LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
c.j.j.kuiper
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2006 19:59

wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door c.j.j.kuiper »

Ik woon op mijn huidige adres sinds 1980. Hiervoor sinds 1973 op een ander adres in dezelfde plaats. Sinds het wonen in deze plaats klant bij energiebedrijf Essent of een voorganger hiervan.
Tot mijn grote verwondering in september een aanmaning van incassoburo Intrum justitia dat OXXIO (energiebedrijf) een vordering op mij had en dit in hun handen had gesteld. Ik in de telefoon. Bij OXXIO was snel duidelijk dat ik niet in hun adminstratie voorkwam. Intrum Jusitia gaf geen gehoor, ik werd in de wachtstand (telefonisch) gehouden.
13 december een nieuwe brief van incassoburo Intrum Justitia, met de mededeling dat een dagvaarding werd voorbereid. Ikopnieuw in de telfoon. Bij Intrum Jusitia behandeld als een crimineel, ik moest maar mijn konktrakt met Essent opsturen. Geweigerd en ze veel succes gewenst bij de rechter. Vervolgens OXXIO gebeld. Weer te horen gekregen dat ik niet in hun adminstratie voorkwam. Verzoek om brief van Intrum Justitia op te zenden. Geweigerd, ik heb geen probleem, maar zij. Ik vervolgens mijn advocaat ingeschakeld.
Dit de situatie. Merkwaardig dat ik door een incassoburo wordt geintimideerd over een vordering van een energiebedrijf waar ik nooit een relatie heb gehad en ook nooit zal krijgen. Zelfs geen inzicht in de nota (s) die onder de vordering liggen. Een ware wild west. Zelfs tot nu toe geen enkele verontschuldiging.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat hele energiegedoe is ronduit waar ik al bang voor was, kl*te.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Laat die dagvaarding maar komen! Pure intimidatie. Incassobureaus hebben geen poot om op te staan als er niks te vorderen valt. Je kan ook een geschil indienen via www.sgc.nl (gebruik de zoekfunctie van het forum even). En eis bij je geschil bijvoorbeeld 100 euro schadevergoeding.

Ontevredenklant
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 nov 2006 18:10

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Ontevredenklant »

Niets betalen al dreigen ze met afsluiting, registratie in Tiel, etc. Als een bedrijf geen bewijs heeft, hebben ze geen poot om op te staan!!! Heb dit ook bij de hand gehad zoals elders op dit forum te lezen is!!!!!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wat is dit voor wartaal? Natuurlijk moet je het niet zover laten komen! Wanneer de deurwaarder op de stoep staat zit u met de kosten omdat u dan de zaakjes eerder had moeten regelen of laten regelen.
Niets op z'n beloop laten, kost gewoon weg klauwen voor geld. Uw gelijk halen dat moet u doen.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door wicher »

Ik kan me het gevoel van deze poster heel goed voorstellen.
Geheel buiten je schuld om met deze troep opgezadeld worden (doordat OXXIO er in haar administratie, al of niet bewust, een puinhoop van maakt)
wekt bij sommige mensen zo'n reactie op (Laat maar komen).
In zijn schoenen zou ik dus precies hetzelfde doen.......!
Laat ze er maar een rechtszaak van maken en met de bewijzen op tafel komen.
Tien-tegen-één dat die rechtszaak er nooit komt!
Wedden? :wink:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat is gewoon ook zo Wicher, klanten die zich ten goede trouw aanmelden omdat hun goedkope stroom is beloofd worden door wanprestatie van de energieleverancier tegen wil en dank gigantisch in de problemen gebracht. Probeer maar eens aan te tonen dat jij in jouw gelijk staat. Nu voor de kerst en je zal 10 januari maar een dagvaarding hebben! Je kan gaan zitten blokken met de feestdagen of de laden overhoop halen om alle bewijzen boven tafel te krijgen. Ronduit schandalig. Ze hadden de energiemarkt nooit vrij moeten geven maar dat ik mijn mening.

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door installateur »

Één briefje schrijven aan Intrim Justitia, het verhaal uitleggen, en u krijgt bij een gerechtsdeurwaarder (als het al zover komt) absoluut gehoor. ter uwer geruststelling, ik een zelfde soort zaak aan de hakken met IJ, zij manen, ik mail, zij manen, ik mail, zij manen, ik kopieer mail, en dit nu al ruim 4 maanden en verder komen we niet. Heb lange adem en het verhaal wordt niet anders dus doe elke keer weer rustig een mailtje, wel altijd om een leesbevestiging vragen, is net zoiets als aangetekend versturen. succes en ik zou m'n kerstdagen en jaarwisseling er niet door laten verstoren.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Geweldig toch! IJ vaart er wel bij. Zo wil ik ook wel een inccassobureau hebben maar moet dan wel even mijn sociale items uitschakelen.
Ellende tegen wil en dank.

