee kunt leggen.
Mijn panelen werken niet naar behoren, er was een probleem maar dat is helaas niet verholpen.
SZGE benaderd maar die geven aan eerst contact opnemen met leverancier of tigo,alles n het Engels, of zonnepaneel leverancier.
Wie kan mij verder helpen?????
Groet Siem

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De enige die u zou kunnen helpen is als het bedrijf doorstart of overgenomen wordt met behoud van lusten en lasten. Bij een faillisement staat in u princiepe met lege handen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

NeoDutchio schreef:De enige die u zou kunnen helpen is als het bedrijf doorstart of overgenomen wordt met behoud van lusten en lasten. Bij een faillisement staat in u principe met lege handen.
How about de z.g. verzekering; SGZE??

stofzuigertje

Re: Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je fout product verkocht en vele claims moet afhandelen is 5 jaren volhouden nog netjes....
En overname personeel en/of pand... dat mag maar overname kan met en zonder klanten bestand zijn en garantie voorwaarden.

Als je onder je eigen naam verder gaat en voordelig aan goed personeel komt en bedrijfsvoertuigen.... dan neem je alleen over wat je wilt en niet alles.
Omdat de naam niet is overgenomen en de garantie jammer maar dat risico loop je bij een jong bedrijf.

Een loodgieter die jarenlang al werkt en deze panelen erbij doet sta je vaak sterker.
Het is blijkbaar niet volledig overgenomen!

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

stofzuigertje schreef:Als je fout product verkocht
Waarom zou het hier om een fout product gaan??

stofzuigertje

Re: Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Oke, een reparatie gevoelig merk dan!

anielb
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2017 13:45

Re: Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door anielb »

Hi Siem, nog wat meer gehoord? Ik heb sinds 2 jaar ook SolarKompas installatie en ben tot dusver wel tevreden geweest. Installatie doet wat het moet doen. Maar garantie dus weg, en ze hebben op 12 juli nog een jaarbijdrage voor de garantie afgeschreven. Dat vind ik niet passen. bedrag is te laag om daar echt werk van te maken, maar zoiets prikt toch.

Ik werd er attend op gemaakt door een andere aanbieder voor de garantie, uiteraard wel opnieuw betalen. Ik heb nog niet vergeleken, dus kan niet zeggen of ik er op vooruit of achteruit zou gaan.

Siemkerp
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2017 09:26

Re: Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door Siemkerp »

Hoi
Ik heb alleen een reactie van de nieuwe verzekeringsmaatschappij gehad.
Volgens
Het SZGE moet ik zelf contact opnemen met de leverancier van mijn spullen.
Amerikaanse tigo
Misschien wel Chinese zonnepanelen.
Die talen kan ik niet.
Zal nogmaals contact opnemen met het SGZE en vragen wat verder te doen.
Volgens een bekende van mij kun je beter je geld besparen wat de verzekering betreft omdat de omvormers, die het eerst kapot gaan, dan al goedkoop zijn.
Hij zit ook in de zonnepanelen sector.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door thecure »

Waarom zou je extra garantie afsluiten? Meestal gaan omvormer en panelen lang mee. Om welke merken hebben we het hier over.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Als je fout product verkocht en vele claims moet afhandelen is 5 jaren volhouden nog netjes....
Weer z'n onzin reactie. Los dat TS het nergens over een fout product hebt ben je na een faillissement niet meer aansprakelijk als er geen sprake is geweest van wanbeleid.

Wanbeleid is een best pittige beschuldiging die door de rechter wordt bepaald de bestuurders worden dan persoonlijk aansprakelijk en dit is niet beperkt tot een periode van 5 jaar, veelal moeten ze persoonlijk failliet gaan.

Een ondeugdelijk product verkopen, zonder voor opgezet plan, en hierdoor failliet gaan is geen wanbeleid. Je reactie is dus inhoudelijk compleet onjuist en compleet offtopic.

Siemkerp
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2017 09:26

Re: Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door Siemkerp »

Als je SGZE belt weten ze wel dat solar kompas aangesloten is geweest bij SGZE .
Staat inderdaad niet tussen de leden.
Gr siem

hobby_henny
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:19

Re: Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door hobby_henny »

SGZE is opgericht door Solar Kompas. Zowel Solar Kompas als SGZE heeft dezelfde directeur, nou ja had want Solar Kompas bestaat niet meer. Van de SGZE is naar mijn mening niets te verwachten, slager die zijn eigen vlees keurt vindt ik. Heb er zelf ook mee te maken gehad helaas.

biancastenhuis87
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2017 05:13

Re: Solarkompas failliet. Gevolgen voor mijn EnergyCare?

Ongelezen bericht door biancastenhuis87 »

Helaas ik er zelf ook mee te maken. Heel toevallig hebben deze bedrijven inderdaad dezelfde directeur. Wat ik vreemd vind dat het zomaar kan in. Van het ene bedrijf naar het andere gaan. En de B.V. met schulden achter laten. Rekeningen niet meer betalen. gewoon door starten. Yes, het kan gewoon blijbaar. Volgende keer toch beter uitkijken welke bedrijven je in zee gaat.

Gesloten