LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
keees
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:32

mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door keees »

mag oxxio zonder mijn medeweten het contract wat ik heb lopen voor gas en elektra leverantie stopzetten...??
bij toeval kwam ik hierachter en ik ben echt laaiend ...
want zoveel slechte service als oxxio gegeven heeft dat kan haast niet slechter...

dan is greenchoice echt een verademing[/b]

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door timefa »

Beste keees.

Oxxio, h/v Durion, is gerechtigd om, indien daartoe aanleiding bestaat, het contract met een klant te ontbinden en in bepaalde gevallen zonder opgave van redenen. De klant ontvangt daarvan wel een schriftelijke kennisgeving.

keees
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:32

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door keees »

nee je snapt het verkeerd

ik was al een half jaar bij greenchoice en nu heeft oxxio zonder mijn medeweten mij weer teruggeplaatst naar hun heen dit kan toch niet ?
zelfs geen briefje geen melding noppes nadda

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door timefa »

Beste keees.

Het door U beaamde bleek niet uit Uw bericht waarvoor mijn excuses.
Wanneer U een contract heeft en U bent dit resent aangegaan kan Oxxio haar rechten aanspreken en een eensluidende overeenkomst welke U naderhand met een andere leverancier ben overeen gekomen ongedaan maken. Conform de regelgeving moet U daarover geïnformeerd zijn omdat de kosten welke aan een dergelijke correctie verbonden zijn in dit geval ook voor Uw rekening komen.

keees
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:32

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door keees »

tja greenchoice heeft belooft deze kosten voor hun rekening te nemen ... maar ik zit inmiddels al een half jaar bij greenchoice
greenchoice heeft nml in opdracht van mij deze kontracten zelf opgezegd en zijn al een half jaar mijn leverancier
en nu opeens wordt zonder kennisgegeving de gasleverancie weer door oxxio overgomen maar de elektra leverantie niet???

leuker kunnen we het niet maken wel moeiljker !!

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door jimmie »

even voor de duidelijkheid:

Oxxio beeindigt je contract met greenchoice niet per definitie. Als oxxio meent dat ze een contract met jou hebben, kunnen ze de netbeheerder opdracht geven jou als klant over te zetten. Daarmee eindigt formeel niet je contract met greenchoice. Maar dit is muggeziften.

Heb je geen contract met oxxio, dan mogen ze je natuurlijk niet laten overzetten. Bedenk wel dat ze misschien nog ergens een contract gevonden hebben dat je heel lang geleden hebt ingevuld ofzo. Als dat volgens jou niet aan de orde is, laat oxxio dit zo spoedig mogelijk weten. Uiteindelijk zullen ze hun fout moeten toegeven, al kan dat wel eens een kwestie van een lange adem zijn.

@timefa: chanmaster heb je een nieuwe login?

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door wicher »

Naar mijn smaak alweer een voorbeeld van hoe ongelooflijk gammel de nu gehanteerde switch-procedure in elkaar steekt.
Zonder daarbij een enkele onderbouwing te hoeven geven kan Oxxio inderdaad om een switch verzoeken (en die wordt dan dus ook bijna altijd uitgevoerd!). Of Oxxio dit inderdaad baseert op een rechtsgeldig contract of dat dit gewoon door hen verzonnen is..........blijft op dit moment even de vraag.
Ik ben het er principieel mee oneens om dan als slachtoffer allerlei ingewikkelde acties te ondernemen (zoals het aanschrijven van Oxxio).
Als je zeker van je zaak bent, zou ik contact opnemen met Greenchoice en hen de switch ongedaan laten maken (dus als ongewenste switch!), en als ze dat niet willen gewoon terug laten switchen naar hen.
Oxxio gaat je ongetwijfeld factureren voor eea. (waarschijnlijk komen onze vrienden van Intrum Justitia ook weer vrij snel om de hoek kijken) maar die kun je weigeren omdat je geen klant van ze bent.
Op dat moment is het aan Oxxio om te bewijzen dat je dat wel bent.
Deze handelwijze verplaatst de bewijsvoering naar Oxxio en je bent veel sneller van ze af.
Ik geef toe er zit iets meer risiko in, maar het advies van Jimmie kon wel eens eindigen in een hele langlopende nachtmerrie van heen-en-weer geschrijf en gebel waar je nog maanden mee bezig bent.

En Jimmie....zou het écht? :wink:
Zo aan de schrijfstijl te zien kon je wel eens gelijk hebben!!!

esther-marye
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 nov 2005 18:37

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door esther-marye »

Ik wens je heel veel sterkte toe, Heb precies hetzelfde gehad. Ik ging in 2004 met het elektra over naar essent van Oxxio. Had keurig netjes mijn contract uitgezeten en opgezegt. Bevestiging van gehad en eindafrekening (pas in maart) In april zie ik dat mijn incasso van essent lager is dan maart, bellen met essent levert mij het volgende antwoord dat oxxio mij terug heeft gehaald. Nou toen begonnen de telefoontjes en de hele boze brieven van mij. Heb bij de bank een blokkade aan oxxio opgelegt.

