LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon (jaarafrekening)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
digiclown
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:52

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door digiclown »

Nou, nou, nou Puma73, eenigzins ben ik het er wel mee eens wat betreft CCC Af en toe loop hij ook te zwetsen waar de eendjes geen brood van lusten.

Kijk, je kan wel info uit zijn verhalen halen als je maar in discussie blijft met CCC.
Dan geeft hij steeds meer prijs hoe de werkwijze is van nuon, goed zit ook veel dingen bij die ook niet kloppen maar als je zijn verhalen evuleerd kom je dat die call-centra van nuon één grote ellende is voor nuon.
Fout op fout worden daar gemaakt.
En daarom hebben ze CCC de opdracht gegeven die dan weer de boel glad moet strijken.
Alleen is hij een heethoofd en gauw aangebakken waardoor hij door de mand is gevallen.

In het beginnen van dit topic hoe hij reageerde was ook niet zo netjes.
Daardoor heeft hij van zijn bovenste ook een waarschuwing gekregen dat hij zich moest in dimmen.
Dit kan men ook zien in de tweede gedeelte van dit topic.
Dus hoe vald iemand door de mand.

Wat de medewerker betreft die is er nog steeds en doet ook goed werk.
Alleen ik vind het jammer dat het eerst hier beschreven moet worden.
Waarom kan het niet als mensen bellen dat vind ik nu jammer.

Maar goed laten we iedergeval bij dit topic houden en in ons achterhoofd waar het werkelijk om gaat in dit topic.

Gr.Digiclown

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door CCC-agent »

mijn werkgever heeft niets te maken met mijn reacties
ik ben hier uit eigen beweging

dat ik alleen maar loop te zwetsen heeft volgens mij meer te maken met dat ik u tegen spreek
iemand met een andere mening heeft niet per definitie ongelijk

digiclown, laat die grote mond van je het nu maar eens waarmaken
1) ga naar de rechter
of
2) geef toe dat je gewoonweg te laat heb betaald en dus fout zat

de zwarte piet doorverwijzen is wel erg makkelijk

ik hoop dat de mods snel wakker worden

digiclown
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:52

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door digiclown »

Aaahhh nu heeft het weer niks te maken met je wergever te maken en is het weer jou mening (door de ogen van nuon hehe he)

Ook begrijp ik niet wat u met de mod's heb, ben je niet mans genoeg om je eigen boontjes te doppen???
Als het een beetje te heet onder de voeten word begind u te janken over de mod's

En u heeft het over uw mening goh en dat is dan mijn mening

Flinke vent hoor :cry:

Gr.Digiclown

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het was eens een topic

Beste mensen.

De berichten hebben niets meer met het topic te maken. Zo wordt het een rommeltje en mis dit forum haar doel.
Ik kan me niet voorstellen dat dit de doelstelling van ons, en daarmee doel ik ook op U, is.

Chanmaster

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door CCC-agent »

nm

sommige mensen leven nu eenmaal niet in deze realiteit

digiclown

hou ons op de hoogte

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door mylo1 »

Ik word hier kotsmisselijk van
Hoe kan je als mens in nood hier nog hulp zoeken
Rot op man,en ga naar depressiecentrum of een andere psychische site ,daar kan jij steun zoeken voor jou achtevolgings waan

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door mylo1 »

Deze was bedoeld voor mani pu

digiclown
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:52

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door digiclown »

CCC-agent Geplaatst op: 27 Feb 2006 19:26


digiclown, laat die grote mond van je het nu maar eens waarmaken
1) ga naar de rechter
of
2) geef toe dat je gewoonweg te laat heb betaald en dus fout zat

de zwarte piet doorverwijzen is wel erg makkelijk
Het is moeilijk te kunnen accepteren dat andere wat mondiger zijn dan u.
Ook is het moeilijk te begrijpen hoe de wet in elkaar zit CCC.
Het is niet ik maar nuon die de proceduren moet opstarten.

Wat u onder twee schrijft is dat u uw mening eh sorry nuon zijn mening probeert op te dwingen.
Dit heeft de staat der Nederlander die ook een procedure gestart had tegen mijn persoon ook de kop gekost.
En ook verloren door de staat de Nederlander.
Dus wil ik alleen maar zeggen dat het niet voor de eerste keer is dat ik voor het geklaagde bankje staat

En het laatste wat u schrijft in de quote is een gebrek aan woorden.

Gr.Digiclown

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door CCC-agent »

wat ik van u vraag is om te stoppen met grootspraak, en uw beweringen waar gaat maken

ga naar die rechter en vraag DAAR of u gelijk heeft

voor mij bent u een moedwillige wanbetaler
en totdat ik anders hoor reageer ik op die manier

fijne dag :-)

Mani Pu
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2006 04:08

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door Mani Pu »

Ik word hier kotsmisselijk van
Dat ben ik helemaal met je eens, uiteraard.
Hoe kan je als mens in nood hier nog hulp zoeken
Precies. Jij snapt het.
Rot op man,en ga naar depressiecentrum of een andere psychische site ,daar kan jij steun zoeken voor jou achtevolgings waan
Da's nou minder aardig, naief en erg kortzichtig.

