LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
x-man
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2006 19:16

OXXIO

Ongelezen bericht door x-man »

Ik ben net gebeld door OXXIO. Echt te mooi om waar te zijn: 5 jaar vast voor gas en electriciteit voor hetzelfde tarief, besparing 200 euro per jaar. Ik vroeg om bedenktijd en vroeg of ze informatie kunnen sturen.

Heeft iemand ervaring met deze zaak?

Alvast bedankt,

X-man

ridder80

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door ridder80 »

als je genaaid wil worden moet je vooral met hun in zee gaan
mvg

x-man
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2006 19:16

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door x-man »

Bedankt, Ridder. Ze zullen me nog terugbellen. Ik weet nu wat ik moet doen.

Met vriendelijke groet,

X-man

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

onzin. Het bedrijf werkt gewoon correct en zorgvuldig. Ik zou het gewoon doen.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

onzin. Het bedrijf werkt gewoon correct en zorgvuldig. Ik zou het gewoon doen.
Maar natuurlijk Flappie...daarom zat ik afgelopen maandag ook samen met ze bij de Stichting Geschillen Commissie.
Hun administratie was zodanig in orde dat meneer van de Oxxio niet eens wist waar hij het over had ;)
En daarom gaf de SGC mij natuurlijk ook gelijk, de Oxxio is een prima organisatie.
En daarom waarschuwden de mensen van de SGC mijn man ook om achter zijn contract bij de Oxxio aan te zitten omdat er nu al dingen niet klopten.
En daarom belde meneer Oxxio vandaag natuurlijk om te zeggen dat we boete-vrij van het contract af kunnen komen!
Nee hoor...bij de Oxxio is alles prima in orde.....NOT!!!

ridder80

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door ridder80 »

oxxio de zelfde energie maar dan rommeliger
flappie werkt bij oxxio en als hij eerlijk is hoort hij dat te vertellen

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door henkgeluk »

die 5 jaar zijn gebaseerd op gem prijsstijging in de toekomst.
maw u gaat meer betalen als wat u nu betaald voor u energie per kw en m3
alleen als in de aankomende jaren de energie behoorlijk stijgt heeft u voordeel.

maar bedenk wel dat u over btw ,netwerkbeheer en andere belastingen geen korting krijgt!

alleen over de kale prijzen!! dan zult u er weinig ,zo niet op achteruitgaan!

ik ben en blijf bij greenchoice ,de afrekening volgde 1 dag na meteropneming! ik kreeg terug en ook dat staat binnen 1 week op mijn rekening! kom daar maar eens om bij oxxio ,nuon en essent.

ik kan via internet mijn vastrecht elke dag als ik wil aanpassen,moet je eens bij bovengenoemde proberen !!

kortom ik ben zeer tevreden over greenchoice!

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door djenie »

Ik zou zeggen bezint eer ge begint met oxxio. Ik heb sedert de 2005 toen energie.com werd overgenomen een contract met oxxio. Die overgang verliep goed alleen wilden wij ook gas via oxxio, dit aangevraagd maar er gebeurde niets. In 2006 (juli), stroomcontract verlengd voor 3 jaar (vast) en wederom ook gas aangevraagd. In augustus kregen we contract voor 3 jaar stroom en 3 jaar gas. De indruk als je het contract leest is dat je vaste prijzen hebt voor beide producten. Nou mooi niet, gas kan ieder half jaar aangepast worden als oxxio dat wil. Verder raakt het gascontract zoek en werd de switch niet gemaakt. In oktober weer gebeld hoe t nou zat, toen bleek dat het gascontract bij hun onvindbaar was. Het werd nog gekker toen bleek dat de prijzen inmiddels weer gestegen zijn. De dame van de klantenservice gaf aan dat de prijzen in het contract (ondertekend door oxxio) niet meer geboden konden worden. Zij zou nieuw contract laten maken en wij hadden besloten om eens te kijken wat het verschil zou zijn. in november nog geen contract, dus weer gebeld en er was niets bekend bij oxxio. Wederom zijn de gegevens genoteerd en verontschuldigingen van de dame van de klantenservice. Tevens heb ik een klacht ingediend over de gang van zaken en na 4 mails mijnerzijds bleek men ontvankelijk voor mijn kritiek en zal ik alsnog een contract krijgen met de destijds geboden tarieven. Ik wacht het af. Men is uiterst vriendelijk bij de klantenservice maar ik heb t idee dat de administratie niet goed georganiseerd is en je moet een zeer lange adem hebben. Voordat ik teken, als ik echt een contract ga ontvangen, zal ik nogmaals de tarieven vergelijken met andere bedrijven. Ik weet niet of mijn ervaring exemplarisch is voor de werkwijze van oxxio maar wellicht moet je eerst goed nadenken voordat je de stap neemt. succes

