LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gratis geld bestaat niet, zegt men, maar soms scheelt het niet veel. :wink:

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vergeet ook niet dat er heel veel hypotheekakten zijn waarbij in de hoogte van het hypotheekbedrag al ruimte gereserveerd is voor een eventuele extra lening. Dan hoef je uberhaupt niet naar de notaris.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door kweenie »

BreejKC schreef:
28 mar 2019 20:32
Dat is inmiddels meer dan 15 jaar geleden.
Dat verklaart al een hoop. Toentertijd had je veel minder te maken met zelf te betalen afsluitprovisie etc. Tegenwoordig heb je, ook bij een execution only hypotheek, in elk geval te maken met de afsluitkosten van de geldverstrekker. Dat begint rond de 500 euro. Daarnaast kun je te maken hebben met notariskosten en taxatiekosten en eventuele advieskosten of de kosten van de kennis- een ervaringstoets. Maar veel lage dan 500 euro kom je niet.

Dat nog los van wat al genoemd is, dat de rente in het geval van een lening die niet minstens annuïtair aflost tegenwoordig niet aftrekbaar is.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En meestal is het ook nog zo dat je slechts een krediethypotheek kunt krijgen bij de geldverstrekker waar je eerste hypotheek al loopt.

Die toets kost bijvoorbeeld bij Centraal Beheer niets. Dan execution only ca. € 500,00, taxatie ca.€500,00 notaris € ??,??
En omdat de rente niet aftrekbaar is, zijn deze kosten dat ook niet.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door BreejKC »

En wat is er verkeerd aan het verkrijgen van een krediethypotheek bij de geldverstrekker waar de eerste hypotheek al loopt? Zou het kunnen dat er ook eigen woningbezitters die wél tevreden zijn over hun hypotheekverstrekker? Die 30 jaar niet of nauwelijks problemen ervaren daarmee. Gewoon tevreden klanten zijn?

Dan die afsluitprovisie voor een krediethypotheek. Heeft u wel eens geïnformeerd daarnaar? Of roept u maar iets. Bij mijn geldverstrekker betaalde ik nul komma nul afsluitprovisie voor mijn krediethypotheek? Omdat ik trouwe klant was/ben? Omdat ik bij het aangaan van mijn eerste hypotheek al een keer afsluitprovisie had betaald? Het is er niet bijgezegd, maar was wel een feit.

Kosten van taxatievoor een krediethypotheek? Hoe verzint u het. Probeert u nu werkelijk allerlei onzin te spuien hier om een krediethypotheek zo veel mogelijk in een kwaad daglicht te stellen? Als u er weinig of geen verstand van heeft kunt u beter geen notoire onzin neeerschrijven hier.

Ok, banken staan wel eens slecht in het nieuws. Toch blijkt dat banken voor trouwe klanten ook nog wel eens iets goed doen. Zoals gebruikelijk, de goede ervaringen komen niet in het nieuws.

Voor iedereen die nog meer leeuwen en beren zoekt voor het afsluiten van een krediethypotherk. Die adviseer ik lekker binnen te lopen bij de eerste de beste geldverstrekker die ze vinden kunnen. Kijk verder nergens naar. Zet zo snel mogelijk een handtekening en bespaar geen dubbeltje aan rente die je dan wel te veel gaat betalen. Maar met een stuk goed uitzoekwerk vooraf, zonder vooroordelen, kan ook de gewone consument, in de loop der jaren, veel geld besparen ook al lijken de eenmalige kosten in het begin misschien wat veel.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door Cro »

BreejKC schreef:
29 mar 2019 08:58


Dan die afsluitprovisie voor een krediethypotheek. Heeft u wel eens geïnformeerd daarnaar? Of roept u maar iets. Bij mijn geldverstrekker betaalde ik nul komma nul afsluitprovisie voor mijn krediethypotheek? Omdat ik trouwe klant was/ben? Omdat ik bij het aangaan van mijn eerste hypotheek al een keer afsluitprovisie had betaald? Het is er niet bijgezegd, maar was wel een feit.