Heb je toevallig ook nog een vraag over je energierekening, een te snel of linksom draaiende electriciteitsmeter?

digiclown
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:52

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door digiclown »

Geplaatst op 27 Feb 2006 23:46 door CCC-agent
voor mij bent u een moedwillige wanbetaler
en totdat ik anders hoor reageer ik op die manier
Tunnelvisie, gebrek aan denkvermogen.
Maar dat zijn we gewend van CCC.
En het doet me goed het van uw hand te komen.
Alleen is het zo dat u niet allen uw tekort komen laten zien als medewerker van nuon u trekt uw collega's mee.
En ik denk niet dat uw collega's nu van u een hoge pet hebben.
Zoals u gehoord heeft op uw werk word er nog steeds gesproken over deze topic waarbij uw collega's u nu met een scheven oog beginnen aan te kijken.
Omdat u niet cappabel genoeg bent om korekte antwoorde te kunnen geven.

Gr.Digiclown

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik kan mani pu en mylo1 aanraden om hun huisarts eens te bezoeken en daar te vragen om Zyprexa. Minimale dosering 3x daags 2,5 mg.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door CCC-agent »

digiclown (met de nadruk op clown)

ik heb genoeg respect op het werk, die van u heb ik niet nodig

even de feiten
(zoals u ze zelf aangeeft)

1) u heeft een nota van intrum (dus 2 maanden te laat)
2) u heeft bewust al jaren te laat betaals omdat u het niet nodig vind aan de betalingstermijn te voldoen
3) u geeft aan dat u afspraken heeft gemaakt (doen we niet met mensen in die situatie)

dus

conclusie
uw verhaal rammelt en ik heb het gevoel dat u naar jaren net niet te laat betalen een foutje heeft gemaakt en perongeluk WEL te voorbij de aanmaan datum heeft betaald

het resultaat zijn terechte kosten

deze worden niet afgeboekt

een doordacht en correct antwoord, alleen bent u het er niet mee eens
jammer voor u want het feit dat u het er niet mee eens bent is niet vereist
wat wel vereist is is dat u deze kosten voldoet want intrum word alleen maar duurder (zodra een contract inactief is word het een gerechts zaak en lopen de kosten nogmeer op)

er vallen mij nog een paar zaken op

1) u denkt dat ik hier het nuon beleid verwoord. (nee ik verwoord mijn mening en de nuon werkwijzen, ik verdedig geen beleid waar ik het niet mee eens ben)
2) als u het niet kan winnen volgt u de banzai route en valt mij persoonlijk aan, ik denk dat u niet mij maar uwzelf moet kwalijk nemen dat u te laat heeft betaald.
3) u legt me woorden in de mond, ook dat is een banzai gewoonte

(is dit uw enige nick?)

ik laat het verder hierbij

succes

p.s. wanneer gaat uw 200 euro per uur advocaat naar de rechtbank on de 65 euro aan te vechten??

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door puma73 »

Als ik op datum 8 of 9 van een maand een acceptgiro binnen krijg van een bedrijf laat ik die rustig liggen tot mijn pensioen betaaldwordt en betaal deze vervolgens.

Daar is niks mis mee en heeft ook niks te maken met stelselmatig te laat betalen.

Elk bedrijf stelt zijn eigen regels over betalingen, maar dat wil nog niet altijd zeggen dat deze wettelijk aan de gestelde regels voldoen.
Als u binnen 30 dagen na dagtekening betaalt blijft u altijd binnen de wettelijke termijn.

Die 30 dagen is de termijn die de wetgever over het algemeen aanvaardbaar vind. betaalt u binnen 30 dagen na dagtekening wordt dat door de wetgever niet gezien als wanbetaling.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door CCC-agent »

tenzij specifiek in de algemene voorwaarde ander overeengekomen
u heeft namelijk de mogelijkheid om naar een andere leverancier over te stappen.

als je samen afspreekt dat ik u stroom ga leveren maar ik stel als voorwaarde dat u op 14 dagen na de nota betaald heeft en u doet dat niet omdat u vind dat het 30 dagen moet zijn, dan had u niet nuon mij stroom moeten kopen!

dat is mijn argument

nergens in de wet staat een minimum termijn en meneer heeft ook geen kosten gekregen over AL de telate betalingen

we praten nu over een nuon die 2 maanden te laat is en daar laten wij de betaalgeschiedenis wel meewegen als we beslissen om meneers kosten af te schrijven ondanks dat ze correct zijn!

in dit geval heeft meneer zichzelf dus in de vingers gesneden
en zoals u kunt lezen heb ik daar alles behalve medelijden mee

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door puma73 »

CCC agent, waarom denk je dat de eerste aanmaning niks kost?

Binnen welke termijn wordt de eerste aanmaning verzonden?

