LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Vastelastenbond

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Alainhappy
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2006 09:56

De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door Alainhappy »

He hallo allemaal,

Heeft er iemand wel eens van http://www.vastelastenbond.nl gehoord, zij hebben naar eigen zeggen een driejaarsaanbieding die 34% goedkoper is dan de driejaarsaanbieding van Oxxio. Ook zijn zij de best beoordeelde energieleverancier op http://www.energieleveranciers.nl , maar hoe betrouwbaar is dat? Heeft er iemand ervaring mee?

Alvast bedankt..

kluus
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:40

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door kluus »

ik weet dat mijn dochter bij Greenchoice is en is zeer tevreden. Over Oxio heb ik hele nare en slechte berichten gelezen op een site, die mensen ervaren hebben. Je kunt ook nog kijken op Bencom.nl daar staat ook allerlei op. De vastelanstenbond is volgens mij een neutrale site waar veel info opstaat.

Alainhappy
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2006 09:56

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door Alainhappy »

Ik ben zelf ook al wat verder gekomen. Ze doen onderzoek naar wat het allerbeste is op de markt en leggen dat vast voor leden. Ze doen zaken met Greenchoice en met Elektran. Ze hebben ook ruzie met Oxxio blijkt op hun weblog, ze hebben bij de directeur aan tafel gezeten omdat ze het niet eens waren met de werkwijze van Oxxio. En hebben daar een persbericht over geschreven.

Het is wel een heel goede aanbieding die ze hebben, ik heb het vergeleken met Essent Oxxio en Nuon en het scheelt echt zoveel als dat ze zeggen. Ook kan ik er alleen maar goede berichten over vinden.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door chat »

Het scheelt mij 12 euro per jaar. Dat is een binnenkomer zeg. (kun je 1 ijsje kopen per maand)
Voor elektra was elektra bij de huidige nog voordeliger (eneco) die niet in hun lijstje voorkwam. (dat is gek, omdat ze goedkoper zijn?)

Ik denk dat je beter een krantenwijkje kunt nemen, zeker als je geen problemen hebt met je huidige leverancier. De kosten die je eventueel gaat maken als er zaken mis zijn verdien je in geen jaren meer terug. Met die tijd verdien je nog wat als krantenjongen.

Het zal wel weer als zwartkijken aangezien worden maar 12 euro per jaar (mijn situatie) loop je toch echt niet binnen. Mischien dat anderen meer voordeel hebben met de berekening van een andere leverancier.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik kan je alleen maar www.energieprijzen.nl aanraden. Daar kun je een hoop informatie vinden en als je dan details opvraagt zie je alle kosten, dus ook je netbeheer.

Met de vastenlastenbond heb ik geen ervaringen, dus daar kan ik niets over zeggen.

Alainhappy
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2006 09:56

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door Alainhappy »

Volgens mijn berekening op http://www.energieleveranciers.nl bespaar ik 117 euro t.o.v. Essent en 70 euro t.o.v. Eneco per jaar met de drie jaar vast aanbieding van de Vastelastenbond. In drie jaar zou dat dus 351 euro zijn. Daarnaast zal Essent ieder jaar zo'n 10% tot 15% stijgen en dat geldt dan dus niet voor mij, of zie ik iets over het hoofd? Heb je wel de goede aanbieding vergeleken?

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Die aanbieding is inderdaad wel heel goedkoop, ik wil ook wel weten of iemand ervaring heeft met de vastenlastenbond. Scheelt echt honderden euro's en waarom zijn er maar 5000 contracten beschikbaar, is dat een verkooptruc? Iemand met ervaring??

zie http://www.vastelastenbond.nl/nieuw/scr ... e_main.php

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ben ook aangesloten bij de Vaste lastenbond maar het scheelt mij echt geen honderden euroś per jaar hoor. Het is meer zoals chat al zegt, het scheelt je een paar euro per jaar en ze houden jaarlijks voor je in de gaten of je nog steeds bij de goedkoopste zit.

Verder heb ik er weinig ervaring in. Op dit moment zitten we voor gas en electra bij ze en het bevalt mij prima tot nu toe.

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Ik heb de vastelastenbond vandaag gebeld en het blijkt een inkoopoverschot te zijn van een leverancier die zij aan mogen bieden. Zat wel een nadeel aan, ik krijg nu twee rekeningen. Één van het netbeheer en één voor de levering, maar voor die prijs maakt me dat niet zoveel uit.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door karr-2 »

Bij Greenchoice krijg je alles op 1 rekening, dus dan ben je er vanaf :D

Alainhappy
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2006 09:56

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door Alainhappy »

En ook die is via de vastelastenbond voordeliger, maar dat is niet mijn keuze. Ik ben voor de driejaars aanbieding gegaan. Nu zal ik me eens gaan verdiepen in het Internet, ook al spotgoedkoop.

