LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarafrekening Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Radarlove112
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2006 13:44

Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Radarlove112 »

Graag advies!!!!!!!

In september van 2005 heb ik een jaarafrekening ontvangen van ESSENT. Het betrof hier een aanvullende jaarafrekening over 2001 t/m 2005.

Essent claimt dat zij een fout hebben gemaakt in de opname van de meter standen (dit zou kunnen kloppen want in deze periode is de warmte meter vervangen) en vorderen nu achteraf ruim €1400.

Mijn vragen:

Ik heb alle jaarafrekeningen over de genoemde periode netjes betaald. Mogen zij nu zomaar een aanvullende jaarafrekening sturen en nogmaals een bedrag in rekening brengen?

Is de transactie niet gesloten bij de voorgaande jaarafrekeningen (zij hebben een fout gemaakt)?

En, als het dan toch mag: over hoeveel jaar kunnen zij terug vorderen?

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Banzai »

http://tinyurl.com/dpydj

Succes.
Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Radarlove112

Ik zou U graag van dienst willen zijn in deze.
Scan al u jaarafrekeningen en zend ze per E-mail aan mij.
Ook de opnamestand der verwisselde warmtemeter.
Omdat het in Uw geval de afrekeningen betreft is er geen overzicht van voorschotten nodig. Ik kan niet op voorhand aangeven of de vordering juist is.

Zie in mijn profien mijn E-mailadres.

U ontvangt binnen twee werkdagen de juiste gegevens welke U eveneens aan Essent kunt overleggen.


Vriendelijke groet, Chanmaster

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door maybe »

En, als het dan toch mag: over hoeveel jaar kunnen zij terug vorderen?
Als ik het goed heb 5 jaar.
Ik heb alle jaarafrekeningen over de genoemde periode netjes betaald. Mogen zij nu zomaar een aanvullende jaarafrekening sturen en nogmaals een bedrag in rekening brengen?
Alls blijkt dat er inderdaad iets niet klopt mogen ze volgens mij nog zo''n narekening sturen. Het is natuurlijk wel raar dat ze er nu pas achter komen. Tis wel ff 270 euro per jaar in 1 keer extra.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Banzai »

@Radarlove:

Als je aan het verzoek van Chanmaster voldoet, moet je je beseffen dat je een totaal onbekende in je priveleven laat treden!!
Van de goede bedoelingen van Chanmaster ben IK niet zo overtuigd.
Voor niets gaat immers alleen de zon op!
Tevens behoor je niet tot het favoriete stokpaardje/doelgroep van Chanmaster: schuldsanering.
Je bent gewaarschuwd.


Succes en veel wijsheid.

Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Chanmaster »

U vraagt hulp, ik bied die! Graag of helemaal niet toch? Gegroet!Banzai, nu bent U te ver gegaan, dit heeft vervelende consecuenties voor je, ik dien een klacht tegen U in.
[/quote][/b]

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Banzai »

@Chanmaster:
Goed lezen, Radarlove vroeg vrijblijvend advies, geen persoonlijk kontakt/hulp.
Succes met je klacht.
Wil je nog een advies?

Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik dien een klacht tegen U in, U brengt omdat U het zo nodig vind mensen ten onrechte in discredit. U maakt hier de dienst niet uit en Uw commentaar heb ik niet nodig Banzai, het zal je heugen. Gedenk mijn woorden. U kunt helemaal geen advies geven omdat U volstrekt onbekwaam bent om daarin te voorzien. Het is mijn dagelijks werk mensen in dit soort problemen te helpen. U verneemt hierover per omgaande nader.