Kosten van taxatievoor een krediethypotheek? Hoe verzint u het. Probeert u nu werkelijk allerlei onzin te spuien hier om een krediethypotheek zo veel mogelijk in een kwaad daglicht te stellen? Als u er weinig of geen verstand van heeft kunt u beter geen notoire onzin neeerschrijven hier.
Baseer je dit niet op oude informatie? Je sprak er eerder over dat je zelf deze krediethypotheek 15 jaar geleden al geregeld hebt. sindsdien zijn de spelregels behoorlijk veranderd. Taxatie's zijn juist vaak wel verplicht wanneer er geen recent taxatie rapport voorhanden is. Ook betaal je vaak advieskosten en kan het zeker zo zijn dat er ook nog eens notaris kosten e.d. bijkomen. Al met al kan dat een fors bedrag zijn. Ik lees bijvoorbeeld ook dat sinds de hervormingen op de hypotheekmarkt na de kredietcrisis dat bijna geen aanbieder nog een krediethypotheek aanbied.

Dit zegt bijvoorbeeld de consumentenbond heden ten dage over de krediet hypotheek:
Wat zijn de voordelen?
Het krediet is flexibel. Tot aan de afgesproken limiet kun je vrij opnemen én aflossen.
Het is ook de voordeligste optie. Je neemt alleen de bedragen op die je op dat moment nodig hebt.
Wat zijn de nadelen?
De rente is variabel, waardoor de lasten kunnen schommelen.
Voor krediethypotheken geldt geen renteaftrek. Ook bepaalde andere kosten, zoals de kosten voor hypotheekadvies of een verplichte taxatie, zijn niet aftrekbaar van je inkomen.
Waar kun je terecht?
Het aantal aanbieders van krediethypotheken is helaas op minder dan één hand te tellen. Je kunt hiervoor alleen terecht bij Rabobank en SNS.
Laatst gewijzigd door Cro op 29 mar 2019 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een rare reactie. Leeuwen en beren zoeken? Onzin spuien over een krediethypotheek? Notoire onzin? Kwaad daglicht?

Als men een lening aangaat moet men alles in overweging nemen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja. Ik heb ook helemaal niets tegen een krediethypotheek of tegen banken in het algemeen. In tegendeel. Maar het is wel handig om rekening te houden met de extra kosten die je daarbij hebt. Dat is alles.

Maar fijn dat iemand op basis van een ervaring van vijftien jaar geleden goed weet wat voor 'notoire onzin' er allemaal geschreven wordt. Gelukkig is er in die vijftien jaar niets veranderd .

RSE
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2019 20:09

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door RSE »

Voor degenen die het willen weten: 13 glas op glas panelen, 300WP - premium glass triple black. Bedrag van 12000 euro was exclusief btw, en nog exclusief de eventuele rente die we zouden moeten betalen als we een financiering via novavolt zouden doen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door kweenie »

Oef, dat is een forse prijs. Terwijl je een full black systeem van 12 keer 370 wp al voor zo'n 3500 inclusief BTW hebt. Dan is het nog niet geïnstalleerd, maar ook met installatie hoef je nog zeker niet boven de 6000 uit te komen.

Eduardjansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2019 11:48

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door Eduardjansen »

Dit is woeker. Glas glas panelen zijn inderdaad heel goed, maar kosten de helft wanneer je naar een lokale installateur gaat. even googlen en je vindt de beste Duitse glas glas panelen voor de helft van het geld!
Wanneer je hiervoor wilt lenen kun je het beste zelf een lening afsluiten bij Greenloans of nog goedkoper bij je eigen gemeenten.Meerendeel van de gemeenten kun je lenen voor veel minder dan hetgeen Novavolt aanbiedt. Wat Novavolt vraagt is het dubbele van wat een goede installateur voor precies dezelfde installatie vraagt.
Sowieso nooit direct tekenen! Het lijkt erop dat dit Novavolt deur aan deur verkoopt.
Slimme truc om mensen veel te veel te laten betalen.

