LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energie direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
flagg
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2006 21:23

energie direct

Ongelezen bericht door flagg »

wat een stelletje domkoppen daar zeg
rekenen kunnen ze echt niet
na een schandalige hoge bijbetaling van ruim 400 euro een regeling aangevraagd want ik had dat zo niet 123 liggen krijg je een mail terug dat ze ook gelijk maar ff het maand bedrag verhoogd hebben WEER van 63 euro naar 80 en nu naar 88 euro
het eerste maandbedrag was allang betaald en nu komen ze met de regeling en doen de maandbedragen daar WEER bij in
weer gereageerd op de mail en krijg je een schofterig antwoord dat dat het enige is wat ze kunnen doen!!!!!
ik wil gewoon alleen die 400 euro in termijnen betalen is dat nou zo moeilijk?????
vandaag gaat de opzeg brief nog de deur uit heb het helemaal gehad met dat KL*te bedrijf

b manders
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 apr 2006 15:01

Re: energie direct

Ongelezen bericht door b manders »

he

is energiedrirect nu niet Oxxio geworden,
het schijnt daar neit allemaal soepeltjes te lopen.

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: energie direct

Ongelezen bericht door jimmie »

Dat het voorschot verhoogd is, is natuurlijk logisch als je moet bijbetalen.

En het toekennen van een betalingsregeling is een service, geen plicht. Deze samen nemen met de normale maandbedragen is toch niet zo raar?

flagg
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2006 21:23

Re: energie direct

Ongelezen bericht door flagg »

bedrag was al verhoogd na de bijbetaling maar nu na de regeling werd het WEER verhoogd slaat toch nergens op en heb al meerdere malen gemeld dat het huis nu helemaal leegstaat en ook daar word nix mee gedaan

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: energie direct

Ongelezen bericht door Wubo »

Sorry, maar ik zit nu bij Oxxio. bij mij gaat het dus wel goed :wink:

Ik zat voorheen bij energie direct, en als je ze probeert te bereiken, kom je er simpelweg niet doorheen, echt tijden bezig geweest met het zoeken van contact.
Hoor niet veel slechte dingen, maar moet zeggen, dat ik er de laatste tijd steeds meer van hoor, jammer.
ik hoop dat ze dat snel weer op de regel krijgen

patrick22
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2006 10:44

Re: energie direct

Ongelezen bericht door patrick22 »

bedrag was al verhoogd na de bijbetaling maar nu na de regeling werd het WEER verhoogd
De reden dat het voorschot in de regeling van 80 naar 88 euro is gegaan is omdat Energie Direct bij een betalingsregeling 10% marge aanhoud omdat in de tijd dat de regeling loopt de tarieven hoger kunnen worden (wellicht onlangs het nieuws gezien over de gestegen olieprijzen?)

Zo wil Energie Direct voorkomen dat u volgens jaar weer een hoge afrekening krijgt.
Raar dat ze u dat zelf niet hebben uitgelegd. wellicht was uw frustratie dan ook niet zo groot geweest.

succes ermee.

treavendela
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2006 00:36

Re: energie direct

Ongelezen bericht door treavendela »

Sinds vorig jaar zijn we klant bij ED de eerste paar maanden verliepen prima...maar toen...We hadden een c.v.ketel van nog geen 2jaar oud daar bleek iets goed mis mee te zijn,we hadden in 2 maanden tijd voor ruim 1800euro gas verbruikt daar kwamen we achter toen ze dat bedrag ineens hadden afgeschreven,vreemd want je verwacht bij zo'n extreem bedrag toch eerst een schrijven van hun kant,maar niet dus.We hebben het hele bedrag laten storneren en heb contact met hun opgenomen,we hebben een betalingsregeling getroffen moest het alleen nog via een mail van hun kant bevestigen,die mail van hun kant kwam niet en ze schreven weer het hele bedrag af,wij weer alles laten storneren en maar weer gebeld,volgens de persoon die ik aan de telefoon had kon dit voorstel onmogelijk aan mij gedaan zijn en het afgesproken termijn was ook onmogelijk,boos maar ook terleurgesteld besloot ik het gesprek te beeindigen want op een redelijke manier communiceren was er niet bij...Ik besloot hun een mail te sturen met een termijn bedrag en een termijn hierop kreeg ik een vage mail terug,nogmaals weer een mail gestuurd en weer een vage mail terug(geen antwoord op mijn vragen)Dit ging zo nog een aantal maal door,totdat ik ineens bericht van intrum justitia kreeg en dat ik het bedrag aan hun moest gaan betalen en nu heeft ED hun ook nog eens opdracht gegeven om voor de komende maanden ook al vast het bedrag te vorderen al met al ruim 3300 euro "gelukkig"mag ik ruim 700euro per maand gaan betalen en dat terwijl we een nieuwe ketel hebben en we weer een normaal verbruik van gas hebben.maargoed daar hebben hun maling aan stom toch moeten hun bij de jaarafrekening mij weer een enorm bedrag terug betalen...ik hoop dat mijn maandlasten dan weer een beetje op een normaal bedrag uit komt....Maar 1 ding is zeker binnenkort heeft ED een klant minder dankzij hun "geweldige" service.
(Ik zou bij hun contractbreuk kunnen plegen maar dat kost zo'n 50 euro en dit gun ik ze echt niet)
Ik hoop voor hun dat ze intern de boel eens goed op orde krijgen want dit is echt waardeloos.

