LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
GerritHartholt
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 jul 2015 23:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door GerritHartholt »

Platform For All (printscreen van hun website incl logo) 20180524.jpg
Logo Platform For All gevonden op hun website.
(17.58 KiB) 5410 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Ondanks dat mijn telefoonnummer geregistreerd staat in het bel-me-niet register ben ik 16 januari 2018 en 17 mei 2018 ongevraagd gebeld door Platform For All 0857326863. Ze wilden mij dolgraag helpen om een andere energieleverancier te vinden bijvoorbeeld met een contract van 3 jaar of 5 jaar. Om dat te kunnen doen wilden ze in het Centraal Aansluitingenregister C-AR kijken (verbruikscijfers), hiervoor vroegen ze om mijn geboortedag en geboortemaand.

Opvallende punten Platform For All (wat ik met hen heb meegemaakt):
- Ondanks dat mijn telefoonnummer in het bel-me-niet register staat belden ze mij 2x ongevraagd op.
- Platform For All wees mij niet op het recht van verzet / bel-me-niet register.
- Op hun website is weinig informatie te vinden, er staat geen telefoonnummer op en het mailadres [email protected] gaf 2x een bounce bericht.
- Hun website vermeld geen (post)adres.
- Hun website vermeld ook niet onder welke naam ze bij de Kamer van Koophandel staan geregistreerd.
- Na het invullen van hun energieleverancier vergelijker krijg ik mail van Daisycon i.p.v. van Platform For All.
- Het invullen van hun contactformulier leverde geen reactie op tot nu toe (weet dus ook niet of dat bericht bij hun is aangekomen).

Graag verneem ik van anderen wat hun ervaring zijn met Platform For All 0857326863.

Dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:
http://gerrithartholt.blogspot.com/2018 ... 26863.html

Groet Gerrit Hartholt.

NeoDutchio
Berichten: 12328
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat hebben ervaringen van anderen voor nut? Wat wilt u doen met die info? U bent gelukkig slim genoeg geweest om onderzoek te doen naar het bedrijf en snapt dat het geen zuivere koffie is. De forumleden die hier zijn zouden hier ook niet intrappen.
En over het juridische aspect: consumentencontracten mogen geen 5 jaar duren.

Wat u doet is slim, waarschuwen ervoor. Helaas blijkt vaak dat mensen pas achteraf gaan googelen en nooit vooraf. Gewoon hopen dat weinig mensen er in trappen en dat het vanzelf weer uitsterft.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik al zo’n telefoontje zou krijgen, zou ik dat vriendelijk maar direct beëindigen.

Ik ga namelijk nooit op telefonische aanbiedingen in, ook niet aan de deur of op straat.

Dat maakt alles echt simpeler. Geen gezeur.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door Lady1234 »

NeoDutchio schreef:Wat hebben ervaringen van anderen voor nut? Wat wilt u doen met die info? U bent gelukkig slim genoeg geweest om onderzoek te doen naar het bedrijf en snapt dat het geen zuivere koffie is. De forumleden die hier zijn zouden hier ook niet intrappen.
En over het juridische aspect: consumentencontracten mogen geen 5 jaar duren.

Wat u doet is slim, waarschuwen ervoor. Helaas blijkt vaak dat mensen pas achteraf gaan googelen en nooit vooraf. Gewoon hopen dat weinig mensen er in trappen en dat het vanzelf weer uitsterft.
Ook energiecontracten voor consumenten mogen volgens Consuwijzer vijf jaar duren.

stofzuigertje

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Geef ze even mijn 06 nummer door!

Een goede vriend gaf mij het juiste advies;

Pleur Op!

Kort en krachtig en zowel per telefoon als aan de deur werkt dat goed.
Dit is volgens mij ook het enige goede wat ik van deze altijd lachende meneer geleerd heb!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nee

NeoDutchio
Berichten: 12328
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
NeoDutchio schreef:Wat hebben ervaringen van anderen voor nut? Wat wilt u doen met die info? U bent gelukkig slim genoeg geweest om onderzoek te doen naar het bedrijf en snapt dat het geen zuivere koffie is. De forumleden die hier zijn zouden hier ook niet intrappen.
En over het juridische aspect: consumentencontracten mogen geen 5 jaar duren.

Wat u doet is slim, waarschuwen ervoor. Helaas blijkt vaak dat mensen pas achteraf gaan googelen en nooit vooraf. Gewoon hopen dat weinig mensen er in trappen en dat het vanzelf weer uitsterft.
Ook energiecontracten voor consumenten mogen volgens Consuwijzer vijf jaar duren.
5 jaar heeft geen waarde voor een consument. Een ondernemen wordt geacht in de toekomst en te kijken en kan kangdurige contracten afsluiten, een consument wordt daarin beschermd. Ook al sluit je voor 5 jaar af, na 1 jaar kan je opzeggen.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@neodutchio

U schreef: “consumentencontracten mogen geen vijf jaar duren”. En dat is dus onjuist.

En ook al sluit je voor één jaar af, kan men al eerder opzeggen. Net zo goed als bij 2, 3, 4 of 5-jarige contracten.

