LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Was drogen: droger of waslijn?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
02 nov 2019 18:32
Maar, als het 4 wassen van 7 kilo per week zijn, en na 6 dagen is het nog niet droog... dan hangt er nog wel een en ander in die kamer te drogen.
Dan zou ik zeker mijn hoofd niet meer breken over de kosten van het verwarmen van een droogkamer of het gebruik van een droger.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door moederslink »

Fin schreef:
01 nov 2019 13:35
(...)
De was wordt niet droog zonder de ruimte te verwarmen; dat is een ervaringsfeit.
Na 5 dagen nog niet droog en dag 6 gaat het stinken.(...)
eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat de was na 5 dagen (!) nog steeds niet droog is :shock:
Centrifugeert de machine wel voldoende? Dat is ook in te stellen hè?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door witte angora »

Van dat centrifugeren zou ik me ook niet al te veel zorgen maken. Ik heb de machine op zo'n 700-800 toeren staan, het maximum is 1250.Maar het is een oudje, 33 jaar om precies te zijn, dus ik wil hem niet maximaal belasten. Vandaar. Toch komt mijn was er redelijk droog uit, en, dat schreef ik al eerder, met anderhalf - twee dagen is de boel kurkdroog.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door moederslink »

Haha, dan is jouw machine nog weer 10 jaar ouder dan die van mij.
Die van mij is uit 1996, dus nu 23 jaar oud.
En ook mijn was komt er redelijk droog uit, binnen 1.5 / 2 dagen droog op een droogrek.
Die " oudjes" doen het dus nog best :wink:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door witte angora »

Die ouwe van mij doet het zeker nog best. In november 2005 tweedehands gekocht, maar wel gereviseerd, dus nieuwe koolborstels en dergelijke. Dus technisch als nieuw. Een Miele voor 175 euro. Het ding draait een, hooguit twee keer per week, dus die kan nog vele jaren mee.

Voorheen had ik altijd nieuwe machines, die hadden of binnen 5 jaar een grote reparatie (die na nog eens 5 jaar herhaald moest worden) of ze spatten voor die tijd al uit elkaar.

Laat mij maar lekker die oude houden.

Maar dat staat los van de vraag van de TS.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
02 nov 2019 21:37
En strijken nooit gedaan. Nooit commentaar op gehad.
Ooit, zeer lang geleden had ik een vriendin. Pas na een aantal maanden verkering zei ze dat ze direct al zag dat ik mijn kleren nooit streek. Ze was de eerste die er wat van zei... :wink:

Maar ook dat heeft niet zoveel met de vraag van de TS te maken.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
02 nov 2019 21:37
Ook maar eens mijn reactie op dit grote consumentenprobleem:

Was hang ik of buiten op balkon op wasrek of in mijn slaapkamer. Overdag raam open voor ventilatie. Vaak binnen 1 dag droog. Zeker als de zon schijnt. En strijken nooit gedaan. Nooit commentaar op gehad.
Nooit wasdroger gehad.

En iets nog vochtig aantrekken is ook geen probleem. Vochtige onderbroek droogt snel aan warme billen😁, al zal dat voor de dames wellicht anders zijn met gevoelig g..... e waar sneller schimmel kan ontstaan😉
Een beetje de medische kennis ophijsen. De schimmel waar u het over heeft, ontstaat door een bacterie.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door 16again »

Maar gedijt die bacterie niet beter in vochtige omstandigheden?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bel gewoon even de waslijn voor advies

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
02 nov 2019 22:27
Maar gedijt die bacterie niet beter in vochtige omstandigheden?
Even de biologische kennis opfrissen. Ter plekke zijn het altijd vochtige omstandigheden.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
02 nov 2019 22:46
@lady1234 niet altijd bij alle vrouwen zover ik weet.
Maar dat maakt voor die bacterie niet uit.

telemiep
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2019 16:00

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door telemiep »

nu ja ik was juist aan het kijken voor een nieuwe wasdroger
op de lijn drogen, duh duh pleuris werk en zeker als er grotere stukken bij zijn, en
heb je wel eens 7 tot 8 kilo was opgehangen, want tenslotte hebben grotere machines tegenwoordig
moet je dat ook gebruiken en niet voor elke handdoek de wasmachine aanzetten
wij zijn met ons tweeen plus een hond dus wij wassen toch regelmatig 2 tot 3 keer in een volle machine a 7 tot 8 kilo in de week
ondanks dat wij was en afwasmachine hebben plus droger, heb ik dit jaar geld terug gekregen ondanks ook nog de verhogingen
daarbij hebben wij een uiterst summier energie contract, rara hoe kan dit, en als ik dan ook nog van uit ga dat een gemiddeld nederlands gezin 2500 kw en 1000m3 gas verbruikt op een jaar nee een wasdroger is niet duur uiteraard alles kost geld, voor niks gaat tegenwoordig de zon nog net op, maar wie verstandig gebruikt valt allemaal reuze mee

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Was gaat aan de lijn. Ook bij moeders thuis ging en gaat de was altijd aan de lijn.

Hier staat het wasrek in een redelijk warme kamer. Er wordt niet gestookt maar goede isolatie houdt het aardig op temperatuur. Bij mijn ouders hangt de was op de voorzolder. Daar was het 's winters altijd tamelijk fris. Maar wel met dakraampje het hele jaar door op de kier-stand. De meeste was is binnen een dag droog, spijkerbroeken en spijkerbroeken doen er soms wat langer over.

Droger kost me veel te veel geld en ruimte voor iets wat je met een waslijn of wasrek van een paar euro ook kan. Bij goed weer staat het wasrek uiteraard in de tuin. Op een zonnige dag is de eerste was al droog tegen de tijd dat de wasmachine klaar is met het draaien van de tweede. Zo kun je vier wasjes op een dag doen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door Jablan »

Fin schreef:
01 nov 2019 13:35
De was wordt niet droog zonder de ruimte te verwarmen; dat is een ervaringsfeit. ... De keuze is voor mij dus beperkt tussen verwarmd drogen aan de lijn of met een wasdroger.
ik vul in: tot nu toe verwarm je die ruimte niet? En het is een binnenruimte zonder ramen? Dan zou ik de verwarming standaard op stand 1 aan zetten en de deur open laten, zodat de lucht in beweging komt en het vocht langzaam maar zeker uit de muren verdwijnt. Tussendoor kun je de was daar wel laten drogen, de eerste weken met een extra ventilator in de deuropening.

Wasdroger is een kostenpost. Wat kost het om in die ruimte iets van ventilatie aan te leggen?

davedave
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mar 2019 18:18

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door davedave »

waslijn. Is veeeel goedkoper.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Was drogen: droger of waslijn?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik lees wel eens van een uitgebrande zolder vermoedelijk veroorzaakt door Wasdroger!

Dat is vrijwel jaarlijks in mijn regio in plaatselijke suffertje....
Maar weet iemand hoe vaak een wijslijn brand veroorzaakte, alleen als je een tafeltje eronder zet met kaars misschien?
Nog niets van gelezen maar ik weet dat elke brand er een te veel is.

Gesloten