LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
leon30
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door leon30 »

Nou betaling hebben ze allang binnen.
Bij energie direct sturen die andere toch om een gerechtelijke incasso te vorderen.

Of bel met Intrum Justitia
Nou met dat bedrijf heb ik al 8 keer aan de lijn gehad en energie direct reageer helemaal nergens op.

Dus gaan wij hier maar voor gerechterlijke invorderingen.

Kosten zijn voor mijn :lol:
Althans dat denken hun
Laatst gewijzigd door leon30 op 05 mar 2008 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

leon30
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door leon30 »

Nooit een contract gehad van energie-direct.
Tevens bleken ze de betaling wel ontvangen te hebben.

Dit hebben ze onder een ander nummer geboekt alleen niet vermeld bij Intrum Justitia.
Tevens blijf de vorderingen staan volgens hun en energie direct noemt het bedrag €169 te veel betaald.
Na mijn betaling is er nog eens 37 euro bovenop gekomen die ik op 10-2-2008 kreeg en betaald hebt op 18-2 alleen moet ik deze kosten ook betalen...

Alleen wat krijg ik op de deurmat een dagvaarding...

Dat ik van ellende maar buiten die 169 euro de kosten van 60 euro hebt betaald.
Want immers heeft energie direct het andere bedrag wel ontvangen..

Alleen jammer dat niemand je eigenlijk bijstaat bij zulke geschillen.

bel je met intrum moet je energie direct bellen en doe je het anders om hang je eerst 10 minuten aan de lijn en verder ben je niks opgeschoten.
ja weer extra euro,s lichter.
Alleen nu die dagvaarding binnen is reageren die krengen wel van energie direct.

En over intrum ook geen goed woord hoor.
Die laten je niet eens uitpraten.
Hebben eerst helemaal geen contact met energie direct en nu ineens een hele goede band :roll:

Alleen op de 244+160=404 euro die als boete wordt aangegeven reageren ze niet.

P.Haeren
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2008 19:57

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door P.Haeren »

doei
Laatst gewijzigd door P.Haeren op 16 mar 2008 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.

RayWhisperer
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mar 2008 21:42

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door RayWhisperer »

Hallo P.Haeren,

Heb het vermoeden dat u uw beklag uit op het verkeerde forum, u heeft het over Oxxio en dit forum gaat over Energiedirect, of zie ik het verkeerd? Waarschijnlijk maakt het voor u niet al te veel uit, als u maar kunt klagen, toch? Vervolgens deelt u uw correspondentie richting Oxxio met de gehele wereld, schaamt u zich niet voor de spelfouten en het vloeken? Verwacht u werkelijk dat u serieus wordt genomen met een dergelijk schrijven?

Ben benieuwd naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Ray Whisperer

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wicher »

@RW:

Als je iemand zo afzeikt mag je een reactie verwachten (wie kaatst, etc.).
Deze man/ vrouw zit wel degelijk op het goede forum, hooguit in het verkeerde draadje; schande!
En sinds wanneer is "IN GODSNAAM" vloeken?

Kelleter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2008 17:47

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Kelleter »

Voor de goede orde kort een situatieschets. Wij hebben ons 1-jarig contract tijdig opgezegd. Daarvan hebben wij een bevestiging van ED ontvangen. Hierin geeft ED aan dat het contract eindigt op 1 december 2007.
Echter de nieuwe leverancier stelt dat ED beweerd heeft dat wij een 2-jarig contract hadden en deze dus pas per 1 dec 2008 de levering zal overnemen. Inmiddels heeft ED ervoor gezorgd dat wij morgen worden afgesloten, wat ik natuurlijk met man en macht tracht te voorkomen. Kan ik de kosten die hiermee gepaard gaan verhalen.?

roelra
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2008 12:19

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door roelra »

Ik ben er ook ingetuind deze week. Voelde me enigszins geïntimideerd, maar goed. Eigen schuld. 2 dagen geleden zou ik hebben getekend voor een infopakket. Heel dom, want 's avonds las ik dat het wel degelijk ging om een overeenkomst. De berichten op internet zeggen meteen genoeg.

Diezelfde dag heb ik een aangetekende brief met ontvangstbevestiging gestuurd (op aanraden van een advocaat) en een brief naar hun postbusnummer. Vandaag heb ik ook nog gebeld aangezien ik een mail kreeg met "proficiat met uw overstap naar Energie direct bla bla bla". Meteen telefoonnnummer gebeld dat in de bevestigingsmail stond en mij daar afgemeld.