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: energie direct

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Hoi Wubo,

Van Energie Direct naar Oxxio..... tjonge, jij durft wel risico's te nemen in het leven hoor.... :roll: Mijn ervaring is dat je maar beter bij je oude leverancier terug kan gaan, dan word je tenminste door een bedrijf in de maling genomen ipv door twee energie-bedrijven.[/quote]

w.broekhoff
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:41

Re: energie direct

Ongelezen bericht door w.broekhoff »

Ook wij hebben slechte ervaringen met energie direkt. Maanden een afrekening gehad van onder de 10 euro . dan weer een tijd niks. Nu opeens een bedrag van ruim 600 euro afgeschreven.Ook brieven gestuurd aangetekend. alleen een reactie van justitia.Dus toch maar betalen. Heb uiteraard ook opgezegd. Maar duurt een hele tijd. Nog steeds wordt er geld afgehaald. ben het volkomen eens met andere . Rekenen kunnen ze zeker niet. uitleg vragen geen antwoord. Nee echt nooit meer gebruik maken van deze energie stroom. groeten Wim

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: energie direct

Ongelezen bericht door Jonjo »

Vond U die bedragen onder de 10 euro correct? Zo ja laat je eens grondig onderzoeken.

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: energie direct

Ongelezen bericht door timefa »

Een risico is het zeker maar je krijgt er wel een half jaar gratis stroom!
Hoe zouden ze dat aantonen? Kunt u nagaan wat ze aan u verdienen!
Asociaal hoor. Ik kan u één heel goedadvies geven, houdt maandelijks uw meterstanden bij.

oneerlijk
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 apr 2006 21:58

Re: energie direct

Ongelezen bericht door oneerlijk »

Ben heel tevreden, totaal geen klachten.
heb nog nooit zo'n lage energie rekening gehad
waar klagen jullie allemaal over??

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: energie direct

Ongelezen bericht door Wubo »

@ kritisch consument.

Ik moet ook zeggen, dat nu ik al die dingen lees en verschillende meningen zie van ervaringen bij Oxxio, ja, dan is het een groot risico.
Ware het dat ik me toen nog niet zo had verdiept in die energie materie.
Ze waren toendertijd wel de eerste die mij een vast tarief aanboden, en dat sprak mij wel aan.

Het euvel met energiedirect dat ik toen had, was zodanig dat ik er al helemaal klaar mee was.
Als klant willen ze je wel hebben, maar zodra je hun nodig hebt geven ze geen gehoor.
Dus ging makkelijker op het aanbod van de ander in, natuurlijk huiverig over wat er zou komen, maar ging helemaal vlekkeloos.

Ben nog steeds tevreden over mijn huidige leverancier, en ben er ook qua kosten op vooruit gegaan, alleen te vroeg gedaan, want ik kreeg toen geen gratis stroom.