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door CCC-agent »

de eerste herindering is kosteloos en word 3 weken na factuur datum en 1 week naar verval datum verzonden

de aanmaning word 3 weken na de aanmaning verzonden
(15 euro)
de incasso (intrum) word door intrum 2 weken na de aanmaning aangemaakt (dan bent u dus te laat )en binnen 3 weken na de aanmaning verzonden
(50 euro)

dit tenzij het een eindnota betreft en er geen nieuw actief contract is
dan word door Intrum inplaats van 50 per vervallen nota een bedrag voor gerechtskosten in rekening gebracht (afhankelijk van de duur) de termijn blijft het zelfde

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door puma73 »

En op de herinnering staat een iets vriendelijkere tekst dan op de aanmaning.
Kortom tel 1 en 1 bij elkaar op en we hebben 30 dagen.

digiclown
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:52

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door digiclown »

Geplaatst op: 28 Feb 2006 00:14 door CCC-agent
1) u heeft een nota van intrum (dus 2 maanden te laat)
Schijnbaar heeft u toch moeite met lezen.
Dus lees het topic nog een keer door zodat u dan een korekt antwoord kan geven.
2) u heeft bewust al jaren te laat betaals omdat u het niet nodig vind aan de betalingstermijn te voldoen
Ook hier blijkt weer dat u de burgelijke wetboek niet kan.
Rekeningen die in de maand binnen komen mogen in de zelfde maand betaald worden en vallen binnen de redelijke termijn.
Kan ik u ook zeggen dat ruim 65% van de klanten van nuon dit het zelfde doen als ik.
En hoe ik dat weet ja een goede collega van u.
En ik weet nog heel veel meer van het nuon call centrum.
3) u geeft aan dat u afspraken heeft gemaakt (doen we niet met mensen in die situatie)
Goh jammer voor u daar heeft u niks over te zeggen.
Eerste stelregel van nuon is dat er met elke persoon in alle redelijkheid onderhandeld dient te worden.
conclusie
uw verhaal rammelt en ik heb het gevoel dat u naar jaren net niet te laat betalen een foutje heeft gemaakt en perongeluk WEL te voorbij de aanmaan datum heeft betaald
En dat is acrabedabra kan ik geen zinnig woord uit halen wat u hier mee bedoeld.
wat wel vereist is is dat u deze kosten voldoet want intrum word alleen maar duurder (zodra een contract inactief is word het een gerechts zaak en lopen de kosten nogmeer op)
Bedoeld u kontrakt??? nee die heb ik niet met nuon maar dat had ik u al eens eerder verteld dus ga het topic nog eens lezen voor u gaat schrijven.
1) u denkt dat ik hier het nuon beleid verwoord. (nee ik verwoord mijn mening en de nuon werkwijzen, ik verdedig geen beleid waar ik het niet mee eens ben)
2) als u het niet kan winnen volgt u de banzai route en valt mij persoonlijk aan, ik denk dat u niet mij maar uwzelf moet kwalijk nemen dat u te laat heeft betaald.
3) u legt me woorden in de mond, ook dat is een banzai gewoonte
Voor een persoon die werkt bij de nuon klinkt het onderhand wel strond vervelend ook dat u weer andere er bij moet betrekken.
Nogmaals kan u het niet alleen af???? :lol:
p.s. wanneer gaat uw 200 euro per uur advocaat naar de rechtbank on de 65 euro aan te vechten??
Ach ja moet die beste man ook zijn extratje gunnen :wink:
En ja recht is recht en krom is krom.
En denk u nou echt dat als ik 100% weet dat ik de zaak zou verliezen een advocaat in handen zou nemen???
Is uw denk wijzen dan echt zo belabert????
Als ik 100% weet dat ik de zaak kan winnen weet ik ook 100% zeker dat ik er aan gaat verdienen.

Gr.Digiclown

Hyuned
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2006 00:51

Re: Nuon (jaarafrekening)

Ongelezen bericht door Hyuned »

NOU ik heb met verbazing dit topic gevolgd..

En zal proberen mijn toon normaal te houden. hetgeen niet mee zal vallen.

Bij NUON maken ze er zo een zooitje van dat ik DIGICLOWN compleet gelijk moet geven.

Ik heb nog nooit zo een ongeinteresseerde onvriendelijke en onpropfessionele instantie meegemaakt als NUON.

Ze maken er werkelijk waar zo een potje van dat ze het bloed onder je nagels vandaan halen.. En dan vind meneer CCC het raar als de klanten nadat ze eerst NUON's werk hebben gedaan uit hun slof schieten en dan heeft meneer het over wanbetalers. Hoe zou dat nu toch komen dat NUON zoveel wanbetalers heeft? EN de klanten zo agresief worden??

Je zou ze zo door het telefoon draadje naar je toe trekken en eens flink door elkaar schudden daaro.


Maar beter is om gewoon een brief te schrijven en ze mee te delen dat je niet langer aan die klucht wenst deel te nemen en ze verzoeken je uit te nodigen voor het gerecht.. Zelfs dan gaan ze nog door met hun dreig brieven. Ik ben toch zo benieuwd wat een rechter van mijn zaak met NUON zal vinden. Daar ben ik echt benieuwd naar.

Maar helaas het is al 5 jaar geleden en ze hebben me nog steeds niet opgeroepen...... Dus helaas helpt dat ook niet.


Groeten Hyuned :D

Gesloten