Ik heb ook al een bericht ontvangen per mail met bevestiging van beëinding contract en daarin staat letterlijk: "Wij hebben uw afmelding telefonisch ontvangen. Wij vinden het jammer dat u niet overstapt naar energie:direct. Voor uw onderstaande aansluiting(en) ondernemen wij dus geen verdere actie". Verder heb ik ook mijn huidige energie-leverancier op de hoogte gebracht. Het lijkt erop dat een en ander toch goed is afgehandeld. Maarrrrr... gezien alle berichten op internet ga ik een en ander wel in de gaten houden. Ik neem aan dat zij nu ook echt niet overgaan tot de overstap en dat als ze dat wel doen ik mij absoluut kan beroepen op hun mailbericht. De ontvangstbevestiging van mijn brief moet ik nog ontvangen.

Ik ben benieuwd of meerdere mensen mijn handelingswijze hebben gevolgd en wat hun ervaringen daarna waren. Ik zal mijn verdere ervaringen zeker nog plaatsen op dit forum.

RayWhisperer
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mar 2008 21:42

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door RayWhisperer »

Hallo Kelleter,
Ben behoorlijk gefascineerd door je verhaal echter heb ik een aantal opmerkingen;
Allereerst bestaan er geen 2-jarige energiecontracten, dus de informatie die jij van je nieuwe leverancier hebt ontvangen klopt niet, van wie heb je deze informatie eigenlijk ontvangen? Daarnaast kan jij de nieuwe leverancier opdracht geven (verzoeken), ondanks lopende contractuele verplichtingen, de huidige levering per direct over te nemen.
Volgens je bericht ben je inmiddels afgesloten, mocht dit daadwerkelijk zo zijn, dan ben ik ervan overtuigd dat dit niets te maken heeft met je opzegging, eerder met een betalingsachterstand. Een klein detail is trouwens dat een leverancier jou niet kan afsluiten, de feitelijke afsluiting wordt namelijk uigevoerd door een netbeheerder en deze gaat en kan niet zomaar besluiten om iemand af te sluiten. De overheid heeft hiervoor zeer strenge wet- en regelgevingen opgesteld om u als consument te beschermen.
Ben benieuwd naar je reactie.
Groeten,
RayWhisperer

Nightmar3
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:55

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Nightmar3 »

Kreeg net telefoon van ED met het mooie verhaaltje dat ik veeeel goedkoper uit zou zijn dan bij Nuon. :D Ik vertel haar dat ik het niet aandurf om via telefoon een contract af te sluiten, zij vertelde me daarna dat ik binnen 7 dagen op kan zeggen, maar gelijk daarna begon ze over een contract van een jaar of 3 jaar. Ik vertelde haar dat ik geen interresse meer had, nu dat zij gelijk over contracten begon te praten. Krijg ik als antwoord:
MET U VALT OOK NIET TE PRATEN (Tuut tuut tuuut tuuut) het geluid van een Belgische politie auto :shock:

rayblo
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 apr 2008 09:39

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door rayblo »

Vandaag heb ik ook een leuke nota ontvangen!!

Of ik even een bedrag wil betalen per direct omdat dit een openstaande eindnota is en ik hier al meerdere malen een herrinering voor zou hebben gehad per email. NOT

Ben al sinds 1 november niet bij hun maar bij NUON

Iemand een tip???

RayWhisperer
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mar 2008 21:42

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door RayWhisperer »

Hallo rayblo,

Zou je graag willen helpen echter snap ik je vraag cq probleem niet helemaal. Wat is nu precies het probleem?

Groet,
RayWhisperer

nyx
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2008 11:06

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door nyx »

Het wordt wel saai hier in Nederland..Ook ik ben er ingetrapt. ED. dus.
Tot nu toe geen enkele klacht, dit wordt mede veroorzaakt doordat ik geen machtigingen heb lopen bij ED.
Hoe kan dit? :lol: Ik heb nl. de volkskredietbank als 3e partij er tussen, die regelen mijn betalingen dus niks geen automatische incasso's.
Maar goed, als ik dit allemaal lees vrees ik wel voor de jaarafrekening en had Essent al ingelicht dat ik weer bij hun terug wil maar nogmaals , als ik dit allemaal zo lees krijg ik dan wél grote problemen dus mijn vraag is eigenlijk: Kan ik het maar beter zo laten?
Callcentremedew. kent alle in en outs van ED.zegt zij/hij. Die heeft hier een complete dagtaak aan!
Misschien weet je hier dan ook een antwoord op?
Bvd.