Dacht ook, sinds ik meer in de energie ben gedoken, dat ik toch vrij goed op de hoogte was.
Maar kom hier toch elke dag nog dingen tegen, waarbij ik dan aan twijfel of ik hardhorend ben of oostindisch blind :lol:
De toekomst zal dit uitwijzen :wink:

dreetje82
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2005 21:41

Re: energie direct

Ongelezen bericht door dreetje82 »

ben in totaal 1 jaar aangesloten geweest bij energie direct, iets minder waarschijnlijk want ik moest een boete betalen op weer van ze af te komen. na een telefoontje met een verkooppraatje dat het goedkoper was enz. ben ik op een aanbod ingegaan en dus aangesloten bij energie direct. toen ik op een gegeven moment het contract op wou zeggen omdat 'de relatie met toenmalige partner was stukgelopen' en ik dus weer thuis ging wonen, toen begon de ellende....
ik belde om het contract op te zeggen, toen kreeg te horen dat ik niet bij hun moest zijn maar bij nuon :? , nuon maar gebeld om het contract op te zeggen....nee, moest bij energie direct zijn!!!! die opnieuw gebeld en gezegd dat ik niet weer, afgescheept wou worden. nee contract kon toen wel beeindigd worden. nadat ik ze duidelijk had gemaakt dat ik het contract niet mee wou nemen naar het nieuwe adres, dat moest schijnbaar, maar mijn ouders zijn uiterraad al voorzien van gas en electra. eindelijk viel dat kwartje, na een paar maanden weer gebeld omdat het nog steeds afgeschreven werd, terwijl ik toch verhuisd was!! ging eindelijk goed. na een tijdje nog een eind afrekening gehad, die netjes betaald. nu 1.5 jaar later komt er weer een eind afrekening!!! van welke periode dan wel niet??? :shock: morgen maar WEER bellen.....zal wel weer een lang gesprek worden want die idioten daar kunnen je niet fatsoenlijk te woord staan.....

mocht ik weer op mezelf wonen.....ik blijf ver uit de buurt van energie direct!!

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: energie direct

Ongelezen bericht door marinepik »

Lieve mensen,
Ook ik heb anderhalf jaar geleden een contract afgesloten bij EnergieDirect voor de levering van electriciteit en gas.
Begin februari j.l. werd er een bedrag van bijna 400,00 automatisch afgeschreven van mijn bankrekening zijnde de eindafrekening over 2005.
Omdat NUON (de firma die over het transport gaat) bij mij de meterstanden had opgenomen kon ik nagaan hoeveel ik moet betalen over 2005.
Het bleek dat ik een bedrag van ongeveer 50,00 terug zou moeten krijgen i.p.v. bijbetalen.Ik heb het bedrag van 400,00 die EnergieDirect van mijn rekening had geint laten storneren en heb ED per brief hiervan in kennis gesteld met daarbij mijn berekening van de eindafrekening.
Nog mooier werd het toen ED mij berichte dat de eindafrekening betrekking had op mijn electriciteitsverbruik en dat de jaarafrekening voor de levering van gas nog moest komen.
Ook kreeg ik na 14 dagen een aanmaning van de welbekende Intrum Justitia dat ik het bedrag van 400,00 onmiddelijk moest betalen.
Nu laat ik mij niet zo gauw bang maken en heb deze en nog 6 andere brieven die ik van Intrum Justitia kreeg naast mij neergelegd.
ED weigerde verder op de zaak in te gaan en daarop heb ik mijn advocaat ingeschakeld.
Deze heeft de zaak voor de beroepscommisie voor energieaangelegenheden te Utrecht gebracht en daar zijn we vorige week naar toe geweest.
Overigens was ED daar weer niet bij aanwezig zoals gewoonlijk volgens de commisie en de uitspraak is over 6 weken.
3 weken geleden kreeg mijn advocaat nog een brief van ED waarin werd vermeld dat de gasrekening met spoed zou worden opgemaakt en voor 1 juli 2006 op mijn adres bezorgd zou worden.
Inmiddels zijn we ruim 3 weken verder en heb nog steeds geen eindafrekening over 2005 ontvangen.
Wel weer een brief van Intrum Justitia maar die maken mij niet bang en is op de stapel beland.
Op 01 december eindigd mijn contract met ED en ga ik weer lekker naaar NUON waar ik in het verleden nooit geen problemen mee heb gehad.
Lieve mensen, ga NIET, NOOIT in zee met EnergieDirect

AANVULLING:
Ondertussen is het 29 augustus en nog steeds geen eindafrekening ontvangen van ED.
Ook nog geen uitspraak van de energiecommisie gehad maar dat zal met de vakantieperiode te maken hebben.

Gesloten