Einde discussie

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Flipipo »

Chanmaster ken ik niet, maar lees al wel iedere dag forum.... mij lijkt ook dat je soms ver gaat met advies info naar je toe te sturen. Kan ik/kunnen we een website van je zien of vinden? dan kunnen we ook zien hoe betrouw baar je bent. Niet dat ik twijfel, maar omdat je hier gelijk zegt over klacht indienen tegen banzai... ik vind dat hie rom vrijblijvende adviezen moet gaan en tips zonder reclame voor jezelf. Of ben je puur vrijwillig bezig? Waar leef je dan van?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik ben dagelijks bezig met dit soort zaken.
Het heet schuldenpreventie en valt onder schuldhulpverlening alsook maaschappelijk werk.
Heb er derhalve totaal geen enkele ander belang bij dan dat het de medemens goed gaat en wanneer ik daarin een bijdrage kan leveren zal ik dat niet laten.
Ik hoop hiermee voldoende te hebben toegelicht.
In sommige gevallen moet er eenvoudig nader contact opgenomen worden waar het gaat om afrekeningen of jaarafrekeningen.
Al die priveinfo via dit forum is, zo kunt U zelf zien, is niet verantwoord.

Vr.. groet, Chanmaster

Har

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Har »

Ik ben dagelijks bezig met dit soort zaken. ???


Beroepsmatig soms en wie zijn jouw klanten. NO SPAM please.


Je hebt wel vel tijd over lijkt me :idea: :arrow: :oops:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Mensen sorry, ik reageer alleen op znnige vragen en niet op dom geswets. Ik hoef me jegens U toch niet te verantwoorden?
Einde discussie

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Banzai »


BerichtGeplaatst op: 16 Feb 2006 17:48 Onderwerp:

Mensen sorry, ik reageer alleen op znnige vragen en niet op dom geswets. Ik hoef me jegens U toch niet te verantwoorden?
Einde discussie
Artiest!
Laat ik niet merken dat je de mensen verder in de (financieele) problemen brengt!

Banzai.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door joopataa »

Wil geen olie op het vuur gooien, maar ik zou nooit zomaar allerlei privegegevens naar iemand toezenden die ik helemaal niet ken ! Ik geloof best in de goede bedoelingen van Chanmaster maar dit gaat veel te ver.Niemand weet tenslotte met welke bedoelingen Chanmaster de gegegevens gebruikt! Niet doen :!: :!:


Joopat :D

tukker2
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 jan 2006 12:50

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door tukker2 »

Chanmaster de meeste mensen als ze thuis komen zijn blij dat ze even afstand kunnen doen van het werk maar jij schijnbaar niet.
Je schrijft,

Ik ben dagelijks bezig met dit soort zaken.
Het heet schuldenpreventie en valt onder schuldhulpverlening alsook maatschappelijk werk

Als ik iedere dag mensen om mij heen zou hebben die allemaal problemen hebben dan is het laatste wat ik wil het werk meenemen naar huis.

Als ik zie wanneer jij op zaken reageert.

Je begint vroeg in de morgen al om 7 uur tijdens de lunch tussen de middag en tegen drie als je thuis komt is het eerste wat je doet advies geven en dat tot laat in de avond

Neem eens wat gas terug

Ga met je collega`s tijdens de lunch eens een eindje lopen er is meer in het leven dan 24 uur per dag met problemen bezig te zijn.
Ga in de avond eens gezellig met je vrouw TV kijken dat kan ook ontspannend zijn.
Kortom er is meer in het leven dan dit forum en voel je niet geroepen om elke keer maar weer te antwoorden.

Anoesjka
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:54

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Anoesjka »

Mag ik de reagerende mensen er op wijzen dat jullie een discussie over de werkwijze van chanmaster beter ergens anders kunnen voortzetten en niet bij het topic van iemand anders? Zo dit was mijn offtopic reactie.

Nu wil ik graag even reageren op het topic. Ik zou toch maar eens heel volhardend zijn tegenover essent, bellen, bellen, bellen en nog eens bellen en daarbij eens een pittige brief schrijven lijkt me niet geheel onverstandig.
Heb ook een aantal problemen met essent gehad waaronder voorschotnota's van een huis waar ik sinds november 2004!! al niet meer woon, en een jaarafrekening van 2005 die dus derhalve niet van toepassing is.
Na veel bellen en klagen en de daarbij komende hoge telefoonrekening hierover heb ik nu uiteindelijk blijkbaar toch gelijk gekregen aangezien ze me nu een jaarafrekening gestuurd hebben waarop ik zelfs geld terug krijg van het jaar 2005.
Ook een beetje vreemd aangezien ik in 2005 geen gebruik heb gemaakt van hun diensten, maar goed als zij het zo willen oplossen vindt ik het prima.