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door Tiellie »

Vastelastenbond is de best beoordeelde energieleverancier van Nederland (zie http://www.energieleveranciers.nl//ener ... &lev_id=49 ) en ze zijn de goedkoopste aanbieder zonder misleidende trucs. Ikzelf ben nu al ongeveer een half jaar klant/lid en ben zeer tevreden.

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door Tiellie »

Ik ben lid van de Vastelastenbond en kwam deze oude tread tegen via een andere website. Er is toch niets mis mee om ook iets positiefs te melden over een bedrijf dat het allemaal wel goed doet?

zwaluw
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2005 14:29

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door zwaluw »

Ook wij hebben nooit klachten over de vastenlastenbond binnen gekregen en weten dat zij serieus werken.

Met vriendelijke groet.
Henny de Boer
Klachtenbond.nl

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Als je erover nadenkt lijkt me dat ook een beetje raar, een belangenvereniging die zelf klachten krijgt. Juist de Vastelastenbond moet zorgen dat ze hun zaakjes op orde hebben.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door roerganger »

En wie is klachtenbond.nl nu weer. Zeker een verkoper van de vastelastenbond? :?

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Ja, natuurlijk. Het hele Internet zit vol met verkopers van de Vastelastenbond. Geen enkele tevreden klant, alleen maar verkopers!

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Kijk eens bij: Energie / De allerbeste energie leverancier, eind pagina 4 en begin pagina 5.
Ik hou het bij ESSENT! :D

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ook wij hebben nooit klachten over de vastenlastenbond binnen gekregen en weten dat zij serieus werken.

Met vriendelijke groet.
Henny de Boer
Klachtenbond.nl
Met alle respect en ongetwijfelt met de beste bedoelingen Henny maar zet al dat gedoe van stichtingen, verenigingen, bonden etc. zoden aan de dijk? Men lacht u in uw gezicht uit! En wat doet u daar tegen? Niets!.
In Den Haag bepalen ze wat wij, dus u en ik, het komende jaar te besteden hebben en nergens anders. Het oprichten van een bond of stichting dan wel vereniging heeft alleen zin indien men enige inspraak heeft, dat hebben ze geen van allen. Het is groot doenerij.

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: De Vastelastenbond

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Nou, ik weet niet of je daar wel gelijk in hebt. De vastelastenbond krijgt het toch wel voor elkaar dat ze en de goedkoopste zijn en dat alles goed geregeld is, en ze zullen er zelf ook nog wat aan verdienen.

Je kunt dus wel stellen dat zo'n collectief, mits het eerlijk geregeld is, zijn vruchten af werp voor de leden.

Na effe naar de klachtenbond gekeken te hebben lijkt het me ook een prima initiatief. Het is een onderdeel van Boycot.nu en zij hebben toch aanzienlijk wat klachten opgelost en afspraken met bedrijven voor het oplossen van problemen.

Ik vind juist dat we dit soort initiatieven een warm hart moeten toedragen, ze steken toch hun nek uit om mensen te helpen.

Ik zie het namelijk heel anders. Den Haag geeft de energiemarkt (en andere markten) vrij en de vastelastenbond speelt daar op in door gezamelijk iets goeds te regelen voor onze energie. Klachtenbond.nl neemt u klacht aan voor een klein bedrag en lost het voor je op.

Ik denk juist dat deze initiatieven grote successen gaan boeken in de toekomst. Bedrijven worden steeds grilliger, groter en onpersoonlijker. Om nog maar niet te spreken over de globalisering en de overnames door grote europeese bedrijven. Uiteindelijk beslist iemand in bijv. Frankrijk, die totaal geen binding heeft met jou als klant, wat jij betaalt voor je energie.

In mijn ogen is het dan fijn als je lid bent van een club als de vastelastenbond die toch effe voor je onderzoekt wat het beste is om te doen, of een aanbieder wel ok is en of de prijzen die gecommuniceerd worden ook wel waargemaakt worden. Ik kan ze bellen voor advies en het advies wordt toegespitst op mijn persoonlijke situatie. Sterker nog, ze weten bij de vastelastenbond wie ik ben als ik bel.

Bovendien denk ik dat als zo'n club geen goede bedoelingen heeft, of niet doen wat zeggen, binnen een mum van tijd het hele Internet volstaat en dat ze vanzelf bij radar of kassa terecht komen. Het probleem van niet goede initiatieven lost zichzelf dus wel op.

Gesloten