Ontevredenklant
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 nov 2006 18:10

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ontevredenklant »

Denk dat de chaos bij Energie Direct niet zo groot is als bij Oxxio.
Zoals ik elders op het forum meldde heb ik enige tijd voor deze club gewerkt (jaar of drie geleden) en de schrijnende verhalen die ik hier hoor, geven mij weer wat flashbacks aan mijn verzette werk daar...
Naast het uitzuigen van de zakken van hun klanten, zorgen ze ook voor een lading stress bij de werknemers waar een aandelenhandelaar bij verbleekt!!!
Echt een schande dat een dergelijk bedrijf nog mag en kan blijven bestaan!!
Zou een individuele burger ook ongestraft met oplichting, niet nakomen van verplichtingen, leegtrekken van bankrekeningen etc. door kunnen gaan?? Ik denk het niet...

EDmedewerker

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door EDmedewerker »

Nyx, neem even contact op met E:D om te informeren over eventuele openstaande bedragen....

Indien er namelijk geen voorschot geincasseerd kan worden zul je inderdaad niet goed worden van de jaarafrekening...die zullen ze hoe dan ook op de een of andere manier gaan proberen te innen immers u energie afneemt bij ED

wold
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2008 17:51

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wold »

nou ook ik heb er problemen mee en nu willen ze mij dagvaarden nou doe maar ik heb betaald en volgens energie direct krijg ik nog een behoorlijk bedrag nog terug van hun, maar ik moet eerst intrium justitia betallen. ik kan daar niet meer bij :twisted: dus gaan we maar naar de rechtbank want het is nu afgelopen :idea: en ik wil mijn geld terug en ik wil een dat E.d gesloten wordt want het is belachelijk wat ze doen.

EDmedewerker

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door EDmedewerker »

E : D moet gesloten worden, lol....vind ik een grappige uitspraak. Alsof jij dat met je rechtzaak klaar krijgt.

"maar ik moet eerst intrium justitia betallen. ik kan daar niet meer bij"
Graag even verduidelijken dat stuk klopt niet echt, een openstaande vordering dient altijd betaald te worden, ook al blijkt later dat je geld terug krijgt je bent dat bedrag dat je niet betaald hebt nog steeds verschuldigd.

Gewoon betalen en klaar met het gezeur en krijg je netjes je centjes terug.

wold
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2008 17:51

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wold »

vind het leuk dat je het bericht heb geschreven vind mijn advocaat ook erg grappig dat jullie die uitspraken zo mogen doen over iets wat ik niet geheel heb uit gelicht :lol: vandaar deze mail komen er nog meer dommigheid van jullie uit moet er toch wel erg om lachen :lol: maar wie het laatst lacht en samen staan we sterk leuk dat radar deze mails lezen maar het zou je baas zijn. :idea:

EDmedewerker

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door EDmedewerker »

Werk eerst aan je stijlfouten in je Nederlands want het leest ongeloofelijk slecht en is amper te begrijpen, tevens zijn dit geen mails maar posts op een forum.

Als je op deze manier je mails naar de klantenservice stuurde kan ik inzien dat een medewerker je niet volledig begreep.

Als je goed gelezen had vroeg ik ook om een verduidelijking. Overigens ben ik hier uit mezelf en niet namens het bedrijf, mijn naam geeft enkel aan waar ik werk.

wold
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2008 17:51

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wold »

nou je begint zelf om zo achterlijk te doen dus vewacht niet dat mensen daar op reageren maar ik geef jou geen duidelijkheid want dat werd me afgeraden dus en radar was erg geintreseerd in je antwoord

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wicher »

@EDmedewerker:

Voordat je iemand op zijn/ haar stijlfouten wijst: doe eerst iets aan je eigen spelling. Overigens: ook zonder stijlfouten heeft de "klantenservice" van die fraaie toko waar je werkt een sterke neiging om klachten niet te begrijpen, zogenaamd niet te ontvangen of de indiener compleet het bos in te sturen.
Overigens ben ik hier uit mezelf en niet namens het bedrijf, mijn naam geeft enkel aan waar ik werk.
Dus wij moeten geloven dat je zoveel hart voor de zaak hebt dat je in je eigen vrije tijd ..............?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, zeggen ze wel eens :wink:

Gesloten