Gertjan0492
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:02

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door Gertjan0492 »

Duurste en opdringerigste bedrijf die er maar is. hun bedrijf hun panelen zijn het beste andere panelen die worden aangeboden door bedrijven zijn rotzooi enz enz. verplicht moet je partner aanwezig zijn is dit niet het geval dan wordt de afspraak verzet wat een onzin! men kan wel 30 jaar garantie geven als je 2x zoveel betaald als elders en ja ik heb het over € 9000 meer dan andere aanbieders die met offertes zijn gekomen. en dan willen ze ook nog eens het bord van NovaVolt 5 weken in je tuin hebben tegen een vergoeding van € 250 doe je dat niet dan komt er € 250 bij de prijs. het merk wat NovaVolt aanbied tegen ferrari prijzen is deutsche solar exclusiv. je bent beter en goedkoper uit met SOLARWATT deze worden ook geproduceerd in duitsland en het fabriek bestaat al sinds 1993.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door criticus2 »

Het is een vrije markt. vragen staat vrij.

Vindiceren
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2019 20:47

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door Vindiceren »

Novavolt rekent prijzen die ongeveer 2,5x hoger zijn dan normaal bij een installateur. Dat kunnen ze doen omdat er sprake is van een maandlast die onderaan de streep ongeveer hetzelfde moet zijn als de huidige maandlast aan de energiemaatschappij. Door slimme (reken)trucjes heb je niet in de gaten dat je besodemietert wordt.

Dat beide partners aanwezig moeten zijn is normaal voor een verkoopmethode als deze. Als je een auto gaat kopen beslis je dit regulier ook met z'n tweeën. Novavolt wil er zeker van zijn dat beide partners er zijn, anders moet het hele verhaal twee keer gedaan worden, en daar is de tijd te kostbaar voor. En een verhaal van 2 uur doorvertellen aan de partner; dat kan echt niet.

Bij een gesprek met 1 van de 2 partners, zal 1. niet besloten kunnen worden, 2. er achteraf (gechargeerd) alleen maar gesproken kunnen worden over de kleur van de panelen en de prijs. Dan zal alleen de prijs doorslaggevend zijn, en dus zal Novavolt het nooit worden. Dan heeft het voor Novavolt ook geen nut er meer energie in te steken.

Novavolt werkt met Greenloans welke financieringen aanbied specifiek voor 'groene' producten. De rente is nu 4,2%.

Mocht u meer vragen hebben, shoot

litsenj
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2016 11:26

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door litsenj »

Ik zou de financiering ook zeker loskoppelen van de installateur, om belangenverstrengeling te voorkomen. Ik sta op het punt om 14 panelen te laten plaatsen, maar financier dit via de gemeente. Eigen geld kan ook, maar dat heb ik al gereserveerd voor een ander doel. De voorwaarden van de lening zijn heel soepel (o.a. boetevrij vervroegd aflossen) en tegen een lage rente. De lening loopt dus 10 jaar, maar ik ben wel van plan om eerder af te lossen.

Wat betreft de prijs voor de panelen is het van belang om geen appels met peren te vergelijken. Naast de WP per paneel, kun je denken aan de herkomst van de panelen, garantieregeling, service. En niet onbelangrijk of de informatie en berkeeningen op de offerte klopt. Ik heb een offerte gehad waarbij men was vergeten om de omrekenfactor toe te passen, dus aantal panelen x WP = opbrengst in kWh per jaar. Maar voor Nederland geldt een factor van ongeveer 0,85

Vindiceren
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2019 20:47

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door Vindiceren »

litsenj, zou u kunnen aangeven welke gemeente het betreft, en hoe de lening genaamd is? Of betreft het de lening van SVn? (energiebespaarlening)

Helaas heeft u geen gelijk met de omrekenfactor van 0,85. Er zit een veel grotere berekening achter, maar met een instralingsdiagram zult u zien dat er echt per situatie afhankelijk een andere omrekenfactor gehanteerd moet worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Berekenen? Als je niet 100% Zuid zit zal een paneel iets minder opleveren!