Even terzijde.
Wanneer u er zeker van bent dat u alle rekeningen betaald hebt is er weinig aan de hand en kunt u IJ eenvoudig negeren. U hebt immers alles netjes voldaan. Niet corresponderen met IJ maar met uw energieleverancier en niemand anders. Maak kopieën van uw betalingsbewijzen en zend deze aan uw energieleverancier toe.
Verder nergens op reageren. Wat hebt u dan in hemelsnaam met IJ te maken?

c.j.j.kuiper
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2006 19:59

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door c.j.j.kuiper »

Nog even duidelijk. Er is nooit energie aan mij geleverd door Oxxio, ik heb er ook geen kontrakt mee en heb ook nog nooit een nota van dit bedrijf ontvangen. Dit kan ook niet. Oxxio geeft zelf ook aan dat ik niet in hun administratie voorkom.
Ik heb al sinds 1973 een kontrakt (en levering ) van hun concurrent, Essent. Hiermee geen enkel probleem.
Intrum Jusitita stuurt mij echter een brief met een incassovordering en een tweede brief met een dreiging van een dagvaarding. Telefonisch kontakt gehad, met Oxxio en Intrum Justita. Oxxio kent mij niet in de administratie. Intrum Jusitita wil dat ik aantoon dat ik geen relatie met Oxxio heb door het opsturen van mijn kontrakt met Essent. Wel, dit kontrakt gaat ze geen biet aan. Zij stellen dat ze een vordering van Oxxio moeten binnenhalen bij mij, ze zullen dus moeten aantonen dat er een dergelijke vordering is, hetgeen onmogelijk is.
Deze zaak heb ik doorgespeeld naar mijn advocaat, die zich ook verwondert en het verder voor me afhandeld. Tot nu toe echter nog geen enkele reactie van Oxxio of Intrum Justitia. Een verontschuldiging zou toch tenminste op zijn plaats zijn.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Zeer vreemd! Maar tegenwoordig sta ik nergens meer van te kijken.

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Ribo »

Beste c.j.j.kuiper,
Het verbaast me niets dat IJ tegenwoordig ook al in de spam's zit !
Weer een nieuwe markt aangeboord zullen ze wel denken !
De boeven ! :evil:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De boeven !
En dat zijn het.
De mensen die het al niet breedt hebben ook nog even kaal plukken. Ik vind dat asociaal. Nu zijn er van die vanaten die hier pot bovenop zeggen: Niet betalen is asociaal, welnu die ben ik voor.

J. Campfens
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2006 13:38

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door J. Campfens »

Beste gedupeerden van Oxxio,
Helaas heb ik ook slechte ervaringen met Oxxio en IJ.
Ik las net op de radarsite dat het aantal groene stroom-klanten met 20% is afgenomen. Er is volgens mij maar 1 oorzaak: Doordat aanbieders zoals Oxxio de markt verzieken haakt iedereen af. Ze willen meedoen in de vrije markt, maar hebben zo'n slechte administratie, dat ze het niet eens voor mekaar krijgen een voorschot goed te bepalen en een jaarafrekening pas na 2,5 jaar verzenden.
Wat een hoop mensen ook vergeten zijn: Veel klanten hebben zich aangemeld bij Oxxio (toen nog Energiebedrijf.com) door bemiddeling via de Postbank. Je kreeg destijds een digitale camera cadeau als je een contract afsloot voor groene stoom.
De Postbank zou zich kapot moeten schamen dat zij destijds zo'n onbetrouwbare leverancier heeft aangesmeerd. Ik zou niet graag mijn goede naam verbinden aan een bedrijf als Oxxio.
Nog een punt van frustratie: De toezichthouder op de energiemarkt, de DTE wijt het gedrag van Oxxio aan opstartproblemen en ziet geen aanleiding Oxxio tot de orde te roepen. Ik vindt HUFTERGEDRAG niets te maken hebben met opstartproblemen.
Marktwerking, vrije markt, lage prijzen............de politiek zal het allemaal wel goed met ons voor hebben, maar laten zij dan a.u.b. zorgen voor goed toezicht en handhaving van de wettelijke regels.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Cesar »

@ C.J.J. Kuiper,

Wat er hierboven allemaal geschreven is is geheel niet ter zake.