Toch maar proberen om veel en vaak te bellen voor een oplossing, blijf bij je standpunt en laat je niet onder tafel lullen, daar zijn ze nogal goed in namelijk en 1 advies neem de gesprekken op!! Indien noodzakelijk kun je altijd aantonen wat jij hebt gezegd en wat zij hebben gezegd.

Veel succes ermee.
Groet Anoesjka

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Aniesjka.

Inderdaad een vreemd verhaal maar het staat niet op zichzelf.
Seder dat de administratie van Essent is afgezonderd in een apparte Essent-Retail gedeelte is de administratie een puinhoop met als gevolg dat o.a. ik in persoon dagelijks uren besteedt aan het doorspitten van stapels bankafschriften. Klanten beweren alles keurig op tijd betaald te hebben en nimmer enige achterstand te hebben gehad terwijl Essent dreigt met onderbreking der levering wanneer de klant niet binnen twee dagen voor betaling zorg draagt. Uit het financieel-technisch onderzoek is inmiddels gebleken dat de klant in het gelijk gesteld moet worden, sterker nog, deze heeft drie jaar geleden zo blijkt twee voorschotten teveel betaald. Uw verhaal is derhalve geen uitzondering en direct aannemelijk.

Chanmaster

Anoesjka
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:54

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Anoesjka »

Beste chanmaster,

Het is toch niet mijn probleem dat zij moeite hebben met een overname? En dat moeten ze dan ook niet mijn probleem maken.
Het is leuk dat ze je gelijk moeten geven, maar heb liever gelijk dan dat ze het moeten geven ook al zou het nie zo zijn.
In dit geval heb ik gelijk omdat ik zelf wel weet wanneer ik verhuisd ben enz.
Alles is ook netjes opgezegd ook al kunnen zij er niets van terug vinden, ook dat is niet mijn probleem.
Helaas is dit niet een op zich staand feit gezien ik ook al de nodige problemen met @home heb gehad hierover, dat is dus wederom een dienst van essent. Ook zij dachten nog wel even geld te kunnen halen terwijl alles netjes opgezegd was enz enz.
Derhalve hebben ze ten onrechte via de ooit afgegeven machtiging geld van mijn rekening afgeschreven. Maar dat is een ander forum dus zal ik er hier niet verder op ingaan.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groet
Anoesjka

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Banzai »

@Anoesjka:

De waarschuwing was niet onbelangrijk voor mensen welke -vaak in wanhoop- hier advies vragen.

Een doodsimpele vraag over de gang van zaken bij een energieleverancier, waarvan ik de indruk krijg dat de vraagsteller alles wel op een rijtje heeft, ziet Chanmaster wederom als een uitnodiging zich met de privezaken van de vraagsteller te kunnen bemoeien.
Tsjee, straks krijg ik als supergeheim agent van de AIVD er hier ook nog dagwerk aan te waarschuwen tegen allerlei vage figuren. :lol:
(Ik praat C maar even na.) :D

Banzai.

Anoesjka
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:54

Re: Jaarafrekening Essent

Ongelezen bericht door Anoesjka »

Beste Banzai,

Het was niet persoonlijk tegen jou bedoeld er zijn meerdere mensen die hier op het forum reageren en niet al te vriendelijk. Laten we elkaar in ieders eigen waarde laten en een beetje respect voor elkaar proberen op te brengen.
Ik ben echt geen wereldverbeteraar of zo hoor!
Er zullen ook echt wel mensen zijn die je advies kunnen waarderen, maar laten we wel wezen, iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf.
Iemand die zijn of haar privé gegevens doorgeeft aan een wild vreemde is daar zelf verantwoordelijk voor.
Mijns inzien is iemand die hier een reactie neer kan zetten in normaal en begrijpend nederlands niet zo ver heen dat ze dat zelf niet kunnen snappen.
Dacht dat er wel genoeg aandacht aan was besteed tegenwoordig dat je niet zomaar op aangeboden hulp van iemand (lees vreemde) moet ingaan door middel van privé gegevens door te geven.

Nogmaals was het niet persoonlijk bedoeld.

Groet,
Anoesjka

Gesloten