In een buurt met vele vogels moet je nog kosten voor reinigen erbij rekenen, bij alles aan elkaar is 1 cel op 1 paneel afdekken
al voldoende voor 0% rendement!
Beter is als je meer dan 8 panelen neemt om ze als 2x5 in plaats van 10 aan te sluiten.
Voldoende spanning maar bij uitval bleef helft werken.

Novavolt? Met dat bord in je tuin ideaal voor verkopers van andere zooi.
Hier woont iemand die geld zat heeft en graag teveel betaalde!


Verder hebben ze onredelijke eisen;

Mijn buurvrouw is net weduwe en ze kan toch moeilijk een Urn op de tafel zetten als ze Panelen zou willen?

Ook mijn zoon heeft slechts een vriendin die geen Nederlands spreekt en geen vaste relatie, die gaat ook niet tekenen!

Andere verkopen dubieuze zooi? Ik heb dus al 8 jaren rotzooi op mijn dak, die ook al terug verdiend is....wat is hun termijn?

Monumentaal pand; Voorzijde Zuid mag niet, en op Noordkant wil niemand die hebben, wel hadden ze een afspraak met deze... en ze zouden de vergunning bij gemeente regelen, beetje dom, lang gesprek en berekening terwijl elke Nederlander kan lezen dat dit op zichtbare voorzijde Rijksmonument nooit mag!

Marnixalberts
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2020 11:42

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door Marnixalberts »

Complete misleiding. Snelle verkopers. Nooit direct tekenen. Wanneer ze alles meenemen zegt dit genoeg.
Snelle verkooptruc. Heb zitten rekenen, maar voor goede glas glas zonnepanelen ( die ook beter zijn dat panelen met kunstof achterkant) uit Duitsland kun je bij diverse goede installatiebedrijven voor de helft krijgen in vergelijking wat Novavolt ervoor vraagt. Mocht je geld willen lenen , is dit veel goedkoper bij je gemeente , via de hypotheek of via een persoonlijke lening.
Altijd los koppellen! Novavolt lijkt sterk op verkoop van Woekerpolissen.

rdk.
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2014 15:00

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door rdk. »

Laatst Nova-Solar aan de deur gehad. Na wat internetresearch kom ik er achter dat Nova-Solar zelfde werkwijze hanteert als Novavolt. In principe bieden ze goede producten aan maar kunnen ze geen specificaties of offerte toesturen. Ook nemen ze papieren vanuit gesprek weer mee zodat er minder administratieve last is.
Bij het opvragen van een offerte bij een ander bedrijf (met dezelfde producten als Nova-Solar) kom ik bijna €5000 goedkoper uit. Gesprek gaat vooral dus uit op gevoel en wat je momenteel betaald aan stroomkosten. Een specificatie van de kosten van de zonnepanelen, man-uren etc willen ze niet geven. Waarbij ze doodleuk melden 'wij bieden alleen een all-in prijs en al onze klanten ervaren dit als goed'. Oftewel, je krijgt als potentiele klant geen antwoorden op je vragen omdat anderen die niet stellen en tevreden zijn.
Let dus goed op als Nova-Solar langs komt en je zonnepanelen wil laten plaatsen voor (te) veel geld.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zonnepanelen zonder investering van Novavolt

Ongelezen bericht door kweenie »

Haha, en er zijn mensen die daar voor tekenen? Dat is alsof je naar een autodealer gaat en daar tekent voor het kopen van een auto, zonder dat je weet wat voor merk of type je koopt. Volgens mij zouden mensen je voor gek verklaren als je dat zou doen, maar bij een colporteur van zonnepanelen is dat blijkbaar heel normaal?

Gesloten