GerritHartholt
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 jul 2015 23:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door GerritHartholt »

NeoDutchio schreef:Wat hebben ervaringen van anderen voor nut? Wat wilt u doen met die info? U bent gelukkig slim genoeg geweest om onderzoek te doen naar het bedrijf en snapt dat het geen zuivere koffie is. De forumleden die hier zijn zouden hier ook niet intrappen.
En over het juridische aspect: consumentencontracten mogen geen 5 jaar duren.

Wat u doet is slim, waarschuwen ervoor. Helaas blijkt vaak dat mensen pas achteraf gaan googelen en nooit vooraf. Gewoon hopen dat weinig mensen er in trappen en dat het vanzelf weer uitsterft.
Beste @NeoDutchio.

Ervaringen van anderen hebben zeker nut:

- Mijn ervaringen hoeven niet dezelfde te zijn als die anderen met Platform For All hebben.
- Bepaalde zaken weet ik niet voor 200% zeker, de ervaringen van anderen hebben alleen al daarom meerwaarde (check double check).
- De ervaringen van anderen kan nieuwe informatie opleveren.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Gerrit, helemaal met u eens. Een nuttige waarschuwing. Dank.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik denk dat het goede handel is veel mensen trappen erin als ze horen u kunt heel veel besparen . Er duiken steeds meer van dit soort bedrijfjes op.Voordat ze hun naam helemaal verteld hebben heb ik al opgehangen. Voor mijn contract afloopt ga ik naar een van de grootste vergelijkingssite
en zoek zelf voor de voordeligste optie.Levert mij elk jaar toch ruim 200 euro premie op.


groeten Henk

gerhemmes
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2018 12:10

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door gerhemmes »

Ik ben ook geregistreerd in het Bel-Me-Niet-Register, maar wordt toch gebeld. Meteen maar afgekapt.

gerhemmes
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2018 12:10

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door gerhemmes »

Overigens belden ze anoniem, maar in de intro noemden ze wel de naam.

Raindog
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:38

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door Raindog »

Meerdere keren gebeld door dit nummer, op de meest onmogelijke tijden voor mij. in de avond later dan 22:00 uur, s'morgens vroeg of als ik in de middag op mijn werk ben.

Omdat ik toch wel nieuwsgierig was van wie dit nummer was toch maar een keer terug gebeld.

Vervolgens krijg ik een meneer aan de lijn die beroerd Nederlands spreekt, en die duidelijk tekst afleest vanaf een beeldscherm, op zich niet erg maar meneer bleef automatisch hardop doorlezen terwijl ik er niet tussen kon komen, dus ik moest wachten totdat hij de volledige tekst had opgedreund vanaf zijn computer.

Vervolgens aangegeven dat ik A) een geheim nummer heb B) ik sta geregistreerd in het bel me niet register en C) dat ik mij beroep op het recht van verzet.
Desbetreffende meneer verzekerde mij ervan dat ik niet meer gebeld zou worden door zijn bedrijf en dat ik een bevestigingsmailtje van hem zou krijgen hiervan.

precies 1 uur later kreeg ik inderdaad mail van hun, maar niet hetgeen wat ik verwachte , ik kreeg een offerte om over te stappen naar een andere energie leverancier en als ik op de link klikte die in de mail stond dan bevestigde ik de offerte ( Ja daaaag, ik ben gekke henkie niet! )

Ik heb de mail verwijderd en niets geaccepteerd laat staan op welke link dan ook geklikt.

Een maand later word ik wederom meerdere keren gebeld door hetzelfde nummer.
Ik heb terug gebeld en weer begon een mevrouw een heel verhaal af te dreunen, toen ik zei dat ik niet wilden worden gebeld door hun en mij beroep op het recht van verzet had zij al opgehangen want ik was nog bezig met mijn verhaal. behalve dat het zwaar irritant is dat zij je ongevraagd plat bellen, ronduit onbeschoft dat zij je wel dwingen naar hun te luisteren maar als jij bezig bent met je verhaal al hebben opgehangen.

Mijn vraag is dan ook bestaat er geen gedragscode hiervoor van de branche, want ik kan schijnbaar wel hier reageren om mijn hart uit te storten maar ik kan nergens een klacht indienen. Ik vind het pas echt gevaarlijk als dergelijke telecommarketeers jouw ondanks je nee, zomaar offertes gaan toesturen om je alsnog te dwingen over te stappen naar een energie leverancier die hun daarvoor waarschijnlijk ook nog betaald. een beetje toezicht op dit soort praktijken zou erg wenselijk zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door renewouters »

stofzuigertje schreef:Geef ze even mijn 06 nummer door!

Een goede vriend gaf mij het juiste advies;

Pleur Op!

Kort en krachtig en zowel per telefoon als aan de deur werkt dat goed.
Dit is volgens mij ook het enige goede wat ik van deze altijd lachende meneer geleerd heb!
Je kunt ook gewoon beschaafd blijven. Dat onze minister-president dat zegt wil niet zeggen dat wij ons ook moeten verlagen tot dat niveau.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@raindog

Nou gaf u ook nog uw mailadres weg.

Gesloten