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ henk,

ten eerste, een heel stuk in vet staat erg opdringerig. In gewone letters komt het ook over. Het komt bij mij net zo over als een stuk van mensen met een "kapotte" Caps Lock.
de afrekening volgde 1 dag na meteropneming!
Dat zou betekenen dat op de dag dat u de meterstanden doorgaf, de afrekening is opgemaakt, voor 17:00 op de bus is gegaan en de volgende dag bij is bezorgd.
Het spijt me zeer, maar dat lijkt mij persoonlijk wat snel. Ik ben 1 keer klant geweest bij Greenchoice en zo snel was mijn jaarafrekening in geen geval (terwijl ik op de dag dat ik mijn meterstandenkaart kreeg heb gereageerd). Mijn jaarafrekening heeft ruim 2 weken op zich laten wachten en mijn laatste jaarafrekening van Essent ook, dus dat is exact hetzelfde.
De eindafrekening van Greenchoice was overigens een rotzooi, maar gelukkig is dat netjes opgelost (na enig drammen).

Persoonlijk zeg ik nog steeds: ga bij de netbeheerder of Greenchoice, daar niet van, want Greenchoice is nog steeds één van de betere (niet heilig, maar dat verwacht ik ook niet).

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

maar ik lees dat ook de nuon maar een zooitje is als ik de berichten moet geloven.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door Jonjo »

OXXIO staat synoniem voor KL++TE.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

en de andere maatschappijen met hun klachten

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door Jonjo »

Succes bij zo'n bedrijf.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door henkgeluk »

tjoektjoek,

op 1 november om 9.45 uur kwam de nuon meter opnemer.
om 9.55 logde ik in bij greenchoice met de meter standen die ik overnam van nuon.

op 2 november 15.45 kwam de post met de afrekening!
ik denk dat ik dit jaar kampioen ben geworden op dit gebied.
alle gekheid op een stokje,het is echt zo gebeurd,er zat wel een brief bij,dat normaliter greenchoice de meterstanden van nuon aangeleverd krijgt.
maar omdat ik al jaren klant ben bij greenchoice ,en ik ook klanten heb aangebracht , was het in orde.

het prijsverschil met nuon is maar 1/2 cent voor gas en een 1/2 cent voor elektra. maar dat is meegenomen maar het gaat mij om de snelheid van handelen.een zeer duidelijke rekening,en zoals in eerder reageren op dit forum over het zelf vaststellen van het vastrecht.


per saldo, vette letters is om op te vallen,rekening is werkelijk een dag later op de mat gevallen en ik ben zeer tevreden over greenchoice.
omdat ik daardoor (ik kreeg nog geld terug) november gelijk werdt verrekend met jaaropgave zodat ik een (tijdelijke) meevaller had.

vrgr

henk geluk

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

maar wat als greenchoise fouten maakt worden die ook heel snel verholpen?

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Henk,

dat van uw jaarafrekening verdient natuurlijk alle lof. Als alle bedrijven dat zo snel zouden doen zou deze site een hoop topics kunnen weghalen :wink:

Wat betreft "vet". Als iedereen dat zou doen zou het ook niet meer opvallen :lol:

Bedankt voor je reactie. Ik had echt geen idee dat het zo snel kon.

Mvg,

Tjoektjoek

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door henkgeluk »

flappy,

helaas is het in 2006 zo dat wanneer er eenmaal een fout? is geslopen in het systeem,het goed fout gaat.

dat is niet alleen bij greenchoice ,maar bij alle bedrijven op wat voor gebied ook.

we nemen kpn,nuon,essent,home . mobiele telefoon providers etc etc.

toch denk ik dat er een reden is waarom het fout loopt.

ik zelf ben al in de vut dus heb ik meer tijd om e.e.a uit te zoeken.
ik ben er achter gekomen dat wanneer er een fout ontstaat,of zelfs let op! dat je zelf denkt dat er een fout kan ontstaan, je direct in moet grijpen.

