LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 52 euro retour

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Bailey »

Yes, afgelopen zaterdag stond het geld op mijn rekening. Een maand te laat!

Nikkee
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2004 16:13

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Nikkee »

Nou hier staat het er nog steeds niet op!!! :( Bij welke energiebedrijf zit jij? Wij zitten bij Essent.....

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Bailey »

Eneco

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door rene112 »

ook wij hier nog niets van dit klotebedrijf gehad

Ankie Kalkman
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2006 15:20

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Ankie Kalkman »

lang leve eneco ook ik heb het nog niet terug gehad en volgens eneco krijg ik het ook niet terug omdat op mijn jaarrekening geen mep heffing is ingehouden. mep = milieukwaliteit elektriciteitsproductie
ik ben nu al weken bezig en krijg alleen maar dames vd klantenservice ad telefoon die me als een snotneus behandelen. ik ben het dan nu ook maar per e-mail aan het afhandelen. o ja en volgens de dames is het bericht van postbus 51 niet juist. je zou ze toch een mep verkopen

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door rene112 »

gaan we met zijn alle naar de zuiderparkweg in rotterdam gaan we daar
oorlog voeren

Ankie Kalkman
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2006 15:20

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Ankie Kalkman »

nee zonde van de tijd en energie

eddepetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2006 09:36

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door eddepetje »

Vandaag weer eens gebeld met Essent en alweer een dame van de klantenservice die zegt dat het voor 1 januari uitbetaalt wordt.En van de belofte om teruggebeld te worden,nou mooi niet dus,wacht nog steeds.
Wat kunnen we hier in godsnaam aan doen ?????
Je staat gewoon machteloos tegenover die bende van Essent. :twisted:
Het enigste dat ik kan doen is hopen dat ze het voor 1 januari overmaken,maar dat zal wel niet.

Gr Eddepetje

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door trimoxa »

21 december en nog steeds geen 52 euro gehad ??


moet je eens een maand niet betalen bij eneco dan komen ze je gellijk afsluiten.


maffia praktijken van die eneco kliek

eddepetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2006 09:36

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door eddepetje »

Stand van zaken.

Dus vandaag nog steeds niet die 52 Euro,Dus de conclusie is dat ESSENT ONBETROUWBAAR IS.De klantenservice van Essent heeft dus weer gelogen ! :evil:
Maar de rekeningen kunnen ze wel afboeken.

Gr Eddepetje

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door antonh »

@eddepetje,
wist je dat nog niet
:?: :?: :?: :?:
Dus de conclusie is dat ESSENT ONBETROUWBAAR IS.De klantenservice van Essent heeft dus weer gelogen !
Dat is toch al jaren bekend.
:( :(

Nikkee
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2004 16:13

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Nikkee »

Hier ook nog steeds niks van Essent! We hebben gemaild, maar hebben nog geen reactie....

Ik begin hier onderhand wel een beetje moe van te worden!!!! :cry:

eddepetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2006 09:36

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door eddepetje »

Allereerst Polderboy bedankt voor de tip,ga ik zeker eens proberen :D

Vandaag weer gebeld en dus weer het zelfde verhaal,ze gaan het weer uitzoeken en heeeeeeeel misschien bellen ze terug :lol: .Dat geld zien we nooit meer terug.

Iedereen nog een goed 2007.

Misschien ook voor ons,als we die € 52 eens zouden krijgen.

Gr

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op 26 november heb ik op verzoek van Eneco mijn gegevens gestuurd naar een postbusnummer van Eneco. Per e-mail kon niet. Ik heb gewoon een klantnummer bij Eneco en ze halen maandelijks netwerkkosten van mijn rekening.

Toch krijgen ze het tot op heden niet voor elkaar om die 52 euro te storten. En nu eens raden waarom ik een aantal jaren geleden al zoveel mogelijk afscheid heb genomen van dit bedrijf :evil:

En daarbij: 90% van de Nederlanders weet helemaal niets van deze regeling waarvan een groot deel die 52 euro niet zal krijgen. Waar blijft dat geld. Stelletje zwendelaars zijn het.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik zou graag zien dat men eens stopt met rekenen van btw over energiebelasting. Overbelasting hoeft niemand belasting te betalen!

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door jsp »

@Chanmaster.Heeft weinig met deze thread te maken :-) Maar goed.

Ook bij bijvoorbeeld tabak en alcohol betaal je BTW over de accijns en over de heffingen, die al in de prijs inbegrepen zijn, en die ook al rechtstreeks naar de overheid gaan. U raadt het al: een Europese Richtlijn... belasting over belasting dus. Dat is algemeen geaccepteerd, ik hoor tenminste nooit iemand over alcohol en tabak ...
Klik hier, punt 12, om het te bekijken. Oud nieuws dus.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door wicher »

@jsp:
als we toch helemaal off-topic gaan :wink:

Ik heb al eens gezocht naar die zgn. Europese richtlijn, helaas nooit gevonden. Het antwoord op de minfin-site is gebaseerd op het antwoord wat Wouter Bos (toen nog staatssecretaris) ooit eens heeft gegeven op vragen daaromtrent vanuit de kamer.
zie ook: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/21038

Toevallig weet ik dat bijvoorbeeld in Frankrijk bij de energielevering er dus geen BTW (daar TVA) berekend wordt over allerlei opslagen en locale/ departementale belastingen. Als het zou moeten (of zou kunnen!) zouden ze het daar ook beslist niet laten, denk ik dan maar.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door wicher »

Tjonge polderboy, je website is uh..... overweldigend, to say the least.
Ik wist natuurlijk al dat het energiebeleid een grote puinhoop was, maar door het lezen van wat (voor mij) nieuwe achtergronden en feiten is mijn broek nu helemaal afgezakt.
Ik ga er nog eens een hele avond op rondsnuffelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Polderboy:

Eneco weigert mij te vertellen of mensen van wie ze zogenaamd onvoldoende gegevens hebben worden aangeschreven om ze attent te maken op het feit dat ze 52 euro tegoed hebben. Met andere woorden: ze houden het stil.

Ik vraag mij af hoe de teruggaaf van deze 52 euro is georganiseerd. De netbeheerder weet op basis van de EAN codes en de facturering exact hoeveel huishoudens deze 52 euro nog niet hebben gehad. Het Rijk heeft het volledige bedrag voor alle huishoudens in Nederland eerst betaald aan de netbeheerders. Vervolgens lappen de netbeheerders een correcte en tijdige uitbetaling aan hun laars. Maar wat gebeurt er met de miljoenen die ze ten onrechte op de plank laten liggen? Eindejaarsbonus voor de directie?

PS:
Op http://52euro.postbus51.nl/ valt te lezen dat het Rijk de netbeheerders 375 miljoen Euro heeft betaald. Gedeeld door 52 euro komt dit uit op 7,2 miljoen huishoudens. Laten we zeggen dat een kwart dit geld niet heeft gekregen. Dan is er een slordige 100 miljoen euro zoek. Hoe zit het met de nacontrole? Voer voor de redactie van Zembla?

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: 52 euro retour

Ongelezen bericht door wicher »

Ook al is het percentage lager, het blijft diefstal!
Dus 100% mee eens: hieraan moet aandacht besteed worden, anders verdwijnt die CDA-fooi voor de kleine luiden voor een gedeelte ook nog in de verkeerde zakken.

Gesloten