Na veel gestress en gedreig van mijn kant uit met advokaat werd ik in juli weer bij essent aangesloten. Van aril tot juli gratis elektra gehad!!!!

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door wicher »

Die gratis stroom voor een paar maanden is dan mooi meegenomen, maar dat had je dan ook wel verdiend met al die stress!
Wat is volgens jou de belangrijkste oorzaak geweest dat Oxxio uiteindelijk heeft afgehaakt? Dreigen met advokaat?

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door jimmie »

@esther-marye: heb je van essent alweer een jaarrekening gehad nadat alles rechtgezet was?

Zo ja, dan ben ik erg benieuwd of de standen voor elektriciteit na het hele verhaal (juli dus) niet hetzelfde zijn als die van ervoor (april dus), want in dat geval heb je namelijk gewoon voor je energie betaald...

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@timefa: chanmaster heb je een nieuwe login?
Wat heb ik hiermee van doen??

Chanmaster

esther-marye
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 nov 2005 18:37

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door esther-marye »

Zo ja, dan ben ik erg benieuwd of de standen voor elektriciteit na het hele verhaal (juli dus) niet hetzelfde zijn als die van ervoor (april dus), want in dat geval heb je namelijk gewoon voor je energie betaald...
Daar zit een dikke 500 kwh verschil in. Dus dat is niet gefactureerd.
Wat is volgens jou de belangrijkste oorzaak geweest dat Oxxio uiteindelijk heeft afgehaakt? Dreigen met advokaat?
Ze gaven in het begin niet op en daarom ging ik mijn rechtbijstand bellen, ik stond in mijn recht, ik had namelijk een opzeg brief en een eindafrekening van hun , en jammer voor oxxio ik bewaar alles en neem telefoongesprekken op! Oxxio zal tegen u gaan dreigen met intrum justitia en hoopt dat u gaat afhaken, niet doen gewoon volhouden, als je in je recht staat dan haken ze wel af want ze weten wat het gaat kosten als je het voor laat komen.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door wicher »

Ok, nogmaals ik vind het dapper van je en vind dat je die 500 Kwh verdiend hebt! :wink:
Koop er een fles champagne van!

Hopelijk heeft keees hier ook wat aan?!

pmb
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2005 13:00

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door pmb »

Allemaal interressant die persoonlijke verhalen, (ik heb er uiteraard ook één mbt Oxxio, die mij zomaar van Nuon terug haalt) maar eigenlijk gaat het er toch om hoe dit nu eens wordt opgelost.
Ik heb mijn ervaring voorgelegd aan de Directie Toezicht Energie en zal een geschil starten bij de Geschillencommissie Energie & Water, maar of dit voldoende zal helpen?
Ik ben niet zo'n volger van Radar en dat soort programma's, maar wanneer is dit onderwerp voor het laatst behandeld? Ik denk dat Oxxio stelselmatig oude klanten terug laat switchen. Dat soort malafide praktijken moet toch aan de orde worden gesteld door de Radar's, Consumentenbonden etc. Dat lijkt mij ook het doel van dit Forum: Radar zo luid mogelijk oproepen dit onderwerp te behandelen.

RADAR: STOP DE NEGATIEVE ENERGIE VAN OXXIO

keees
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:32

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door keees »

mmmm overigens heb ik nog 300,-- euro tegoed van oxxio
op de rekening staat dat ze binnen 10 dagen het bedrag terug zouden storten zijn inmiddels al zenentien dagen verder zonder enig resultaat ...

dat is dus niet alleen de onrechtmatige switch maar ook deze vordering

moeten nodig zo door gaan anders ga ik ook naar de geschillencommissie energie en water ...

kijken wie de sterkste arm heb oxxio of ik

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: mag Oxxio zonder mijn medeweten het contract bij greenchoice

Ongelezen bericht door wicher »

@pmb: ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat niet alleen om Oxxio, helaas. Als je de moeite neemt om een aantal van deze topics door te spitten die zie je dat er meerdere bedrijven zijn die er dergelijke praktijken op nahouden.
Naar mijn mening deugt de switchprocedure van geen kanten!
Minimaal moet de klant het recht en de mogelijkheid krijgen om een ongewenste switch ZELF te storneren, ongeveer op dezelfde manier als waarop je dat kunt doen met het storneren van een betaling.
Als dat eenmaal geregeld is gaan de bedrijven die misbruik maken van deze procedure waarschijnlijk, door de steeds hoger oplopende administratieve rompslomp (en daarmee gepaard gaande kosten) vanzelf hun gedrag aanpassen.

Ik vind het echt van de zotten dat je nu als klant, ZONDER DAT JE HET WEET, van de ene naar de andere leverancier overgeheveld kunt worden.

Misschien, om dit eens onder de aandacht van RADAR te brengen, zou het een goed idee zijn om een apart topic te starten met als titel:
RADAR, PAK DE SWITCHPROCEDURE AAN.
Ik heb nl. het gevoel dat al dit gepraat over en weer over individuele probleemgevallen door de mensen van RADAR niet gezien, laat staan gevolgd wordt.[/quote]

Gesloten