voorbeeld> verhuizing,overstappen naar andere dienst, aanmelden grofvuil. idem als men recht heeft op toeslagen ,kortom het maakt niet uit wat voor dienst .ik geef dan meestal via email aan dat ik niet hoop dat er iets fout gaat!!

maar... ik zeg er wel bij, dat ik als iets uberhaupt lang duurt,ik nooit maar dan ook nooit gaat schelden oid.

een voorbeeld> de belastigdienst belde ik voor mijn voorlopige aanslag ,die was te vroeg en te hoog. zij melden mij (0800-0543)
dat dat kwam door de hoge werkdruk.

ik ging in mijn gesprek over tot> ik praat wel met u ,maar niet tegen u! ik legde de man uit dat ik begrip had voor de situatie,omdat dat nou eenmaal inherent is aan het systeem e.d.

hij veranderde als een blad aan de boom,zelfs zo dat hij mij beloofde zelf!! terug te bellen.

omdat andere collega's dan alles weer opnieuw moeten gaan opzoeken etc .

ik dacht ik hoor niets meer van die meneer.

er gingen 2 weken voorbij,mijn vrouw kreeg telefoon(ik was niet thuis)
dat alles geregeld was.

per saldo> door de computer systemen gaat er veel fout ,omdat de man of vrouw alleen daar vanuit moet gaan!! geldt voor alle bedrijven en instellingen.

het mooiste zou zijn dat men een soort backup kan maken, van iedereen die belt.dus een soort digitale opname van het gesprek behorend bij een adres of sofinummer.
net als voicemail in email en andersom.

m.i kan dat een hoop commotie en frustatie wegnemen!!
immers als medewerker van de dienst weet men dat er al contact is geweest door betreffende man of vrouw over het probleem.

ik zelf moet zeggen dat ik er altijd uit ben gekomen,ook met het internet plus bellen van kpn (wat ik heb)heb ik nooit problemen mee gehad.
waar (kassa) blijkt veel problemen mee zijn.

ook daar had men, wat zonder meer bij kpn mogelijk is ,mijn idee
kunnen invoeren.


dus flappy, ja ook greenchoice zal problemen hebben.


ik denk ook dat wanneer beide partners werken ,deze zaken door tijdgebrek eerder voorkomen,om snel te reageren.

kortom ik blijf vriendelijk ook al moet ik iets meerdere malen uitleggen of herhalen.

vrgr


henk geluk

willemdeschaker
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2006 17:18

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door willemdeschaker »

ga niet in op oxxiovoorstellen. Ze zijn niet eerlijk. Lees mijn bericht vandaag verzonden aan veronica.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

Bij alle leveranciers praat je over uitval van klanten dus ook bij de greenchoise. Meestal is het 1 % van je base die gefactureerd wordt en dus in dat geval bij elke bedrijf waar je ook komt. Alleen Meestal wordt de aandacht geschonken aan de reguliere productie i.p.v. de uitval omdat men eerder denkt dat als de grote bulk in orde is komt de rest ook wel.

En de rest zijn dus de mensen die je op verschillende forums hoort waarbij het dus is mis gegaan. Dit geld in alle branches dus ook bijv. in de telecom sector.

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door Harry B. »

Foei Flappie!

Niet iets proberen goed te praten, wat gewoon fout is!
Ten eerste betwijfel ik sterk of de foutmarge, of "uitval" zoals jij dat noemt, bij Oxxio wel daadwerkelijk slechts één procent is.
Ten tweede doe jij een beetje alsof de klanten die het geluk hebben tot de uitvallers te behoren, allemaal maar zeurpieten zijn. Want er gaat immers ook zoveel goed. Dat noem ik nou typisch "je kop in het zand steken".

Ik ben het wel met je eens dat er overal waar gewerkt wordt, er ook fouten gemaakt worden. Maar als je als bedrijf vervolgens die uitvallers niet de juiste service geeft, maar ze afscheept met nietszegende antwoorden en/of ze aan het lijntje houdt, dan ben je gewoon echt niet goed bezig!

1% uitvallers op een bestand van 600.000 klanten, zijn nog altijd 6.000 ontevreden klanten. Ik zou ze niet allemaal op de koffie willen hebben. En jij Flappie? Ga jij ze dan stuk voor stuk uitleggen dat jouw bedrijf ook tevreden klanten heeft?

Gesloten