Voor alle anderen;
Wat interesseert het de heer Kuiper wat Oxxio op de markt doet.
Hij zit met een niet bestaand probleem en daar wil hij een oplossing voor.
Heel simpel;
Stuur een e-mail naar I.J. en maak verder geen kosten aan dit bedrijf.
Geef aan dat je nooit iets met Oxxio van doen hebt gehad en je verdere correspondentie in het groot archief deponeert en je hun wel voor de rechter ziet.. Telefoontjes kun je niet bewijzen. E-mail is wel geaccepteerd ook zonder electronische handtekening.
Zodra je de mail hebt verstuurd doe je die voor jezelf even uitprinten als bewijs mocht je computer vastlopen, je weet maar nooit. Je moet in ieder geval reageren. Doe je helemaal niets dan heb je bij de rechter een probleem. Die gaat je als eerste vragen of je hebt aangegeven geen klant te zijn geweest bij Oxxio.

Nu verder gaan met je leven, het is Kerst en laat dit niet verzieken door een incassoburo.
Laat verder alle berichten van I.J. voor wat ze zijn

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Cesar niet meteen al het vorenstaande in het ronde archief deponeren.
Je moet dit soort zaken niet zover laten komen dat het voor de rechter moet komen. Je loopt grote kand dat de rechter je dan veroordeeld tot betaling der kosten vanwege nalatigheid.

IJ gebruikt niet de geijkte weg om aan namen en adressen te komen. Zo kan het zijn, en dat zal wellicht ook hier aan de orde zijn, dat een naamgenoot met de zelfde initialen maar elders woont de rekening had moeten hebben.
om zeker van de zaak te zijn is het verstandig om aan IJ per aangetekende brief duidelijk te mken dat je niets met OXIO van doen hebt (gehad). Wat er dan verder gebeurt kan je op z'n beloop laten. wellicht zal je er nooit iets meer van vernemen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Jonjo »

Chan, een dommer antwoord heb ik nog nooit gelezen en jij hebt er
vele domme geplaatst. Waarom zou je bij een rechter jezelf moeten verantwoorden tegen een claim van een bedrijf, waar je geen overeenkomst mee hebt en waarschijnlijk ook nooit zal hebben.{ Gezien alle kritiek op dit zooitje}. De rechter zal dit zooitje wederom tot betaling van de kosten veroordelen. HETGEEN WELK BEDRIJF DAN OOK ZOU VOLGENS JOU JE EEN REKENING KUNNEN STUREN, NIET BETALEN? DAN IJ. OF REAGEREN EN KOSTEN MAKEN. Je lijkt wel gek.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Cesar »

@Chanmaster,
Ik moet Jonjo gewoon gelijk geven. Ik kan van ieder incassobedrijf wel een incasso /aanmaning of i.d. krijgen. Ben ik mooi het hele jaar bezig mezelf te bewijzen.

Echt niet.

Mijn antwoord is voor de rechter voldoende. Telefonisch niets afdoen, kun je niet bewijzen.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Wubo »

Joh, gewoon een brief schrijven, hier alles inzetten.
Paar keer kopieren, en vervolgens elke week die brief ff posten, en dat 3 maanden lang.
Dan hebben ze daar op het moment 12 brieven liggen, en daar moet er toch echt wel 1 van overkomen.

Heb je genoeg bewijs hoor, daarnaast is meneer nooit klant geweest zoals hij aangeeft, laat ze dan eerst maar bewijzen dat hij of handtekening heeft gezet, of dat ze een bandopname kunnen tonen waarin hij accoord geeft voor afname van stroom - gas.

Als ze die al niet hebben, dan staan ze met de rug tegen de muur.
of het moet nog zijn van de tijd dat ze de overname hadden en Oxxio geworden zijn en voorheen dus anders heetten.

Dus als je voorheen bij Evolta de overeenkomst aangegaan bent, dan heb je dus automatisch ook Oxxio. maar dan is het verhaal dus anders.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Cesar »

@Wubo,

De heer Kuiper woont sinds 1980 op zijn huidige lokatie en is vanaf dat moment klant bij Essent.
De essentie van heel dit betoog is simpel.
Kuiper is al 26 jaar klant bij Essent en vorderingen vervallen na 5 jaar.
Einde discussie.

Geen brieven kopieren en iedere dag versturen. Niets meer doen.
Laat I.J. het zelf uitzoeken.

Gesloten